Huis kraken, hoe denken jullie erover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:31

Miriam91 schreef:
MarvanTom schreef:
Diverse collega's en kennissen wonen anti-kraak en dat bevalt soms super, soms echt niet.

Op welk vlak soms echt niet?

DarkDreamer schreef:
Ikzelf huur via een studenten-regeling in Amsterdam een kamer voor maar 262 p/m met alles inbegrepen (ook tv aansluiting en internet). Ik zit op 10 minuten van het centrum dus kan niet klagen. En het is legaal en er zal nooit iemand me het huis uit komen schoppen

Wat is dat voor regeling? En weet je of dat ook in andere steden is?

Is ook in andere steden geloof ik. Weet zo uit mijn hoofd alleen niet waar exact, ikzelf huur namelijk via DUWO (http://www.duwo.nl/, deze zitten ook in Den Haag, Amstelveen, Haarlem, Leiden en Delft). Maar van andere 'organisaties' zou ik het echt niet weten waar die zoal zitten.
Als je dan een kamer in bv Amsterdam wilt huren, mag dit alleen als je ook echt kunt aantonen dat je in Amsterdam studeert. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:32

Kraken ben ik tegen: ik vind het ontzettend asociaal. Je hebt van andermans spullen af te blijven. Je pakt toch ook niet het paard van de ander uit de wei, omdat het aso is om dat paard in de wei te laten staan terwijl er zo veel mensen geen paard hebben?

Anti-kraak ken ik dan weer wel mensen die daarin wonen, en dat schijnt super te zijn. Vriendinnetje van me woont in een oud school gebouw. Er zijn 3 lokalen in, en ieder lokaal is aan een ander verhuurd. Ze hebben een grote gezamelijke tuin, een gezamelijke badkamer met douches erin. Iedereen heeft zijn eigen keukentje in het lokaal. Ze zou er eigenlijk maar een half jaar zitten, maar woont er nu al bijna 5 jaar.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:34

Miriam91 schreef:
@ Marleen: Ik had begrepen dat de anti-kraakorganisatie een sleutel van 'jou' huis houdt en dus altijd naar binnen kan en mag. Maar dit is dus niet het geval?

Ze hebben van ons een sleutel van het huis, dit voor noodgevallen en als je zelf je sleutel bent verloren o.i.d. Ze zijn hier nog nooit onaangekondigd binnen geweest en kan ook niet iets bedenken waarom ze dat zouden willen doen :) .

Waves

Re: Huis kraken, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:12

Ik ken verschillende mensen die ant-kraak wonen waar wel regelmatig de makelaar in de woonkamer stond :) Meestal bellen ze wel even maar soms ook niet. Ik zou niet onbekommerd in m'n nakie door het huis gaan lopen in ieder geval :')

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:49

Waves schreef:
Ik ken verschillende mensen die ant-kraak wonen waar wel regelmatig de makelaar in de woonkamer stond :) Meestal bellen ze wel even maar soms ook niet. Ik zou niet onbekommerd in m'n nakie door het huis gaan lopen in ieder geval :')

Makelaar? Wel raar, dan wonen ze waarschijnlijk in een huis dat verkocht gaat worden? Wij wonen in een sloophuis, dit huis gaat over een half jaar tegen de vlakte. Mijn broer woont in een oude school, daar kunnen ze van de organisatie wel gewoon in de hal (voor het rondleiden van eventuele nieuwe bewoners), maar niet in zijn eigen privé-gedeelte.

We hebben gewoon een echt huis, de anti-kraak organisatie is hier nooit meer te vinden en als er toch iets is, sturen ze een brief. No way dat ze hier onaangekondigd in huis zullen staan.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:43

Ja, die wonen in huizen die gewoon te koop staan. Maar dan wel huizen die gerenoveerd moeten worden of juist heel exclusief zijn, waardoor ze toch lange tijd leeg staan en daar anti-kraak in willen hebben. Zij moeten ook echt de boel heel netjes houden, tuin een beetje onderhouden en dat soort dingen. Bij sloophuizen zal je dat allemaal niet hebben nee. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:08

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:26

Miriam91 schreef:
MarvanTom schreef:
Diverse collega's en kennissen wonen anti-kraak en dat bevalt soms super, soms echt niet.

