Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spatter schreef:laten mensen maar eens met hun neus op de feiten gedrukt worden en letterlijk zien wat er gebeurd voordat dat stukje vlees op hun bord ligt
misschien staan ze er dan wat meer bij stil en eten ze eens een keertje wat minder vlees
spatter schreef:het laat zien hoever we van de natuur afstaan dat mensen zonder problemen kilo's vlees per maand wegwerken maar niet kunnen zien hoe het dier gedood wordt
keel door snijden is dan misschien wat barbaars inderdaad en ook niet de manier om een dier te doden maar de ophef is meer omdat het nog kindjes waren
ik weet bijna wel zeker dat meer als de helft van de volwassenen het ook niet aan kan zien
ik zie dagelijks hoeveel vlees mensen kopen in de winkel
vlees van dieren die omdat de prijs laag gehouden moet worden, niet de ruimte krijgen die ze zouden moeten hebben, meer medicijnen krijgen als nodig zou zijn als ze met minder op elkaar geplakt zaten
oftewel een slechter leven hebben omdat zoveel mensen niet eens wat meer nadenken en iets bewuster omgaan met hun eten
als ik mijn eigen haantjes slacht vinden ze het zielig maar de kip in de winkel is niet zielig?
dat dier vond het wel leuk om zijn nekje te voelen omdraaien?
laten mensen maar eens met hun neus op de feiten gedrukt worden en letterlijk zien wat er gebeurd voordat dat stukje vlees op hun bord ligt
misschien staan ze er dan wat meer bij stil en eten ze eens een keertje wat minder vlees
daarmee wil ik niet zeggen dat je nu iedere keer de slacht moet zien maar minstens één keertje in je leven is helemaal niet verkeerd
jolliegirl een slachthuis is nog al wat anders als gewoon achter op het erf één konijntje of kip geslacht te zien worden
FromNorway schreef:Tja, ik weet niet wat ik er van moet zeggen... 't Is nou eenmaal wel de realiteit, maar deze kinderen zijn nog wel erg jong om er op deze manier mee geconfronteerd te worden...
Sidera schreef:En dat je de kinderen ook nog eens verplicht om 'bedankt voor het vlees' te laten zeggen.
Het is vreselijk, in het slachthuis ook, maar zoiets doe je toch niet?
Bewust wording is een mooi streven, maar dat had ook heel anders gekund.
Sidera schreef:Het is vreselijk, in het slachthuis ook, maar zoiets doe je toch niet?
Bewust wording is een mooi streven, maar dat had ook heel anders gekund.
Anne_GTI schreef:Het had een stuk minder confronterend gekund en toch de boodschap duidelijk kunnen laten overkomen.
Simpel een powerpoint in elkaar draaien met foto's van een koe in de wei, hele bout aan de haak in het slachthuis maar nog wel herkenbaar als koe en vervolgens benoemen welk stuk vlees van welk stuk van de koe komt en wat sucadelapjes/kogelbiefstuk laten zien.