Sander V huurt nu Moszkowicz in

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Sander V huurt nu Moszkowicz in

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:48

Als ie de misdaad zou verdedigen zou het helemaal mooie boel worden :=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:50

Kaja schreef:
Kriel schreef:
Daar zit wel een kern van waarheid in. Voor hem een juridisch interessante zaak immers....

Laten we elkaar geen mietje noemen, hij doet het echt niet omdat hij voor dit beroep heeft gekozen en vind dat iedereen recht heeft op een goede verdediging!
sporter schreef:
Nee hij doet het alleen voor de media aandacht. Dat heeft hij ook echt nodig er heeft verder nog niemand van Bram gehoort namelijk }:0 :+

Je loopt een beetje achter de feiten aan :+

hahahaha

Ja dat is het ik loop achter de feiten aan :(:)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:54

Kriel schreef:
Ik bemerk dat je hem persoonlijk kent Kaja dus wellicht zou jij het gewoon even aan hem kunnen vragen?

Bemerk jij dat? Toe maar...
En dat bemerk jij in welke zin?

sporter schreef:
hahahaha

Ja dat is het ik loop achter de feiten aan :(:)

Ik refereer naar posts van anderen...
Het is geen spiegel ;)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:20

Lins_Vetra schreef:
Staat gewoon op z'n site Kriel :D Er staat dat dat hij de misdaad niet verdedigt, maar de verdachte.

Nee, dat zou helemaal fraai zijn zeg :+

[edit] zie dat Manzano hetzelfde opmerkte

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:21

Lins_Vetra schreef:
Suelza schreef:
Maar nogmaals, daarom ben ik ook geen rechten gaan studeren ;)

De studie houdt meer in dan alleen strafrecht. ;) Dus dat hoeft geen argument te zijn!

Ik denk overigens ook dat Bram dit soort zaken graag aanneemt. Goede publiciteit!

Dat weet ik zelf ook wel, maar ik was dan dus wel Strafrecht gaan studeren. En voor mij is dit dus wel een argument ;)

Maar geloof niet dat mijn beroepskeuze hier ter discussie staat...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:22

manzano schreef:
Voor wie het interessant vindt is er momenteel een interessante serie van de NTR. "Kijken in de ziel; strafpleiters.". Elke woensdagavond. Ook te zien via uitzendinggemist. Belicht op interessante, toegankelijke manier de morele dilemma's van strafrechtadvocaten.

Dat is een leuke tip!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:02

Kaja schreef:
Dat 'ie een zaak van Holleeder of Soerel aanneemt tot daar aan toe...

We hebben het nu gewoon over iemand die een klein meisje in goed vertrouwen ontvoert, misbruikt, vermoord en begraafd zonder moeite!
Een politieagent die zonder moeite mensen manipuleert, die liegt alsof het gedrukt staat!

:n Had Moszkowicz hoger zitten...

Ik denk dat hij de zaak heeft aangenomen omdat 'ie enorm fan is van Sander V, stiekem ook droomt van zo'n misdaad en daar nu samen met Sander om zit te gniffelen, als ze de details samen bespreken..

Kom op nou zeg. Een paardenslachter vindt het ook niet leuk om te horen dat het paard wat hij afmaakt een ernstig ongeluk heeft gehad en daarom in ernstige pijn zit. Is gewoon zijn werk.

Moszkovic neemt zaken ook niet aan omdat hij de misdaad op zich zo leuk vindt, maar is gewoon zijn werk. Heeft 'ie ooit voor gekozen, bleek 'ie goed in te zijn en nu heeft hij het geluk dat hij de zaken uit kan kiezen die hij interessant vindt.

Kan me voorstellen dat je als arts ook liever een lastige huidziekte voor je kiezen krijgt dan steeds hetzelfde hoestje waar standaard een antibioticakuurtje voor staat.. :D Zal Moszkowicz ook wel hebben. Met Sander V als ernstige huidziekte, dan. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:07

Suelza schreef:
Kaja schreef:
Moszkowicz schijnt gezegd te hebben dat hij de TBS eraf wil hebben...

