2012, aarde vergaat niet maar we krijgen een 2e zon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:04

kehdra schreef:
Maar als er geen nachten meer zijn, hoe zit het dan met eb en vloed enzo? Als dat eenmaal verstoord wordt hebben we de poppen aan het dansen.

Goed punt. Misschien zit de maan naast de zon die dan alsnog het eb en vloed aantrekt? :Y) Een soort dag en nacht tegelijk :7

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:07

Sooo is dat even een meevaller :D
We gaan niet dood, we krijgen juist eindelijk een warme zomer/jaar! *\o/*
Edit: Arme ijsberen :(:)

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:11

Edit: dan krijgt ook mijn shetlander het benauwd onder haar vachtje :(:)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:12

kehdra schreef:
Maar als er geen nachten meer zijn, hoe zit het dan met eb en vloed enzo? Als dat eenmaal verstoord wordt hebben we de poppen aan het dansen.

Dat heeft niet met licht en donker te maken maar met het magnetische veld dat veroorzaakt wordt door de stand van de alles in het universum. Er bestaat overigens ook de mogelijkheid dat de polen gaan keren, schijnt al eerder gebeurd te zijn en we bestaan nog steeds dus zal het wel meevallen. Maar dat komt dan weer door een planeet die eens in de 3600 jaar voorbij komt (die is overigens ook door de maya's beschreven terwijl wij niet eens van het bestaan wisten en het dus altijd in twijffel trokken, nu zijn de wetenschappers er achter dat ie toch bestaat...)
De Sumeriurs bescrijven deze planeet overigens ook...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:13

Eb en vloed worden veroorzaakt door de massa van de maan, niet door licht of warmte. Aangezien die supernova op 430 lichtjaar weg staat, gaan we de extra massa daarvan niet voelen. Dus eb en vloed werken gewoon verder.

En nogmaals: in Nederland is Betelgeuze alleen overdag aan de hemel, dus krijgen we extra licht overdag, niet 's nachts. Wel gewoon nacht dus. Als we niet eerst nog 10.000 jaar moeten wachten :P.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:13

Suzanne_J schreef:
Sooo is dat even een meevaller :D
We gaan niet dood, we krijgen juist eindelijk een warme zomer/jaar! *\o/*
Edit: Arme ijsberen :(:)

En wij maar denken dat onze vervuiling de opwarming van de aarde veroorzaakt.

E_Nalanta

Re: 2012, aarde vergaat niet maar we krijgen een 2e zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:15

We gaan er iig niet dood aan :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:15

De polen draaien toch om dmv magnetisme om de zoveel jaar? (Niet dat het vaak voorkomt, ook al laat ik het zo klinken :+)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:18

Ja, schijnt te zijn door de invloed van "Niburu" dus elke 3600 jaar of zo.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:18

KoudbloedKim schreef:
Wat ik me wel afvraag;
Als onze aarde dreigt te worden vernietigd door een meteoriet of iets anders en de 'geleerden' zijn daar achter gekomen, zouden ze het dan ook aan ons (de 'gewone' mensen) vertellen?
Dan kun je in ieder geval nog de mensen waarvan je houdt opzoeken en samen sterven. _O-

Er was wel een keer een meteoriet melding geweest dat was oook bij de nieuws geweest op gegeven moment niks meer over gehoord.
Misschien hebben ze wat gedaan? Wie weet.

Daarnaast er staat netjes bij die artikel het onschadelijk voor de aarde zal zijn. Dus in dit geval geen bangemakerij maar een mooi fenomeen om ervan te genieten.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:19

Zal ik m'n pony's toch maar moeten scheren dat jaar :')

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:20

nu dat weer eerst gaan we allemaal hartsikke dood en nu ineens een 2de zon?
ag t word allemaal positiever dat wel en een lekkere zomer kan die zon nu niet ff komen om ons uit die schijtwinter te helpen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:24

Ik dacht dat het al hardstikke bekend was dat ze ernaast zaten met die telling van de kalender en dat die hele kalender pas in 2208 afloopt.

Al die 100000 rampen en voorspellingen zijn tot nu toe nooit uitgekomen dus deze maak ik me ook maar niet druk om :')

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:27

Sofy schreef:
Eb en vloed worden veroorzaakt door de massa van de maan, niet door licht of warmte. Aangezien die supernova op 430 lichtjaar weg staat, gaan we de extra massa daarvan niet voelen. Dus eb en vloed werken gewoon verder.

En nogmaals: in Nederland is Betelgeuze alleen overdag aan de hemel, dus krijgen we extra licht overdag, niet 's nachts. Wel gewoon nacht dus. Als we niet eerst nog 10.000 jaar moeten wachten :P.

Eb en vloed heeft met de maan te maken geloof ik, maar ik vermoed dat alles op zo'n moment aardig in de war gaat raken....

Die polen zijn al aan het verschuiven en schijnt inderdaad al een gebeurd te zijn.
Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dat heeft op de langere termijn :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:27

ik vind het nog leuker om te lezen hoe druk men zich hierover maakt, dan te lezen wat er allemaal zogenaam heel misschien wel eens zou kunnen gebeuren...........