Op welk vlak soms echt niet?

Ze hebben een keer een huis gehad die op de sloopnominatie stond, maar eigenlijk ook niet echt bewoonbaar bleek.
De kachel werd niet meer gemaakt, rotte ramen, vochtig huis en da's niet handig als het buiten vriest.
En helaas had de verhuurder op dat moment geen ander pand, dus moesten ze blijven zitten totdat er een beter pand beschikbaar was.
Dat is uiteindelijk wel goedgekomen, met een ander pand dan.

Veel anti-kraakverhuurders kunnen prima aangeven wat de verwachte woontijd kan zijn.
Sommige 'projecten' zijn voor enkele maanden of weken soms, andere zelfs voor jaren.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:38

Miriam91 schreef:
Ik had laatst een gesprek met een klasgenootje. Zij kraakt al ongeveer 6 jaar huizen. Eerst in Rotterdam (waar heel veel te kraken valt) en nu sinds een jaar bij mij in de buurt. Zij kraakt een voormalig huisartsenpraktijk. Omdat ze kraakt heeft ze alleen kosten voor gas, water, licht en natuurlijk eten etc.
Nou ga ik waarschijnlijk volgend jaar op kamers in Groningen, en ik moet zeggen het lijkt me wel wat :o Ik heb van haar wel een paar dingen gehoord, maar weet niet precies wat het inhoud.
Zij vertelde dat het niet strafbaar is, tenzij je op heterdaad betrapt wordt. Als je een huis gaat kraken fiets je de stad rond en onthoud je een paar huizen die leeg staan. Je kan informatie opvragen bij de gemeente of er plannen zijn met het huis. Je houd dan voor een aantal weken wat huizen in de gaten en als het echt leegstaat plan je je kraak. Vervolgens vervang je het slot en je hebt een huis. Je kunt je gewoon laten inschrijven bij de gemeente dat jij daar woont.

Maar nou vraag ik me af, is het echt niet strafbaar? Ik heb namelijk geen zin om opgepakt te worden of een strafblad ed. Ik denk aan kraken omdat het mij tegenstaat 500 euro voor 14 m2 te betalen, terwijl je een huis kan hebben voor veeeeeeel minder. Volgens mij heerst er een heel negatief beeld over kraken, terwijl het merendeel van de krakers fatsoenlijke mensen zijn. Daarom wil ik graag weten hoe jullie er tegenover staan?

Een vriendin van mij woont anti-kraak maar die moet iets van 180 euro in de maand betalen. Ze moet zich houden aan de regels van de anti-kraakvereniging en mag niets aan het huis verbouwen. Ook mogen de mensen van die organisatie gewoon bij je binnen lopen met bijv. een aannemer ofzo. Nou zou ik dit heel vervelend vinden. Ze kunnen elk moment langskomen dus ook als je onder de douche staat ofzo. En je moet natuurlijk na een tijdje het huis weer uit omdat er plannen mee zijn.
Het lijkt me dat kraken veel vrijer is. Je mag zelf bepalen wat je met het huis doet (vergunningen bij gemeente daargelaten) en of je huisdieren neemt maakt ook niets uit. Bij anti-kraak is dit vaak niet toegestaan. Dus wat zijn de voordelen voor kraak of juist anti-kraak?

Ten eerste is een kraker iemand die nergens voor betaald en zich een object toeeigend, anti-krakers betalen gewoon voor gas, water en elektra en huren dus een huis/kamer.

Ik heb zelf anti-kraak gewoont en wat wat jou 2 de vriendin zegt klopt niet helemaal. Je moet zorgen dat het huis netjes is en blijft en er dus op elk moment van de dag potentiele kopers kunnen komen kijken. Je wordt van te voren netjes opgebeld om welke tijd ze komen kijken, want ze willen je er niet bijhebben en het huis moet netjes zijn. Die 180 euro in de maand is in princiepe niks als je het vergelijkt met wat je betaald voor een kamer dit is rustig 400. Anti-kraak is legaal en dit kan door bepaalde bedrijven of door particulieren zelf. Als je het via een particulier doet en het huis wordt verkocht dan krijg je geen nieuwe woning aangeboden en zul je dus met je boeltje weer terug naar het ouderlijk huis moeten of een zelf een nieuwe woning moeten zoeken. Als je het via een anti-kraak instantie doet kun je bij verkoop een nieuwe woning aangeboden krijgen, afhankelijk van wat ze bij jou in de buurt hebben en je eigen eisen. Dit is in het leven geroepen zodat krakers er niet in kunnen, kraken mocht namelijk pas als een huis een jaar leeg staat.