Daar was ik al bang voor -O-

Vanavond in een interview met Bran op BNR werd dit toch behoorlijk genuanceerd door hem. Wat hij vind is dat de combinatie van TBS en de hoge straf van 18 een heftige combinatie is. TBS betekend over het algemeen dat je behoorlijk lang vast zit en dat naast zo'n hoge gevaangenisstraf was volgens hem niet correct.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 01:12

_lautje_ schreef:
Vanavond in een interview met Bran op BNR werd dit toch behoorlijk genuanceerd door hem. Wat hij vind is dat de combinatie van TBS en de hoge straf van 18 een heftige combinatie is. TBS betekend over het algemeen dat je behoorlijk lang vast zit en dat naast zo'n hoge gevaangenisstraf was volgens hem niet correct.

Dat is geen nuancering dat is wat Anker en Van der Goot ook al zeiden. Maar dat is advocaten kletspraat.
18 jaar voor zon daad is al niet veel en TBS lijkt me gezien het handelen van Sander nogal voor de hand liggend.
Maar goed Bram is weer op TV geweest en zal nog wel meer hier en daar verschijnen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:19

Tuurlijk Bram houdt er wel van om op de TV te komen. Ik krijg toch altijd een beetje een onbehagelijk gevoel als ik die man :+ Heeft niks te maken met de zaken die hij aanneemt, maar eerder met zijn eigen gladde voorkomen dat toch wel heel veel in de media verschijnt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 08:36

Zit ook een kern van waarheid in hoor. Als je vindt dat iemand ziek is en behandeling nodig heeft is het niet altijd zo verstandig om iemand eerst járen zonder behandeling in de gevangenis te zetten (in die tijd kan een stoornis zich juist alleen maar meer ontwikkelen) en dan pas te gaan behandelen. Dan weet je bijna zeker dat het alleen maar langer duurt (de maatschappij meer geld kost) en de kansen dat iemand buiten komt erg klein is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:10

Ook zware criminelen hebben recht op een goede vertegenwoordiging in ons rechtssysteem. Bram is geen tovenaar, als de man schuldig is, krijgt hij zijn verdiende straf toch wel. Het is nog steeds aan ons rechtssysteem om aan te tonen dat de man schuldig is en daar een gepaste strafmaat aan te hangen.

Als Bram fouten in ons rechtssysteem exploiteert, is dat nog steeds de fout van het rechtssysteem, niet van Bram.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:29

Maar goed, het ging in dit topic hoe het kan dat Sander iemand als Moszkowicz kan betalen.
Antwoord is gegeven: hij werkt weldegelijk op basis van toevoeging, net als bijv. Anker.

Dus Sander V. heeft hoogstwaarschijnlijk enkel invulling gegeven aan zijn recht op vrije advocaatkeuze.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:30

manzano schreef:
Maar goed, het ging in dit topic hoe het kan dat Sander iemand als Moszkowicz kan betalen.
Antwoord is gegeven: hij werkt weldegelijk op basis van toevoeging, net als bijv. Anker.

Dus Sander V. heeft hoogstwaarschijnlijk enkel invulling gegeven aan zijn recht op vrije advocaatkeuze.

Hebben Moszkowicz, Anker en Van der Goot dat bevestigd?????

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:36

Dat ze op toevoeging werken in het algemeen of in deze zaak?

In deze zaak is dat uiteraard niet bevestigd. Maar in de openingspost werd daar toch ook vanuit gegaan ;)
Bedoel daarmee dus te zeggen dat Mosz daarin niet anders is dan bijv. Anker.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 13:49

manzano schreef:
Dat ze op toevoeging werken in het algemeen of in deze zaak?

In deze zaak is dat uiteraard niet bevestigd. Maar in de openingspost werd daar toch ook vanuit gegaan ;)
Bedoel daarmee dus te zeggen dat Mosz daarin niet anders is dan bijv. Anker.

Nee daar ging ik niet van uit ik stelde de vraag wie het bekostigde en heb buiten wat aannames nog geen bevestiging dat een toevoeging 3 dure advocaten vergoed.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:56

Een toevoeging vergoed 1 advocaat tegelijk. Dus als je 2 advocaten hebt dan zullen ze dat onderling regelen. Komt waarschijnlijk om die reden niet vaak voor. Overigens is De Groot van het kantoor Anker&Anker.

Maar je kan er als verdachte voor kiezen om in hoger beroep (of zelfs tijdens de procedure) een andere advocaat te nemen.

