Verdronken of moord? Dordrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:39

Kom op zeg, als iemand hier bij ons in de buurt zou verdrinken o.i.d., zou ik ook gaan kijken i.p.v in m'n luie stoel te blijven zitten! Stel je voor dat het je buurman was...
Een beetje simpel om haar meteen een ''ramptoerist'' te noemen. :(:)
Ik zou ook bezorgd/nieuwsgierig zijn.
En dan bedoel ik nieuwsgierig als: ''Gaat het wel met die persoon?'' en niet nieuwsgierig van ''Oe, ik hoop dat ik een lijk zie''...

Everytime

Re: Verdronken of moord? Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:48

Wat een reacties weer zeg, fijn zeg voor TS.

Ik snap heel goed dat TS ernaar toe is gegaan, zou ik ook doen. Als het in een klein dorp is, kan het heel goed een bekende zijn.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:49

Everytime schreef:
Wat een reacties weer zeg, fijn zeg voor TS.

Ik snap heel goed dat TS ernaar toe is gegaan, zou ik ook doen. Als het in een klein dorp is, kan het heel goed een bekende zijn.

Bedankt voor je reactie. :)

Het is minder dan een dorp, er staan hier denk ik in totaal drie huizen in onze straat, en twee aan de dijk vlakbij. Dan nog ongeveer vijf wat verderop.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:52

Ik vind het ziek, ramptoeristen. Het zou niet eens in me op komen gauw op de fiets te springen en nieuwsgierig te gaan kijken! Ik wacht wel even tot slachtoffer geholpen is en weggevoerd, dan hoor ik wel wat er aan de hand was. Maar niet terwijl de hulpdiensten nog bezig zijn (en iedereen zegt wel dat ze niet in de weg staan, maar mensen staan altijd in de weg!).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:58

Vjestagirl schreef:
Broccoli schreef:
Ik hoop om te kijken of ze kon helpen?

Als er al 4 brandweerwagens, 2 politie autos EN 2 ambulances staan?

Ik vind het ook niet kunnen :n

Jolliegirl schreef:
*knip*

Dat er al ambulance e.d is maakt het niet anders...
Ik zou dan alsnog gaan kijken of er hulp geboden kan worden.
Want god.. wat was het ambulancepersoneel vorig jaar blij dat ik kon blijven reanimeren terwijl zij andere dingen deden, en ze waren met 6!! man!

*knip*

:+

Dat is gebruikelijk als er al iemand aan het reanimeren is kunnen hun alvast spullen pakken zonder dat er al 2 medewerkers aan de slag moeten.

Ik ben vaak zat vanuit professioneel oogpunt (en gediplomeerd EHBO-er) weggegaan omdat er al hulpdiensten aanwezig waren. Slachtoffer heeft echt geen behoefte aan meer mensen eromheen hoor :n
Laatst bijgewerkt door Onali op 14-04-11 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:59

GamblersCup; Ow, dus jij wilt niet weten of het een bekenden van je is? Dus jij wilt beweren, dat jij het liever via via moet horen, mocht het een bekenden van je zijn, dat het een bekenden van je is...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:01

Mensen kom op, laat elkaar ondanks alle verschillende meningen wél in zijn of haar waarde.

Meningen kunnen verschillend zijn maar daarvoor zijn we indiviuele personen en is elkaar aanvallen om zijn of haar mening niet nodig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:02

Wat een rare reacties zeg. Op deze momenten walg ik echt van Bokt. Wat kunnen mensen toch nare dingen typen. :n

TS: Ik had precies hetzelfde gedaan, laat die reacties hier maar lekker voor wat ze zijn. Niets van aantrekken, jij weet beter!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:03

H_Nalanta schreef:
Wat een rare reacties zeg. Op deze momenten walg ik echt van Bokt. Wat kunnen mensen toch nare dingen typen. :n

Je walgt van de mensen die op bokt zitten.
Bokt zelf heeft hier geen snars mee te maken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:04

IndianLady schreef:
Dat is gebruikelijk als er al iemand aan het reanimeren is kunnen hun alvast spullen pakken zonder dat er al 2 medewerkers aan de slag moeten.

