Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennasilver schreef:voor info zie:Tijdens de puberteit begint de productie van geslachtscellen. Bij meisjes begint de productie van de eicel vanaf de eerste menstruatiecyclus. Zij zijn vanaf dat moment geslachtsrijp. Bij jongens begint de productie van zaadcellen vanaf hun eerste ejaculatie. Zij zijn echter niet per se vanaf dat moment geslachtsrijp. De eerste zaadcellen zijn meestal niet sterk genoeg en sterven al snel. Pas ongeveer een jaar na de eerste zaadlozing, zijn de zaadcellen van de jongen vruchtbaar. Die tijdsperiode verschilt echter per persoon.(de puberteit begint bij meisjes tussen de 9 en de 14 jaar en bij jongens tussen de 10 en de 17jaar).http://nl.wikipedia.org/wiki/Puberteit# ... en_meisjes
sflj schreef:Wat ik dan opmerkelijk vind; het is een christelijke school!
Marietje_007 schreef:Iemand poste dat het gerucht ging dat het de vader was dat is pas erg, voor de vrouw het kind en het kleinkind. Pfff.. en dan is het een "geluk" dat het kindje gezond is gezien de inteelt problemen
Marietje_007 schreef:Ik kan mij echt niet meer herinneren..
Maar volgens mij kregen wij pas in de eerste van de middelbare school voorlichting.. (klopt dit of heb ik het vergeten, was er toen namelijk nog niet mee bezig).
Iemand poste dat het gerucht ging dat het de vader wasdat is pas erg, voor de vrouw het kind en het kleinkind. Pfff.. en dan is het een "geluk" dat het kindje gezond is gezien de inteelt problemen!
blokje schreef:Ik heb gehoort (roddels/geruchten) dat het van der vader is...
Zeker weten doe ik niet.
Maar ik denk dan arm kind! Hoop dat zowel kind als baby goed terecht komen!
sflj schreef:Wat ik dan opmerkelijk vind; het is een christelijke school!
Douce schreef:Jeugdzorg plaatst ze nu beiden in een pleeggezin, dus ze onderzoeken de optie vader sowieso denk ik.
Voor de rest is en blijft het echt een vreemd verhaal..
Yamcha schreef:moonsparkle schreef:Kan me echt niet voorstellen dat je het niet door hebt, er valt wel wat uit te leggen vanaf haar kant naar haar ouders...
Haar ouders hebben ook wat uit te leggen............
Hoe kan het dat een 12-jarige zo naïef is om dat niet door te hebben? Waarom hebben haar ouders haar niet uitgelegd dat je op je elfde te jong bent voor sex?
Veel kinderen van die leeftijd denken ook dat je neit zwanger wordt als je voor het zingen de kerk uit gaat, en dat dat een prima manier is om je tegen SOA's te beschermen....... Aan de ouders om het kind dat uit te leggen. Nah, denk dat de ouders van het meiske meer uit te leggen hebben.......
verootjoo schreef:sflj schreef:Wat ik dan opmerkelijk vind; het is een christelijke school!
dat is 50% kans... of de school is christelijk of de school is niet christelijk. Lijkt me niet dat dit meer gebeurd op een christelijke dan op een niet christelijke school.