Uitspraak Rabbae over homo's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Uitspraak Rabbae over homo's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:08

Ik accepteer iedereen, of het nou homo's zijn of moslims.
Er zijn nu eenmaal mensen in Nederland die moeite hebben met bepaalde "groepen".

Alleen de reden van dit topic vind ik raar.
Het zijn hele oude uitspraken van Rabbea.
IMO worden dit soort topics alleen maar geopend om moslims aan te vallen.

Je hebt helemaal gelijk dat homo's geaccepteerd moeten worden.
Maar helaas gebeurt dat niet altijd door iedereen.
Je kan mensen ook niet dwingen om anderen te accepteren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:58

Toevallig was er gisteravond een docu op (duitse tv) over het ondergeschoven kindje, de islamitische man.
Een ieder heeft het maar over die arme vrouwen die uitgehuwelijkt worden, maar de mannen dan? Denk je dat die allemaal zo blij zijn met hun gedwongen huwelijk?
Dat zij het er niet moeilijk mee hebben om het voor hun kinderen verborgen te houden dat die kinderen niet uit liefde geboren zijn maar van uit dwang?
Dat de homo's evenzo gedwongen worden hun geaardheid te verbergen, en dat het te genezen is door een huwelijk.
En dat zij die daar niet aan toegeven de kans lopen vermoord te worden?

Zoals duidelijk werd in de documantaire dat een man vermoord is door zijn eigen vader omdat hij 1 niet in een gedongen huwelijk wilde stappen en toe wilde geven aan zijn geaardheid, dat heeft hij met de dood bekocht en is op klaarlichte doodgeschoten op straat door zijn eigen vader.

Een andere man was al 25 jaar getrouwd, in het bootje geduwd toen hij 17 was, en heeft er moeite mee zijn kinderen recht in het gezicht te kijken, maar heeft zich maar neergelegd bij zijn lot.

moraal: ook binnen hun eigen gelederen worden slachtoffers gemaakt en is onderdrukking aanwezig bij zowel mannen als vrouwen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:19

Alane, precies daarom ben ik van mening dat een 'prominent' moslim beter zulke uitspraken niet kan doen.

Ik vind het erg genoeg dat het in hun eigen land zo is maar in Nederland moeten wij [vind ik] een ander signaal afgeven, namelijk dat je hier vrij bent om wel homo te mogen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:25

Nicolletje schreef:
Alane, precies daarom ben ik van mening dat een 'prominent' moslim beter zulke uitspraken niet kan doen.

Ik vind het erg genoeg dat het in hun eigen land zo is maar in Nederland moeten wij [vind ik] een ander signaal afgeven, namelijk dat je hier vrij bent om wel homo te mogen zijn.

En waar staat dat je niet in Nederland vrij mag zijn om homo te zijn?

Ook al accepteren sommigen dit niet, die vrijheid is hier in Nederland.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:50

Volgens mij is mijn bericht duidelijk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:54

Eerlijk gezegd niet.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:03

Die mensen zijn te gast in ons land, hebben onze regels te volgen. Tuurlijk mogen ze hun cultuur houden, maar als wij nederlanders moslims accepteren hebben zij ook nederlanders te accepteren. En ja er zitten ook homo's tussen, die moeten ze dan ook maar voor lief nemen. Die belachelijke uitspraken doen ze maar lekker in hun eigen land.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:05

Nou goed, om het bij mezelf te houden: ik heb óóit CDA gestemd maar ik zou het niet fijn vinden als er een CDA'er op tv zou zeggen

"Nederland moet er maar aan wennen dat wij Christenen homo's niet accepteren"

Sowieso zou ik als eerste denken: "Oh? 'Wij Christenen' ben ik dat ook??"

Moet ik dan ineens een standpunt tegen homo's aan gaan nemen?
Ik wil dat helemaal niet.
Ik wil een pro-homo standpunt aannemen en dat past dan niet bij deze politieke partij, in zijn geval Groen Links.

Ten tweede vind ik dat je mijn bericht omdraait als je vervolgens zegt dat er nergens staat dat je in Nederland geen homo mag zijn.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat wij de anti-homostandpunten uit streng Islamitische landen hier maar gaan overnemen omdat zo'n figuur dat graag op tv of in de krant zegt namens alle moslims.

