Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:08

kjoetie schreef:
Cassidy: zie de post van hc: De gepuliceerde documenten zijn van alle strategische info en namen ontdaan. Er is NUL argument tegen openbaring behalve dat het aantoont dat de soldaten daar voor de belangen van een paar amerikaanse Moguls zitten. Zowel in Afghanistanals in Iraq.

http://www.youtube.com/watch?v=H5OtB298fHY
Interessante speech in dit kader :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:09

kjoetie schreef:
Cassidy: zie de post van hc: De gepuliceerde documenten zijn van alle strategische info en namen ontdaan. Er is NUL argument tegen openbaring behalve dat het aantoont dat de soldaten daar voor de belangen van een paar amerikaanse Moguls zitten. Zowel in Afghanistanals in Iraq.

Ben je daar echt zeker van?
Is er niet iemand die 1 + 1 bij elkaar kan optellen en tot zijn eigen conclusies komt?
En daar naar gaan handelen?
Mensen gaat vermoorden?
En ook al zijn die conclusies fout, zal dat het leven van degene redden die die "iemand" in het vizier heeft?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:21

Cassidy schreef:
kjoetie schreef:

Is er niet iemand die 1 + 1 bij elkaar kan optellen en tot zijn eigen conclusies komt?
Mensen gaat vermoorden?
En ook al zijn die conclusies fout, zal dat het leven van degene redden die die "iemand" in het vizier heeft?

laat ik het dan omdraaien, hoeveel mensen zijn er wel niet vermoord juist doordát de hele wereld een verkeerd beeld van zaken wordt voorgespiegeld, omdát belangrijke informatie wordt achter gehouden?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:21

Lia_ schreef:
kjoetie schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=H5OtB298fHY
Interessante speech in dit kader :j

net gekeken, :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:23

kjoetie schreef:
Cassidy schreef:

Mensen gaat vermoorden?

laat ik het dan omdraaien, hoeveel mensen zijn er wel niet vermoord juist doordát de hele wereld een verkeerd beeld van zaken wordt voorgespiegeld, omdát belangrijke informatie wordt achter gehouden?

Als er geen informatie whatsoever bekend is.
Waarom zouden er dan mensen vermoord worden?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:25

mwah, beetje meer en minder selectieve info vooraf had misschien een oorlogje of twee in de zandbak kunnen schelen O:)

ik zeg het wat gechargeerd want ws was die oorlog er toch wel gekomen, met of zonder goedkeuren van t volk, maar willen we op een punt komen dat er werkelijk wat aan gedaan kan worden dan zullen mensen eerst eens hun ogen open moeten doen. En anders, zich in ieder geval niet kunnen verschuilen achter, we wisten het niet...
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 07-12-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:27

Je hebt het nu over selectieve info...
En als er niets bekend is?
Halve informatie is soms nog gevaarlijke dan de complete informatie...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:31

er was toch 'officieel' niks bekend over de ware redenen waarom die oorlogen begonnen zijn? sterker nog, er is over gelogen!

kjoetie

Re: Geef PayPal koekje van eigen deeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:33

overigens wil ik ook niet beweren dat er totaal géén nadelen aan zitten, maar die wegen toch echt niet op tegen de nadelen van een censurerende,liegende grootmacht..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:37

Dat zeg jij....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:39

nouja, inderdaad :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:40

Dus:

Is it the absolute truth, or the truth that you say so?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:48

it's just my humble opinion ;) zoals ik al bevestigde net ;) al ben ik gevleid dat je het mogelijk acht dat ik wellicht de absolute waarheid/wijsheid in pacht zou kunnen hebben :') :P gelukkig zijn er hier meerdere meningen te vinden, zodat mensen zelf een oordeel kunnen vormen ;)

edit:bokt doet raar :?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:37

Huertecilla schreef:
WikileLaks is op het moment van onschatbare waarde mbt openheid over wat de spin doctors in de VS ons voorspiegelen.

