Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:18

@Focussed:ja maar in dit geval stelt de PVV zichzelf in een slecht daglicht, de media constateerd alleen maar bepaalde feiten die aan het licht zijn gekomen.
@esmee_stip: Dat valt mij ook op, terwijl als je op de PVV stemt vind je veiligheid toch een belangrijk punt. Vrij raar dat er kennelijk geen enkel probleem is als de kamerleden zelf wel crimineel bezig zijn? Ik vraag me dan toch af waarom PVV stemmers er geen problemen mee hebben, misshcien dat iemand dat hier kan uitleggen. Ik stem zelf altijd op D66 omdat ik onderwijs heel belangrijk vind, maar ik zou echt boos op hun worden als er iemand in de kamer zou zitten die een actie heeft uitgehaald die het onderwijs zou benadelen. Het zelfde als iemand die op de SGP stemt boos zal worden als 1 van de twee kamerleden een buitenechtelijke relatie er op na zou houden. De kamerleden zijn toch de tegenwoordigers van jouw belangen, de schandalen die nu de PVV treffen zijn niet alleen schadelijk voor de PVV maar ook voor haar kiezers want die worden er indirect ook het dupe van. Waarom maakt dit PVVers kennelijk niets uit?

@Polivy: Alle kamerleden die in opspraak zijn gekomen zijn eigenlijk monddood vanaf nu. Ze kunnen niet meer in debat omdat ze door de rest niet meer serieus worden genomen. Dit houd in dat de rest van de groep wat harder zal moeten werken. En de kandidaten die in opspraak zijn gekomen hoeven voor de rest niets te doen, en alleen maar bij stemmingen met de PVV mee te stemmen. Vrij tegenstrijdig als je bedenkt dat Wilders altijd commentaar heeft op belastingteerders, maar deze lui gaan straks 4 jaar zitten niksen om vervolgens ook nog 4 jaar vachtgeld te vangen.

Odysseus

Re: Hoe voelen de PVV-stemmers zich op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:19

Joopie7: De PVV stelt zichzelf niet in een slecht daglicht, de leden van deze partij maken dat de partij een slechte naam krijgt.
Niet overhaast generaliseren aub.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:25

esmee_stip schreef:
Een fout van Lucassen, hij heeft grote schulden(dat hebben geloof ik wel meer mensen..) brengt anderen niet in gevaar.

Het dossier Lucassen is een ietsepietsie uitgebreider vrees ik, van verkrachting, tot buurtterreur tot dus de nieuwe feiten oplichting en uitkeringsfraude

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:27

Maar daar is hij ook voor veroordeeld..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:28

@Joepie: Dat dacht ik al, dus bedankt voor de bevestiging. Vind dat ook echt zeer incorrect. Wel lekker makkelijk baantje op deze manier. Doe mij er ook maar zo één :D

Odysseus

Lucassen is niet veroordeeld voor verkrachting sarabande. Dat zijn dingen die de media suggereren, maar hij is er niet voor veroordeeld.

geerke

ik voel me prima ,als PVV stemmer....heb het alleen te doen met Geert Wilders.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:30

Focussed schreef:
Lucassen is niet veroordeeld voor verkrachting sarabande. Dat zijn dingen die de media suggereren, maar hij is er niet voor veroordeeld.

Dan zou ik het dossier nog maar eens lezen. Hij heeft minderjarige meisjes misbruikt, vind je dat iemand die dat doet + de buurt terroriseren in de kamer mag zitten, dat lijkt me een relevantere vraag dan zijn daden afzwakken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:32

sarabande schreef:
Focussed schreef:

Dan zou ik het dossier nog maar eens lezen. Hij heeft minderjarige meisjes misbruikt, vind je dat iemand die dat doet + de buurt terroriseren in de kamer mag zitten, dat lijkt me een relevantere vraag dan zijn daden afzwakken.

die meisjes gingen vrijwillig een relatie aan....en dan heet het volgens mij geen misbruik.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:33

En die waren ook niet minderjarig toch? Stonden alleen "lager" in rang, en daarom mocht hij eigenlijk geen relatie met ze aangaan.

Dus denk dat jij even het dossier wat beter moet doorlezen sarabande.
Daarbij bagatelliseer ik zijn daden niet. Jij vertelt alleen nonsens. Hij is niet veroordeeld voor verkrachting en ook niet voor het misbruiken van minderjarigen.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 26-11-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:35

Ik ben blij dat ik geen rechter ben, en hier niet over hoef te oordelen. Die meiden konden op dat moment vrijwillig een relatie aan willen gaan, als ze het nu niet met de PVV eens zijn en deze partij negatief in het nieuws willen plaatsen, kunnen ze dat nu mooi verdraaien...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:38

17 jaar is minderjarig, maar nogmaals waarom proberen jullie verzachtende omstandigheden te vinden voor iemand die duidelijk fout is en niet in de kamer hoort
Een overheersende meerderheid van de PVV stemmers vindt dat hij de kamer uit moet en hier zie ik voortdurend mensen zijn walchelijke verleden wegwuiven

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:40

Wij (als ik voor 'ons' mag spreken) verzachten zijn daden niet, we vertellen je alleen feiten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:40

Waar vind jij dat een van de vrouwen maar 17 jaar was?

