T zal je buurvrouw maar wezen..nou dit is mijn buurvrouw..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:51

:)* 1 april uitgerekend zeker :=

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:58

toevallig in een ander topic ook over deze vrouw
het blijft toch raar dat je als bijna gepensioneerde nog een kind krijgt
vraag me af of die vrouw er echt wel goed over nagedacht heeft
wat een aanslag op je lijf moet dat zijn op die leeftijd
jongen moeders vinden de laatste 2 maanden al zwaar laat staan als je 62 bent

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:02

Okee Harlingen IS een stad maar je fietst in 20 minuutjes van de ene helemaal naar de andere kant van de stad, om even een indruk van de omvang te geven :') Ik woon er zelf ook en heb geen idee wie deze vrouw is. Hoef het ook helemaal niet te weten, maar ben er geen voorstander van dat dergelijke behandelingen op deze leeftijd nog gegeven worden. Ik gun het die vrouw wel... maar het kind in kwestie heeft niets te kiezen en zal hoogstwaarschijnlijk al jong zijn/haar (alleenstaande) moeder verliezen.

Plus de opvoeding, hopelijk is dit een heel moderne en ruimdenkende vrouw, maar bijvoorbeeld mijn moeder (67) begrijpt helemaal niets van (het gedrag van) haar kleinkinderen van 8 tot 14 jaar en zou grote problemen hebben/krijgen met opvoeden... Hoeveel ze ook om die kinderen geeft... Nee, voor mij hoeft het niet op die leeftijd.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:04

No_worries schreef:
Okee Harlingen IS een stad maar je fietst in 20 minuutjes van de ene helemaal naar de andere kant van de stad, om even een indruk van de omvang te geven :') Ik woon er zelf ook en heb geen idee wie deze vrouw is. Hoef het ook helemaal niet te weten, maar ben er geen voorstander van dat dergelijke behandelingen op deze leeftijd nog gegeven worden. Ik gun het die vrouw wel... maar het kind in kwestie heeft niets te kiezen en zal hoogstwaarschijnlijk al jong zijn/haar (alleenstaande) moeder verliezen.

Plus de opvoeding, hopelijk is dit een heel moderne en ruimdenkende vrouw, maar bijvoorbeeld mijn moeder (66) begrijpt helemaal niets van (het gedrag van) haar kleinkinderen van 8 tot 14 jaar en zou grote problemen hebben/krijgen met opvoeden... Hoeveel ze ook om die kinderen geeft... Nee, voor mij hoeft het niet op die leeftijd.

Om je een indruk te geven...tot nu toe behandelt ze haar hondje als kind...

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:05

Het kan ook een kleine stad zijn.. Maar het blijft een stad. Maar dat doet er ook niet toe lijkt me.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:21

Carien87 schreef:
Noem het overdreven, noem het wat je wilt. Dat is prima...maar hoe zou jij reageren als het recht je door anderen wordt ontzegd om op latere leeftijd een kindje te mogen krijgen?
Ik ben niet specifiek voor of tegen, maar wel tegen het feit dat mensen roepen dat het verboden zou moeten worden. Wie zijn wij?

Volgens mij weet iedereen dat dit op wetenschappelijk niveau niet kan en het is voor niemand voordelig dat er toch een inseminatie heeft plaatsgevonden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:32

berdien85 schreef:
Het kan ook een kleine stad zijn.. Maar het blijft een stad. Maar dat doet er ook niet toe lijkt me.

Het was maar een grapje. Omdat ik las: stad en ik woon in Rotterdam, dus Harlingen is IMO een dorp.
Maar het doet er verder niet toe.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:35

papagroom schreef:
No_worries schreef:

Plus de opvoeding, hopelijk is dit een heel moderne en ruimdenkende vrouw, maar bijvoorbeeld mijn moeder (66) begrijpt helemaal niets van (het gedrag van) haar kleinkinderen van 8 tot 14 jaar en zou grote problemen hebben/krijgen met opvoeden... Hoeveel ze ook om die kinderen geeft... Nee, voor mij hoeft het niet op die leeftijd.

dan krijgt die nu dus een broertje of zusje! :+

Ach, ik denk dat als je zoiets doet, dat je dan niet in het belang van je kind denkt, maar om er nu zo'n hype van et maken, dat is zeer zeker ook niet in het belang van het kind. Beetje jammer allemaal, ik hoop maar dat het allemaal goed komt.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:41

Electra63 schreef:
berdien85 schreef:

Het was maar een grapje. Omdat ik las: stad en ik woon in Rotterdam, dus Harlingen is IMO een dorp.
Maar het doet er verder niet toe.

