NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:08

Karuna je hebt helemaal gelijk, maar ze weten ook al jaren dat het steeds drukker wordt op het spoor. Waarom pakken ze daar niet de problemen aan? In plaats van wat ze nu doen aan symptoombestrijding. Zorg ervoor dat ook met die extra drukke dienstregeling alles goed door kan blijven rijden als er op 1 plek 1 trein uitvalt.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:08

Ja inderdaad Winx. Natuurlijk zegt de NS niet dat het hun schuld is, maar ook de ProRail zal dat niet snel toegeven.
En wij geloven dus maar wat de media, of de meeste mensen zeggen.
Ik weet niet waar de oorzaak ligt, maar samenwerken zou een erg goed idee zijn imo :)

InekeH87

Re: NS is niet winterklaar, reiziger pik jij het nog langer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:09

Ja lijkt mij ook een beter idee, en vooral dan samen de verantwoordelijkheid nemen in plaats van de schuld op elkaar afschuiven.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:10

PROrail heeft beloofd dat het niet meer zo erg zou zijn als vorig jaar. Er is (volgens RTV Utrecht) 95 miljoen in de verwarmde wissels gestoken (waarvan de helft door de NS is betaald). Vind het heel fraai dat vervolgens nog steeds alles plat ligt. Ik denk dat PROrail meer schuld heeft dan de NS...NS valt alleen meer op en krijgt daardoor de schuld!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:11

karuna schreef:
Ineke klopt helaas maar daarna heb ik nog wel contact met oude collega's. Kwa storingen en aanpak is het nog steeds hetzelfde als toen. het enige wat er eigenlijk is verandert dat eerst de hele zaak is gespltitst en daarna op zo'n beetje pro rail en de diverse treinaanbieders (NS, Connection, Syntus, Arriva enz) na alles weer bij elkaar is gezet. Het grootste euvel is dat het nederlandse net zwaar is overbelst met reinbewegingen. Een klein foutje en de hele boel ligt plat omdat de logistiek van de dienstregeling eigenlijk geen ruimte meer heeft voor vertragingen. Zou de dienstregeling wer terug gaan naar wat langer geleden met minder treinen is het probleem meteen een heel stuk kleiner maar het aantal treinen dat er rijdt dus ook.

En dan zou mijn advies zijn: breng het onderhoud van de rail weer terug bij de NS.
Maak het OV gratis, en subsidieer dat zwaar vanuit de overheid.
Wedden dat je in een klap de files de wereld uithelpt?
Iedereen in de trein, dat willen ze toch?
Geen files meer. En dat er soms mensen onwel worden in de trein omdat ze net als vee in de treinstellen worden gepropt...daar mag niemand over zeuren...
Men kan er ook voor kiezen om dichter bij zijn werk te gaan wonen.
Of een trein later te nemen.
En als de werkgevers genoeg onder druk komen te staan, is zelfs thuiswerk mogelijk....:+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:13

reina schreef:
Het valt inderdaad niet mee, ik vind het vooral verschrikkelijk gemakzuchtig om geen tegemoetkoming in de reiskosten te geven. Het is wel erg makkelijk om dat niet te doen wanneer de vertraging vooraf is aangekondigd. Daarom drink ik me helemaal ongans aan de gratis koffie en thee (vandaag al drie consumpties genuttigd :D) en ik zou iedereen adviseren (en oproepen) hetzelfde te doen!

om daarna in zo'n WC-loze trein te stappen
en daarmee stil te komen staan omdat de bovenleiding het begeeft :=

:Y) sorry, ik zag het even voor me ;)
is het niet zo dat ze een rood kruis op je hoofd stempelen als je een consumptie gehad hebt? je mag dus echt nóg een keertje lopen? :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:14

Maar ik kan me voorstellen dat met dit weer mensen liever in de file staan dan dat ze 7 uur onderweg zijn om naar hun werk te komen :=
Dus dan zal er inderdaad eerst iets aan het onderhoud gedaan moeten worden. En garantie dat er treinen rijden, ook bij een beetje sneeuw.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:15

