Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Ik heb me hier een tijd geleden in verdiept en heb daarbij interessante verhalen gelezen. Zo ook over verschillende tijdperken. We zitten nu in de overgang naar het Aquarius-tijdperk. Dit is een tijdperk waar nieuwe-tijdskinderen meer begrip zullen krijgen en waarbij de mens meer zelfbewustwording gaat ervaren en de natuur een belangrijke rol gaat spelen. De overgang naar dit tijdperk is nu ongeveer anderhalf tot 2 jaar bezig en zal nog duren tot ergens in 2012. Zo'n wisseling van tijdperk gaat niet zonder slag of stoot, er treden processen in werking die het een en ander kunnen veroorzaken (hiermee doel ik niet op de aardbeving, dit zie ik ook als een natuurlijk proces).
Als je kijkt naar de historie van de wereld zijn er al veel ergere rampen geweest. Ook zo vlak achter elkaar.
Daarbij ben ik me ervan bewust dat dit aankomende erg bruut klinkt, maar we kunnen niet zonder deze rampen. Als er nooit zoiets zou plaatsvinden zou de aarde al zo overbevolkt zijn dat er niks meer van ons over is. Het aantal doden is natuurlijk verschrikkelijk maar als we realistisch zijn geven dit soort rampen de aarde de kans om zich weer opnieuw op te bouwen. Er zijn gewoon te veel mensen, en door dit soort vreselijke dingen wordt het aantal mensen nog enigsinds beperkt.
Nogmaals, dit ís vreselijk, maar bovenstaande is wel de realiteit.
Anoli schreef:Na aanleiding van de ramp in Japan plaatste ik een bericht in het topic van die ramp dat het wéér een heftige natuurramp is in het nog zo korte 2011.
De overstromingen van Australië
De bosbranden van Australië
De zware aardbeving in Nieuw-Zeeland
De zware sneeuwval in Amerika
De zware sneeuwval in Turkije
En dan nu weer deze ramp.
Zou dit alles niet een waarschuwing zijn van de aarde? Genoeg is genoeg, we kunnen niet eeuwig nemen en nemen, we komen een keer op een punt waarop we zullen moeten kiezen;
of terug geven aan de natuur wat we nemen ( bomen planten omdat we ook kappen bijvoorbeeld)
of gewoon blijven nemen en de aarde zelf terug laten pakken wat we hebben afgenomen.
Ik geloof niet in het einde van de wereld, ik geloof niet in een grote "boem" en weg zijn we.
en toch... begin je nu langzaam te twijfelen of die 2012 toch niet een soort van einde is.
een einde als in: grote rampen achter elkaar over heel de wereld, delen van de wereld zullen verwoest worden maar de wereldbol zal niet met een grote explosie vergaan.
Ik bedoel maar de aarde is niet onuitputtelijk te gebruiken door de mens.
Omdat ze in het andere topic niet wilden/durfden na te denken over dit onderwerp plaats ik dus hier een nieuw topic voor alle bokkers onder ons die wel durft te doemdenken...
Vergaan we echt in 2012 of is dit alles maar gewoon toeval?
Of ben je meer van de optie: moeder aarde waarschuwd ons?
Want laten we eerlijk wezen, we kunnen moeilijk met zn allen in een spaceshuttle stappen en naar de volgende aarde verhuizen
LimaMambo schreef:ciska_sando schreef:ik ben nog steeds pro het 2 kind policy. 2 kinderen of minder, dan is het klaar, dan daalt de populatie en van t een komt t ander:)
en wat als je een drieling krijgt? 1 op marktplaats zetten?