Ok :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:42

Waarom zouden we het deze vrouw niet gunnen?
Als ze het aan kan en het nog een fitte actieve vrouw is vind ik het goed :)
Je bent toch baas over eigen lichaam?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:46

shilady schreef:

IMO heeft het niets met gunnen te maken.
Ik begreep dat ze alleenstaand is?
De kans dat het kind al jong wees wordt is aanwezig en daar moet je wel aan denken als aanstaande moeder.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:50

mijn mening is dat als het "natuurlijk" niet meer kan je het ook niet meer moet willen. Ik weet dat ik met deze mening ook veel mensen tegen het hoofd stoot die erg blij zijn met hun ICSI kindje, maar dat is wel mijn mening (misschien toch een rasechte bioloog met de natuurlijke selectie in het achterhoofd).
Wij hebben ook duidelijk gezegd dat als het niet wil het niet wil...

Vind het eigenlijk dus ook niet kunnen dat iemand stijf van de hormonen wordt gespoten om het lichaam in een fase te brengen die in het verleden lag. Hopenlijk mankeert het kind niks en heeft het ook nog een moeder..

Om over de leeftijd en de geschatte leeftijd te beginnen waarop het kind geen moeder meer zou hebben vind ik vrij gevaarlijk. We weten dat natuurlijk niet. Als je gaat kijken hoe een gemiddelde 74 jarige is en die geen kind "gunt" mag iemand dan wel aan kinderen beginnen met een progressieve ziekte? Of gun je die ook geen kinderen??

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:10

shilady schreef:

Gezien er IVF aan te pas kwam was ze niet meer baas over haar lichaam.
En nee, ik gun het haar niet, ik vind het zielig.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:16

[quote="trisca"]mijn mening is dat als het "natuurlijk" niet meer kan je het ook niet meer moet willen. Ik weet dat ik met deze mening ook veel mensen tegen het hoofd stoot die erg blij zijn met hun ICSI kindje, maar dat is wel mijn mening (misschien toch een rasechte bioloog met de natuurlijke selectie in het achterhoofd).
Wij hebben ook duidelijk gezegd dat als het niet wil het niet wil... quote]

Dat is weer een hele andere discussie :D Ik begrijp deze mening namelijk heel goed maar waar leg je de grens? Survival of the fittest zou betekenen dat heel veel (en dan bedoel echt heeeeeeel veel) mensen geen kinderen horen te krijgen en we ook teveel mensen in leven houden. Kijk, als we allemaal maar voort blijven planten dan maken we onszelf (het menselijke ras) uiteindelijk alleen maar ziek en zwak, we roeien onszelf daarmee uit. Maarja, hoe hou je dat tegen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:19

papagroom schreef:
No_worries schreef:

_O-

Is het nog een vitaal mens? De ene 62 jarige is de andere niet, hoewel ik het nou niet zo'n slimme zet vind :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:21

Electra63 schreef:
Het zal wel niet mogen, maar ik ben dan wel weer nieuwsgierig naar je buurvrouw.
Misschien kan je stiekem een foto maken en deze verkopen aan de Telegraaf of Shownieuws? :D

Dat is gewoon geld verdienen aan iemand..