:') :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:29

Ik ben ook eerder van het geloof "het zal wel komen, maar ergens binnen de 10.000 jaar, en het zal wel niet zo dramatisch zijn" (zoals dus op stubru gezegd). Volgens mij wordt het hele gebeuren nu gewoon énorm opgeblazen, juist omdat het volgend jaar 2012 is en zogenaamd het einde van de wereld volgens doemdenkers(die de nieuwe berekening nog niet hebben gehoord of weigeren aan te nemen :D ). Media vindt het altijd wel leuk om de mensen nog wat harder op stang te jagen :)
We shall see...*nota aan zichzelf: extra sunblock inslaan voor het geval dat*

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:33

ALS dit gebeurt, hoeft niemand t land uit dat jaar om de zon op te zoeken :') . Lekker goedkoop :P .

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:37

mikkk:ja wel zon maar ook veel kou en nattigheid
bedoelde meer te zeggen dat we dan gewoon 365 dagen per jaar mooi weer hebben
met soms een regen bui voor het land en de bloempjes :+

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:38

casperrr schreef:
Ik ben vorig jaar in mexico geweest, bij de Chitzen Itza van de Maya's. Volgens hun vergaat de wereld niet, maar komt er een nieuw tijdperk. Overigens zijn alle hotels in de buurt van de tempels tegen die tijd al volgeboekt :Y)
Ben benieuwd of dit gaat gebeuren. Heb net een nieuwe gucci zonnenbril.... :Y)

toevallig ik heb gisteren een nieuwe zonnebril besteld
dus laat maar komen die zon vanaf 15 feb. want dan kan ik hem pas ophalen :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:25

KoudbloedKim schreef:
Wat ik me wel afvraag;
Als onze aarde dreigt te worden vernietigd door een meteoriet of iets anders en de 'geleerden' zijn daar achter gekomen, zouden ze het dan ook aan ons (de 'gewone' mensen) vertellen?
Dan kun je in ieder geval nog de mensen waarvan je houdt opzoeken en samen sterven. _O-

Dat vertellen ze ons toch ieder jaar? Ze hebben het alleen altijd mis. :D

Ach, we moeten ergens dood aan gaan. Het lijkt me leuker om te vergaan tijdens het eind van de wereld, een stuk zon dat op mijn kop knalt, de terugkomst van de dinosauriërs of bevriezing tijdens de tweede ijstijd, dan dat mijn laatste dagen geteld zijn door kanker of een longziekte.

Doe mij maar iets lekker dramatisch. Iets leuks voor op mijn grafsteen. "Rotzon" lijkt me wel toepasselijk, voor op de mijne dan. :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:27

Goh ik dacht laat ik eens kijken of Bokt het al gezien heeft, zijn er alweer drie pagina's onzin geplaatst :=

Als sterrenkundigen het over "ieder moment" hebben, en het gaat niet over onze eigen zon, ga dan maar uit van op zijn minst 10.000 jaar, zoals in de wat meer uitgebreide stukjes hierover ook te lezen valt.

Betelgeuze staat overigens linksboven in het sterrenbeeld Orion en is op dit moment 's avonds aan de hemel te zien. 's zomers staat hij inderdaad overdag boven de horizon.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:32

KoudbloedKim schreef:
Wat ik me wel afvraag;

Nee.
We worden constant voor de gek gehouden, voorgelogen en behandeld als het hersenloze volk. Ik geloof geen woord van wat elke overheid ook zegt, en geloof dus ook niet dat wij het horen als het zo zou zijn. 1 Ding als we gaan, dan graag wel in 1x. De trend die we nu hebben met overstromingen, uitbarstingen, aardbevingen, stormen lijkt me niet zo fijn om dat constant te moeten ervaren. Dus dan maar in 1x Boem!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:46

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:46

Heb m'n strandstoeltje al klaar staan en m'n aluminiumhoedje voor de straling opgezet

Afbeelding

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:49

Taffje schreef:
De Maya's hebben met het einde van de kalender niet het einde van de wereld aangegeven maar het einde van een tijdperk en dus gaan we een nieuwe periode in, de Mayakalender beschijft een periode van 26000 jaar en begint dus gewoon weer opnieuw net als onze kalender na 12 maanden.
Even kort verteld, in de nieuwe periode zal er volgens de maya's een verandering komen in de mensenheid, er zal een hoger bewustzijn ontstaan en de wereld zal er heel anders uit gaan zien, (de nieuwetijdskinderen zijn hier al een voorboode van). Wel zou dit alles voorgegaan worden door een hoop ellende in de zin van chaos en onrust, zowel in de natuur (denk aan natuurrampen en onbestendiger en extremere weersomstandigheden) als onder de mensheid. Daarnaast zal ons economische systeemop de schop gaan, ook vooraf gegaan aan chaos. (financiele crisis).
Dus nee, einde der tijden zit er ook volgens de maya's nog niet aan te komen

Wat omschrijf je het mooi :)

Ik las laatst in de krant dat alle waterrampen worden veroorzaakt door La Nina (betekent 'het meisje') en alle droogtes worden veroorzaakt door La Nino ( het jongetje). Dit gebeurd ieder jaar maar dit jaar is La Nina veel heftiger.

(Ik geloof overigens wel in de Maya kalender..geloven is een groot woord..maar ik heb daar meer vertrouwen in dan in alle andere verhalen).