Een toegevoegd advocaat ontvangt geen uurtarief maar de zaak wordt beoordeeld naar de aard en krijgt op die manier "punten". Al gelang het aantal punten krijgt de advocaat betaald. Dus welke advocaat het ook is...... de zaak "kost" evenveel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:11

Dat is duidelijk, dat zijn de regels, blijft de vraag onbeantwoord wie bijlegt, of dat al die dure advocaten dat uit eigen zak doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:20

De verdachte heeft een (geringe) eigen bijdrage.
Voor het overige "doen ze het uit eigen zak" (als je dat zo wilt noemen).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:20

manzano schreef:

Dat is dus een aanname, ik heb dat niemand van die advocaten horen zeggen en daar ging mijn vraag dus over.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:25

sarabande schreef:
manzano schreef:

Dat is dus een aanname, ik heb dat niemand van die advocaten horen zeggen en daar ging mijn vraag dus over.

Dat is het systeem van toevoeging......
Je rekent rekent geen uren, maar je krijgt betaalt per zaak.

Dus of de advocaat krijgt per uur betaald van zijn cliënt (en als Sander een sponsor heeft zal niemand dat iets schelen). Of hij krijgt betaald per zaak op basis van toevoeging. Dan is er dus ook geen sprake van "uit eigen zak aanvullen".

Maar in je opening ging je toch ook uit van Anker die pro deo doet.... Dat is net zo goed een aanname. Als dat niet aan de orde was heeft hij dus in eerste aanleg 2 dure advocaten betaald en heeft ie die ingeruild voor 1 dure ;) Lijkt me prima ruil ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:30

manzano schreef:
Dus of de advocaat krijgt per uur betaald van zijn cliënt (en als Sander een sponsor heeft zal niemand dat iets schelen). Of hij krijgt betaald per zaak op basis van toevoeging. Dan is er dus ook geen sprake van "uit eigen zak aanvullen".

Maar in je opening ging je toch ook uit van Anker die pro deo doet.... Dat is net zo goed een aanname. Als dat niet aan de orde was heeft hij dus in eerste aanleg 2 dure advocaten betaald en heeft ie die ingeruild voor 1 dure ;) Lijkt me prima ruil ;)

Nou ja dat is dus de zaak, daar ben ik wel nieuwsgierig naar wie zo iemand eventueel zou sponsoren.

Ja dat Anker het pro deo zou doen bracht ik ook duidelijk als een aanname.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:37

sarabande schreef:
Nou ja dat is dus de zaak, daar ben ik wel nieuwsgierig naar wie zo iemand eventueel zou sponsoren.

.

Misschien een gewetenskwestie.

Ik denk dat mijn familie mij onvoorwaardelijk (financieel) zou steunen. Tuurlijk, schuldig is schuldig, maar dan wellicht voor strafvermindering. Ik denk dat dit deze man de rest van z'n leven blijft achtervolgen. Zijn gezicht is (op zijn ogen na) bekend, naam ook, dus kans op een baan is verkeken etcetc. Dat is ook een vorm van straf. Ik zou willen dat hij geholpen wordt op welke manier dan ook (denk aan TBS).

Ik kan mijn gedachtengang niet helemaal lekker verwoorden, maar als een (dichtbijstaande) familielid van mij terecht zou staan, dan denk ik dat ik ook zou helpen mocht ik het kunnen.

Of niet, ik weet niet, nog nooit in deze situatie terecht gekomen, maar dit is hoe ik er nu over denk.

Het is niet zo dat ik het goed zou keuren, dat absoluut niet! Ik hoop dat jullie mij snappen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:43

De advocaat zelf? Door op toevoeging te werken ;)
Gebeurd echt vreselijk veel in de praktijk.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:09

k vind dat die gast levenslang mag gaan zitten en dan ook echt LEVENSLANG :(
damn, hoe durft ie uberhaupt in beroep te gaan, een jong meisje misbruiken en vermoorden, plus begraven...
what the hell denkt die gast wel niet?
onder invloed of niet, parranoia of niet, depri of niet, het zal me een worst wezen.
dit soort dingen moeten gewoon absoluut zwaar bestraft worden.

maarja dit is nederland he, hij komt er wel heeeeeeeeeeeeeeel makkelijk mee weg.
Vind het echt vreseijk voor de fam. boele dit.