Sahar: blijven of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Sahar: blijven of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:14

Ik bedoel met gesluierd inclusief alleen totale haarbedekking (de hoofddoek). Ik heb het totaal niet over een speciale wetgeving daarvoor, het is slechts een vaststelling van een feit dat ze hier nauwelijks zichtbaar zijn.
Ik heb het vooral over dat snellere procedures zouden moeten bestaan, zodat iemand zoals hier binnen een paar maanden weet of hij mag blijven of niet en het gewoon ook onherroepelijk moet zijn.
Het is van de gekke dat er in Nederland eerst totale inburgering is en dat mensen na 10 jaar of langer nog terug moeten. Dan kun je ook wel zeggen dat ze een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen tot de situatie in het thuisland is verbeterd ofzo, dan blijven ze "logee" en gaan ze niet tot in de puntjes inburgeren. Maar zelfs dan lijkt mij dat er een uiterste termijn van een aantal jaar moet zijn.
Wat ook kan is ze doorsturen naar een ander land als jullie zelf dan zo "vol" zitten qua werk aan procesdures. Want waarom bestaat er eigenlijk zo'n achterstand dat men na jaren pas weet waar men aan toe is?
Economische vluchtelingen kunnen gewoon geweigerd. Daar zijn ook andere wegen voor dan een vluchtelingen status.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:55

Inmiddels is de procedure ook zo dat mensen binnen 6 maanden een beslissing heben en ds weten waar ze aan toe zijn.
Die mensen die al jaren aan het wachten zijn hebben vaak ook al een keer een beslissing gehad maar zijn daarna gaan doorprocederen. Nu kan dat niet meer. Je mag een keer je beroep in Nederland afwachten en daarna is het terug naar het land van herkomst. Overigens mag je vanuit dat land wel weer verder procederen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:55

Jemig die sneue Leers gaat in beroep tegen het vonnis, die zit wel heel diep bij Wilders |(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:14

Heb nix met Wilders te maken,die Leers is gewoon een stiekumerd en een schijnheilige.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:26

Leers moest voor hij minister mocht worden op audiëntie bij Geert, het lijkt me duidelijk dat er toen afspraken gemaakt zijn.

Maar je beschrijving van Leers is correct

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:29

Ja klopt,hij moest zijn excuses enz. aanbieden aan Wilders,anders mocht hij niet in het kabinet.
Nou als je op zó'n manier minister moet worden,dan wel je wel érg laag bij de grond.
Maar geloof me,heel nederland zal hierover [het in beroep gaan] vallen hoor,hier komt Leers niet zomaar mee weg.Belachelijk zeg,een kind van 14 jaar het land uit zetten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:35

Wat natuurlijk dubbel raar is, is het feit dat dit meisje alleen maar een win win situatie voor Nederland is, dus als je het puur economisch bekijkt is het zonde van al het geld dat ze gekost heeft om haar terug te sturen naar een plek waar ze niets aan die investeringen heeft.
Ik ben het eens met de users in dit topic dat ze aan de poort adequater en direct moeten optreden, maar in geval van deze zaken gewoon die volledig ingeburgerde kinderen een plek in onze samenleving moeten geven.
Zoals die moeder die haar kinderen achter moet laten maar zelf moet oprotten, je schaamt je ogen toch uit je hooft als Nederlander zijnde

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:40

Ongeloofelijk hoe die gezinnen uit elkaar verscheurd worden.
Of vader moet terug,of enkele kinderen of zelfs moeder,het is de omgekeerde wereld hier in nederland.
Ik denk me wel eens de situatie in van Sahar [dat ik haar ben] en terug zou worden gestuurd.Ik zou helemaal gek worden,zou helemaal in paniek raken.Wat moet Sahar nou toch in dat land,ze heeft nix,kent er nix en ze is helemaal nederlandse.Arm kind,die overleeft dat nooit als die terug moet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:46