Kraken is hartstikke verboden en er wordt ook helemaal niks betaald want ze pikken de huizen van anderen gewoon in. Je zegt het zelf al, het slot wordt vervangen en de rechtmatige eigenaar kan dus niet meer zijn eigen huis in. Het huis wordt vaak uitgeleefd en er komt meestal geweld aan te pas om de krakers eruit te krijgen.

Persoonlijk vind ik dat je je niet druk hoeft te maken over die 180 euro, zoals ik al zei ga maar eens kijken wat er normaal is als je op kamers gaat. Met het salaris van een student kun je dit makkelijk betalen en zelfs goedkoper als op kamers gaan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:41

Krakers mogen ze van mij ophangen aan de hoogste boom, tis gewoon misdadig .

Anti-kraak vind ik prima, mooie oplossing. Zou zelf alleen nooit anti-kraak willen wonen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:58

En mocht je nou toch willen kraken, doe dat asjeblieft niet in de binnenstad van Utrecht. Een week of wat terug ben ik tot 1u 's nachts wakker gehouden door schreeuwende krakers/aanhangers die niet uit hun die ochtend gekraakte pandje gezet wilden worden... na een paar uur geschreeuw in de straat dacht ik 'misschien toch even kijken wat er aan de hand is en dan de politie bellen'. Was niet nodig, er stond al 20 man :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:07

Colway schreef:

Naast de verkrachters en moordenaars? Beetje overtrokken reactie

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 02:18

Sleeper schreef:
Colway schreef:

Oef, nogal ja. Mensen de dood toewensen, nogal ziek als je het mij vraagt...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 02:43

Naast dat kraken niet meer legaal is, schiet het meestal ook verschrikkelijk zijn doel voorbij.
Zou kraken een 'maatschappelijk doel' hebben, dat is lang niet altijd te merken helaas.
In iemand anders zijn huis trekken en dat uitwonen vind ik ronduit asociaal.
Wel vind ik het belachelijk dat er een enorme kamernood is maar er zo ontzettend veel gebouwen leegstaan, en er nóg worden bijgebouwd.

Wat (nu) een goed voorbeeld is van kraken, is het Landbouwbelang in Maastricht:
http://www.landbouwbelang.org/lbb2/

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 02:45

Kraken is imo ordinair stelen. Ik heb momenteel een pand leeg staan wat gerenoveerd moet gaan worden en zou
echt ontzettend uit m'n plaat gaan als iemand het in z'n hoofd zou halen dat te kraken! (Al vind ik ophangen wel wat te ver gaan ;) )
Anti-kraak is een ander verhaal, dit is op verzoek van de eigenaar, maar heeft volgens mij
wel als gevolg dat je er ook zomaar ineens uit moet, of heb ik dat verkeerd begrepen...
Wat ik niet begrijp: 5 paarden en geen geld om gewoon netjes te huren...?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 04:26

Ik wil me verder niet met de discussie bemoeien, maar even richting TS: zou het orkz in Groningen niet iets voor je kunnen zijn? Er staat jammer genoeg niet zoveel informatie op de website, maar je mag me gerust een pb'tje sturen. Ik woon er zelf niet, maar een aantal vrienden van me wel, dus ik kan er wel iets over vertellen. Als het 'alternatieve wereldje' je trekt spreekt dit je misschien ook wel aan. Anti-kraak is er in Groningen ook wel te vinden, maar vaak moet je dan toch al na vrij korte tijd weer verhuizen en niet iedereen is daarvoor weggelegd. Wel heb je vaak veel ruimte voor weinig geld in vergelijking met 'gewoon' huren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:16

Sleeper schreef:
Colway schreef:

Anders neem je zo'n uitspraak even heel letterlijk

Ja naast de bungelende verkrachters en moordenaars aan de 3e eikenboom naast het fietspad, rond een uurtje of 16:00uur goed?