WikiLeaks draait op donaties.

PayPal weigert nu betalingen aan Wikileaks over te maken. -:(-

Er zijn toch a genoeg redenen om een alternatief te kiezen http://www.paypalsucks.com/ maar dit is alle grenzen overschreidende (bb) bemoeízucht.

Zeg je PayPal account op!!!!

Er zal vast wel iets aan de hand zijn waardoor Paypal niet overmaakt naar Wikileaks.
Niet echt interessant imo....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:41

Marchador, net in het andere topic geef je aan dat je niet eens weet wie Assange is... dan moet je je misschien even in de materie verdiepen voor je zulke uitspraken doet, dan wordt jouw bijdrage aan de discussie ook wat interessanter... ;)

Even achter die grote steen in Borneo uitkomen en vanachter je waterval in een krant kijken. :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:47

Klopt ik weet ook niet wie het is, maar er zal vast een reden voor zijn dat paypal niet aan wikileaks betaald.
Ik meng me ook niet in de discussie, ik reageer alleen op de beginpost. En interessant is die niet (vind ik dan).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:41

Wat de VS (en Paypal/Mastercard) met deze Wikileaks-geschiedenis laat zien is dat de VS de mond vol hebben van "freedom of speech", persvrijheid en ieder land dat geen persvrijheid heeft wordt afgewezen door hen als achterlijk, maar als de VS zelf aan de beurt zijn, is het huis te klein...

Wat meer on topic: Het is heel goed mogelijk dat Paypal en Mastercard er door de VS "op gewezen zijn" (eufemistische benoeming voor 'bedreiging') dat het doorgaan met zaken doen met Wikileaks nare gevolgen zal hebben voor ze...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:48

Zoolgangster schreef:
Wat meer on topic: Het is heel goed mogelijk dat Paypal en Mastercard er door de VS "op gewezen zijn" (eufemistische benoeming voor 'bedreiging') dat het doorgaan met zaken doen met Wikileaks nare gevolgen zal hebben voor ze...

Waarna PayPal graag ´even´ op het geld zitten en persoonlijke gegevens mogen ze toch al afgeven.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:12

Cassidy schreef:
Het beperken van informatie is van alle tijden.
Het "plebs" hoeft niet overal van te weten. En voor degenen die vallen over het woord "plebs", daar schaar ik mezelf ook onder.

En voor degenen die het hele topic niet hebben doorgelezen, wat zouden jullie kiezen als het eind van de wereld dichtbij was: willen jullie het weten, eisen jullie dat de overheid dit bekend maakt, of willen jullie overvallen worden?

Quote van pagina 1 van dit topic:

Cassidy schreef:
Even een hypothetische vraag om over na te denken, ik hoef geen antwoord te hebben.

Stel dat er een Asteroide koers heeft op de aarde, en NASA (of als je geen Amerikaanse Ruimtevaartorganisatie wilt, ESA) ziet hem aankomen, maar er is geen tijd om te proberen om wat te doen.
Of met probeert het wel, maar er is een discussie gaande of men de bevolking in moet lichten van het naderend gevaar, en het potentiele einde van de aarde.
Ben jij van mening dat regeringen, overheden de bevolking van de aarde in moet lichten van het naderende gevaar en het mogelijke einde van hun leven, of men jij van mening dat overheden maar beter hun mond kunnen houden?

Aera 51 in de USA, top secret facility...wat voor informatie ligt daar verborgen wat men voor ons geheim wil houden? Ben je van mening dat deze informatie publiek gemaakt dient te worden, met alle eventueel mogelijke paniek van dien?

Het is heel erg eenvoudig om de gehele situatie rondom wikileaks af te doen met een paar willekeurige voorbeelden die uit een paar films komen. Iedereen zal het erover eens zijn dat niet altijd iedereen ermee gebaat is om ten alle tijden alle informatie te krijgen. Dat zou zoals je in die voorbeelden aanhaald in sommige situaties leiden tot ongewenste situaties voor grotere groepen van mensen.