Zeven uur in de file kan alleen als je in het bezit bent van een auto.
En dat is nog echt niet iedereen in Nederland (en moeten we dat willen?)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:16

7 uur onderweg met de trein staat er :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:16

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:28

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:29

Anna schreef:
7 uur onderweg met de trein staat er :)

Als je 7 uur onderweg bent met de trein, heb je ergens een fout gemaakt.
Nergens een hotelletje te vinden?
De tijd dat je onderweg bent, moet proportioneel zijn aan de tijd die je op je werkplek zit.
Maar 7 uur reistijd (enkele reis) en 8 uur werken (part-time en overuren even uitgesloten), dan moet je je serieus af gaan vragen of je niet beter op zoek kunt naar een andere baan....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:30

Smartiej schreef:
Ik vond hierdoor de volgende link (met filmpje) erg grappig :P

http://www.nrc.nl/nieuws/2010/12/19/kij ... n-dus-wel/

Dit stukje film was ik aan het zoeken, dankjwel voor het plaatsen.
Sneeuwschuif voor de trein, heb je geen aparte schuif voor nodig,
En als je de gelegenheid hebt om vaart te maken, rag je overal doorheen....

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:31

Ik bedoelde 7 uur reistijd door alle sneeuw enzo.
Dan baal je toch behoorlijk.
Hoewel 7 misschien wat overdreven is, maar zelf heb ik het meegemaakt met 6 uur, over een stukje waar je normaal een uur over doet...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:32

Anna schreef:
Ik bedoelde 7 uur reistijd door alle sneeuw enzo.
Dan baal je toch behoorlijk.
Hoewel 7 misschien wat overdreven is, maar zelf heb ik het meegemaakt met 6 uur, over een stukje waar je normaal een uur over doet...

Uitstappen en wandelen...:D
Of een hotelletje nemen.
Op je werk gaan slapen...
Legio opties...

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:35

@Naaltje: Haha, ik heb een héél grote blaas zou het hem daarin zitten? ;) Ik had in Haarlem wel een Kiosk-medewerker die me streng toesprak: 'Jij was hier net ook al', waarop ik opgewekt antwoordde: 'ja, ik heb dan ook al twee keer vertraging gehad vandaag, dusss...' Daar kon hij gelukkig om lachen, sympathiek, het zal voor hun ook geen fijne tijd zijn.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:35

Nouja, het was dan wel niet voor werk, maar voor een tentamen. En ja, die mis je toch niet graag :')
Lopend doe ik over over 30 km ook een uur of 6, zeker met die sneeuw dus zoveel zou het niet uitmaken.

Achja, feit blijft dat het erg jammer is dat er zoveel treinen niet meer rijden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:39

En daarom ben ik zo blij met mijn toettoet.
Met een survival pakket achterin (slaapzak o.a.) kom ik ieder file door.
Desnoods zet ik de auto op een parkeerplaats en kruip in mijn slaapzak.
Geleerd van mijn tijd in Duitsland.
Zorg dat de tank vol is, en als je echt niet verder kunt, dat je warm kunt blijven, ook als de tank leeg is....
Misschien moeten ze vanuit SIRE eens een voorlichtingscampagne geven?
Hoe overleef ik het mismanagement van Rijkswaterstaat en de NS/Prorail?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:40

Goed idee! :')
Of een speciaal noodpakket samenstellen voor reizigers met de trein. Klein maar toch effectief :+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 21:40

goed idee, en adviezen wat je minimaal mee moet nemen als je het aandurft om met de trein te gaan :P