Misschien dat jij daar anders over denkt natuurlijk, maar ik vind dat zo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:06

Char_elle schreef:
Die mensen zijn te gast in ons land, hebben onze regels te volgen. Tuurlijk mogen ze hun cultuur houden, maar als wij nederlanders moslims accepteren hebben zij ook nederlanders te accepteren. En ja er zitten ook homo's tussen, die moeten ze dan ook maar voor lief nemen. Die belachelijke uitspraken doen ze maar lekker in hun eigen land.

Niet iedere moslim is een buitenlander ;)
En niet iedere Nederlander accepteert homo's (of moslims).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:08

Nicolletje schreef:
Nou goed, om het bij mezelf te houden: ik heb óóit CDA gestemd maar ik zou het niet fijn vinden als er een CDA'er op tv zou zeggen

"Nederland moet er maar aan wennen dat wij Christenen homo's niet accepteren"

Sowieso zou ik als eerste denken: "Oh? 'Wij Christenen' ben ik dat ook??"

Moet ik dan ineens een standpunt tegen homo's aan gaan nemen?
Ik wil dat helemaal niet.
Ik wil een pro-homo standpunt aannemen en dat past dan niet bij deze politieke partij, in zijn geval Groen Links.

Ten tweede vind ik dat je mijn bericht omdraait als je vervolgens zegt dat er nergens staat dat je in Nederland geen homo mag zijn.
Het lijkt mij toch niet de bedoeling dat wij de anti-homostandpunten uit streng Islamitische landen hier maar gaan overnemen omdat zo'n figuur dat graag op tv of in de krant zegt namens alle moslims.

Misschien dat jij daar anders over denkt natuurlijk, maar ik vind dat zo.

Volgens mij schrijf ik nergens dat ik er anders over denk.
Ik heb veel collega's die homo zijn (en ook in de paardenwereld).

Maar het is een heel oud bericht van Rabbae, dus een beetje oud nieuw.
En zoals ik ook al een paar keer geschreven heb, er zullen altijd mensen zijn die homo's niet accepteren.
Ik denk dat SGP-stemmers bijvoorbeeld ook moeite hebben met homo's.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:37

Electra63 schreef:
Char_elle schreef:

Niet iedere moslim is een buitenlander ;)
En niet iedere Nederlander accepteert homo's (of moslims).

Nee, maar wel iederen moslim hoort zich hier aan de regels aan te passen. Of hij/zij hier nou geboren is of niet.
En, nee inderdaad niet iedere nederlander accepteert homo's. Maar ik vind dat ze die mensen ook een trap onder hun kont mogen geven. We zijn toch zeker allemaal mensen, waarom dan moeilijk gaan doen over je partnerkeuze.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:11

Ik denk dat je niemand iets kan verplichten om te accepteren, of het nu gaat om de vrijheid van meningsuiting in zijn totaliteit in de ruimste zin van de woorden, abortus of geaardheid van mensen.
Maar in het niet kunnen accepteren kun je overdrijven door gelijk dan maar te elimineren of door onderdrukking te dwingen in bij een huwelijk met iemand van het andere geslacht.
Maar hoe men die acceptie uit, daarvoor is een ieder zelf verantwoordelijk.

Dat iemand uitspreekt dat hij/zij het niet kan accpeteren dat er homorelaties bestaan en dat homohuwelijken mogelijk zijn, is dat dan geen vrijheid van meningsuiting, als het gaat om zijn/haar eigen mening of uitgedragen vanuit zijn/haar geloof?

Ik heb het dan puur over het wel of niet kunnen/willen accepteren en niet over wat daar uit voort zou kunnen vloeien (vermoorden, gedwongen huwelijken, in elkaar slaan etc)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:47

Alane schreef:
Dat iemand uitspreekt dat hij/zij het niet kan accpeteren dat er homorelaties bestaan en dat homohuwelijken mogelijk zijn, is dat dan geen vrijheid van meningsuiting, als het gaat om zijn/haar eigen mening of uitgedragen vanuit zijn/haar geloof?

