VS overheid bezig met censuur op internet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:47

joostvangestel schreef:
Staat op wikileaks al wie JFK vermoord heeft of wie er achter de dood van Diana zat? ;)

Het zou wel het einde zijn van een bende samenzweringstheorie figuren, die dan waarschijnlijk gaan zeggen dat wat er op wikileaks is expres is gelekt om nóg grotere geheimen te verdoezelen. Gebed zonder einde dus.

Maar als je zo gaat redeneren dan is niks de moeite meer waard. Valt een beetje onder het kopje waarom zou ik nog opstaan ik ga 's avonds toch weer naar bed ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:50

Huertecilla schreef:
sporter schreef:
Maar als wikileaks en straks anderen hoop ik op deze manier door gaan heb je in iedergeval de keus om dingen wel of niet te willen weten.

En of de regering wel/niet onder valse voorwendsels jonge mensen een oorlog in stuurt

Om je bevolking zover te krijgen zal je altijd valse voorwendsels nodig hebben. Want voor de waarheid, nl eigen gewin (van de bankrekening van de top 5% van de bevolking) laten die zich niet doodschieten. Om de mensen wel zo gek te krijgen moet je eerst je bevolking bang maken en de tegenstander neer zetten als monsterlijke massa zonder menselijke (herkenbare!) trekjes.

Herken weer de term poppenkast. Dat is de politiek steeds meer aan het worden, en de poppenmeester is een anoniem figuur met absolute macht en een snel krimpend geweten. Heb het vermoeden dat veel mensen dat ergens wel weten, maar zich zo hulpeloos achten dat negeren de beste overlevingsstrategie is. Er zijn teveel andere problemen waar wel wat aan gedaan kan en moet worden die prioriteit hebben om op korte termijn in leven te blijven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:58

tamary schreef:
Huertecilla schreef:

En of de regering wel/niet onder valse voorwendsels jonge mensen een oorlog in stuurt

Om je bevolking zover te krijgen zal je altijd valse voorwendsels nodig hebben. Want voor de waarheid, nl eigen gewin (van de bankrekening van de top 5% van de bevolking) laten die zich niet doodschieten.

De afscheidstoespraak van president Eisenhower waarin hij het amerikaanse volk waarschuwde voor het American Military Industrial Complex is al in Vietnam waarheid geworden en het heeft zich herhaald met Golf Overvallen 1 en -2 en de bezettingen van Iraq en Afghanistan.

http://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

http://www.youtube.com/watch?v=LkdIKAAC ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=vrZYlFdv ... re=related

De aanslagen in Iran op de twee atoomwetenschappers zullen ze wel niet gedocumenteerd hebben.

Het is trouwens ongelóóflijk als je kennis neems van de inmiddels boven water gekomen tapes en documenten mbt het manipuleren van de redenen om aan de Vietnam oorlog te beginnen.

Oh en het is inmiddels al helemaal geen geheim meer wie Kennedy vermoord heeft. Tenminste, als je de moeite neemt om verder te kijken dan de officiële berichten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 21:51

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:21

randalinpony schreef:
Er staat wel een afgrijselijke video op wikileaks over wat er met twee mensen van Reuters gebeurd is en hoe twee kinderen daarbij gewond raakten. Mij maakte het letterlijk ziek om ernaar te kijken.

Zie vooral ook het contrast met de officiele verklaringen rondom dit verhaal.

Heb het ook gezien en het is echt walgelijk. Het ergste vind ik nog altijd de commentaren van soldaten die je hoort. Ik weet dat dat overal wel gebeurt en dat het er misschien bij hoort als je zulke verschrikkelijke dingen doet (zelfbescherming), maar ik kan er gewoon niet over uit hoe ze praten in dat filmpje, lachen, grapjes over de dode lichamen, elkaar complimenteren voor het schieten, steeds het woordje 'nice' tussendoor. Gatverde gatver. Deze wereld is zo veel verotter dan wij allemaal denken.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:25