OMG

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 10:39

SaskiaKa schreef:
Wat ik niet begrijp: 5 paarden en geen geld om gewoon netjes te huren...?

Een beetje rare reactie als je niets van mij weet. Deze paarden zijn niet van mij en buiten dat heb ik gewoon geld om te huren, ik kijk alleen naar andere mogelijkheden.

Ik heb geen plannen om te gaan kraken. Ik hoorde het toevallig van een klasgenootje en wilde er meer over weten. Ben er nu achter gekomen dat het wel degelijk illegaal is. Ik kijk nu verder naar anti-kraak en natuurlijk gewoon naar kamers. Heb een paar PB's gehad van mensen met tips en websites, bedankt daarvoor!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:04

colette_007 schreef:
Wij hebben ook ooit een huis gekraakt.
Wat je vriendin zegt mbt in de gaten houden etc klopt.
Je moet bij de gemeente nagaan of het huis leeg staat (er niemand staat ingeschreven), zo niet laat je je inschrijven... Dan wacht je af of er iets gebeurd (bij het huis of dat je een brief krijgt), zo niet (wat vaak zo is, want huiseigenaar krijgt hier geen bericht van, maar als hij elke 2 weken naar gemeente gaat of huis nog niemand is ingeschreven kan hij er wel achter komen, gebeurd bijna nooit hoor).
Vervolgens trek je er in een keer in je moet er dan ook meteen wonen/overnachten!
Van belang is dat je een bed, tafel en stoel er hebt (zo toon je aan dat je er 'leeft') en natuurlijk eten.
Zo gouw je erin zit kunnen ze je niks maken. Het huis moet (geloof ik) wel minimaal 3 jaar leegstaan (weet ik even niet preceis meer).

Daarnaast ben ik PRO-kraak het is toch ronduit belachelijk dat er weet ik hoeveel huizen leegstaan terwijl er een 'tekort is' en men maar bijbouwt!!! Prima oplossing, (mits zonder geweld) en zeker voor studenten handig :).
Als je een gezin hebt zou ik het niet doen, maar zo kan het prima :)
Daarnaast kun je je natuurlijk ook inschrijven voor een anti-kraak-woning, dan woon je voor bv 200,- in de maand in een dikke villa :p, nadeel is alleen dat als ze zeggen dat je eruit moet je er binnen bepaalde (korte)periode ook uit moet zijn!

Dat een eigenaar met een knokploeg komt onzin, doe je meteen aangifte.
De deur hoef je toch ook niet open te doen daarvoor. Hang je op de deur 'gekraakt' :')

Echt, mijn nekharen gaan recht omhoog staan als ik zo'n reactie lees. Belachelijk hoeveel huizen leegstaan zeg jij: wel eens gedacht aan de slechte huizenmarkt? Leuk joh, als jij je huis te huur of te koop hebt staan en dat langharig werkschuw tuig kraakt je pand waardoor het a: vernield wordt, b: bijna niet meer terug te krijgen is en c: in prijs en waarde keldert.
Ik heb er geen goed woord voor over. Iedereen moet gewoon betalen voor wonen, waarom zouden zij daar een uitzondering op zijn???? Ze moeten met hun poten van andermans eigendommen afblijven. Gewoon werken voor de kost en huur/hypotheek betalen net als de rest van de Nederlandse bevolking.
En zeker weten dat ik met een knokploeg kom als er mensen mijn eigendom zouden hebben gekraakt...

Alvast bij voorbaat sorry voor mijn reactie, maar ik kan hier HEEL boos over worden. Als ik zie hoe hard wij moeten werken om onze hypotheek te moeten betalen, en dat andere mensen zich gewoon gratis eigendommen toe-eigenen, grrrrr -:(- .
*adem in, adem uit*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:10

Ben het wel met je eens hoor Rinske. Je kunt het het 100x niet mee eens zijn: als eigenaar van een pand moet je zelf weten wat je er mee doet. Als wil ik alle panden opkopen langs de gracht in Utrecht om er 1 groot konijnenhok van te maken: dat is mijn keuze. Als ik een pand heb wat ik leeg wil laten staan dan mag dat, het is namelijk van mij. En idd, huizen staan ook leeg omdat ze gewoon slecht verkopen op het moment, en verhuren mag niet zomaar. En dan wil je gaan kijken met mensen, zitten er ineens lui in die er niets voor betalen, je voordeur gesloopt hebben om binnen te komen en er nog niet uit willen ook. Nee, aan mij zouden ze ook een slechte hebben.

