Julian Assange, wat vind Bokt van hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:06

BartVB schreef:
Ik vind het in iedergeval extreem eng wat er sinds 9/11 allemaal gebeurd is.

Kijk dan ook even naar 9/11 zélf
Daar is meer dan een béétje vreemd aan.

Begin maar eens met het ´ongeïndentificeerde´ vliegtuig wat er rond vloog toen het begón, de voorkennis van Bush en de overheids´experts´ die al bij de zenders zaten terwijl het nog gebeurde.
Stap twee is de ´aanslag´ door een kruisraket op het Pentagon.
Stap drie is opblazen van het WTC gebouw 7.
Je kan dan eindigen met de bommen in de hal en onder de twee torens.
Oh en in 2009 is er door een deeense universiteit gepubliceerd dat er nano-explosief materuiall in het puin van de wtc gebouwen zat.

On topic: Assange hoort de Nobelprijs voor de vrede te krijgen welke totaal voorbarig en naar nu blíjkt he-le-maal onterecht aan Obama gegeven is.

Wat er met en rond WikiLeaks aan de hand is, is van cruciall belang voor ons aller vrijheid. Voor ons recht op informatie.
Het is heel erg dat er soldaten in Afghanistan en Iraq voor het spekken van beurzen van een paar Moguls sterven.
Het is onvoorstelbaar dat de burgerij daar willens en wetens over belogen is.
Nu nog hoog van de toren blazen ook over het ons vertellen is helemáál van de dolle!

Wat de CDA doet is op kleine schaal een triest voorbeeld. Eerst op basis van list&bedrog jonge NLers naar de vuurhaard sturen en nu censuur toepassen.

Zonder informatie kan je als burger geen gefundeerde mening hebben; vind je wat je gemanipuleerd wordt om te vinden.
Zonder open informatie bestaan vrijheid en democratie helemaal niet :)*

Assange, zijn bronnen en iedereen die hem steunt verdient LOF!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:16

Huertecilla schreef:
BartVB schreef:
Ik vind het in iedergeval extreem eng wat er sinds 9/11 allemaal gebeurd is.

Ik vraag me af of daar ook nog iets van boven water gaat komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:18

sarabande schreef:
Huertecilla schreef:

Wie weet zit er wat in die 250k berichten :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:21

Wat betreft 9/11, daar worden in de VS door groepen mensen nog steeds vragen over gesteld, en niet de minste, ook hogere officieren uit het leger en wetenschappers willen opheldering over een heel aantal kwesties rond de gebeurtenissen daar.

Alleen heeft Obama onlangs nog laten weten dat hij niet van plan is daarop in te gaan...

Misschien komt er nog wat naar boven in de gelekte documenten maar ik heb daar een hard hoofd in... kan natuurlijk ook dat materiaal rond deze gebeurtenissen extra goed gescreend wordt.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:32

Geniale man!
Prachtig om te zien hoe de VS zich in het nauw gedreven voelt.

Ik heb insurance.aes256 vanmiddag binnen gehaald.
En hoop ook echt dat Wikileaks voet bij stuk houd en de sleutel vrijgeeft.
Ben heel erg beniewd wat er allemaal in staat.

Ook ben ik super nieuwsgierig naar hoe dit afloopt.
1 ding is zeker.. Over een paar jaar staat dit in de geschiedenis boeken.
Want voor zover ik weet, is dit de eerste keer dat iets op internet zoveel impact heeft gemaakt.
Welkom in een nieuw tijdperk :)

joopie7

Re: Julian Assange, wat vind Bokt van hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:39

Ik vind de actie van hackers ook briljant :D

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:39

Wolken schreef:
Wat betreft het lekken van alle geheime documenten. Ik hoef niet te weten dat er bij Beverwijk een belangrijke datakabel ligt. En heb nog liever dat vijandige partijen dat ook niet weten. Door het online zetten van allerlei geheime documentatie zet hij het leven van duizenden mensen, zo niet tienduizenden mensen op het spel. Is dat de prijs die we willen betalen voor onze "nieuwsgierigheid"? Tuurlijk zit er ook info tussen die gewoon publiekelijk bekend gemaakt kan/moet worden. Maar zijn we dan ook bereid de klappen op te vangen die er dan kunnen gaan vangen?

