Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Alane, precies daarom ben ik van mening dat een 'prominent' moslim beter zulke uitspraken niet kan doen.
Ik vind het erg genoeg dat het in hun eigen land zo is maar in Nederland moeten wij [vind ik] een ander signaal afgeven, namelijk dat je hier vrij bent om wel homo te mogen zijn.
Char_elle schreef:Die mensen zijn te gast in ons land, hebben onze regels te volgen. Tuurlijk mogen ze hun cultuur houden, maar als wij nederlanders moslims accepteren hebben zij ook nederlanders te accepteren. En ja er zitten ook homo's tussen, die moeten ze dan ook maar voor lief nemen. Die belachelijke uitspraken doen ze maar lekker in hun eigen land.
Nicolletje schreef:Nou goed, om het bij mezelf te houden: ik heb óóit CDA gestemd maar ik zou het niet fijn vinden als er een CDA'er op tv zou zeggen
"Nederland moet er maar aan wennen dat wij Christenen homo's niet accepteren"
Sowieso zou ik als eerste denken: "Oh? 'Wij Christenen' ben ik dat ook??"
Moet ik dan ineens een standpunt tegen homo's aan gaan nemen?
Ik wil dat helemaal niet.
Ik wil een pro-homo standpunt aannemen en dat past dan niet bij deze politieke partij, in zijn geval Groen Links.
Ten tweede vind ik dat je mijn bericht omdraait als je vervolgens zegt dat er nergens staat dat je in Nederland geen homo mag zijn.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat wij de anti-homostandpunten uit streng Islamitische landen hier maar gaan overnemen omdat zo'n figuur dat graag op tv of in de krant zegt namens alle moslims.
Misschien dat jij daar anders over denkt natuurlijk, maar ik vind dat zo.
Electra63 schreef:Char_elle schreef:Die mensen zijn te gast in ons land, hebben onze regels te volgen. Tuurlijk mogen ze hun cultuur houden, maar als wij nederlanders moslims accepteren hebben zij ook nederlanders te accepteren. En ja er zitten ook homo's tussen, die moeten ze dan ook maar voor lief nemen. Die belachelijke uitspraken doen ze maar lekker in hun eigen land.
Niet iedere moslim is een buitenlander![]()
En niet iedere Nederlander accepteert homo's (of moslims).
Alane schreef:Dat iemand uitspreekt dat hij/zij het niet kan accpeteren dat er homorelaties bestaan en dat homohuwelijken mogelijk zijn, is dat dan geen vrijheid van meningsuiting, als het gaat om zijn/haar eigen mening of uitgedragen vanuit zijn/haar geloof?
Waves schreef:Het lijkt me een ideale wereld als ouders en scholen hun kinderen niet meer volproppen met die negatieve en fantasievolle wereldbeelden uit de Bijbel, de Koran, en Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.
Al het confessioneel bijzonder onderwijs afschaffen lijkt me een mooi begin. Dat ouders nou zo achterlijk zijn is één ding maar je hoeft daar als overheid niet aan bij te dragen.
Waves schreef:Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.
joostvangestel schreef:Het christelijk geloof heeft in ieder geval de duidelijke stelling: "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen."
Waves schreef:Al het confessioneel bijzonder onderwijs afschaffen lijkt me een mooi begin. Dat ouders nou zo achterlijk zijn is één ding maar je hoeft daar als overheid niet aan bij te dragen.
sarabande schreef:WBT dat onderwijs dat zou met deze regering zo maar kunnen, moet het CDA wel even slikken, maar daar zijn ze goed in
joostvangestel schreef:Waves schreef:Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.
Ik voel me zowaar aangesproken![]()
De vraag is wat onverdraagzaam is. Het christelijk geloof heeft in ieder geval de duidelijke stelling: "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen."
joostvangestel schreef:Daarom is er een rechtssysteem dat samen is afgesproken en dat ook als zodanig zonder aanziens der persoons dient uitgevoerd te worden.