Heb je gezien hoe Leers dat zit te verdedigen op de TV (Bij P&W bijvoorbeeld) met droge ogen en er aan toevoegt dat het CDA een partij is die begaan is met de mensen :r :r

Niet voor niets blijft het CDA maar zakken in de peilingen, schijnheilig leugenachtig zooitje {x) (jee de kerstman is er nog steeds) >;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:59

Nee heb ik niet gezien,maar vanavond laat word het toch herhaald,zal ik gaan kijken.
Ik wist niet beters dan dat de CDA het grootste woord had over de vluchtelingen,die moesten we helpen,die moesten we binnen laten.Men moest niet discrimineren,ze waren idd.zó begaan met al die arme mensen.Ik heb een vermoeden dat Balkenende de bui al zag hangen boven het CDA en daarom eieren voor zijn geld heeft gekozen.En ik kan hem niet eens ongelijk geven.Ze moeten zo goed door blijven gaan,dan is er straks helemaal geen CDA meer.[zou er trouwens niet om treuren].

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:01

Was een uitzending van vorige week, op de site is dat wel terug te vinden

Maar inderdaad de spreekwoordelijke christelijke naastenliefde is ver te zoeken bij het CDA
Overigens is het raar dat een burgemeester die af moet treden omdat hij gefraudeerd heeft als beloning een ministerpost krijgt :?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:49

Leers heeft wel een punt.
De procedures zijn veel te lang met als gevolg er komen kinderen en kinderen beginnen helemaal in te burgeren.
Aan de ene kant zeg ik je kunt ze niet meer terug sturen en aan de andere kant ze wisten dat dit kon gebeuren.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:02

Geheel de schuld van de ouders, ze wisten dat de kans er was dat ze terug moesten.
DIt vonden zij onbelangrijk, besloten dat vooral te negeren.

ALs zij veilig zijn in land van afkomst waarom dan hier blijven? PROcedures zijn al jaren zo lang, ouders wisten dat en doen hun kinderen dit aan. Een kind hoort geen garantie te zijn om hier te blijven, anders hadden we hier ineens veel kinderen;) verder moet ik zeggen dat ik in de randstad woon dus misschien wel andere kijk erop heb dan mensen uit andere omgevingen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:02

jaantsje schreef:
De procedures zijn veel te lang met als gevolg er komen kinderen en kinderen beginnen helemaal in te burgeren.
Aan de ene kant zeg ik je kunt ze niet meer terug sturen en aan de andere kant ze wisten dat dit kon gebeuren.

Dat is oud nieuws,dat wist iedereen allang.
Alleen ze doen er nix aan!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:50

jaantsje schreef:

Dat is een fout van de Nederlandse instanties, niet van die kinderen
En proef ik nu dat jij vindt dat die mensen geen recht hebben om kinderen te krijgen :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 22:53

smurffie schreef:
Geheel de schuld van de ouders, ze wisten dat de kans er was dat ze terug moesten.
DIt vonden zij onbelangrijk, besloten dat vooral te negeren.

ALs zij veilig zijn in land van afkomst waarom dan hier blijven? PROcedures zijn al jaren zo lang, ouders wisten dat en doen hun kinderen dit aan. Een kind hoort geen garantie te zijn om hier te blijven, anders hadden we hier ineens veel kinderen;) verder moet ik zeggen dat ik in de randstad woon dus misschien wel andere kijk erop heb dan mensen uit andere omgevingen...

Ik geloof niet, dat je Afghanistan als een veilig land kan bestempelen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:33

Ik begrijp niet dat iemand kan zeggen dat ouders hun kinderen dat aandoen, in plaats van te zien dat die ouders juist vechten voor betere leefomstandigheden voor hun kinderen, dat zou iedere goede ouder doen.