Je pakt toch ook niet ergens een paard uit de weide, omdat die paarden niets staan te doen, terwijl jij er wel graag eentje hebben wilt, maar het zo duur vindt om ervoor te betalen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:13

Vjestagirl schreef:
Al wil ik alle panden opkopen langs de gracht in Utrecht om er 1 groot konijnenhok van te maken: dat is mijn keuze.

Precies, het is van jou, dus jij moet weten wat je er mee doet :j .

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:17

Kraken vind ik echt niet kunnen, dat pand is niet van jou en je moet er gewoon met je handen van afblijven!

Ikzelf zit anti-kraak in een grote boerderij, het bevalt super, ik betaal in m'n eentje voor 2 personen maar dan nog betaal ik vééél minder dan dat ik voor een klein flatje zou betalen en dan nog maar niet te spreken over de wachttijd die je hebt als je iets betaalbaars wilt huren.
Ik heb 6 slaapkamers, 2 badkamers, een woonkamer, een keuken, een kelder etc. en 1600m2 om me heen met veerrschillende fruitbomen. Wie wil dat nou niet?
Ja het nadeel is dat er maar 2 weken opzegtermijn is maar dat is dus van 2 kanten zo en 1x in de maand heb ik controle, maar ze laten 4 weken van te voren al weten welke week ze weer komen. En als je thuis bent komen ze echt niet zo binnenvallen hoor.
Ik ben echt superblij dat ik deze kans heb gekregen!

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:43

Ik heb ook wél eens gekraakt...toen werdt kraken antie kraak...mocht toen gewoon blijven van de eigenaar tegen een kleine vergoeding :P
Je heb ook www.camerlot.nl die doet veel antie kraak,
Of kijk op marktplaats bij huizen..staan ook antie kraak woningen.
Je kunt ook opzoek gaan naar de rechtmatige eigenaar...en evt voorstellen dat je tegen klein bedrag pmnd zolang als nodig in't huis wilt wonen cq oppassen?D.m.v zo krakers weg tehouden :P !

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:48

Miriam91 schreef:
Ik had laatst een gesprek met een klasgenootje. Zij kraakt al ongeveer 6 jaar huizen. Eerst in Rotterdam (waar heel veel te kraken valt) en nu sinds een jaar bij mij in de buurt. Zij kraakt een voormalig huisartsenpraktijk. Omdat ze kraakt heeft ze alleen kosten voor gas, water, licht en natuurlijk eten etc.
Nou ga ik waarschijnlijk volgend jaar op kamers in Groningen, en ik moet zeggen het lijkt me wel wat :o Ik heb van haar wel een paar dingen gehoord, maar weet niet precies wat het inhoud.
Zij vertelde dat het niet strafbaar is, tenzij je op heterdaad betrapt wordt. Als je een huis gaat kraken fiets je de stad rond en onthoud je een paar huizen die leeg staan. Je kan informatie opvragen bij de gemeente of er plannen zijn met het huis. Je houd dan voor een aantal weken wat huizen in de gaten en als het echt leegstaat plan je je kraak. Vervolgens vervang je het slot en je hebt een huis. Je kunt je gewoon laten inschrijven bij de gemeente dat jij daar woont.

Maar nou vraag ik me af, is het echt niet strafbaar? Ik heb namelijk geen zin om opgepakt te worden of een strafblad ed. Ik denk aan kraken omdat het mij tegenstaat 500 euro voor 14 m2 te betalen, terwijl je een huis kan hebben voor veeeeeeel minder. Volgens mij heerst er een heel negatief beeld over kraken, terwijl het merendeel van de krakers fatsoenlijke mensen zijn. Daarom wil ik graag weten hoe jullie er tegenover staan?

