Taffje schreef:De Maya's hebben met het einde van de kalender niet het einde van de wereld aangegeven maar het einde van een tijdperk en dus gaan we een nieuwe periode in, de Mayakalender beschijft een periode van 26000 jaar en begint dus gewoon weer opnieuw net als onze kalender na 12 maanden.
Even kort verteld, in de nieuwe periode zal er volgens de maya's een verandering komen in de mensenheid, er zal een hoger bewustzijn ontstaan en de wereld zal er heel anders uit gaan zien, (de nieuwetijdskinderen zijn hier al een voorboode van). Wel zou dit alles voorgegaan worden door een hoop ellende in de zin van chaos en onrust, zowel in de natuur (denk aan natuurrampen en onbestendiger en extremere weersomstandigheden) als onder de mensheid. Daarnaast zal ons economische systeemop de schop gaan, ook vooraf gegaan aan chaos. (financiele crisis).
Dus nee, einde der tijden zit er ook volgens de maya's nog niet aan te komen
Wat omschrijf je het mooi 
Ik las laatst in de krant dat alle waterrampen worden veroorzaakt door La Nina (betekent 'het meisje') en alle droogtes worden veroorzaakt door La Nino ( het jongetje). Dit gebeurd ieder jaar maar dit jaar is La Nina veel heftiger.
(Ik geloof overigens wel in de Maya kalender..geloven is een groot woord..maar ik heb daar meer vertrouwen in dan in alle andere verhalen).