Leers ook, ze wisten het, natuurlijk, maar ze hoopten en vochten voor wat anders dan teruggestuurd te worden naar een land waar op iedere Nederlandse politie instructeur 10 militairen, een stel jacht bommenwerpers en tanks mee gaan om hem te beschermen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 05:10

Als je jarenlang in de houdgreep zit bij instanties dan bestaat er een reeele kans dat er kinderen komen. Het zou wel heel erg ver gaan om mensen die in een asielprocedure zitten, die al tig jaar voortsleept, het recht op kinderen te ontnemen! Velen zijn tegen de tijd dat de procedures afgehandeld zijn op een leeftijd dat kinderen krijgen niet meer zo makkelijk gaat!

Iedereen met een serieuze kinderwens moet dit gevoel kunnen begrijpen. En als je al tig jaar in onzekerheid leeft kan de zekerheid van een kind, dat van jou is, ook een stukje mentale rust geven. En als de procedures dan zo lang duren dat het kind volledig vernederlandst is is het niet een beetje onmenselijk zo'n kind het land uit te mieteren met de mededeling dat als ze zich maar aanpassen aan de zwaar afwijkende normen van waarin ze zijn opgegroeid het echt, heus wel goed komt.

Doet me ergens zwaar denken aan een homosexuele, links georienteerde, hoogopgleide Iranier die ik Nederlands heb geleerd, hier wegwijs heb gemaakt, wiens asiel in de eerste instantie was toegekend maar toen een week later Iran als "veilig" werd beschouwd alsnog terug gestuurd werd. Zijn lichaam is enkele weken later, zwaar verminkt, teruggevonden (in Iran) en de daders zijn nooit gevonden. Niet dat ze ernaar op zoek zijn hoor, het ging om een anti-ayatollah, homosexuele man die nooit een misstap heeft begaan behalve zijn politieke opvattingen en zijn geaardheid.

De kans dat mensen als Sahar en haar familie zoiets overkomen in Afghanistan, omdat ze Westers zijn opgevoed/ goed zijn geintegreerd, is enorm. En dat gun ik niemand!

Maargoed, ik blijf erbij dat grenzen kunstmatig zijn en slechts bestaan om grote delen van de mensheid te onderdrukken. Ik ga dus voor een wereld zonder grenzen! Een wereld waarin iedereen een plaatsje kan vinden, zich geen zorgen hoeft te maken over of er volgende week wel eten op het bord ligt en veilig en in vrijheid kan leven, waar ter wereld dat ook moge wezen. Ik erken ook geen landsgrenzen en ben derhalve niet in bezit van een paspoort of ID-kaart. Ik weiger dan ook te denken over landsgrenzen, daar die volledig kunstmatig zijn.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:20

mick75 schreef:
Als je jarenlang in de houdgreep zit bij instanties dan bestaat er een reeele kans dat er kinderen komen. Het zou wel heel erg ver gaan om mensen die in een asielprocedure zitten, die al tig jaar voortsleept, het recht op kinderen te ontnemen! Velen zijn tegen de tijd dat de procedures afgehandeld zijn op een leeftijd dat kinderen krijgen niet meer zo makkelijk gaat!

Iedereen met een serieuze kinderwens moet dit gevoel kunnen begrijpen. En als je al tig jaar in onzekerheid leeft kan de zekerheid van een kind, dat van jou is, ook een stukje mentale rust geven. En als de procedures dan zo lang duren dat het kind volledig vernederlandst is is het niet een beetje onmenselijk zo'n kind het land uit te mieteren met de mededeling dat als ze zich maar aanpassen aan de zwaar afwijkende normen van waarin ze zijn opgegroeid het echt, heus wel goed komt.

Het gevaar achter die beredenatie is dat elke vluchteling straks naar Nederland vlucht om daar of van een kind te bevallen (indien ze al zwanger zijn) dan wel zo snel mogelijk zwanger te worden. Want dan hebben ze zo goed als een garantie niet uitgezet te worden, gezien de lengte van de procedures en de 'verwestelijking' van hun kind. De procedures moeten korter en onherroepelijker worden.

