Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EngeltjeS schreef:Okee, nu probeer ik mijn emoties te sussen
Iedereen mag vinden wat ie er van vind, en als je huisgenoot het een welvaartsziekte vind, prima
maar mensen zijn anders, ervaren het op andere manieren, en zo zijn er mensen die zich er niet in kunnen vinden.
En op bokt zijn er veel mensen die het hebben, die het herkennen en erkennen. Maar dat is overal zo, denk ik. Zelfs mensen in sportschool kunnen het hebben. "In ieder huisje, zijn eigen kruisje"
Je opent een topic op bokt, en krijgt te maken met het publiek die je topic aantrekt. En ja, dat is heftig. Dat is de realiteit. Ze mogen reageren, maar vergeten nooit hoe hard die strijd is, en hoe moeilijk het is, om jezelf te uiten.
En dat zie je ook in reactie's terug
Het is een gevoelig onderwerp
faye1995 schreef:Ik vind dat de meesten hier zich wel erg snel aangevallen voelen en geen moeite nemen om het duidelijk(er) te maken aan de buitenwereld.
faye1995 schreef:Nee ik hoef niet op die ziekelijkke sites te kijken, wat schiet ik daar mee op? Denk je dat mensen jullie gaan begrijpen als ze op pro ana gaan kijken? Hiermee maak je het onbegrip alleen maar groter.
Jullie doen idd niet erg je best om in dit topic duidelijk te maken waarom het geen welvaartsziekte is of een verslaving, jullie schieten allemaal meteen in de verdediging.
Door mijn huisgenoot heb ik gezien wat voor onbegrip er is en ik snap het zelf ook niet... Jullie kunnen het ook proberen uit te leggen ipv meteen zeggen dat ik me maar beter moet inlezen en anders geen topic moet starten.
Pauline schreef:Overigens is generaliseren iig niet handig, wie zijn "jullie'? Of mag ik alleen reageren als ik een ES heb? Bijzonder.
faye1995 schreef:Nee ik hoef niet op die ziekelijkke sites te kijken, wat schiet ik daar mee op? Denk je dat mensen jullie gaan begrijpen als ze op pro ana gaan kijken? Hiermee maak je het onbegrip alleen maar groter.
Jullie doen idd niet erg je best om in dit topic duidelijk te maken waarom het geen welvaartsziekte is of een verslaving, jullie schieten allemaal meteen in de verdediging.
Door mijn huisgenoot heb ik gezien wat voor onbegrip er is en ik snap het zelf ook niet... Jullie kunnen het ook proberen uit te leggen ipv meteen zeggen dat ik me maar beter moet inlezen en anders geen topic moet starten.
faye1995 schreef:Pauline schreef:Overigens is generaliseren iig niet handig, wie zijn "jullie'? Of mag ik alleen reageren als ik een ES heb? Bijzonder.
Voor het volledige beeld dan, omdat je het waarschijnlijk wel begrijpt maar erg op de letter wil lezen;
Jullie was tegen 3 meiden oid die hier reageren die zelf een eetstoornis hebben.
urselin schreef:Tuurlijk schiet iemand in de verdeding als het gaat om iets wat een hele strijd is geweest met emoties en diepe dalen.
Opmerkingen kunnen kwetsend over komen en ik vind het al heel knap dat mensen - die te maken hebben gehad met een ES - hier reageren! Dat betekent dat ze al zover zijn dat ze erover kúnnen praten, want dat is ook niet zo vanzelfsprekend.
Ik ben wel benieuwd hoe het voelt om een ES te hebben (om het te kunnen begrijpen), wat gaat er dan om in je hoofd, wat voor gedachtes heb je dan, is er een soort van (innerlijke) 'stem' in je hoofd die dingen zegt?
susannex schreef:wat er om gaat in je hoofd? zoveel
je vind je zelf te dik/lelijk, je walgt van je zelf.
ja een stem idd die tegen je praat (weet niet of dat bij iedereen is met een ES)
mensen kunnen wel van alles zeggen, gaat wel weer over, stop er mee.
maar zoiets doe je niet zomaar.
faye1995 schreef:Bepaal jij dat het geen welvaartziekte is, of is het een mening?
Ik hoef niets te horen, ik zou alleen graag willen dat mensen het uit proberen te leggen! Zoals engeltjes en adil18 oid, zij zorgen ervoor met duidelijke teksten dat men hen gaat begrijpen.
Ik denk dat reacties als lees je in en bezoek pro ana niks dan meer onbegrip opleveren