Zeker, maar helemaal als politicus moet hij het [vind ik] lekker bij zichzelf houden:

"Ik kan homosexualiteit niet verenigen met mijn Moslim-zijn" klinkt al een stuk anders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:21

"Ik vind de Islam een fascistische ideologie" ook :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:48

Het lijkt me een ideale wereld als ouders en scholen hun kinderen niet meer volproppen met die negatieve en fantasievolle wereldbeelden uit de Bijbel, de Koran, en Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.

Al het confessioneel bijzonder onderwijs afschaffen lijkt me een mooi begin. Dat ouders nou zo achterlijk zijn is één ding maar je hoeft daar als overheid niet aan bij te dragen.

}:0

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:21

Waves schreef:
Het lijkt me een ideale wereld als ouders en scholen hun kinderen niet meer volproppen met die negatieve en fantasievolle wereldbeelden uit de Bijbel, de Koran, en Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.

Al het confessioneel bijzonder onderwijs afschaffen lijkt me een mooi begin. Dat ouders nou zo achterlijk zijn is één ding maar je hoeft daar als overheid niet aan bij te dragen.

}:0

Jeetje, je verwoordt het weer uitstekend. Eens +:)+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:35

Waves schreef:
Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.

Ik voel me zowaar aangesproken :+

De vraag is wat onverdraagzaam is. Het christelijk geloof heeft in ieder geval de duidelijke stelling: "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen."

Ja, homoseksuele daden mogen een zonde zijn, het is niet direkt aan ons stervelingen om dan meteen maar met een veroordeling klaar te staan. Dat wordt volgens het geloof na onze dood pas gedaan. Ook denk ik zelfs dat het niet aan een priester is om mensen daarop te veroordelen. Ik zou dat zelfs bijzonder verdraagzaam willen noemen.

Alle onzin die er verder omheen geplakt is, is door foute predikers gedaan, mensen die zich geroepen voelen om Gods oordeel over de stervelingen te vellen. Ik vind dat persoonlijk grootheidswaanzin in de ergste vorm. Ook mensen die een opleiding theologie hebben gevolgd en misschien zelfs priester gewijd, hebben niet dat recht om anderen zomaar te veroordelen.

Ik weet persoonlijk niet hoe de Islam in elkaar zit op dit vlak. Op een bepaald vlak zal er ook een pragmatische leer zijn die stelt dat mensen nu eenmaal niet zonder zonden zijn. Ook moslims zijn maar mensen, dus ook moslims maken fouten. De sharia maakt me niet vrolijk, omdat er dan een geestelijke basis is om mensen te straffen in de naam van God (Allah, maar dat is dezelfde Schepper). Persoonlijk zie ik dat als een dwaling.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:48

Net alsof in een christen-extreem gezin de kleine Johanna met het buurmeisje kan gaan hokken... Die huwt ook gewoon met een keurige christelijk-exteem achterneefje uit dezelfde kerkgemeenschap.

Stel je voor:
Een atheïstisch ´Waarschijnlijk bestaat God (welke ook) niet´ homoseksueel (m/v) met hetero partner (m/v) met kinderen (m/v) welke door de streng religieuze (islamitische / christelijke) achterban ook nog eens streng religieus moeten worden opgevoed....
Moet je sterk in je schoenen staan ook in NL, wil je dat doorbreken en van alles afstand nemen.

Acceptatie? Tolerant NL?
Door een minderheid wellicht maar over het geheel genomen is van buitenaf gezien NL een in toenemende mate christelijk extremistisch bolwerk en is in lijn daarmee de seksuele moraal bepaald niet ruimdenkender geworden in dit millennium.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:50

joostvangestel schreef:
Het christelijk geloof heeft in ieder geval de duidelijke stelling: "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen."

Plak maar een bannier ´Waarschijnlijk bestaat God niet´ op je raam en in grote delen van NL zal die eerste steen rap door dat raam vliegen. Níet door een islamiet geworpen :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:05

Waves schreef:

Steek je handen uit de mouwen om wethouder voor onderwijs in de Gemeente Staphorst te worden _O-

Even serieus. Wat denk je dat er gebeurt als de Minister van Onderwijs dit opgooit. Katholieken en Islamieten revolutie in de Tweede Kamer?
Als die minister dat vast zou houden kan het kabinet naar huis.