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:41

Zelf heb ik lang gewoond in een land waar het echt winter is. Net zoals hier nu. Deze mensen klaagden echter niet, omdat ze wisten, dat tegen sneeuw en ijs geen kruit is opgewassen. Het is Nederlanders zo eigen om te klagen. Over echt alles. Wees blij met wat wel goed gaat. Niemand kiest ervoor om de boel te vertragen of te annuleren. Het weer is gewoon vaak overmacht.
Alles gaat moeilijker en lastiger met dit weer. Fietsers klagen, voetgangers, automobilisten, mensen die hun paard ergens hebben gestald, stallen, etc. Ben zo blij, dat niemand het weer kan sturen. We kregen de grootste oorlog. Want er zijn namelijk ook nog weer mensen, die dit weer geweldig vinden. In het land van de winter waar ik eerder woonde, waren we mega blij als alles in de soep liep.Geen school!! Lekker ingesneeuwd thuis zitten. Vader die thuis bleef, want de treinen reden bijna niet meer. Geweldig. Alle mensen accepteerden het gewoon.
Maar in het land waar klagen in de top tien staat, vallen ze over, hoeveel weken winter....???

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:41

Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd. Maar wie weet er precies hoe het zit met weersomstandigheden en treintechniek? Wie weet er hoeveel budget er in Duitsland is en hoe het precies komt dat daar minder problemen zijn? Iedereen denkt altijd precies te weten hoe het wel zou moeten, als het allemaal zo simpel zou zijn zou de NS het wel geregeld hebben denk ik. Vind het altijd wel een beetje makkelijk. Voorbeeldje: In Rusland hebben ze geen last van de kou bij wissels. Waarom niet? Bij elke wissel zit een persoontje en er zijn niet zoveel wissels. Dat kunnen we in Nederland ook wel doen, maar dat is onbetaalbaar. Ik kijk eerder naar de overheid die niet genoeg investeren in het OV waardoor het gewoon niet genoeg geld en mogelijkheden heeft om alles op te lossen. Bovendien, een beetje sneeuw en kou? Dit is voor Nederland wel ongekend.

Er zou wel meer duidelijke informatie vanuit de NS moeten komen, vind ik.

edit ik ga dus mee met de poster voor mij ;)
Laatst bijgewerkt door Krips op 21-12-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:42

Anna schreef:
Goed idee! :')
Of een speciaal noodpakket samenstellen voor reizigers met de trein. Klein maar toch effectief :+

Vertrouwen in een organisatie is goed.
Controle over je eigen veiligheid is beter.
Veel beter....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:43

Krips schreef:
Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd. Maar wie weet er precies hoe het zit met weersomstandigheden en treintechniek? Wie weet er hoeveel budget er in Duitsland is en hoe het precies komt dat daar minder problemen zijn? Iedereen denkt altijd precies te weten hoe het wel zou moeten, als het allemaal zo simpel zou zijn zou de NS het wel geregeld hebben denk ik. Vind het altijd wel een beetje makkelijk. Voorbeeldje: In Rusland hebben ze geen last van de kou bij wissels. Waarom niet? Bij elke wissel zit een persoontje en er zijn niet zoveel wissels. Dat kunnen we in Nederland ook wel doen, maar dat is onbetaalbaar. Ik kijk eerder naar de overheid die niet genoeg investeren in het OV waardoor het gewoon niet genoeg geld en mogelijkheden heeft om alles op te lossen. Bovendien, een beetje sneeuw en kou? Dit is voor Nederland wel ongekend.

Er zou wel meer duidelijke informatie vanuit de NS moeten komen, vind ik.

Mag ik zeggen dat je een rotsvast vertrouwen uitstraalt in de NS/Prorail/Nederlandse Overheid?
Er zijn MILJOENEN van de Nederlandse Overheid naar de NS en naar Prorail gegaan...waar zijn die gebleven?
Verwarming per wissel is mogelijk.
Ja dat kost geld.
Ja dat kost tijd.
Hoeveel tijd heb je nodig?
Hoeveel geld heb je nodig?
Privatisering zorgt er imo altijd voor dat de service achteruitholt.
Omdat geld een rol gaat spelen, en geld de wereld regeert....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 21-12-10 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:43

Noodpakket voor in de trein heb ik zelf vaak wel mee :P Ben zo'n student die kleren, deels eten en drinken meeneemt voor de hele week.