In een democratie is het echter zo de regering het volk vertegenwoordigd en zich ook moet verantwoorden aan dat volk ten aanzien van zijn acties. Wanneer dit niet meer zo is dan is op een bepaald moment de beer los. Tijdens de koude oorlog zijn CIA/FBI verschillende malen ontspoord door het gebrek aan controle en waren ze instaat ongecontroleerd hun gang te gaan. Er waren reorganisaties nodig etc. etc. om dit weer recht te buigen. Maar even om een voorbeeld aan te halen zoals we het niet graag zouden zien.

De ambtelijke molens moeten ten allen tijden rekenschap kunnen afleggen - wanneer dit onvoldoende gebeurd en de burgers hebben geen vertrouwen meer in de regering etc. pas dan wordt het gevaarlijk. Wikileaks heeft in de voorbije maanden een paar situaties open en bloot gelegd over schandelijke situaties in het amerikaanse leger. Al eerder zijn in Irak beelden opgedoken van mensonterende beelden - wikileaks heeft laten zien dat er blijkbaar soldaten zijn die denken dat ze in een videogame leven. Natuurlijk worden er dan onderzoeken aangekondigd - maar wat gebeurd er werkelijk?

Een behoorlijke groep mensen heeft er blijkbaar twijfel in dat bepaalde plichten die een regering / overheid heeft ten opzichte van zijn burgers niet meer worden waargenomen. Nu kan iedereen de discussie wel toespitsen op het feit dat niet altijd alle informatie openbaar moet worden gemaakt - daar zijn we het wel over eens -maar dat is niet de kern van wat wikileaks wil bereiken. Overheden moeten verantwoording afleggen en gecontroleerd kunnen worden. Blijkbaar is dat laatste niet echt goed mogelijk - en deze informatie mag je volgens mij geen enkele burger onthouden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 10:43

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:15

henkb schreef:
Een behoorlijke groep mensen heeft er blijkbaar twijfel in dat bepaalde plichten die een regering / overheid heeft ten opzichte van zijn burgers niet meer worden waargenomen.

Zoals een regering vormen en het land besturen.. België hier.. het vertrouwen is hier op sterven na dood.
Vast gouden tijden voor de politici allerhande die de lopende zaken lopend houden en de randjes aflopen, en waar momenteel én geen media in geïnteresseerd is, en eigenlijk ook niemand weer van weet dat zij verantwoordlijkheid x of y hebben. Ideale doofpottentijd hier.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:20

Het is zo smerig allemaal. Ik heb alle docu's van Michael Moore gezien, Zeitgeist en aanverwante video's. Ook al zou maar 1% waar zijn, dan nog is het heel erg :oo

Paypal opzeggen lukte niet, want ze willen eerst mijn adres weten en mijn creditcard, die had ik kennelijk nog nooit toegevoegd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 11:07

Arabesk schreef:
Het is zo smerig allemaal. Ik heb alle docu's van Michael Moore gezien, Zeitgeist en aanverwante video's. Ook al zou maar 1% waar zijn, dan nog is het heel erg :oo

Er is helaas méér dan zelfs Moore laat zien.
Er is gietren een voedselwet aangenomen in de VS die op bases van ´reason to believe´ dat een voedselproduct ´besmet´zou kúnnen zijn Homeland Security 8)7 autoriteit geeft om een boer in hechtenis te nemen....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:45

Huh besmet met wát dan?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:48

Hm.. ja als je vermoed dat voedels besmet is met iets wat ongezond is, lijkt het me nogal logisch dast je daar wat tegen doet. Maar om een boer nou in hechtenis te nemen, wat lost dat op? En dan gebaseerd op een vermoeden...?

Petitie tegen de hetze op wikileaks: http://www.avaaz.org/nl/wikileaks_petit ... hp?CLICKTF