Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
STEN schreef:Daffodil, enige wat ik probeer is duidelijk te maken dat reageren beter is dan je kop in het zand steken. Natuurlijk, als er al voldaan i dan kan dat vervelend zijn, maar misschien is er een verkeerd kenmerk gebruikt bij de betaling, is de betaling gestorneerd, of iets anders. Dat van dat vastbijten is echt niet zo.
Just my advice, communiceer, dan kan het uitgezocht worden.
En mensen zeggen mij wel eens dat ik er ervaring in heb
STEN schreef:Lovely schreef:Het taalgebruik van incassobureaus is bewust gekozen om door te dringen tot de slechte betalers en de mensen die overal maling aan hebben. Dat ze daarmee ook de goedwillene burger voorzien van een akelige ervaring nemen ze kennelijk voor lief. *KNIP*
Ondertussen zit ik te wachten op een telefoontje van een incassobureau ivm een dossier, en ik wacht, ik wacht en wacht. Ze zouden echt snel terugbellen! En ik wacht.
Zodra er ergens een systeem is om mensen die niet willen betalen en "goedwillende burgers" kan onderscheiden hoor ik het graag
Overigens las ik ergens in het topic dat er advies wordt gegeven om vooral niet te reageren indien er sprake is van een incassobureau/deurwaarder. Want dan zou je "schuldig" overkomen...
ik wil graag adviseren dit vooral NIET op te volgen en toch vooral te communiceren. Het is echt enorm vervelend om uit te moeten leggen aan de rechter waarom je niet hebt gereageerd of over bent gegaan tot betaling, los hiervan, het voorkomt indien er sprake is van een misverstand/kruispost ook een vervolgstroom aan wellicht onnodige brieven of telefoontjes. ( in het geval van de rechtbank: de griffiegelden zijn er niet lager op geworden en zullen wellicht nog verder omhoog gaan dit jaar, dat zijn serieus dure aangelegenheden ).
PS Lovely: heb je al een telefoontje mogen ontvangen?