Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:37

@Shilady
Meisjes die worden misbruikt is vaak door iemand binnen de familie!
Citaat:
De kinderen zijn doorgaans afhankelijk van de pleger of hebben vertrouwen in hem: een vader, broer, oom, de vriend van moeder, een tante, huisvriend, buurman, Ieraar of jeugdleider. Meisjes blijken vaker door gezins- of familieleden misbruikt te worden terwijl jongens vaker door mannen buiten de kring van verwanten worden misbruikt.

edit: zie nu dat dat al gezegd is.... :+
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-11-10 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:38

tja,.. wat mij betreft zou ik zo iemand nooit naast me willen hebben wonen
heb 3 kids en zou ze nooit zomaar alleen durven laten buiten.

en wat dat eigen rechter spelen betreft wat hier steeds genoemd word.... waarom mag niemand eigen rechter spelen in dit geval?datheeft zo'n dader toch ook gedaan toen hij een kind misbruikte?hij vond op dat moment toch ook dat hij zelf het recht had om over te gaan tot zijn daad?

en waarom een 2e kans?hebben zijn slachtoffertjes dat ook gekregen dan???

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:39

Dan ben ik maar eigen rechter, ik wil ze hier niet in de buurt hebben, idd handtekeningenactie/via de gemeente of wat dan ook. Niet naast me en bij voorkeur niet in de buurt.
Het interesseert me niet als ze straf hebben gehad,wil ze niet in de buurt van mijn kids hebben.
Mijn kinderen gaan zelden naar oppas, en weten ook dat ze bij moeten komen als er wat is.
Een 2e kans verdienen pedosexuelen/fielen niet wat mij betreft.

En die straffen hier in nederland stellen ook niet veel voor,maar goed dat is weer een andere discussie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:39

@mackkwek
Dat geldt dan toch voor alle misdadigers?
Bij elk misdrijf zijn er slachtoffers, en (bijna) alle misdadigers krijgen een 2de kans.

mackkwek

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:41

@ brainless,.tja ben in dit opzicht mischien erg fel,.heb het met mn dochtertje meegemaakt helaas. en die dader heeft ook 2e kans gekregen terwijl mijn dochter nog steeds geestelijk in de prut zit en therapie heeft en nachtmerries

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:43

Ik heb geen kinderen, dus nu zou het me echt niets uitmaken, hoewel ik zeker weet dat ik die persoon met andere ogen bekijk dan wanneer ik het niet zou weten.

Als ik wèl kinderen zou hebben:
Verstandelijk zeg ik: de persoon heeft recht op een 2e kans na TBS en behandeling.
Gevoelsmatig: weet ik zeker dat ik het enorm onprettig zou vinden en constant op m'n qui-vive zou zijn en dat woont gewoon niet prettig! Het is inderdaad een geaardheid die niet verandert en ik zou er geloof ik liever niet naast willen wonen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:43

En ondertussen is jouw dochter haar onbezorgde jeugd kwijt! En de dader kan opnieuw beginnen........

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:44

mackkwek schreef:

en wat dat eigen rechter spelen betreft wat hier steeds genoemd word.... waarom mag niemand eigen rechter spelen in dit geval?datheeft zo'n dader toch ook gedaan toen hij een kind misbruikte?hij vond op dat moment toch ook dat hij zelf het recht had om over te gaan tot zijn daad?

En jij vind jezelf niet beter dan een pedoseksueel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:44

Ik blijf het gewoon niet snappen...
Stel er komen morgen nieuwe buren naast je wonen, worden die dan ook aan een kruisverhoor over hun verleden onderworpen?
En is dat bij jullie zelf ook gebeurd toen jullie kwamen wonen op de plek waar je nu woont?

Waarschijnlijk niet.

Die nieuwe aardige buurman, met vrouw en 2 leuke kindjes kan ook gewoon een pedosexueel zijn, alleen weet je het niet.
Maar zodra iemand een etiketje heeft, zijn we ineens allemaal bang?