Maar wat als terroristen er eerder achter gekomen waren dan het grote publiek?
Als er niet gelekt was naar Assange en zijn vriendjes, maar naar Bin Laden en zijn kameraden?

Je kunt het ook omdraaien, als bevolking van een democratisch land heb je het recht om te weten wat er in je achtertuin ligt.
En daarbij, ook Rotterdam en kerncentrales staan op die lijst. Je hoeft geen bijster slim persoon te zijn om die plekken te kunnen zien als potentieel doelwit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:42

Maar vindt het persoonlijk een raar verhaal, 2 damens die elkaar niet kende.
Vonden elkaar, en deelde dan plots hun verhaal. En besloten dan pas klacht in te dienen.

Kan natuurlijk altijd waar zijn, maar vond het maar raar in de oren klinken.

En obama vrede prijs, zou het ook niet aan Assange geven maar helemaal niet aan obama. Maar zoals ik al verspeld had op bokt is de hype niet zo goed afgelopen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:54

Wat er nu speelt is een koekje van eigen deeg.
De grote heren willen alles graag weten van hun onderdanen en waar het ff niet uitkomt is een hoop toegestaan onder het mom van terrorisme bestrijding.
In de jaren 50/80 ging het er in de oostblok landen en denk ook in de usa het zelfde aan toe. alles afluisteren en noteren en bewaren.
Het enige verschil is dat de informatie stroom tegenwoordig sneller en makkelijker gaat.
Dit is het probleem waar o.a de usa tegenaan loopt. ze proberen nog wel met alle macht de deksel weer op de beerput te krijgen maar dit lukt niet meer.
Nederland is ook weer/ nog steeds aardig opweg om terug te gaan naar de tijd van de oostblok landen wat betreft afluisteren, gegevens bewaren en mensen in hokjes(profielen) indelen. De volgende stap zal hier wel dna gegevens afstaan worden en chip laten plaatsen.

De heren denken nog steeds dat ze alles mogen en de macht hebben maar in het echt is het volk gewoon aan de macht en vecht tegenwoordig steeds meer terug. zie het aan de sites die onderuit worden gehaald door een "relatief" klein aantal(ongeveer 4000) mensen. Wanneer het volk zich echt gaat verenigen komt er een veel groter probleem aan. Twitter staat als volgende op de nominatie om een koekje van eigen deeg te krijgen door censuur. Mastercard ondervind het op het moment.

Laat wikileaks maar door gaan. Er word teveel in kleine kamertjes besproken.
Waarbij je nu ook krijgt te zien wat in de media komt niet altijd de (volledige)waarheid is.
Hoeveel mensen zijn er in de wereld al niet slachtoffer geworden van de zogenaamde waarheid.
Het uitlekken van de info is de schuld van de usa en niemand anders. In de spiegel kijken is soms lastig.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:02

Citaat:
maar in het echt is het volk gewoon aan de macht en vecht tegenwoordig steeds meer terug

Ik zie dat echt niet hoor. Als je ziet wat het Nederlandse volk alleen al zich nu weer door de strot heeft laten duwen onder het mom van 'de crisis', en hoe vorig jaar het halve land in de Mexicaanse griephysterie gevangen zat, dan denk ik dat het overgrote deel van het volk nog steeds prima te bespelen valt.

Er is wel een steeds groter cynisme tegenover machthebbers, maar als het puntje bij paaltje komt dan zijn mensen vaak toch op zoek naar richting als er iets tegenover ze staat dat ze niet kunnen overzien (zoals zeer dodelijke, enge epidemieen als Mexicaanse griep... en nu dénkt zelfs niemand maar aan die griep, die natuurlijk nog steeds in de populatie circuleert want als een virus zich eenmaal binnen een populatie vestigt is ie niet zomaar weg...)

