Brand ketelwagens Kijfhoek (Zwijndrecht) GRIP 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:20

Anne. schreef:
Kom je dalijk terug met een dronken hond :')

Zie je het voor je _O-

Normaal lopen we daar best vaak, of op de veerplaat, wat ik nu al helemaal aan het mijden was ivm dat puttershoek daar aan de overkant ligt en ik niet weet hoever die roetdeeltjes van moerdijk gekomen waren _O- hou geen wandelgebied meer over :=

Helder, ik loop nu in Ridderkerk, bij het donckse veld, of ik ga naar de wevershoeve op rijsoord.. Ligt allemaal net even wat verder weg en je moet wat :=

Stiekem wil ik wel even de ramptoerist gaan uithangen := maar ook dit keer doe ik het gewoon maar niet :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:20

Ik gok dat je minder risico loopt dan bij de gemiddelde indoor tractorpullingwedstrijd wbt de gezondheidsrisico's bij de verbranding van Ethanol in de buitenlucht.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:21

mmmmm op Rijnmond zeggen ze nu dat er nu gevaar is van "plasbrand" er is ethanol op de grond gekomen en dat staat ook in de brand, als dat verder gaat dan hebben we de poppen aan het dansen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:22

Verafjord schreef:
mmmmm op Rijnmond zeggen ze nu dat er nu gevaar is van "plasbrand" er is ethanol op de grond gekomen en dat staat ook in de brand, als dat verder gaat dan hebben we de poppen aan het dansen

Ligt eraan wat er verder nog op het rangeerterrein staat. Ethanol ensich is niet heel gevaarlijk maar geeft juist een hele schone verbranding.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:23

Stelletje dozen zijn het ook. Door het water wat ze gebruiken verspreid de Ethanol juist meer, dat drijft zelfs op water. Dat is toen ook gebeurd in Moerdijk bij het overslaan naar die andere loods.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:24

@Mar_Nimbus: Haha, dan wonen we heel dicht bij elkaar. Maar wij konden het ook alleen zien vanaf de bovenste verdieping en inmiddels helemaal niet meer.

@Charly1998: Staat jouw paard toevallig ook aan de Lindeweg? Of sta je op de manege?

@Neej: Ja balen inderdaad! In alle drie onze vaste uitlaatgebieden durf ik nu niet meer te gaan lopen. Wij waren vandaag ook bij de Wevershoeve en anders gaan we naar het Kralingse bos of daar bij de Ikea. Vervelend, want het kost veel meer tijd en brandstof, maar ja het is niet anders voorlopig.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:24

er schijnen wagons te staan waar lpg in heeft gezeten, die zijn gelukkig leeg, alleen kunnen er nog restanten in zitten en als daar vuur bij komt dan hebben we dus wel risico op ontploffingen

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:25

Anne. schreef:
Stelletje dozen zijn het ook. Door het water wat ze gebruiken verspreid de Ethanol juist meer, dat drijft zelfs op water. Dat is toen ook gebeurd in Moerdijk bij het overslaan naar die andere loods.

:D :D Slimme brandweer.... Gewoon ouderwetse spuitgasten. :+ Wederom was de bedrijfsbrandweer van Shell wsl. handiger geweest in hun aanpak.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:26

Ik denk dat ze wel hebben geleerd van vorige week ;) Naar mijn weten waren ze er erg snel bij.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:27

@helder, ja echt he, je houdt geen uitrenmogelijkheden meer over zo := naja, zolang het bij ethanol blijft wat er brandt is het develbos nog wel te doen, ethanol brandt schoon op..

@anne, ja dat was nou precies wat ik ook dacht, moet dat niet met schuim geblust worden :=

Is wéér regio ZHZ die uit moet rukken he :P Die jongens moeten nou toch ook zoiets hebben van "joh niet weeeeer :') "

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:27

ja gelukkig wel, maar zal toch blij zijn als ik hoor dat ze het sein brand meester geven

Mar_Nimbus

Re: Brand ketelwagens Kijfhoek (Zwijndrecht) GRIP 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:29

nou ik ook hoor
moet echt vroeg me bed uit
maar blijf toch maar effe zitten en luisteren

ppff verplicht bokken nu hahahaha

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:29

Even over dat schuim trouwens, maar de lokale brandweer heeft naar mijn weten geen schuimblussers staan toch? Dus is het logisch dat ze op z'n minst eerst met water blussen.. Zou wel slim zijn als ze een paar schuimblussers laten uitrukken.. Dat wel..

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:30

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:31

Cool, gelijk een twitteraccount _O-

Ik moet echt hoognodig met m'n hond gaan wandelen, maar ik zit wel lekker ramptoerist-op-afstand te spelen zo op de bank :+

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:34

Neej schreef:
Cool, gelijk een twitteraccount _O-

Ik moet echt hoognodig met m'n hond gaan wandelen, maar ik zit wel lekker ramptoerist-op-afstand te spelen zo op de bank :+

Haha, ja ik ken het. Heb niet voor niets m'n vriend met de hond naar buiten gestuurd ;) !

Volgens mijn zus die zo ongeveer bovenop de brand kan kijken lijkt het minder te worden. Maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:36

Ja, mijn vriend zit naast me ramptoerist te spelen _O-

Weet iemand nou trouwens waar de brand exact is? Want ik zie telkens dat keyrail gebouw staan maar ik heb echt geen idee wáár dat nou precies is op Kijfhoek..

De ene meneer zegt op rijnmond dat het minder lijkt te worden, de ander zegt dat dat helemáál niet het geval is..

De wagon náást de brandende gaat weggesleept worden én ik hoor dat er crashtenders aangekomen zijn :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:36

Lekker is dat hé :=
Ik vind het altijd wel wat hebben om die dingen te volgen :=

Ik volg nu effe Rijnmond.. Waarom halen ze die niet-brandende locomotieven niet gewoon weg..? Die dingen zijn verrijdbaar :o?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:37

Ja pcies, lekker ramptoeristje spelen :P Hij zegt toch net dat ze die niet-brandende-wagons weg gaan slepen?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:37

Ohja, ik hoor 't :')

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:38

Ah, grote blus-voertuigen.. Crashtenders zijn er :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:38

ik wilde niet aan een twitter account, is er zo'n domme brand voor nodig om mij toch aan Twitter te krijgen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:39

Anne. schreef:
Ah, grote blus-voertuigen.. Crashtenders zijn er :D

Als het weer van die gele zijn net als vorige week :D Die vind ik bestwel cool :P

@verafjord, je hebt geen twitter nodig om de tweets te volgen hoor?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:40

Je hoeft je toch niet aan te melden? :n Je kan gewoon effe die pagina open laten staan, geeft vanzelf aan wanneer er een nieuwe tweet is