undercover in nederland, sekte miracle of love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:00

hier in ons kleine dorpje ook al zovaak, drugskwekerijen of wat dan ook gevonden!
en je hebt het gewoon niet door ..
maar dat is maar goed ook!
als je alles zou weten!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:02

Ik wil niet eens weten hoeveel sektes er in totaal in Nederland zijn..

Hetgeen wat shocking is is dat die mensen zonder twijfel gewoon alles doen wat die leiders zeggen. Ze dansen naakt rond en zeggen alles na wat ze voorgezegd wordt.

Maar wat ik vooral erg vond om te zien/horen is dat geschreeuw van die mensen die hun emoties uiten.. pff bah daar kreeg ik echt kippevel van..

En die ademhalingsoefening waarvan mensen begonnen te hyperventileren.. bah..

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:07

Het is gewoon heel erg smerig hoe ze dit spelen, ze richten zich op zwakke mensen die op het punt zijn gekomen dat ze weten dat ze hulp nodig hebben.
Die mensen denken dat ze zich beter gaan voelen en gaan erin mee omdat ze zo kwetsbaar zijn en graag zich beter willen voelen.
Ik hoop echt dat ze hier vanuit de politiek iets aan gaan doen.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:09

Ik heb het ook gezien en vond het echt walgelijk. Onvoorstelbaar dat dit ongestraft kan gebeuren.
Dit gaat naar mijn idee de vrijheid van godsdienst ook totaal voorbij, daar heeft het niets meer mee te maken.

Het ergste vind ik eigenlijk nog dat de meest labiele mensen hier het slachtoffer van (kunnen) worden.
Ze zijn op zoek naar steun en komen vervolgens in een vreselijk wespennest terecht, waar ze m.i. gewoon gehersenspoelt worden.

Ik ben inderdaad benieuwd wat er aankomende week in de politiek over gezegd gaat worden.

Re: undercover in nederland, sekte miracle of love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:19

Als je 'op zoek' bent kan ik me voorstellen dat mensen zich inschrijven voor zo'n spirituele workshop bij Miracle of Love. De website oogt heel normaal, ideaal voor mensen die zichzelf willen vinden. En daar is ook an sich niets mis.

Heb ook deze reportage gezien, echt heel bizar! Allemaal voor een commercieel doeleinde, zoveel mogelijk geld verdienen.
Ik vind dat de overheid een onderzoek moet starten naar deze organisatie, ik ben n.l heel benieuwd waar het geld dat mensen storen terecht komt.
Vreselijk om gevoelige mensen te hersenspoelen. Je kunt er eigenlijk met je volle verstand niet bij dat mensen zich na zo'n workshop niet bedenken?! Maar dat komt omdat het deze organisatie heel geraffineerd te werk gaat, juist om deze tere zieltjes te winnen.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:25

Maar wat maakt het dan dat juist de mensen die minder sterk in hun schoenen staan hiervoor kiezen?

Ik ben zelf altijd veel met het spirituele bezig en die website trekt me totaal niet..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:30

Lieveranders schreef:
Maar wat maakt het dan dat juist de mensen die minder sterk in hun schoenen staan hiervoor kiezen?

Het ergens bij willen horen :j

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:36

@ Lieveranders:
Ik had niet de indruk dat de mensen die (anoniem) werden getoond in het programma, echt stabiele personen waren.
Trauma's, opgekropte woede e.d. Dit waren echter de enige mensen die werden getoond, dus wat dat betreft heb je inderdaad wel een punt. Maar buiten dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat iemand die bij zijn volle verstand is, na die 1e bijeenkomst nog verder gaat binnen de organisatie :n

Het verraderlijke is dat je aan de website inderdaad niets raars of verdachts merkt. Zelf ben ik niet zo spiritueel aangelegd, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen hier in trappen. Aan de hand van de website zou je nooit kunnen vermoeden dat ze er zulke vreemde 'ceremonies' op na houden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:42

Ik ben 't nu aan 't kijken. Wat ontzettend heftig zeg :oo Jeetje...

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:42

Ik kijk het ook via programma gemist...enorm bizar!

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 00:57

Ja het zal ook vast zo zijn dat er genoeg mensen zijn die na 1 sessie afhaken, dat krijg je niet mee natuurlijk.. Maar toch vind ik het schokkend hoeveel mensen er toch in meegaan..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:01

Ik heb het net ook vol verbazing zitten kijken.........
:n

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:01

Jeetje, ik heb het net ook gekeken op sbs6gemist..
Ik zat echt met kippenvel bij dat hyperventileren en naaktdansen.
Ongeloofelijk dit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:03

Lieveranders schreef:
Ja het zal ook vast zo zijn dat er genoeg mensen zijn die na 1 sessie afhaken, dat krijg je niet mee natuurlijk.. Maar toch vind ik het schokkend hoeveel mensen er toch in meegaan..