Ik weet niet of jullie je nog iets kunnen herinneren van de hysterie rond de mond en klauwzeeruitbraak in Nederland, waarbij de gemoederen vaak hoog opliepen op grond van helemaal niets (ook door de geruchten over gedwongen afmaken van paarden) en waarbij de pers verboden werd aanwezig te zijn bij het ruimen van bedrijven...
En dat allemaal vanwege een hoger economisch goed, de ziekte was in de eerste plaats geen bedreiging voor mensen en in de tweede plaats prima te voorkomen.

Hoe kritisch waren we toen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:29

sarabande schreef:
Huertecilla schreef:

Dat is het al.
De VS overheid gaat het alleen niet bespreken, laat staan erkennen.

Kijk maar eens één uurtje op Youtube.
Of vijftien minuten eigenlijk, is al genoeg:
http://www.youtube.com/watch?v=dSe1OERJ ... re=related :)*
http://www.youtube.com/watch?v=rP9Qp5QW ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=B2QAh0rB ... re=related

en dan nu het vliegtuig tegen het Pentagon:
http://www.youtube.com/watch?v=paWiZ2Y8 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=u3_liaBf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=TsDEA77d ... re=related

Oh, en kijk even naar de Bijlmerramp ter vergelijking. Stortten die flats in? WTC7 wel en werd niet eens geraakt!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:36

randalinpony schreef:
Citaat:
maar in het echt is het volk gewoon aan de macht en vecht tegenwoordig steeds meer terug

Hoe kritisch waren we toen?

Hoe kritisch zelfs nú over jonge NLers in Afghanistan?
Iedereen weet dat die daar op basis van list&bedrog in een uitzichtloze situatie zitten voor de zakkenvullerij van een paar amerikaanse wapenMoguls en wat?
NIETS!

Ja, Assange zou hen niet in gevaar mogen brengen...
Tsk; ze horen er niet te zítten :)*
Ach en wee, maar ondertussen gaan er bákken met belastinggeld naar de wapenindustrie en zijn NL jongeren kanonnenvoer.
Protest? Waar?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:42

Moon schreef:
Wolken schreef:
Wat betreft het lekken van alle geheime documenten. Ik hoef niet te weten dat er bij Beverwijk een belangrijke datakabel ligt. En heb nog liever dat vijandige partijen dat ook niet weten. Door het online zetten van allerlei geheime documentatie zet hij het leven van duizenden mensen, zo niet tienduizenden mensen op het spel. Is dat de prijs die we willen betalen voor onze "nieuwsgierigheid"? Tuurlijk zit er ook info tussen die gewoon publiekelijk bekend gemaakt kan/moet worden. Maar zijn we dan ook bereid de klappen op te vangen die er dan kunnen gaan vangen?

Maar wat als terroristen er eerder achter gekomen waren dan het grote publiek?
Als er niet gelekt was naar Assange en zijn vriendjes, maar naar Bin Laden en zijn kameraden?

Je kunt het ook omdraaien, als bevolking van een democratisch land heb je het recht om te weten wat er in je achtertuin ligt.
En daarbij, ook Rotterdam en kerncentrales staan op die lijst. Je hoeft geen bijster slim persoon te zijn om die plekken te kunnen zien als potentieel doelwit.

De terroristen waren al eerder achter dan het grote publiek. Ik denk niet dat we daar bang voor hoeven te zijn....

