Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ineke klopt helaas maar daarna heb ik nog wel contact met oude collega's. Kwa storingen en aanpak is het nog steeds hetzelfde als toen. het enige wat er eigenlijk is verandert dat eerst de hele zaak is gespltitst en daarna op zo'n beetje pro rail en de diverse treinaanbieders (NS, Connection, Syntus, Arriva enz) na alles weer bij elkaar is gezet. Het grootste euvel is dat het nederlandse net zwaar is overbelst met reinbewegingen. Een klein foutje en de hele boel ligt plat omdat de logistiek van de dienstregeling eigenlijk geen ruimte meer heeft voor vertragingen. Zou de dienstregeling wer terug gaan naar wat langer geleden met minder treinen is het probleem meteen een heel stuk kleiner maar het aantal treinen dat er rijdt dus ook.
reina schreef:Het valt inderdaad niet mee, ik vind het vooral verschrikkelijk gemakzuchtig om geen tegemoetkoming in de reiskosten te geven. Het is wel erg makkelijk om dat niet te doen wanneer de vertraging vooraf is aangekondigd. Daarom drink ik me helemaal ongans aan de gratis koffie en thee (vandaag al drie consumpties genuttigd) en ik zou iedereen adviseren (en oproepen) hetzelfde te doen!
Anna schreef:7 uur onderweg met de trein staat er
Smartiej schreef:Ik vond hierdoor de volgende link (met filmpje) erg grappig
http://www.nrc.nl/nieuws/2010/12/19/kij ... n-dus-wel/
Anna schreef:Ik bedoelde 7 uur reistijd door alle sneeuw enzo.
Dan baal je toch behoorlijk.
Hoewel 7 misschien wat overdreven is, maar zelf heb ik het meegemaakt met 6 uur, over een stukje waar je normaal een uur over doet...
Krips schreef:Het is allemaal wel heel makkelijk gezegd. Maar wie weet er precies hoe het zit met weersomstandigheden en treintechniek? Wie weet er hoeveel budget er in Duitsland is en hoe het precies komt dat daar minder problemen zijn? Iedereen denkt altijd precies te weten hoe het wel zou moeten, als het allemaal zo simpel zou zijn zou de NS het wel geregeld hebben denk ik. Vind het altijd wel een beetje makkelijk. Voorbeeldje: In Rusland hebben ze geen last van de kou bij wissels. Waarom niet? Bij elke wissel zit een persoontje en er zijn niet zoveel wissels. Dat kunnen we in Nederland ook wel doen, maar dat is onbetaalbaar. Ik kijk eerder naar de overheid die niet genoeg investeren in het OV waardoor het gewoon niet genoeg geld en mogelijkheden heeft om alles op te lossen. Bovendien, een beetje sneeuw en kou? Dit is voor Nederland wel ongekend.
Er zou wel meer duidelijke informatie vanuit de NS moeten komen, vind ik.