Snoompje schreef:Vraag me af hoeveel mensen er hier zelf ooit gerookt hebben... Zo'n beste stuurlui staan aan wal idee.
Mogen niet-rokers niet meepraten over het feit dat Nederlanders weinig weten over roken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:Vjestagirl schreef:Ontkennen dat roken slecht voor je is 'want er worden rokers 100' is net zoiets als ontkennen dat je kans hebt om dement te worden (of je nou roker of niet roker bent) 'want er worden ook mensen niet dement'.
Ik ontken helemaal niets, ik zeg alleen dat je niet overal beren in het grote bos moet zien
Snoompje schreef:Niet rokers zeuren te veel. Hoe vaak komt het nou voor dat je echt recht in iemands rook zit? Gun iemand anders ook wat en wees blij dat je zelf niet verslaafd bent.
Brainless schreef:Ik ben zelf ook astmatisch.
Helaas is het zo dat als ik niet rook (zoals nu..) ik niet tegen luchtverfrissers/deo's en parfumlucht kan.
Dus opletten in de Kruidvat/Hema enz en uit de buurt van de mensen blijven die "lekker veel" luchtjes gebruiken.
Ook openbare toiletten met die automatische luchtverfrissers zorgen voor problemen (knijpend benauwd gevoel/hoesten enz).
Als ik rook heb ik daar een stuk minder last van (zeker 90% minder, als het niet meer is).
Op verjaardag gaan bij iemand die zo'n ding in het stopcontact heeft is nu een ramp.
Snoompje schreef:Heb ik gezegd dat het onschuldig is dan?
Daarbij heb jij wel vette pech gehad met die bronchitis (aanleg voor?).
Het heeft alleen (wederom) geen zin om er over te blijven zeveren. Denk niet dat er veel mensen acuut stoppen als ze de gevolgen wel zouden weten.
Snoompje schreef:Niet rokers zeuren te veel. Hoe vaak komt het nou voor dat je echt recht in iemands rook zit? Gun iemand anders ook wat en wees blij dat je zelf niet verslaafd bent.
kohtje schreef:Misschien moet er meer voorlichting komen op scholen.
wemkelover schreef:nou ik vind juist de niet rokers egoistisch.
Rokers moeten zich nou overal gaan aanpassen, mogen nergens meer gewoon roken of ze worden in een hokje gepropt. Alleen maar door het gemiep.
wemkelover schreef:ga je toch ergens anders heen?
Wat denk je dat als je buiten loopt dat je dan geen gifitge gassen in ademt.
wemkelover schreef:In restaurants kan ik me het voorstellen want je bent aan het eten. Maar gewoon net zoals op het station dat je speciaal bij rokerspalen moet gaan staan...
wemkelover schreef:nee maar vind dat sommige mensen zich heel erg aanstellen. Bij de halte sta je toch buiten hoe kan je dan laats van hebben.
Even voor de duidelijkheid ik rook zelf neit, maar vind het soms wel wat aanstellerij ja.
In restaurants kan ik me het voorstellen want je bent aan het eten. Maar gewoon net zoals op het station dat je speciaal bij rokerspalen moet gaan staan...