Deze acties zijn vrij makkelijk te omzeilen.
De VS heeft bijvoorbeeld een monopolie positie met het .com domein. deze hebben ze onder beheer.
Dus staat een site de VS niet aan kunnen ze de domein naam kapen.
Je ziet bijvoorbeeld dat een hoop .com torrent sites uit te lucht worden gehaald verhuizen naar bijvoorbeeld een .org domein. deze ligt buiten het bereik van de vs

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 22:58

PascalB schreef:
Deze acties zijn vrij makkelijk te omzeilen.
De VS heeft bijvoorbeeld een monopolie positie met het .com domein. deze hebben ze onder beheer.
Dus staat een site de VS niet aan kunnen ze de domein naam kapen.
Je ziet bijvoorbeeld dat een hoop .com torrent sites uit te lucht worden gehaald verhuizen naar bijvoorbeeld een .org domein. deze ligt buiten het bereik van de vs

In theorie. Helaas ligt er weinig buiten het bereik van de vs.

Heeft bv tot vorig jaar geduurd voor een wetenscahppelijk document over hte instorten van de WTC gebouwen kon worden gepubliceerd in....Copenhagen: http://www.bibliotecapleyades.net/archi ... ic_911.pdf

Inmiddels liggen Iraq en Afhanistan ook al in puin dus wat maakt het nog uit? Het geld is al verdiend aan die ´oorlog´ .....

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:12

Nederland is net zo erg of misschien nog wel erger dan Amerika
Nederland is het land met de meeste telefoontaps ter wereld.
http://webwereld.nl/nieuws/67999/justitie-overweegt-internet-permanent-te-tappen.html#utm_source=front_news_list_11&utm_medium=website&utm_campaign=ww
http://tweakers.net/nieuws/68846/hirsch-ballin-wil-wetgeving-computercriminaliteit-aanscherpen.html
Er ligt meer buiten bereik van de regeringen dan ze denken. Vandaar dat ze er alles aan doen om alles proberen onder controle te krijgen.
Hier in Europa krijg je ACTA daar zitten een hoop van de zelfde onderwerpen in verwerkt die nu ook misbruikt worden door Amerika mbt internet sites

De problemen die ze in Amerika hebben is iets wat ze voor een gedeelte ook zelf hebben gecreeerd in het verleden (ik praat het doden van mensen niet goed)
Amerika heeft in het verleden geld , wapens en opleidingen gegeven aan bijvoorbeeld de taliban om een andere machthebber af te zetten die in de weg zat voor Amerika.
De meeste wapens worden gemaakt in Amerika. Het is toch vervelend als je geen afzet markt meer hebt.
Maargoed dan heb je wel een land waarvan je kan zeggen dat ze massavernietigings wapens hebben (Irak), hmm wacht ff die hebben ze niet , nouja een leuk verhaaltje maken en de rest van de wereld slikt het wel.
Totdat daar bijvoorbeeld wikileaks is. Dan word het wel een beetje vervelend en moet je de mensen een beetje onder druk gaan zetten om de waarheid achter te houden.

joostvangestel

Re: VS overheid bezig met censuur op internet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:56

Nu staat er al in de krant dat de VS ervan beschuldigd worden dat ze de informatie expres gelekt hebben om het midden-oosten tegen elkaar op te zetten. Spindoctors on the go ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:05

Wie heeft werkelijk van persoonlijke ervaringen en wie via? Zowel usa als europa hebben hun voordelen en nadelen, positief en negatief, goede en slechte mensen.
De nieuwsgeving is anders in usa, maar europa en zo ook nederland kan dat goed.
Men zal wel een wijze vinden, on line te blijven.

joostvangestel schreef:
Huertecilla schreef:
Ondertussen is is het al zo dat wij in het buitenland veel en véél meer doorhebben van wat er in de VS aan de hand is dan de VS burgers. Die weten namelijk niet wat ze niet weten en wíj zien het verschil.

Laten we even wel wezen: wij Europeanen snappen bijzonder weinig van de inwoners van de VS. (Amerika beslaat van Vuureiland tot aan de IJszee, dus ik heb geen zin om ze Amerikanen te noemen.)

Alles wat wij Nederlanders zien gaat door de roze bril van de Europese pers, héél weinig mensen in Europa zien wat de inwoners van de VS zien. Dus trekken wij heel andere conclusies. De Europese pers staat per definitie sceptisch ten opzichte van de VS, dus hebben de meeste Europeanen ook een erg sceptisch beeld.

