kind van 12 bevallen van baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Re: kind van 12 bevallen van baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:15

Wat ik dan opmerkelijk vind; het is een christelijke school! ;)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:27

Ik kan mij echt niet meer herinneren..
Maar volgens mij kregen wij pas in de eerste van de middelbare school voorlichting.. (klopt dit of heb ik het vergeten, was er toen namelijk nog niet mee bezig).

Iemand poste dat het gerucht ging dat het de vader was :O dat is pas erg, voor de vrouw het kind en het kleinkind. Pfff.. en dan is het een "geluk" dat het kindje gezond is gezien de inteelt problemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:36

Jennasilver schreef:
voor info zie:Tijdens de puberteit begint de productie van geslachtscellen. Bij meisjes begint de productie van de eicel vanaf de eerste menstruatiecyclus. Zij zijn vanaf dat moment geslachtsrijp. Bij jongens begint de productie van zaadcellen vanaf hun eerste ejaculatie. Zij zijn echter niet per se vanaf dat moment geslachtsrijp. De eerste zaadcellen zijn meestal niet sterk genoeg en sterven al snel. Pas ongeveer een jaar na de eerste zaadlozing, zijn de zaadcellen van de jongen vruchtbaar. Die tijdsperiode verschilt echter per persoon.(de puberteit begint bij meisjes tussen de 9 en de 14 jaar en bij jongens tussen de 10 en de 17jaar).http://nl.wikipedia.org/wiki/Puberteit# ... en_meisjes

Zat lief ff fout :D

sflj schreef:

Oh ja, laten we nu op christelijke scholen gaan katten............ sorry, maar ik vind dit echt níet relevant voor het topic........
Marietje_007 schreef:
Iemand poste dat het gerucht ging dat het de vader was dat is pas erg, voor de vrouw het kind en het kleinkind. Pfff.. en dan is het een "geluk" dat het kindje gezond is gezien de inteelt problemen

Neem dat soort berichten maar niet te serieus, er wordt volop gespeculeerd. Allemaal fantasie.

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:36

Marietje_007 schreef:
Ik kan mij echt niet meer herinneren..
Maar volgens mij kregen wij pas in de eerste van de middelbare school voorlichting.. (klopt dit of heb ik het vergeten, was er toen namelijk nog niet mee bezig).

Iemand poste dat het gerucht ging dat het de vader was :O dat is pas erg, voor de vrouw het kind en het kleinkind. Pfff.. en dan is het een "geluk" dat het kindje gezond is gezien de inteelt problemen!

Op mijn 11e/12e wist ik wel dat je van seks zwanger kan worden, maar seksuele voorlichting kregen we pas in de 2e haha :')

Dat was ook heteerste dat ik dacht nadat ik had gelezen dat de vader het misschien heeft gedaan! 't Zou toch haast niet kunnen? Dat de baby dan gezond is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:40

Kijken jullie wel uit met dit soort speculaties? Als de vader van dat meisje het leest, kan dat heel erg kwetsen.......
Een gedachte is zomaar een gerucht, en een gerucht wordt al vrij snel een beschuldiging.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:27

Ik vind het zeer kwalijk dat hier word geroepen ja "ik heb gehoord dat het de vader is" of "ze is misschien wel misbruikt" ik weet dat het onwaarschijnlijk is maar meisjes hebben steeds jonger seks, álles is dus mogelijk en ik vind het nogal wat dat mensen dat hier durven te zeggen.. elias, ik vind jou opmerking dan ook écht niet door de beugel kunnen, onschuldig tot het tegendeel bewezen is!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:29

blokje schreef:
Ik heb gehoort (roddels/geruchten) dat het van der vader is...
Zeker weten doe ik niet.

Maar ik denk dan arm kind! Hoop dat zowel kind als baby goed terecht komen!

ik zou hier voorlopig nog niet op regearen.
het gebeurt echt wel hoor maar het kan ook vrijwilllig zijn geweest.
ik zou het nog even afwachten.

heb wel medlijden met de baby en het meisje

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:38

sflj schreef:

Zijn alle kinderen op een katholieke school Katholiek?
Zijn alle kinderen op een Protestant Christelijke school Protestant of Christelijk?
Geloof het niet....

Mijn vader vertelde tijdens het avondeten dit opmerkelijke nieuws! Ik kan er echt niet bij dat, dat meisje en ouders nooit hebben gemerkt dat ze zwanger was. Ik bedoel, je groeit toch wel iets, zo'n baby heeft toch plek nodig? :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:54

Jeugdzorg plaatst ze nu beiden in een pleeggezin, dus ze onderzoeken de optie vader sowieso denk ik.
Voor de rest is en blijft het echt een vreemd verhaal..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:00

tienermoeder? Het is nog niet eens een tiener, omg :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:05

Jennasilver schreef:
Ik vermoed dat dat meisje misbruikt is. Ze was waarschijnlijk 11 toen ze zwanger raakte. En ik geloof me te herrineren dat 11-12 jarige jongens niet kunnen verwekken op die leeftijd. :(

Het kan natuurlijk ook een 15/16jarige jongen zijn geweest he. ;)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:07

Tjah speculaties blijven. wat een feit is, is dat de politie zal onderzoeken wie de vader van de baby is. Inderdaad onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Maar stel (weer speculatie) dat het haar "vriend" van 18 was. Die is dan ook hartsikke strafbaar en kan gevangenis straf krijgen. Sex met minderjarige mag volgens de wet niet.