Ik zie gewoon het nut er niet van waarom wij alle inns and outs moeten te weten over "what happend". Ook omdat het overgrote gedeelte van de bevolking zich toch alleen maar zal gaan storten in een massahysterie zonder zelf de materie zelf ook maar een moment bekeken te hebben. Met een beetje logisch nadenken en intresse in buitenlandse politiek kom je al een heel eind en snap je ook wel dat het spel niet eerlijk gespeeld wordt. Kijk alleen maar naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen waar de kandidaat met het meeste geld en het sluwste campagneteam. En dan wil je nog niet eens weten waar al dat geld vandaan komt.... 1 grote corrupte zooi daar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:52

En dus Wolken... roep je liever dat het gewoon een grote corrupte zooi is, dan dat je achter de waarheid probeert te komen?

Kennis is macht, als het volk macht wil (lees: in een democratie wil leven) dan zal het zich op de hoogte moeten kunnen stellen, maar dat ook moeten wíllen.

Dus dan ga je ook gericht op zoek naar informatie, maar je probeert ook je ervan te vergewissen dat deze informatie juist en zo volledig mogelijk is.
én je moet de mogelijkheid hebben om de volksvertegenwoordigers (wat toch net even anders is dan machthebbers) erop aan te spreken, als ze het volk onvolledig of onjuist informeren.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:31

Ik snap het principe van een demoncratie helemaal, maar dan zoek ik wel mijn info over de activiteiten van Nederland, aangezien ik daar ook woon. En ik roep niet zomaar iets. Als ik iets wil weten ga ik op onderzoek uit d.m.v. boeken en internet. Zo heeft de verkiezingen in Amerika een grote aantrekkingskracht op mij en heb me daar redelijk in verdiept. Dat iemand uit de regering in frankrijk mr Sakozy niet aardig vind gaat mij gewoon totaal niks aan.

Mensen hebben toch ook zoiets als een gezond verstand? Zo weet ( hopelijk!!! ) ook het overgrote gedeelte dat bijv. de Telegraaf 1 grote stemmingsmakkerij is.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:53

@Wolken: ik snap niet wat deze voorbeelden met het wel/niet openbaar maken van geheime documenten te maken heeft? Het grote nadeel aan geheime documenten is, dat als je een beetje gaat googlen je ze niet tegen zal komen, en dat je ook als kritisch burger moeilijk achter de waardheid kunt komen. Daarom komen veel bestuurders weg met bepaalde oneerlijke acties, daarom denk ik dat deze lekken alleen maar zullen bijdragen aan de oprechtheid van het systeem. De bevolking moet in alle tijden zijn volksvertegenwoordigers kunnen controleren, daar zijn het vertegenwoordigers voor.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:48

Ik ben aan de ene kant wel voor openheid. Maar het hele wikileaks, daar krijg ik weer een beetje een raar gevoel van.

Ik heb het idee dat er een groot probleem is met de westerse wereld als het gaat om autoriteit. Het begint met kleine dingetjes. De patient denk het door het internet beter te weten dan zijn arts. Er zijn honderden deskundige bezig met de klimaatcrisis, toch lijkt heel Nederland het beter te weten. Het gewone volk denk het over het algemeen allemaal beter te weten dan de deskundige. En soms zijn er gewoon zaken die je beter aan een deskundige kan overlaten. Neem gewoon je autoriteit aan. Problemen lijken soms simpel, maar hebben een diepere kern die veel te complex is om door jan en alleman begrepen te worden. Er zou meer openheid moeten komen vanuit de overheden zelf, niet op deze manier.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:51

Krips schreef:
Ik ben aan de ene kant wel voor openheid. Maar het hele wikileaks, daar krijg ik weer een beetje een raar gevoel van.

Ik heb het idee dat er een groot probleem is met de westerse wereld als het gaat om autoriteit. Het begint met kleine dingetjes. De patient denk het door het internet beter te weten dan zijn arts. Er zijn honderden deskundige bezig met de klimaatcrisis, toch lijkt heel Nederland het beter te weten. Het gewone volk denk het over het algemeen allemaal beter te weten dan de deskundige. En soms zijn er gewoon zaken die je beter aan een deskundige kan overlaten. Neem gewoon je autoriteit aan. Problemen lijken soms simpel, maar hebben een diepere kern die veel te complex is om door jan en alleman begrepen te worden. Er zou meer openheid moeten komen vanuit de overheden zelf, niet op deze manier.