Om een leuk voorbeeld te geven: George W. Bush was veel populairder in de VS dan Europa. En dat deden 99% van de Europeanen maar af met de dooddoener dat de stemmers in de VS gewoon dommer zijn dan Europeanen. Ik denk dat we dan heel veel mensen daar onderschatten. Een groot aantal van de intelligentste mensen ter wereld wonen in dat land, en meestal ook met plezier.

Ik zat tijdens de verkiezingen van 2000 in de interessante positie dat ik in de buurt woonde (Canada). Daar heb ik de campagne van redelijk dichtbij gezien. Ik was het op inhoud sterk eens met Al Gore, de verliezer. In Europa begreep men niet dat het toch George W. Bush werd. Maar met name tijdens de debatten was George W. Bush simpelweg veel sterker dan Al Gore. Ik kon het me heel goed voorstellen dat veel kiezers voor George W. Bush gingen, omdat hij een geloofwaardigere leider was op dat moment (let wel, vóór 911).

Overigens zijn er juist in de VS meer mensen die kritisch zijn op de regering dan in Nederland. Juist daar zijn er meer mensen die beter zien wat de gevaren van het systeem zijn. Wij Nederlanders zijn eerder geneigd te luisteren naar de criticasters dan naar de leiding, dat is ook een vorm van gemakzucht, want als het puntje bij het paaltje komt, is het nog een behoorlijke ver-van-mijn-bed-show.

En er zal nooit iemand zijn die 100% eerlijk geïnformeerd is, want er is veel meer informatie dan wat een enkeling kan bevatten. Dus van zwerver tot aan de president van de VS, iedereen moet vertrouwen op informatie die door anderen gemanipuleerd is, voordat deze door het eigen persoon verwerkt kan worden.

De VS lijken nog lang niet op de USSR. Ik weet niet of je ooit in het voorrecht gehad hebt om naar de USSR te gaan toen die nog bestond, maar dat is echt een hele grote wereld van verschil. Dus vandaar: het begint er op te lijken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:22

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:31

Heb even snel doorgelezen maar heb hier de indruk van 'de pot verwijt de ketel...' met de ketel als china en de pot als VS. Zou de VS nu de nadruk leggen op de censuur in bv china om de aandacht van hun af te leiden?
Net zoals die oorlogen in bepaalde landen, wapens komen vaak van VS enzo.. Het is zo een beerput

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 12:54

Dorienn schreef:
Heb even snel doorgelezen maar heb hier de indruk van 'de pot verwijt de ketel...' met de ketel als china en de pot als VS. Zou de VS nu de nadruk leggen op de censuur in bv china om de aandacht van hun af te leiden?
Net zoals die oorlogen in bepaalde landen, wapens komen vaak van VS enzo.. Het is zo een beerput

De beerput dreigt nu een wereldomvattende deksel op het internet te krijgen.

De VS willen het hele internet onder hún FCC brengen.

Het gaat al heel ver op het moment. De VS overheid heeft de amerkaanse bedrijven Amazon.com, PayPal en EveryDNS al tot uitvoerders van hun beleid gekregen.
Youtube en Facebook censureren ook. Accounts waarvan de VS overheid de inhoud controversieel vindt, worden opgeheven.
De enige die, nog, stand houdt is Twitter.

Zoek maar eens op wat voor surrealistisch spionnendrama er met WikiLeaks speelt om de informatie op het net te houden. Idem om Julian Assange voor uitlevering aan de VS te behoeden.
Hij zit voor de vrijheid van informatie ondergedoken in het zuiden van Engeland voor President Obama; winnaar van de Nobelprijs voor de vrede....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:59

Hoeveel NL soldaten zijn er eigenlijk gedood of zwaar gemutileerd in Afghanistan? Voor het zakken vullen van een paar amerikaanse megarijken?

Hoeveel NL belastinggeld wordt er aan wapens en andere spullen verspild aan deze zinloze aangelegenheid?

Mag het volk niet weten. De ouders van die jongen mensen die daar op basis van leugens heen worden gestuurd niet en de belastingbetaler niet.
Degene die FOUT op de fluit blaast en de leugens op papier laat zien moet de mond gesnoerd.

