Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaantsje schreef:Leers heeft wel een punt.
De procedures zijn veel te lang met als gevolg er komen kinderen en kinderen beginnen helemaal in te burgeren.
Aan de ene kant zeg ik je kunt ze niet meer terug sturen en aan de andere kant ze wisten dat dit kon gebeuren.
jaantsje schreef:Leers heeft wel een punt.
De procedures zijn veel te lang met als gevolg er komen kinderen en kinderen beginnen helemaal in te burgeren.
Aan de ene kant zeg ik je kunt ze niet meer terug sturen en aan de andere kant ze wisten dat dit kon gebeuren.
smurffie schreef:Geheel de schuld van de ouders, ze wisten dat de kans er was dat ze terug moesten.
DIt vonden zij onbelangrijk, besloten dat vooral te negeren.
ALs zij veilig zijn in land van afkomst waarom dan hier blijven? PROcedures zijn al jaren zo lang, ouders wisten dat en doen hun kinderen dit aan. Een kind hoort geen garantie te zijn om hier te blijven, anders hadden we hier ineens veel kinderen;) verder moet ik zeggen dat ik in de randstad woon dus misschien wel andere kijk erop heb dan mensen uit andere omgevingen...
mick75 schreef:Als je jarenlang in de houdgreep zit bij instanties dan bestaat er een reeele kans dat er kinderen komen. Het zou wel heel erg ver gaan om mensen die in een asielprocedure zitten, die al tig jaar voortsleept, het recht op kinderen te ontnemen! Velen zijn tegen de tijd dat de procedures afgehandeld zijn op een leeftijd dat kinderen krijgen niet meer zo makkelijk gaat!
Iedereen met een serieuze kinderwens moet dit gevoel kunnen begrijpen. En als je al tig jaar in onzekerheid leeft kan de zekerheid van een kind, dat van jou is, ook een stukje mentale rust geven. En als de procedures dan zo lang duren dat het kind volledig vernederlandst is is het niet een beetje onmenselijk zo'n kind het land uit te mieteren met de mededeling dat als ze zich maar aanpassen aan de zwaar afwijkende normen van waarin ze zijn opgegroeid het echt, heus wel goed komt.
Gaby schreef:Het gevaar achter die beredenatie is dat elke vluchteling straks naar Nederland vlucht om daar of van een kind te bevallen (indien ze al zwanger zijn) dan wel zo snel mogelijk zwanger te worden. Want dan hebben ze zo goed als een garantie niet uitgezet te worden, gezien de lengte van de procedures en de 'verwestelijking' van hun kind. De procedures moeten korter en onherroepelijker worden.
In Nederland kan maar een beperkt aantal mensen verblijven. Een wereld zonder grenzen werkt alleen als overal de leefomstandigheden ongeveer gelijk zijn. Anders trekt iedereen massaal naar de 'rijkere' landen die ook maar een beperkte opvangcapaciteit hebben, financieel en ruimtelijk gezien.
sarabande schreef:Gümüs moest terug naar Turkije, dat is niet te vergelijken met een westers meisje naar Afghanistan sturen