En waarschijnlijk heeft 1 van deze mensen Undercover in Nederland getipt of geluiden laten vallen dat daar iets niet pluis is.

De mensen die er in mee gaan zijn spirituele mensen, maar die idd trauma's hebben en psychische klachten. Ze krijgen aandacht, liefde etc. Niet iedereen die spiritueel is of zich er mee bezig houdt, kan zich hier in vinden.. juist omdat wij niet zo reddeloos zijn.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:12

Ik denk juist dat het geen spirituele mensen zijn, maar mensen die er in geïnteresseerd zijn. Zij denken na het lezen van die website van hun opgekropte woede en trauma's af te zijn maar in werkelijkheid krijgen ze er een trauma bij..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:18

Als je een beetje gezond verstand hebt, trap je hier toch niet in? Op deze manier krijgen mensen die dus wel serieus bezig zijn met bepaalde therapieen een verkeerde naam denk ik.

Ik snap al helemaal niet wat het geloof hier nu ook weer mee te maken heeft. God vinden door zo achtelijk te doen en je helemaal te geven aan zo'n knettergekke figuur?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:20

Heb het net afgekeken. Heb de site ook even bekeken, daar zie je echt niks aan verder :=

Nu ben ik zelf overigens helemaal niet gelovig of wat dan ook, maar ik vind 't ook echt belachelijk dat ze god hier zo bij halen. Zeker als er bv mensen zijn die wel echt in god geloven en zo denken bij hem te komen. Hele gemene manier van mensen werven.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:40

Havelte heeft toch een paar duizend inwoners. Heb er jaren gewoond. Ik verbaas mij er over dat dit kan gebeuren. Ik heb een vermoeden waar dit moet zijn, maar ga morgen nogmaals het programma bekijken om te zien of ik er achter kan komen waar dit is geweest.

Ook verbaas ik me er over dat mensen hier vrijwillig gaan zitten.

Echt bizar

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 01:58

omg ik vind het echt eng..
Die mensen op die site lijken zo normaal,
de teksten lijken zo gemeend..

Tis echt eng, belachelijk dat dit voorkomt in nederland..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 02:02

_Tara_ schreef:
Heb het net afgekeken. Heb de site ook even bekeken, daar zie je echt niks aan verder :=

Nu ben ik zelf overigens helemaal niet gelovig of wat dan ook, maar ik vind 't ook echt belachelijk dat ze god hier zo bij halen. Zeker als er bv mensen zijn die wel echt in god geloven en zo denken bij hem te komen. Hele gemene manier van mensen werven.

Om nog maar niet te spreken over de onzedelijke teksten met betrekking tot God. (Dat de mensen moeten roepen dat God ze moet nemen, dat de mannen hem moeten onderspuiten etc. Bah het voelt gewoon bizar om dit alleen al te typen....)

Ik ben benieuwd of de overheid hier iets mee gaat doen, want dit is natuurlijk van de zotte...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:18

Ook hier is gisterenavond de uitzending met open mond van verbazing bekeken....
Dat je daar in kunt trappen, ongelooflijk....
Ben benieuwd of de politiek hier iets mee/aan gaat doen!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:31

Ik kan me er inderdaad ook niks bij voorstellen dat je daar in mee gaat. Maar waarschijnlijk zijn er toch zulke psychische trucjes en natuurlijk groepsdruk waardoor je het toch wel doet.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:49

_Tara_ schreef:
Ik kan me er inderdaad ook niks bij voorstellen dat je daar in mee gaat. Maar waarschijnlijk zijn er toch zulke psychische trucjes en natuurlijk groepsdruk waardoor je het toch wel doet.

Idd. Je bent eenzaam en nu kom je in een groep mensen waarbij je geaccepteerd bent. Er wordt aangedrongen mee te doen in de groep. De reactie tien " vader" voor de deur stond vind ik veelzeggend. Dat meisje had de groep in problemen gebracht, zij was fout! Maar ze kreeg geen steun, het was niet erg voor haar. Daarna zal zij het vermoedelijk goed willen maken... En dus weer een stap verder gaan. En zo wordt je daar bespeelt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:51

xxnienke94 schreef:
hoe kan zoiets in hemelsnaam gebeuren!!
en dat mensen daar nog '' vrijwillig '' heen gaan ook!

Dat zijn ook vaak mensen die al veel meegemaakt hebben en die ergens een houvast zoeken en iets om in te geloven.
En ze worden als het ware gehersenspoeld in die eerste dagen mede doordat ze compleet geisoleerd worden.
Het blijkt een effectieve manier om mensen te laten doen geloven want je maar wilt.