Maar ik las het ook ja, samen met een klasgenoot van me, en we hebben er wel even over gehad ja!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:22

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet zolang je geen andere mensen benadeelt, daar lijkt het hier wel op maar misschien heeft deze mevrouw wel heel goed nagedacht en ook al alles geregeld voor het kind als ze er zelf niet meer is, wel vind ik dit persoonlijk zeer egoistisch en echt een voorbeeld van een kind "nemen" en daarbij meteen het kind grootouders en een lang leven met een ouder ontnemen en ook een soort van familiegeschiedenis, opa/oma, neefjes/nichtjes, ooms/tantes, zit allemaal in het bejaardentehuis of is dood wanneer het kind dit gaat beseffen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

Arm kind,

ik ben 14 en mijn moeder 52, nou die vind ik af en toe al oud en ouderwets. :+ Laat staan een moeder van 62.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:24

bigone schreef:
Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet zolang je geen andere mensen benadeelt, daar lijkt het hier wel op maar misschien heeft deze mevrouw wel heel goed nagedacht en ook al alles geregeld voor het kind als ze er zelf niet meer is, wel vind ik dit persoonlijk zeer egoistisch en echt een voorbeeld van een kind "nemen" en daarbij meteen het kind grootouders en een lang leven met een ouder ontnemen en ook een soort van familiegeschiedenis, opa/oma, neefjes/nichtjes, ooms/tantes, zit allemaal in het bejaardentehuis of is dood wanneer het kind dit gaat beseffen.

Inderdaad!

shilady

Re: T zal je buurvrouw maar wezen..nou dit is mijn buurvrouw..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:27

Ben het ook met bigone eens :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:29

marjolein_el schreef:
Arm kind,

ik ben 14 en mijn moeder 52, nou die vind ik af en toe al oud en ouderwets. :+ Laat staan een moeder van 62.

Je bedoelt 76 als het kindje jouw leeftijd heeft

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:30

Aan de ene kan gun ik het die vrouw wel maar als ik nu denk en mischien mag ik er dit niet bij betrekken maar dat ik mijn moeder (42) op 18 jarige leeftijd ben verloren. Wat dat met mij doet en nog steeds word er elke dag aan herinnerd bij alles wat ik doe en dat ik haar in heel veel dingen heel erg mis. Vind ik het aan de andere kan egoistichs ofzoiets van haar. Dadelijk is gaat ze dood en wie zorgt er dan voor het kind ja oke de familie maar die heeft daar toch niet voor gekozen en inderdaad het kind word wel groot maar niet nadenkend wat voor pijn je een kind hiermee kan doen om zonder moeder verder te moeten leven. En die pijn gaat niet zomaar weg nee die blijft er en die word alleen maar erger helemaal als ze komt te overlijden als ze net in de puberteit zitten.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:30

papagroom schreef:
marjolein_el schreef:
Arm kind,

Je bedoelt 76 als het kindje jouw leeftijd heeft

kan ook natuurlijk.. :j

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:33

Kinderen krijgen is sowieso een egoistische iets.
Maar wat deze vrouw doet, hmmmm, ik vind het echt triest voor het kind. Mijn grootste bezwaar is toch wel dat deze vrouw een levensverwachting heeft van zo ongeveer nog een jaar of twintig. Wel heel naar om dan nog een kind op de wereld te zetten.
Om nog maar te zwijgen over eventuele complicaties tijdens het bevallen ( zelfs ik moet er flink van bij komen, en maanden later heb ik er nog steeds last van ). Heeft ze wel enig idee hoe zwaar het is om een klein kind op te voeden? Uren met ze omsjouwen omdat ze ziek zijn. Nachten wakker omdat ze niet kunnen slapen.
Ik heb het idee dat mevrouw bang was om haar oude dag alleen te slijten, en dit als ' oplossing ' bedacht heeft.

Ben ook wel benieuwd wie het nou is.

Imitador

Re: T zal je buurvrouw maar wezen..nou dit is mijn buurvrouw..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:45

@Ramoontje, jouw twee alinea vind ik echt misselijkmakend. Misschien bedoel je het niet zoals je het zegt of sta je niet achter de gedachte die je daar verwoord (zo komt het wel over). Dit zou neerkomen op eugenetica en dat vind ik echt een ontzettend verwerpelijk idee. Dat mensen in de evolutietheorie willen geloven is nog tot daar aan toe, maar dat als argument gebruiken om mensen bepaalde dingen te geven of ontzeggen gaat echt te ver. Ik dacht dat wij als mensen juist te prijzen waren om het verstand en geweten dat we 'verkregen' hebben over de jaren...