Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MootjeK schreef:Weet je wat, laten we de productie van snoepgoed helemaal verbieden!
Ik blijf bij mijn standpunt dat de kunst van opvoeden juist is om kinderen zelf verantwoorde keuzes te leren maken, en dat bereik je niet door betutteling en te doen alsof die dingen allemaal niet bestaan.
MootjeK schreef:Weet je wat, laten we de productie van snoepgoed helemaal verbieden!
Asyaa schreef:Pentax schreef:Alle leeftijden, dus ook je oma bij wijze van. Dat heeft niks met ouders zonder ruggegraat te maken
Ik verbeter mezelf:
Omdat sommige mensenniet genoeg ruggengraat hebben om tegen nee te zeggen moet voor de hele bevolking alles worden aangepast en verboden?
Pentax schreef:Ja wel als het ten koste gaat van de maatschappij zoals dat in de VS gebeurt. Blijkbaar kan een groot deel van de bevolking niet genoeg dicipline opbrengen dan.
Obesitas is een flink probleem en het zal zeker niet bijdragen aan je bijdrage voor de maatschappij (werk).
In Japan is het zo dat werkgevers een boete krijgen voor elke werknemer met overgewicht. Ik denk dat dat systeem hier ook best wel eens goed kan gaan werken. Daar zie je ook geen coca cola/mars/merk X machine in de kantine staan, ze kijken wel uit zeg.
Pentax schreef:Asyaa schreef:Ik verbeter mezelf:
Omdat sommige mensenniet genoeg ruggengraat hebben om tegen nee te zeggen moet voor de hele bevolking alles worden aangepast en verboden?
Ja wel als het ten koste gaat van de maatschappij zoals dat in de VS gebeurt. Blijkbaar kan een groot deel van de bevolking niet genoeg dicipline opbrengen dan.
Obesitas is een flink probleem en het zal zeker niet bijdragen aan je bijdrage voor de maatschappij (werk).
In Japan is het zo dat werkgevers een boete krijgen voor elke werknemer met overgewicht. Ik denk dat dat systeem hier ook best wel eens goed kan gaan werken. Daar zie je ook geen coca cola/mars/merk X machine in de kantine staan, ze kijken wel uit zeg.
Vjestagirl schreef:Niet iedereen die dikker is dan gemiddeld heeft overgewicht. Hoe dik je bent is grotendeels genetisch bepaald. Er zijn zat dikke mensen die super gezond eten, en er zijn zat dunne mensen die ongezonde eten.
Daarbij kom je dus als je wat breder gebouwd bent maar wél gezond bent en gezond eet niet meer aan een baan komt. De hele maatschapij is al zo gericht op dun, dunner, dunst zijn, vind ik een ontzettend slechte ontwikkeling.
Asyaa schreef:Correct, echter ongenuanceerd
Niemand heeft overgewicht door z'n genen, maar door z'n leefstijl. Alleen sommige mensen komen sneller aan dan andere. Echter alweer sommige ipv daar op in te spelen en hun levenstijl aanpassen gaan door in de huidige situatie waardoor ze overgewicht krijgen.
Dik zijn kan genetisch zijn aangelegd, overgewicht niet. unieke medische uitzonderingen daargelaten
Pentax schreef:Ik moest eens voor een andere anticonceptie naar de huisarts. Bij de bijwerkingen stond: aankomen, afvallen, gewichtschommelingen.
Toen ik hiernaar vroeg, zei ze dat je aankomt van een toegenomen hongergevoel, en je in principe niet aan hoeft te komen als je niet meer gaat eten.
Datzelfde gold voor AD volgens haar, hoe het met andere medicatie zit weet ik niet (bijvoorbeeld thorax voor je schildklier oid.).
Daarvoor dacht ik dat je lichaam anders ging werken als je medicatie ging slikken, en daardoor aan kwam.
_Miistral_ schreef:Altijd naar de C1000 in de pauze, vreet me hellemaal vol, heb nog egt geen overgewicht hoor(gelukkig)
maar dan kan je die reclames wel de schuld geven, maar het zijn de ouders die het kopen, die moeten beter weten
(bij sommige mensen egt speciaal een hele kast vol met snoep! egt niet normaal meer)