Ben ik het absoluut niet mee eens.
Later toen ze het overgenomen hadden hebben ze me teruggevraagd, zodat zij andere dingen konden doen.
Dus nee, dat gaat niet op. Soms kan je met kleine dingen al helpen....

Ik zou gewoon een kijkje nemen, geen hulp nodig, dan wieber ik wel weer weg.
Want aan koekeloerders heeft een slachtoffer ook niets.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:06

IndianLady schreef:
Ik ben vaak zat vanuit professioneel oogpunt (en gediplomeerd EHBO-er) weggegaan omdat er al hulpdiensten aanwezig waren. Slachtoffer heeft echt geen behoefte aan meer mensen eromheen hoor :n

Spreek je jezelf nou tegen?
Je bent dus ook gaan wezen kijken bij een ongeval.

En ja, ook weer weggegaan, maar dan ben je dus wél wezen kijken. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:07

Ik snap dat een EHBO-er een kijkje zou nemen...
Ik ben zelf MFA/EHBO/BHV-er, dus zou ook gaan kijken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:08

Dat zeg ik toch :+
Is gebruikelijk als iemand aan het reanimeren is dat je dan even doorgaat (ambulancepersoneel hoort je te vragen of het nog lukt)
Dat je teruggefloten wordt is wel wat vreemd, maar goed ik was er verder niet bij.

Nee Melanie, maar je rijdt er wel eens langs als je naar huis gaat. Zie ik politie/ambulance staan dan rijd ik door.
En ook tijdens diensten, 2 ehbo-ers blijven bij het slachtoffer, ik ga weer verder met mn dienst/post.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:10

IndianLady schreef:
Dat je teruggefloten wordt is wel wat vreemd, maar goed ik was er verder niet bij.

Wees blij dat je er niet bij was....
Is niet vreemd... zij moesten alles op alles zetten om weer ritme proberen te krijgen... ze hebben in de knie geboord... ze kregen de tube niet in... ze bleven maar voelen aan de pols.. monitor aansluiten... aed erbij halen..
Ze hadden aan die 4 man niet genoeg.... 2 agenten kwamen ook nog helpen met infuus vasthouden, de boel stabiliseren, mensen op afstand houden..
Dusja... daarom werd ik teruggehaald...

Kijk, ongeval op de snelweg met ambu er al bij, ga ik niet voor stoppen...
Maar als ik hier ambu de straat in komt rijden, ga ik toch echt even polsen.
Maar ik zal ze nooit in de weg lopen, want ik weet hoé vervelend dat is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:12

ach, je mag drie keer raden waar ik zaterdag als een van de eerste stond als Alphenaar. Al wist ik toen nog niet dat het zo ernstig was omdat het net gebeurt was.

Ik vind dat je best mag kijken, maar dan wel op afstand en niemand van de hulpdensten in de weg lopen. Ik deed het al toen ik heel jong was. Vond al die ambulances brandweer en de politie reuze interresant. Mensen die onder linten doorgaan of tussen de hulpverleners dicht op het slachtoffer staan zijn wel irritant. die moeten ze aanpakken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:13

gekvanfleur ; in sommige situaties had je achteraf beter niet kunnen gaan kijken.... :=

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:15

Jolliegirl schreef:
gekvanfleur ; in sommige situaties had je achteraf beter niet kunnen gaan kijken.... :=

idd, er zijn heir ook jongens die altijd achter de brandweer aangaan voor zo'n website van de regio en die zijn ook naar binnen geweest, niet wetend wat daar was.
Die zijn er aardig ziek van kan ik je vertellen.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 14-04-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:15

Blegh, wat wordt er toch altijd weer veel gezeikt! :r

Ik had net als TS er naar toe gegaan.. en ik woon midden in een grote stad. Noem mij maar een ramptoerist, ik zal er niet van wakker liggen. ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:50