In Nederland kan maar een beperkt aantal mensen verblijven. Een wereld zonder grenzen werkt alleen als overal de leefomstandigheden ongeveer gelijk zijn. Anders trekt iedereen massaal naar de 'rijkere' landen die ook maar een beperkte opvangcapaciteit hebben, financieel en ruimtelijk gezien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:32

Gaby schreef:
Het gevaar achter die beredenatie is dat elke vluchteling straks naar Nederland vlucht om daar of van een kind te bevallen (indien ze al zwanger zijn) dan wel zo snel mogelijk zwanger te worden. Want dan hebben ze zo goed als een garantie niet uitgezet te worden, gezien de lengte van de procedures en de 'verwestelijking' van hun kind. De procedures moeten korter en onherroepelijker worden.

In Nederland kan maar een beperkt aantal mensen verblijven. Een wereld zonder grenzen werkt alleen als overal de leefomstandigheden ongeveer gelijk zijn. Anders trekt iedereen massaal naar de 'rijkere' landen die ook maar een beperkte opvangcapaciteit hebben, financieel en ruimtelijk gezien.

Als dat een echte vluchteling is die uit een oorlogsgebied komt is dat legitiem, de rest moeten ze gewoon direct afhandelen en geen jaren over doen. Het is het systeem dat dit mogelijk maakt niet de mensen die er, heel begrijpelijk als je ziet waar ze vandaan komen, gebruik van maken

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:38

Ach, het is net als jaren terug met meneer Gümüs die al jaren in Nederland verbleef, een goedlopend kledingherstelbedrijfje had en netjes belasting afdroeg. De Nederlandse regering wil even weer een statement maken en Sahar is het haasje. Die gaat net zo hard als meneer Gümüs terug naar waar ze vandaan kwam.
Persoonlijk vind ik het een heel lelijke situatie dat goed geïntegreerde mensen als Sahar of meneer Gümüs weer om moeten terwijl de niet-nederlands-sprekende-boerka-dragende-uitkering-trekkende-asielzoeker-met fiets-gefinancierd-van-mijn-afgedragen-belastingeld wél mag blijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:48

Gümüs moest terug naar Turkije, dat is niet te vergelijken met een westers meisje naar Afghanistan sturen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:52

Maar het is makkelijk als je het als hele groep "niet-nederlands-sprekende-boerka-dragende-uitkering-trekkende-asielzoeker-met fiets-gefinancierd-van-mijn-afgedragen-belastingeld". Maar deze persoon bestaat niet, ieder individueel geval heeft z'n eigen verhaal. Zolang we over de groep blijven praten, weet wilders het met z'n keiharde standpunten mooi te brengen, en willen er overal wel mensen met 'm meeroepen. Totdat het over Sahar of Gumus of welk ander individueel schrijnend verhaal gaat.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:01

sarabande schreef:
Gümüs moest terug naar Turkije, dat is niet te vergelijken met een westers meisje naar Afghanistan sturen

Met Gümüs werd destijds door de Nederlandse regering een statement gemaakt. Zo ook nu met Sahar. Ik trek geen vergelijjking qua afkomst of niveau, maar op het feit dat het Nederlandse asielbeleid als een tang op een varken slaat. Sahar en Gümüs zijn makkelijke slachtoffers, staan in de belangstelling en hoe makkelijker een statement te maken dan een bekend persoon geen asiel toe te kennen?
Ik roep totaal niet met Wilders mee, allesbehalve zelfs, hij roept maar wat in de rondte en dat blijkt wel weer uit dit soort belachelijke acties, hoe kun je nu volhouden dat 'men' dient te integreren en dan een volledig geïntegreerde meid terug sturen naar waar ze vandaan kwam terwijl ik dus wél op dagelijkse basis hier bij het AZC die "niet-nederlands-sprekende-boerka-dragende-uitkering-trekkende-asielzoeker-met fiets-gefinancierd-van-mijn-afgedragen-belastingeld" door te stad zie crossen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:03

Ik denk dat het nog steeds van een afstandje, van langs zien fietsen, makkelijk is. Tot je eens met die mensen gaat zitten (eventueel met tolk ;) ) en vraagt wat hun verhaal is.