Een vriendin van mij woont anti-kraak maar die moet iets van 180 euro in de maand betalen. Ze moet zich houden aan de regels van de anti-kraakvereniging en mag niets aan het huis verbouwen. Ook mogen de mensen van die organisatie gewoon bij je binnen lopen met bijv. een aannemer ofzo. Nou zou ik dit heel vervelend vinden. Ze kunnen elk moment langskomen dus ook als je onder de douche staat ofzo. En je moet natuurlijk na een tijdje het huis weer uit omdat er plannen mee zijn.
Het lijkt me dat kraken veel vrijer is. Je mag zelf bepalen wat je met het huis doet (vergunningen bij gemeente daargelaten) en of je huisdieren neemt maakt ook niets uit. Bij anti-kraak is dit vaak niet toegestaan. Dus wat zijn de voordelen voor kraak of juist anti-kraak?

Zou jij je eigen huis gekraakt willen zien puur omdat je het al een jaar niet hebt kunnen verkopen door de slechte markt?
:n Nee sorry, maar van krakers moet ik niks hebben. Ga lekker net als ieder ander een huis huren of spaar door een koop wat, maar blijf van andermans spullen af

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 00:51

Rinske schreef:
colette_007 schreef:
Wij hebben ook ooit een huis gekraakt.
Wat je vriendin zegt mbt in de gaten houden etc klopt.
Je moet bij de gemeente nagaan of het huis leeg staat (er niemand staat ingeschreven), zo niet laat je je inschrijven... Dan wacht je af of er iets gebeurd (bij het huis of dat je een brief krijgt), zo niet (wat vaak zo is, want huiseigenaar krijgt hier geen bericht van, maar als hij elke 2 weken naar gemeente gaat of huis nog niemand is ingeschreven kan hij er wel achter komen, gebeurd bijna nooit hoor).
Vervolgens trek je er in een keer in je moet er dan ook meteen wonen/overnachten!
Van belang is dat je een bed, tafel en stoel er hebt (zo toon je aan dat je er 'leeft') en natuurlijk eten.
Zo gouw je erin zit kunnen ze je niks maken. Het huis moet (geloof ik) wel minimaal 3 jaar leegstaan (weet ik even niet preceis meer).

Daarnaast ben ik PRO-kraak het is toch ronduit belachelijk dat er weet ik hoeveel huizen leegstaan terwijl er een 'tekort is' en men maar bijbouwt!!! Prima oplossing, (mits zonder geweld) en zeker voor studenten handig :).
Als je een gezin hebt zou ik het niet doen, maar zo kan het prima :)
Daarnaast kun je je natuurlijk ook inschrijven voor een anti-kraak-woning, dan woon je voor bv 200,- in de maand in een dikke villa :p, nadeel is alleen dat als ze zeggen dat je eruit moet je er binnen bepaalde (korte)periode ook uit moet zijn!

Dat een eigenaar met een knokploeg komt onzin, doe je meteen aangifte.
De deur hoef je toch ook niet open te doen daarvoor. Hang je op de deur 'gekraakt' :')

Echt, mijn nekharen gaan recht omhoog staan als ik zo'n reactie lees. Belachelijk hoeveel huizen leegstaan zeg jij: wel eens gedacht aan de slechte huizenmarkt? Leuk joh, als jij je huis te huur of te koop hebt staan en dat langharig werkschuw tuig kraakt je pand waardoor het a: vernield wordt, b: bijna niet meer terug te krijgen is en c: in prijs en waarde keldert.
Ik heb er geen goed woord voor over. Iedereen moet gewoon betalen voor wonen, waarom zouden zij daar een uitzondering op zijn???? Ze moeten met hun poten van andermans eigendommen afblijven. Gewoon werken voor de kost en huur/hypotheek betalen net als de rest van de Nederlandse bevolking.
En zeker weten dat ik met een knokploeg kom als er mensen mijn eigendom zouden hebben gekraakt...

Alvast bij voorbaat sorry voor mijn reactie, maar ik kan hier HEEL boos over worden. Als ik zie hoe hard wij moeten werken om onze hypotheek te moeten betalen, en dat andere mensen zich gewoon gratis eigendommen toe-eigenen, grrrrr -:(- .
*adem in, adem uit*

Helemaal mee eens, ik werk me de schompes in om alles te kunnen betalen en dat soort ... tsja... figuren?... doet maar waar ze zin in hebben en jatten feitelijk andermans huis.

Ik zou alleen niet met een knokploeg komen maar met een giertank :o Ik vernachel mn huis liever zelf.... and zeker weten dat de krakers er binnen no time uit zijn ;)