Blanket schreef:
Blegh, wat wordt er toch altijd weer veel gezeikt! :r

Ik had net als TS er naar toe gegaan.. en ik woon midden in een grote stad. Noem mij maar een ramptoerist, ik zal er niet van wakker liggen. ;)

Ja vind ik ook heel veel betweters en zeikerds op bokt
En als er niemand staat te kijken zeggen ze ws , "Nou zeg , het laat ze wel koud als er iemand in het water ligt , iedereen loopt door "hahahaa , sommige mensen zeuren altijd .
Ik was trouwens ook wel gaan kijken denk ik , erg hé

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:02

tja wie het niet doet doet het lekker niet en wie het wel doet wel, moet iedereen toch lekker zelf weten. Als het hier in de buurt is ga ik soms ook nog wel kijken of ik bel mijn vader die heeft teen pieper van de brandweer. (zaterdag was de melding van alphen trouwens heel maf, werd gesproken over verdachte situatie, als je achteraf weet hoe en wat is het niet gek, maar zo'n melding voor de brandweer is ongewoon)

Mijn vader is regelmatig bij ongevallen etc te vinden, had het gebeurde in alphen hier in katwijk/rijnsburg/wassenaar gebeurd was hij misschien ook binnen geweest omdat hij ook foto's voor de lokale kranten maakt. Vanuit de intresse van mijn vader voor de brandweer heb ik die intresse ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:04

Soms kan je de interesse beter een beetje in de hand houden, vooral als je niét weet wat er gaande is....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:07

Jolliegirl schreef:
Soms kan je de interesse beter een beetje in de hand houden, vooral als je niét weet wat er gaande is....

probleem is dat het in je zit.. Het is hier door de beroepen in de familie met de paplepel ingegoten en iedereen heeft het. Anderen hebben het totaal niet. Als er iets gebeurt moet ik weten wie, wat en hoe. En ik zie het niet als een slechte eigenschap.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 06:52

Een nieuw bericht op internet:

Citaat:
In een sloot langs de Nieuwe Merwedeweg is aan het eind van de middag een stoffelijk overschot in een sloot gevonden.

Het gaat om nog een onbekende man. Bij de man lag ook een scootmobiel in het water. Over de doodsoorzaak kan de politie nog niets zeggen, zij doen nog nader onderzoek.

Ik weet nog steeds niet om wie het gaat, ook niet of het een kennis of vriend is. Dat is dus nog steeds afwachten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:09

nou zeg wat een enorm kinderachtige discussie voeren sommigen.

ik weet niet of ik zelf zou gaan kijken,maar ik begrijp je wel TS dat je bent gegaan,om te zien of het een bekende is.

ik moet toegeven dat ik het wel heel triest vind wat je vaak ziet; een ongeluk gebeurd,hulpdiensten erbij,en dan allerlei mensen die eromheen blijven staan.

ik geef toe,ik ben wel erg nieuwsgierig dan,maar ik ga zeker niet blijven staan om te kijken.

weet je waarom er vaak zulke lange files zijn bij ongelukken op de snelweg?omdat de voorbijgaande automobilisten zonodig moeten kijken.

ik reed 1x op een rotonde naast een fietser,en die viel en kreeg iets van een epileptische aanval. toen ben ik gestopt om diegene te helpen omdat ik er als eerste bijwas,maar er kwam zoveel nieuwsgierig volk bij dat ik maar weg ben gegaan. ik voelde me inderdaad net een ramptoerist. ik had mijn telefoonnummer bij de politie achtergelaten voor het geval dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:06

Ik weet niet in wat voor stad mensen wonen die zeggen dat ze niet gaan, maar ons dorp is erg betrokken met elkaar. Als er iets gebeurd staat het hele dorp er, ook omdat de kans groot is dat je de betrokkene kent.
Ik noem dat geen nieuwsgierigheid of ramptoerisme maar begaan zijn met je medemens.