Het enige wat je met bekendmaking creëert is schijnveiligheid, of wil niemand dat zien?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-10 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:46

Vjestagirl schreef:
mackkwek schreef:

En jij vind jezelf niet beter dan een pedoseksueel?

lees meteen even waarom ik zo fel ben

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:48

Kanelly schreef:

Tja, niet voor mezelf maar als ik kinderen zou hebben zou ik het niet prettig vinden Nell.
Daarom is het wrs ook beter dat je het niet weet..

upendo

Maar dat jouw dochter in de put zit, wil dat dan meteen zeggen dat geen enkele pedofiel meer rechten heeft?

Ik snap dat je er fel op bent, maar als ik door een hooligan in elkaar geslagen word omdat ik lesbisch ben, zal ik opeens niet denken dat alle hooligans homohaters zijn en dat ik die voor altijd moet verafschuwen. :)

Vjestagirl

Heb ik gedaan. En dan snap ik je punt best, maar jij schaart jezelf op hetzelfde niveau als degene die dat met je dochtertje heeft gedaan en dat snap ik dan weer niet.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:49

upendo schreef:
Maar dat jouw dochter in de put zit, wil dat dan meteen zeggen dat geen enkele pedofiel meer rechten heeft?

Ik snap dat je er fel op bent, maar als ik door een hooligan in elkaar geslagen word omdat ik lesbisch ben, zal ik opeens niet denken dat alle hooligans homohaters zijn en dat ik die voor altijd moet verafschuwen. :)

ik zeg niet dat ze geen tweede kans verdienen,.zullen vast zijn die hun leven beteren naderhand,.maar dan niet in mijn buurt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:50

En als jou nou niet verteld wordt dat het een pedofiel is? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:52

mackkwek schreef:
ik zeg niet dat ze geen tweede kans verdienen,.zullen vast zijn die hun leven beteren naderhand,.maar dan niet in mijn buurt

Je zegt wel dat ze geen tweede kans verdienen.

En jij hebt niets te zeggen over wie er naast je woont, in je buurt woont, niets. Als je er alles over te zeggen wilt hebben koop je een ranch in Amerika met alle omliggende kilometers erbij. In Nederland is het niet reeël om te denken dat jij kunt beslissen wie er in jouw buurt mag wonen. Dat is klote, maar het is niet anders. Ik wil geen gewone verkrachter naast me, maar als hij het is dan is hij het... Iedereen heeft recht om dat ene huis te kopen, en als ik dat niet wil moet ik verhuizen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 16-11-10 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:53

upendo schreef:

tja daar kan ik uiteraard niks mee,.das ogisch.

maar de vraagstelling was of ze na straf terug mogen komen in de maatschappij,..en ik vind dus van niet ;)

maar goed das mijn mening,.anderen mogen er anders over denken,..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:54

De kans op herhaling na een TBS-behandeling is kleiner dan de kans op herhaling na een gevangenisstraf.
Een aantal jaren terug heb ik voor een TBS-kliniek gewerkt en de meeste TBS-ers zien er uit als je buurman. Gewone normale mannen om te zien.
Ik ben van mening, dat het wel beter is voor de pedosexueel om niet in de buurt van kleine kinderen te wonen, immers de verleiding kan wel door het contact met kinderen ontstaan en het is altijd de vraag of iemand dat kan weerstaan. Nabehandeling en toezicht duurt niet eeuwig (of iemand moet gevaarlijk zijn, maar dan komt hij niet vrij).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:55

mackkwek schreef:
upendo schreef:

tja daar kan ik uiteraard niks mee,.das ogisch.

maar de vraagstelling was of ze na straf terug mogen komen in de maatschappij,..en ik vind dus van niet ;)

maar goed das mijn mening,.anderen mogen er anders over denken,..

Het gaat mij erom dat als je niets zou weten, je ook niet zou oordelen.
:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:58

IMJ schreef:
Kanelly schreef:

Tja, niet voor mezelf maar als ik kinderen zou hebben zou ik het niet prettig vinden Nell.
Daarom is het wrs ook beter dat je het niet weet..

