Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaja schreef:Kriel schreef:Daar zit wel een kern van waarheid in. Voor hem een juridisch interessante zaak immers....
Laten we elkaar geen mietje noemen, hij doet het echt niet omdat hij voor dit beroep heeft gekozen en vind dat iedereen recht heeft op een goede verdediging!sporter schreef:Nee hij doet het alleen voor de media aandacht. Dat heeft hij ook echt nodig er heeft verder nog niemand van Bram gehoort namelijk![]()
Je loopt een beetje achter de feiten aan
Lins_Vetra schreef:Suelza schreef:Maar nogmaals, daarom ben ik ook geen rechten gaan studeren
De studie houdt meer in dan alleen strafrecht.Dus dat hoeft geen argument te zijn!
Ik denk overigens ook dat Bram dit soort zaken graag aanneemt. Goede publiciteit!
manzano schreef:Voor wie het interessant vindt is er momenteel een interessante serie van de NTR. "Kijken in de ziel; strafpleiters.". Elke woensdagavond. Ook te zien via uitzendinggemist. Belicht op interessante, toegankelijke manier de morele dilemma's van strafrechtadvocaten.
Kaja schreef:Dat 'ie een zaak van Holleeder of Soerel aanneemt tot daar aan toe...
We hebben het nu gewoon over iemand die een klein meisje in goed vertrouwen ontvoert, misbruikt, vermoord en begraafd zonder moeite!
Een politieagent die zonder moeite mensen manipuleert, die liegt alsof het gedrukt staat!Had Moszkowicz hoger zitten...
Suelza schreef:Kaja schreef:Moszkowicz schijnt gezegd te hebben dat hij de TBS eraf wil hebben...
Daar was ik al bang voor
_lautje_ schreef:Vanavond in een interview met Bran op BNR werd dit toch behoorlijk genuanceerd door hem. Wat hij vind is dat de combinatie van TBS en de hoge straf van 18 een heftige combinatie is. TBS betekend over het algemeen dat je behoorlijk lang vast zit en dat naast zo'n hoge gevaangenisstraf was volgens hem niet correct.
manzano schreef:Maar goed, het ging in dit topic hoe het kan dat Sander iemand als Moszkowicz kan betalen.
Antwoord is gegeven: hij werkt weldegelijk op basis van toevoeging, net als bijv. Anker.
Dus Sander V. heeft hoogstwaarschijnlijk enkel invulling gegeven aan zijn recht op vrije advocaatkeuze.
manzano schreef:Dat ze op toevoeging werken in het algemeen of in deze zaak?
In deze zaak is dat uiteraard niet bevestigd. Maar in de openingspost werd daar toch ook vanuit gegaan![]()
Bedoel daarmee dus te zeggen dat Mosz daarin niet anders is dan bijv. Anker.
sarabande schreef:manzano schreef:De verdachte heeft een (geringe) eigen bijdrage.
Voor het overige "doen ze het uit eigen zak" (als je dat zo wilt noemen).
Dat is dus een aanname, ik heb dat niemand van die advocaten horen zeggen en daar ging mijn vraag dus over.
manzano schreef:Dus of de advocaat krijgt per uur betaald van zijn cliënt (en als Sander een sponsor heeft zal niemand dat iets schelen). Of hij krijgt betaald per zaak op basis van toevoeging. Dan is er dus ook geen sprake van "uit eigen zak aanvullen".
Maar in je opening ging je toch ook uit van Anker die pro deo doet.... Dat is net zo goed een aanname. Als dat niet aan de orde was heeft hij dus in eerste aanleg 2 dure advocaten betaald en heeft ie die ingeruild voor 1 dureLijkt me prima ruil
sarabande schreef:Nou ja dat is dus de zaak, daar ben ik wel nieuwsgierig naar wie zo iemand eventueel zou sponsoren.
.