ik heb laatst nog geweldig met een paar moslimmeisjes lopen kletsen en ik ga regelmatig naar een wijkje in het dorp waar veel moslims wonen, kunnen de kindjes paardjerijden. en dan een praatje maken met de ouders.
zijn ook gewoon mensen hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
abeltje_xx schreef:ik heb ook nooit last van moslims hoor. ik hoor altijd in de media dat ik er last van hoor te hebben
ik heb laatst nog geweldig met een paar moslimmeisjes lopen kletsen en ik ga regelmatig naar een wijkje in het dorp waar veel moslims wonen, kunnen de kindjes paardjerijden. en dan een praatje maken met de ouders.
zijn ook gewoon mensen hoor
wopkelover schreef:Mijn mond viel open van verbazing .
Er is blijkbaar een groepering die van nederland een moslimatisch land wil maken .
Werkelijk waar hoe kunnen er zulke mensen bestaan .
gohya schreef:Ik zeg altijd maar zo:Leef je leven zoals jij dat wil,maar laat me wel met rust als het niet lukt.
[m.a.w. betrek mij er niet bij].
Citaat:De gewone moslim is ook niet blij met de radicale en extremistische moslims.
gohya schreef:Kaula schreef:Waar maken jullie je druk om? die 8% moslims die nederland in 2050 (!!) pas gaat hebben?
Ze zijn een minderheid en zullen dat altijd blijven, denk eerder dat het geloof af gaat nemen, net zoals met de protestanten en christenen in Nederland.
Ik denk dat de kans dat de wereld vergaat door milieu vervuiling vele malen groter is dan door de moslims...
Dat heb je heel goed gezien!
wopkelover schreef:Mijn mond viel open van verbazing .
Er is blijkbaar een groepering die van nederland een moslimatisch land wil maken .
[...]
superlotje schreef:wopkelover schreef:Mijn mond viel open van verbazing .
[...]
Er zijn ook groepen in Nederland die alle 'allochtonen' het land uit willen zetten.
Werkelijk waar, hoe kunnen er zulke mensen bestaan?
superlotje schreef:wopkelover schreef:Mijn mond viel open van verbazing .
[...]
Er zijn ook groepen in Nederland die alle 'allochtonen' het land uit willen zetten.
Varekaj schreef:Ik heb geen problemen met eender wie zoalng ze zich maar aanpassen, vriendelijk zijn en mij als persoon ook respecteren.
Op mjin werk zullen we toch wel zo'n 20 verschillende nationaliteiten hebben denk ik. En met allemaal kan ik het (relatief) goed vinden. Omdat iedereen elkaar in z'n waarde laat, niemand dringt iets op aan een ander. Het enige waar wel nadruk op wordt gelegd, vooral voor administratief en verzorgend personeel dan, is minimaal vloote beheersing van 1 landstaal en een goede basis van de tweede. Voor het administratieve personeel is een basiskennis Engels ook welkom, maar niet verplicht. Omdat het gewoon wettelijk zo geregeld is van hogeraf dat je de mensen moet kunnen helpen in hun eigen landstaal, en dan vooral in de hoofdstad.
Ik krijg echter wel het vliegend sch*t van gevalletjes die je in je eigen land gaan bekijken als minderwaardig. Of van moslims die een mannelijke gynaecoloog weigeren bij hun vrouw als er complicaties optreden. Het gaat verdorie om het leven van een kind en de toekomstige mama!
In de stad war ik woon heb je ook jongeren die meer radicaler gaaan denken. Echt wel pretbedervers. Vroeger kon ik gewoon vrolijk en altijd alleen over straat, nu kan je overdag soms al in een knielange rok en hemdje met korte mouwtjes in de zomer niet eens meer rondlopen zonder nageroepen te worden "dat het binnekort gedaan is met dat soort vulgaire kledij als zij de ware macht overnemen". En dat zijn dan 16-jarigen.
Sedert een 5-tal jaar serveren ze op het werk van mijn papa ook niks meer dat niet halal is. Omdat er anders stakingen kwamen bij de minderheid van het personeel die moslim is. In het begin was er gewoon de regel 'aanpassen of opkrassen". Later werd dat omgezet en werd er zowel halal als niet halal geserveerd, en had je een neorme keuze. Daarna is onder druk van die minderheid alles wat niet halal of toegestaan is door de koran geschrapt. Dus ook geen biertjes meer, geen glaasje wijn bij een personeelsfeestje, geen gehakt meer...
Het is een maatschappij voor openbaar vervoer. Nu eisen ze tegenwoordig ook al dat ze hun routes mogen onderbreken om te gaan bidden... Gelukkig is dat nog een stap te ver, maar er zijn wel al protestacties van die werknemers aan de gang. Die dan met hun kleine minderheid wel de hele boel kunnen lamleggen.
Dat maakt me soms wel bang, want kleine minderheid of niet, ze slagen er wel in om hun zin te krijgen... En zoals onze wetgeving bomvol gaten zit in het voordeel van de vreemdelingen gaat dat nog hheel erg mooi worden vrees ik.
Huertecilla schreef:superlotje schreef:Er zijn ook groepen in Nederland die alle 'allochtonen' het land uit willen zetten.
NL kent verdorie extreem christelijk bolwerken![]()
Net zo erg, alleen zijn we er aan gewend.
wopkelover schreef:En niet te vergeten hilter had inhet begin ook niet zoveel man achter hem staan.
superlotje schreef:Varekaj schreef:Ik heb geen problemen met eender wie zoalng ze zich maar aanpassen, vriendelijk zijn en mij als persoon ook respecteren.
Is echt respect niet onvoorwaardelijk?
Ook al doe jij niet wat ik zou doen/zou willen, ook al ben je niet altijd aardig tegen mij, ik respecteer je hoe je bent.