kynshiri schreef:nog even en ze kweken vierkante koeien zodat je ze efficiënter kunt stapelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tootje71 schreef:Alle weilanden leeg..
sluit de mensen dan ook maar op , niet meer fietsen ,wandelen,zwemmen,autorijden allemaal vervuiling ..iedereen binnen blijven..
Er word niet meer naar het gevoel van het dier gekeken ...
waar gaat dit heen.....
slimmerik schreef:Berdien als de stront in kelders wordt opgeslagen en ondergronds wordt ingebracht op weides, heb je wel degelijk minder uitstoot.
Vraag me ook af hoeveel van de "tegenstanders" van koeien binnen er al in een moderne, aan dierenwelzijnsnormen aangepaste stallen zijn geweest. Of in de boekhouding van een boerenbedrijf hebben rondgekeken. Hoeveel van deze mensen de (Europese) wetten kennen etc. etc.
En het doet me zeer dat mensen twijfelen aan de dierenliefde van boeren die hun koeien binnen houden.
slimmerik schreef:Berdien als de stront in kelders wordt opgeslagen en ondergronds wordt ingebracht op weides, heb je wel degelijk minder uitstoot.
Vraag me ook af hoeveel van de "tegenstanders" van koeien binnen er al in een moderne, aan dierenwelzijnsnormen aangepaste stallen zijn geweest. Of in de boekhouding van een boerenbedrijf hebben rondgekeken. Hoeveel van deze mensen de (Europese) wetten kennen etc. etc.
En het doet me zeer dat mensen twijfelen aan de dierenliefde van boeren die hun koeien binnen houden.
Focussed schreef:Ik denk dat de redenering van meer CO2 uit een buitenkoe als volgt tot stand is gekomen:
Om de spieren aan te kunnen spannen heb je (oa) zuurstof en energie nodig. Overblijfselen na spierspanning zijn o.a. warmte en CO2 (dit ademen wij weer uit).
Hoe minder een koe doet (en ik neem aan dat hij in stal minder beweegt) hoe minder zuurstof er nodig is en hoe minder CO2 wordt uitgestoten. Buiten beweegt de koe meer, dus de spieren hebben meer zuurstof nodig en er blijft meer CO2 over.
Broccoli schreef:Kan me niet schelen of een stal übermodern is. De koe ziet en ruikt dan alsnog geen buitenlucht. En dat hoort gewoon. Net zoals paarden naar buiten moeten.
Broccoli schreef:Je bedoelt de zgn open stallen? Die ken ik zeer zeker wel. Ik vind gewoon dat een koe buiten moet kunnen lopen. Om ook eens een keer koe te zijn in plaats van alleen maar melk produceren.
slimmerik schreef:Broccoli schreef:Je bedoelt de zgn open stallen? Die ken ik zeer zeker wel. Ik vind gewoon dat een koe buiten moet kunnen lopen. Om ook eens een keer koe te zijn in plaats van alleen maar melk produceren.
Onze koeien zijn het niet met je eens. Die staan na een uur buiten zich te verdringen voor het hek om binnen te komen.....
Maar neemt die weg dat ik een koe in de weide ook "mooi" vind hoor. Maar of het daar om gaat? En je mag bij ons wel een koe adopteren hoor om haar de hele dag "lekker" buiten te laten lopen ipv melk te geven en zo.... Moet je wel de jaarkosten daarvoor betalen. Zonder melk geven zijn ze behoorlijk duur hoor
Broccoli schreef:Lekker gegeneraliseerd wat je schrijft..