kehdra schreef:Maar als er geen nachten meer zijn, hoe zit het dan met eb en vloed enzo? Als dat eenmaal verstoord wordt hebben we de poppen aan het dansen.
Goed punt. Misschien zit de maan naast de zon die dan alsnog het eb en vloed aantrekt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kehdra schreef:Maar als er geen nachten meer zijn, hoe zit het dan met eb en vloed enzo? Als dat eenmaal verstoord wordt hebben we de poppen aan het dansen.
KoudbloedKim schreef:Wat ik me wel afvraag;
Als onze aarde dreigt te worden vernietigd door een meteoriet of iets anders en de 'geleerden' zijn daar achter gekomen, zouden ze het dan ook aan ons (de 'gewone' mensen) vertellen?
Dan kun je in ieder geval nog de mensen waarvan je houdt opzoeken en samen sterven.
Sofy schreef:Eb en vloed worden veroorzaakt door de massa van de maan, niet door licht of warmte. Aangezien die supernova op 430 lichtjaar weg staat, gaan we de extra massa daarvan niet voelen. Dus eb en vloed werken gewoon verder.
En nogmaals: in Nederland is Betelgeuze alleen overdag aan de hemel, dus krijgen we extra licht overdag, niet 's nachts. Wel gewoon nacht dus. Als we niet eerst nog 10.000 jaar moeten wachten.
casperrr schreef:Ik ben vorig jaar in mexico geweest, bij de Chitzen Itza van de Maya's. Volgens hun vergaat de wereld niet, maar komt er een nieuw tijdperk. Overigens zijn alle hotels in de buurt van de tempels tegen die tijd al volgeboekt
Ben benieuwd of dit gaat gebeuren. Heb net een nieuwe gucci zonnenbril....
Als onze aarde dreigt te worden vernietigd door een meteoriet of iets anders en de 'geleerden' zijn daar achter gekomen, zouden ze het dan ook aan ons (de 'gewone' mensen) vertellen?
Dan kun je in ieder geval nog de mensen waarvan je houdt opzoeken en samen sterven.
Taffje schreef:De Maya's hebben met het einde van de kalender niet het einde van de wereld aangegeven maar het einde van een tijdperk en dus gaan we een nieuwe periode in, de Mayakalender beschijft een periode van 26000 jaar en begint dus gewoon weer opnieuw net als onze kalender na 12 maanden.
Even kort verteld, in de nieuwe periode zal er volgens de maya's een verandering komen in de mensenheid, er zal een hoger bewustzijn ontstaan en de wereld zal er heel anders uit gaan zien, (de nieuwetijdskinderen zijn hier al een voorboode van). Wel zou dit alles voorgegaan worden door een hoop ellende in de zin van chaos en onrust, zowel in de natuur (denk aan natuurrampen en onbestendiger en extremere weersomstandigheden) als onder de mensheid. Daarnaast zal ons economische systeemop de schop gaan, ook vooraf gegaan aan chaos. (financiele crisis).
Dus nee, einde der tijden zit er ook volgens de maya's nog niet aan te komen