Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zunzuncito schreef:Tuurlijk heeft Nederland breuklijnen maar het zijn kleintjes en de zwaarste aardbeving in Nederland was niet zo groot als die in Japan.
Met Tsunamies hebben we het geluk dat we op een plek liggen waar vanuit de zee niet vaak van die grote zee-aardbevingen voorkomen als in de Grote Oceaan en als er toch eentje zou komen, vangt Engeland voor ons een groot deel van de golven op, tenzij het via Calias gaat komen, want dan wordt het een grote ravage ben ik bang.
Ik zou me meer zorgen maken als je in het deel woont van Nederland waar je onder de zeespiegel zit...dat is vragen om problemen, maar ik heb tot nu toe nog nooit iemand gehoord die aangaf te verhuizen wegens te laag wonen...
Qimm schreef:
joostvangestel schreef:De britse eilanden houden Tsunami's mooi tegen, mits die uit de Atlantische oceaan komen.
annabell8 schreef:Of we nou in een veilig gebied zitten of niet; uiteindelijk krijgen we allemaal te maken met de negatieve effecten van deze ramp,al is het nog zover weg. Waar ik me vooral zorgen om maak is het feit dat de mensheid in een rap tempo deze mooie planeet om zeep helpt met zijn machtswellust en arrogantie tegenover de natuur. Wie zet er in godsnaam kerncentrales op een breuklijn? Als je maar genoeg geld/macht hebt mag je de aarde gerust om zeep helpen schijnbaar.Maar klootjesvolk: brand vooral geen oude takken op,of gooi een leeg verfblikje per ongeluk in de container,want dan ben je gigantisch de pineut. Ik word er erg triest van...