Offtopic: Vader x Dochter kan een gezondkind uit komen. In de paarden wereld gebeurd het vaker lijnenteelt heet het dan. Er is een risico op erfelijke aandoeingen maar hoeft niet.

Ben het er wel mee eens dat die geruchten snel komen.. Kijk terug op pagina 1.. toen kwam ik jeetje met je 12/11 de al sex... en daarop kwam meteen de reactie.. dat mag je niet zeggen misschien is ze misbruikt :S
Dus bij beide blijft het speculatie...

met mijn 12 wist ik inderdaad ook wel dat je van sex babys kreeg.. maar dan klopt het dus wel dat ik dacht dat voorlichting pas echt op de middelbare komt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:08

Douce schreef:
Jeugdzorg plaatst ze nu beiden in een pleeggezin, dus ze onderzoeken de optie vader sowieso denk ik.
Voor de rest is en blijft het echt een vreemd verhaal..

tuurlijk, maar onderzoek zegt niet dat het zo is, net zoals moord, moeten ze ook omgeving/geliefde ondervragen, dat zegt ook niets..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:11

Naja wat ik hoorde op de radio is dat ze het iig niet zomaar kunnen uitsluiten. Een twaalfjarige hoort gewoon nog geen seks te hebben, en al helemaal geen kind. Maar een kind..hoeveel keuze, hoeveel invloed van (bv een omgevingsjongen), was het onschuldig doktertje spelen en oh oeps?
Iig krijgt ze geen ouderlijk gezag, dat is wel heel sneu maar goed, 12 en ouder..:n

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:16

misbruikgeval.... ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:19

sflj schreef:

dat is 50% kans... of de school is christelijk of de school is niet christelijk. Lijkt me niet dat dit meer gebeurd op een christelijke dan op een niet christelijke school.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:21

Yamcha schreef:
moonsparkle schreef:
Kan me echt niet voorstellen dat je het niet door hebt, er valt wel wat uit te leggen vanaf haar kant naar haar ouders...

Haar ouders hebben ook wat uit te leggen............
Hoe kan het dat een 12-jarige zo naïef is om dat niet door te hebben? Waarom hebben haar ouders haar niet uitgelegd dat je op je elfde te jong bent voor sex?
Veel kinderen van die leeftijd denken ook dat je neit zwanger wordt als je voor het zingen de kerk uit gaat, en dat dat een prima manier is om je tegen SOA's te beschermen....... Aan de ouders om het kind dat uit te leggen. Nah, denk dat de ouders van het meiske meer uit te leggen hebben.......

als je er niks van weet... kan je ook niet over die ouders oordelen.
het meisje ken je niet..

misbruik / ongeluk / een keer meteen raaksex.. voor het zelfde geld is ze minder slim gestelijk verstandelijk.. niet 100..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:25

DDDMakkink schreef:
wat mij wel opvalt is dat ze in groning wel veel van eht ene uiterste naar het andere hebben
eerst een oma van 64 met een baby en nu een kind met een baby

ZEG! De oma van 64 was in Friesland! Even bij de les blijven hè?! :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:26

Zinia schreef:
DDDMakkink schreef:
wat mij wel opvalt is dat ze in groning wel veel van eht ene uiterste naar het andere hebben
eerst een oma van 64 met een baby en nu een kind met een baby

ZEG! De oma van 64 was in Friesland! Even bij de les blijven hè?! :+

en het was geen oma want ze had nog geen kind :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:28

verootjoo schreef:
en het was geen oma want ze had nog geen kind :')

Prima aanvulling, al zeg ik het zelf! ;)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:28

En ze is 63 :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:33

Ja nu moet je ophouden hoor! Mijn punt was de opmerkingen over een 'oma' van 64 en een kind met een kind in Groningen en dat wilde ik toch wel even rechtzetten! ;)

Meende mij te herinneren dat krantenberichten ook kopten met de tekst; 'Oma van 64 bevallen van eerste kind'.

Afijn, het punt is wel duidelijk. Ze is in ieder geval 60+, van 'oma'-leeftijd én ze kwam uit Friesland. Niet te verwarren met Groningen :)

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:52

verootjoo schreef:
sflj schreef:

dat is 50% kans... of de school is christelijk of de school is niet christelijk. Lijkt me niet dat dit meer gebeurd op een christelijke dan op een niet christelijke school.

Die 50% kans klopt ook niet helemaal, er bestaan ook Katholieke, vrije, etc scholen :)
Wat wel blijft dat het erg naar is voor het meisje van 12 en haar familie. Wat de reden is en wie de vader is weet ik niet, dus kan ik niks over zeggen. Ik wacht af of er nog berichtgeving over komt. Waarschijnlijk niet is mijn verwachting.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:00

ik zag het op het jeugd journaal.. echt erg.
jeetje dat ze allebei gezond zijn ook..

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:06

en dat te bedenken dat ze hier 200meter verder op woont. :=
ben benieuwd wat ze met het kind gaat doen etc.