Ik kan me de angst en woede van sommigen me ook wel voorstellen, dat is het ook niet.
Maar het is simpelweg niet reëel, want het is pure schijnveiligheid.

En je kan het ook omdraaien, wees blij dat diegene naast je komt wonen, dan weet je er van en heb je de controle. Jij kan er dan op letten, jij weet in ieder geval waar je je kinderen niet wil laten spelen, eten, mee op dagje weg stuurt. En uit een aantal recente onderzoeken is gebleken, dat behandelde pedosexuelen nog minder recidiveren als er grote sociale controle is ;) (dus nog minder dan de 3% recidive wat er nu is na behandeling)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:59

van mij mogen ze allemaal bij elkaar in een dorp op de hei! pedoville :Y) maak nu in de direkte omgeving zoiets mee en van mij mag de hele bups verhuisd.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:59

@ upendo-nee klopt,.. wat niet weet wat niet deert zeggen ze.....

van mij mogen ze een tweede kans hebben als mijn dochter dat ook zou krijgen,.niet meer snachts wakker zou worden van nachtmerries en geen therapie meer nodig heeft....

maar goed,. heb mn mening gegeven en nogmaals, iedereen mag er anders over denken....

hou t nu ook gezien op dit topic,... doet me teveel eerlijk gezegd als ik weet hoe t ons gezin beinvloed heeft

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:01

sterkte mackkwek

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:04

Kanelly schreef:
Ik kan me de angst en woede van sommigen me ook wel voorstellen, dat is het ook niet.
Maar het is simpelweg niet reëel, want het is pure schijnveiligheid.

En je kan het ook omdraaien, wees blij dat diegene naast je komt wonen, dan weet je er van en heb je de controle. Jij kan er dan op letten, jij weet in ieder geval waar je je kinderen niet wil laten spelen, eten, mee op dagje weg stuurt. En uit een aantal recente onderzoeken is gebleken, dat behandelde pedosexuelen nog minder recidiveren als er grote sociale controle is ;) (dus nog minder dan de 3% recidive wat er nu is na behandeling)

Helemaal eens, zoals ik al eerder zei: rationeel weet ik dat ook wel. Gevoelsmatig is het anders.
Jij werkt met deze mensen, voor mij is het één grote onbekende wereld waar ik het liefst zo weinig mogelijk in privésfeer mee te maken zou willen hebben (als ik kinderen zou hebben dan dus hè). Nu mogen ze naast me wonen. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:58

capopjekop schreef:
Ik vind het lastig. Enerzijds verdient iedereen een 2e kans.

Nee, niet iedereen.
Personen die gevaarlijk zíjn horen net zo min als tijgers los in de openbare ruimte.

Het punt wat terecht opgebracht is, dat een persoon die straf heeft uitgezeten en/of genezen is verklaard, dezelfde rechten en plichten heeft als ieder ander.

Wanneer een type gedragsstoring langer behandeling nodig heeft of niet genezen kan worden, dan moet DAT geadresseerd worden = langere straf en/of niet loslaten, of bewaakt.

Het kán niet zo zijn dat na straf/genezen nog een waarschuwingssticker meekomt.

Zoals ook al terecht opgemerkt wonen we allemaal tussen de criminelen, gedragsgestoorden en prostituees. Voormalig dan wel praktiserend.
Kijk eens naar hoeveel misdaden er gepleegd worden, hoeveel mensen per jaar veroordeeld. Waar zijn/blijven die?? Gewoon naast je in de straat, op het web en hier op Bokt :)*

´Ja maar, de meeste misdadigers zijn mannen, vrijwel alle pederasters zijn mannen en hier op bokt zitten vrijwel geen mannen.´
Klopt. Daarom schreef ik óók ´prostituees´ om het punt op zích helder te maken.
Als je op een willekeurig feestje 40 personen om je heen hebt is een groot deel níet onbeschreven huisje-boompje-beestje.
Wie moet er wat voor sticker op?
En wat al die welke de dans ontsprongen zijn? Die hebben geen sticker op maar zijn riskanter want net zo fout en blijkbaar handiger.