vuurwerk al afsteken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurwerk mag vroegtijdig afgestoken worden

Poll eindigt op

ja
4 (3%)
nee
78 (69%)
dat kan toch geen kwaad
3 (2%)
voor de dieren zeg ik nee
20 (17%)
ouders moeten ingrijpen
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 112

Happinez

Re: vuurwerk al afsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:27

geen problemen mee , als ze maar niet (vlakbij ) mijn dieren of naar mensen gooien.
Verder wennen mijn dieren er maar aan.
Nu al afsteken heb ik ook niet zo veel problemen mee, have fun zou ik zeggen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:52

Eefske schreef:
Focussed schreef:
Dus vroeg ik aan jou of je al die andere dingen ook gedoogde (oude vrouwtje/auto/winkel voorbeeld).
Want wat is het verschil tussen het ene verbod gedogen omdat je er zelf het nut niet van in ziet en het andere verbod? Waarom geen 1 lijn trekken: verbod is verbod?

Ik gedoog het als een jongetje te vroeg rotjes knalt onder toezicht van zijn ouders omdat ik vind dat dit geen onherroepelijke schade/overlast brengt. Dat vind ik heel iets anders dan een oud vrouwtjes tegen de vlakte slaan en met haar portemonnee ervandoor gaan ;)
Dus daarom voor mij persoonlijk niet één lijn. Wildplassen is toch ook niet net zo heftig als een bank overvallen?

Nee maar omdat er hier een paar leuke jochies (met vaders) rotjes knalden voor oud en nieuw heeft onze hond de hele muur bekrast (= nieuw stucwerk + verven = :$ ) de vloer bekrast (nieuw parket op die plek = :$ ) en was ze zelf totaal over de zeik (= onbetaalbaar). En op wie kan ik de schade verhalen?
Als iemand tegen mijn auto knalt (per ongeluk schade berokkenen dus) kan je het verhalen... als iemand "per ongeluk" en dier over de zeik brengt door de wet te overtreden, waar kan ik dan alle kosten op verhalen? Geen bewijs dus naar de politie kun je niet gaan...

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:58

Focussed schreef:
Eefske schreef:

Ik gedoog het als een jongetje te vroeg rotjes knalt onder toezicht van zijn ouders omdat ik vind dat dit geen onherroepelijke schade/overlast brengt. Dat vind ik heel iets anders dan een oud vrouwtjes tegen de vlakte slaan en met haar portemonnee ervandoor gaan ;)
Dus daarom voor mij persoonlijk niet één lijn. Wildplassen is toch ook niet net zo heftig als een bank overvallen?

Nee maar omdat er hier een paar leuke jochies (met vaders) rotjes knalden voor oud en nieuw heeft onze hond de hele muur bekrast (= nieuw stucwerk + verven = :$ ) de vloer bekrast (nieuw parket op die plek = :$ ) en was ze zelf totaal over de zeik (= onbetaalbaar). En op wie kan ik de schade verhalen?
Als iemand tegen mijn auto knalt (per ongeluk schade berokkenen dus) kan je het verhalen... als iemand "per ongeluk" en dier over de zeik brengt door de wet te overtreden, waar kan ik dan alle kosten op verhalen? Geen bewijs dus naar de politie kun je niet gaan...

Maar het maakt dan toch niet uit of dit voor of tijdens oud en nieuw gebeurt? Of ze nou legaal of illegaal vuurwerk afsteken, het resultaat blijft hetzelfde, namelijk hond over de zeik.
Ik snap niet helemaal wat dit met te vroeg vuurwerk af steken te maken heeft.

Odysseus

Re: vuurwerk al afsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:40

Omdat wij anders onze hond in de bijkeuken in de bench doen!
Daar blijft ze namelijk rustig omdat hij helemaal achter in het huis is, je hoort het vuurwerk daar bijna niet en het is donker! Maar we wilden haar niet 2 dagen van te voren daar al stoppen, omdat anderen niet kunnen wachten met vuurwerk af steken... Lijkt me ook niet helemaal de normale manier van zaken..
Dus dan ging ze keurig de ochtend van oudjaarsdag in de bijkeuken met haar bench en voer e.d. en even plassen in de tuin aangezien ze anders buikscheurend over de weg gesleurd moest worden aangezien ze niet wil lopen...