Voor zover ik weet is hij veroordeeld voor het plegen van ontucht (= seksuele relatie) met ondergeschikten (= de vrouwen die lager in rang stonden). De ontucht met de ondergeschikten is vrijwillig geweest.

Ik vind het jammer dat de discussie (imo) een beetje een nare bijsmaak krijgt. De toon maakt de muziek, misschien kunnen we daar allemaal rekening mee houden?

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:42

@ Focussed; ben ik met je eens.. Helaas is het nogal een gevoelig onderwerp en worden feiten/meningen/opvattingen wel eens door elkaar gehaald. (Ja dat doe ikzelf ook) Mag ik vragen waar jij die informatie vindt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:44

Ik haal de informatie van bronnen zoals de Elsevier, Volkskrant en www.nu.nl

Imo redelijk betrouwbare bronnen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:44

Laatst bijgewerkt door sarabande op 26-11-10 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:45

Ik vind de telegraaf niet echt betrouwbaar...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:45

Je linkjes doen het helaas niet!

Nu moet ik wel zeggen dat ik de Telegraaf niet echt een betrouwbare bron vind..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:46

esmee_stip schreef:
Met een slok op breng je andere weggebruikers in gevaar.. Dit vind ik zeer onverantwoordelijk.

Een fout van Lucassen, hij heeft grote schulden(dat hebben geloof ik wel meer mensen..) brengt anderen niet in gevaar.

Ik denk niet dat je deze 2 situaties kunt vergelijken:)

Edit: trouwens ook wel vreemd dat hij een uitkering ontvangt terwijl hij in de 2e kamer zit, niet alleen fout van hem, nog een veel grotere fout van het uwv. Als een 'bekend' kamerlid een uitkering kan ontvangen, hoeveel andere werkenden zullen dit dan ook niet ontvangen?... Maargoed dat is niet on-topic..

Misschien ben ik nu even de draad kwijt maar er was toch bij de PVV ook iemand die een veroordeling had voor rijden onder invloed nl. Joram van Klaveren en dan is er nog Hero Brinkman die teveel had gedronken en de controle ontvluchtte door zonder licht heel hard weg te rijden. Dat was in de tijd dat hij voor de politie werkte. Daarom vraag ik me af wat PVV-stemmers er van vinden dat Wilders nu iets heel anders zegt dan toen het over die twee rechters ging? En waarom was het geen heksenjacht toen het over die twee rechters ging en nu wel nu het over kamerleden van onder andere de PVV gaat? Ik zou zo graag willen weten hoe jullie gevoelens daarover zijn?

In het topic over Lucassen staat trouwens een link naar de veroordeling. Het ging om ontucht met een minderjarige. Artikel 249 van het wetboek van strafrecht als ik het me goed herinner. Voor het andere geval is hij in hoger beroep vrijgesproken, ik neem aan dat dat het meisje was die op tv is geweest, zij was wel 18 en niet zijn ondergeschikte.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 26-11-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:47

Focussed schreef:
Je linkjes doen het helaas niet!

Nu moet ik wel zeggen dat ik de Telegraaf niet echt een betrouwbare bron vind..

Nu wel
Maar je kan de Telegraaf er niet van betichten dat het een linkse medium is
Laatst bijgewerkt door sarabande op 26-11-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Bij nader inzien doet de eerste link het hier wel. Vind ook dat geen betrouwbare bron. Eerlijk gezegd kan ik die hele bron niet serieus nemen, het is namelijk een blog. En niet zomaar een blog, maar ook nog eens een zeer subjectieve die zeer suggestief schrijft.
Als ik nu een blog open en erop schrijf: J.P. Balkenende deed het met een 17 jarige wil dat ook nog niet meteen zeggen dat het zo is.
Zo lang hij niet veroordeeld is voor een seksueel misdrijf met een minderjarige ís hij dat ook niet. Klaar.
Ik ga geen dingen geloven die een anonieme blogger op internet spuit.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 26-11-10 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:48

Het CDA-bestuurslid mevrouw Spies pleitte er vanmorgen op de radio voor om het PVV-Kamerlid Lucassen binnen boord te houden. Per slot van rekening, redeneert zij, heeft de man destijds zijn straf uitgezeten en nu verdient hij een tweede kans. Op die manier, voegde zij er aan toe, komt de coalitie ook niet in gevaar.

Citaat uit jouw eerste bron...

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 23:50

@Nicolletje: hoe wil je laten zien dat dit over lucassen gaat,als de namen zijn weggevaagd?

In de andere bronnen staat duidelijk dat er meerdere militairen 'de meisjes gebruikten'..