Ik ben op geen van die gebieden deskundige....
Maar daarom hoeven we nog niet dom gehouden te worden!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:55

Ik zeg ook niet dat we dom gehouden moeten worden. Ik vind alleen dat die openheid door de overheid zelf gegeven zou moeten worden. En niet dat internet de touwtjes weer zelf in handen neemt. Ook omdat dat bijvoorbeeld risico's kan vormen voor de veiligheid. Er zijn vast redenen waarom bepaalde dingen niet voor iedereen bekend zijn.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:57

ja maar een overheid zal zelf nooit openheid geven, dat is een kenmerk van de regerende klasse, alles in de doofpot stoppen wat mis gaat. Zo werkt dat nou eenmaal, niemand gaat vrijwillig zijn vieze was buiten hangen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:59

In principe heeft iedereen het recht om deel te nemen aan een regering, daardoor wordt openheid al gecreert. Bovendien zijn er in Nederland partijen die ook voor openheid zijn. Dat is naar mijn idee een beter middel om tot openheid te komen dan door allemaal te speculeren en vervolgens van alles uit te lekken en het internet op te gooien.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:12

Partijen kunnen wel voor openheid zijn maar dat verdwijnt over het algemeen meteen zosnel ze aan de macht komen, zie Obama als voorbeeld. Op het moment dat je als regering dingen bekend maakt die in geheime documenten staat ben je zelf ook aan het lekken en dus strafbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:55

Krips schreef:
Ik zeg ook niet dat we dom gehouden moeten worden. Ik vind alleen dat die openheid door de overheid zelf gegeven zou moeten worden. En niet dat internet de touwtjes weer zelf in handen neemt. Ook omdat dat bijvoorbeeld risico's kan vormen voor de veiligheid. Er zijn vast redenen waarom bepaalde dingen niet voor iedereen bekend zijn.

Er is door wikileaks geen enkel risico gecreëerd. Namen van informanten bijvoorbeeld zijn onherkenbaar gemaakt. De amerikaanse overheid heeft zelf toegegeven dat er eigenlijk niks gevaarlijks in staat, en toch bleren ze elke keer weer het is gevaarlijk. Enkele idioot kan er achter komen dat als je rotterdam opblaast dat dat slecht voor de economie is, daar hoef je geen lijst voor te hebben.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:45

Huertecilla schreef:

Begin maar eens met het ´ongeïndentificeerde´ vliegtuig wat er rond vloog toen het begón, de voorkennis van Bush en de overheids´experts´ die al bij de zenders zaten terwijl het nog gebeurde.
Stap twee is de ´aanslag´ door een kruisraket op het Pentagon.
Stap drie is opblazen van het WTC gebouw 7.
Je kan dan eindigen met de bommen in de hal en onder de twee torens.
Oh en in 2009 is er door een deeense universiteit gepubliceerd dat er nano-explosief materuiall in het puin van de wtc gebouwen zat.

Meen je toch niet ?
Daar kan ik écht niet bij,
dat mensen in dit soort belachelijke complotverhalen geloven.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:15

BigBen: ik kan daar best bij, net als er ook mensen zijn die stellig geloven dat ze ontvoerd zijn door buitenaardse wezens of dat er mensen zijn die denken dat ze de nieuwe Jezus zijn. Een aantal van die laatste categorie heb ik mogen zien in Jeruzalem. Er is ook een categorie die stelligt denkt dat het gezicht van de duivel te zien is in de stofwolken van het WTC (met wat fantasie is dat er ook, maar of dat ook zo gepland is, is een ander verhaal).

Dat heeft het een en ander te maken met kritisch lezen. Complottheoriën worden vak bedacht door de ergste spindoktoren.