Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Wat wil je eraan doen dan? Ik snap je punt, maar wij kunnen het niet veranderen. Zelfs als we al die onschuldige mensen naar Nederland zouden halen... Dan gooien ze die bom gewoon op ons hoofd... Dus tsja... Het is allemaal heel sneu voor die mensen, maar ik kan me hier niet zo druk om maken. Als ik kon helpen, zou ik het doen, maar ik kan niet helpen....
joostvangestel schreef:Huertecilla schreef:Die oefening is je reinste provocatie.
Het bombarderen van een bewoond eiland is dat kennelijk niet?
Karl66 schreef:Noord Korea heeft, als één van de armste landen ter wereld, gewoon heel veel hulp van andere landen nodig en dit is gewoon een manier om die bij andere landen te krijgen.
joostvangestel schreef:Als de VS echt laf zouden willen zijn, dan draaien ze het scenario van Golfoorlog I. Toen werd Kuwait onder de voet gelopen door Irak en kreeg de VS de volmacht om hun wapentuig uit de kast te halen. Of was die invasie ook een bedenksel van de VS?
joostvangestel schreef:En met Vietnam gaat het nou heel goed én ze staan niet meer vijandig tegenover de Amerikanen.
joostvangestel schreef:Als de Amerikanen besloten hadden om de Duitse aggressie in Europa als regionaal conflict te zien (wat het daadwerkelijk ook was, Pearl Harbor had geen bal met Duitsland te maken), dan hadden wij met ons allen een heel andere geschienis gekend en had de EU nu gewoon het Deutsche Reich geheten.
joostvangestel schreef:Als de Amerikanen besloten hadden om de Duitse aggressie in Europa als regionaal conflict te zien (wat het daadwerkelijk ook was, Pearl Harbor had geen bal met Duitsland te maken), dan hadden wij met ons allen een heel andere geschienis gekend en had de EU nu gewoon het Deutsche Reich geheten.
Huertecilla schreef:Daar moet je niet Homo probus magna op af sturenmaar olie en eten
![]()
zonder énige voorwaardes. Welvaart en geen bedreiging.
Citaat:Angelita heeft overigens gewoon gelijk. Het stond de communisten vrij om te capituleren.
Angelita schreef:Huertecilla: Interessant verhaal, belangrijke kanttekening is echter dat Noord-Korea zich zélf afsluit van de rest van de wereld en daarmee de wereldhandel. Dat gebrek aan olie en eten (welvaart) kunnen ze zelf dus ook wat aan doen.
liberty22 schreef:ja denk je dat nederland ook dichtbij genoeg is om van de kaart geveegd te worden?
maar zulke geluiden zijn er wel vaker hoor niet direct paniek allemaal en mocht het dan toch zo ernstig zijn allemaal merken we er vast niet zo heel veel van dan is het in 1 klap voorbij denk ik hoop ik dan