Obama kreeg de Nobel prijs voor de vrede zonder íets te hebben laten zien en wat hij nu laat zien is dat hij die aan Julian Assange moet geven!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:26

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:58

Interessant dit.
Ik hoorde vanmiddag dat Assange is opgepakt in Londen. :=

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:04

Geluk dat er mensen zijn die het volk alsnog willen informeren!

Internet zou het volk een ongekende hoeveelheid informatie en vrijheid kunnen geven, ik zou het heeeel erg jammer (eigenlijk te zwak uitgedrukt) vinden als ze dat van ons af zouden nemen.

Het is eigenlijk te gek voor woorden hoe de wereld nu gerund wordt |o

Dat erkennen is stap 1, en steeds meer mensen zullen dit in gaan zien.. Hoop van harte dat het alsnog goed komt..

Wat vinden jullie trouwens van http://documentairenet.nl/2010/06/zeitg ... rtiteling/ ?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:10

Huertecilla schreef:
De VS willen het hele internet onder hún FCC brengen.

euh, bronvermelding :? :list:

Ik ben bang dat ze van alles willen, maar of ze het ook kunnen is een tweede. Daarnaast, wie in de VS wil dat?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:13

Ik vermoed en of andere vage elite groep, die het gewone volk niet eens kent. Maar ondertussen werk je er wel voor.. dit is echt geen vooruitgang meer te noemen..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:26

laura: goed idee, maar die vage elite groep is nog niet de regering. Als de regering van het land niks wil, gebeurt er -dus- niks. Daarnaast staat de FCC nergens vermeld in die zaken. Ik denk dat de FCC dat niet eens wil...

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:55

Nee, die vage elitegroep maakt wel uit wat de regering in grote lijnen doet.. naar mij idee.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:05

joostvangestel schreef:
laura: goed idee, maar die vage elite groep is nog niet de regering. Als de regering van het land niks wil, gebeurt er -dus- niks. Daarnaast staat de FCC nergens vermeld in die zaken. Ik denk dat de FCC dat niet eens wil...

Die vage elitegroep is niet heel vaag hoor, gewoon hoge bonzen van pharmaceutische industrieen en oliebaronnen die al dan niet torenhoge bedragen betalen aan politici, of hen na hun periode als landsbestuurder lucratieve posten aanbieden, in ruil voor het doordrukken van wetgeving en beleid dat gunstig is voor hen.

Geld regeert de wereld, altijd al zo geweest.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:44

Wat is het FFC of lees ik ergens compleet overheen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:16

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Co ... Commission

De Federal Communications Commission, die doen ook veel nuttige zaken. Alleen denk ik niet dat de FCC zo maar controle krijgt over het internet.

Internet is van oorsprong een communicatienetwerk dat bedacht is voor militaire communicatie waarbij de informatiestromen minder kwetsbaar zijn voor storingen dan in het traditionele telefoon en radionetwerk. Nadeel voor de VS is alleen dat het grootste deel van het internet al buiten de VS ligt en ze daar dus geen jurisdictie over hebben.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:33

joostvangestel schreef:
http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Co ... Commission

De Federal Communications Commission, die doen ook veel nuttige zaken. Alleen denk ik niet dat de FCC zo maar controle krijgt over het internet.

Internet is van oorsprong een communicatienetwerk dat bedacht is voor militaire communicatie waarbij de informatiestromen minder kwetsbaar zijn voor storingen dan in het traditionele telefoon en radionetwerk. Nadeel voor de VS is alleen dat het grootste deel van het internet al buiten de VS ligt en ze daar dus geen jurisdictie over hebben.

Bedankt. Gisteren bij de wereld draait door was er iemand wel van mening dat de VS inprincipe het internet ''uit'' zouden kunnen zetten. In hoevere dit klopt kan ik niet inschatten heb verder niet echt verstand van internet zelf :+
Maar ik denk niet dat we daar bang voor hoeven zijn juist omdat het internet erg belangrijk is voor de Amerikaanse defensie. Al vind ik de gedachten wel een beetje beangstigend }:0