Je hebt in de grond helemaal gelijk.
Ik zie ook niet goed waarom het héle onderwijs per religie in secties moet.
In de praktijk is het openbaar onderwijs daardoor het slechtste af want het bijzondere onderwijs heeft bijdrages vanuit de kerkgemeenschap.
Dus veel eerlijker zou zijn alle onderwijs openbaar zonder godsdienstige kleur en optioneel een middag in de week een religieus onderwijs naar keuze.
Het zal menigeen wellicht verbazen van het zo katholieke zuid Spanje maar hier in Andalucía werkt het zo.
Er hangen geen kruisbeelden in openbare scholen en godsdienstonderwijs is naar keuze. Wil je dat als ouders geen godsdienst, dan is het alternatief een niet religieuze vorm van maatschappijleer.
Buiten het openbare onderwijs bestaan privé scholen en die zijn ook privé gefinancierd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:15

WBT dat onderwijs dat zou met deze regering zo maar kunnen, moet het CDA wel even slikken, maar daar zijn ze goed in :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:41

sarabande schreef:
WBT dat onderwijs dat zou met deze regering zo maar kunnen, moet het CDA wel even slikken, maar daar zijn ze goed in :P

;)

Het probleem is dat er zeker een paar principiëlen zullen blokkeren en die krijgen álle christelijke partijtjes mee.
Dat trekt dan weer een paar katholieke en islamitische hardelijners en na een paar debatten barst minimaal het CDA als de minister voet bij stuk houdt.
Harde lijners die uit de partij stappen en op hun zetel blijven is dan heel voorspelbaar.
Exit huidige regering.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:41

joostvangestel schreef:
Waves schreef:
Joost mag weten wat voor onverdraagzame religies je nog meer hebt op de wereld.

Ik voel me zowaar aangesproken :+

De vraag is wat onverdraagzaam is. Het christelijk geloof heeft in ieder geval de duidelijke stelling: "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen."

Dat is één zin in het nieuwe testament. Een zin die wij in onze cultuur nogal uitgelicht hebben. Lees het oude testament maar eens en praat maar eens met christenen uit landen waar niet die ene zin die jij aanhaalt zo benadrukt wordt ;)

Onze west europese interpretatie van de bijbel is gematigd, de bijbel an sich is dat zeker niet. Net zoals de interpretatie van de Koran gematigd of minder gematigd kan zijn, afhankelijk van het land, de geloofsstroming of het individu waar je mee spreekt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:04

Dat kan best zo zijn, maar ik mag dus ook vinden dat andere Christenen daarbij dwalen in hun geloof. In het Nieuwe Testament worden veel zaken uit het Oude Testament aan de kaak gesteld en wordt letterlijk een nieuw verbond gesloten met de mensheid. Wat dat betreft geldt dat de nieuwere geschriften de oudere feitelijk vervangen.

Neemt niet weg dat er juist onder de vlag van Christus vele misdaden hebben plaatsgevonden die niks te maken hebben met dat nieuwe verbond. Machthebbers door de eeuwen heen hebben altijd de bijbel heel selectief gelezen en hebben hun acties verdedigd door te zeggen dat ze juist datgene uitvoeren wat er in de bijbel staat, terwijl ze de hoofdregels keihard breken. En het moge duidelijk zijn dat er nog steeds mensen zijn die de bijbel (vaak willens en wetens) verkeerd interpreteren.

Vandaar ook een scheiding van kerk en staat. Er is geen mens die het oordeel van god kan of mag uitvoeren, omdat geen mens 100% onschuldig is. En om met dat hele oude geval te spreken: iemand die een ander stenigt, overtreedt meteen het zesde (of vijfde, hangt af van bijbelvertaling) gebod dat zegt: "gij zult niet doden" en is dan automatisch een zondaar.

Daarom is er een rechtssysteem dat samen is afgesproken en dat ook als zodanig zonder aanziens der persoons dient uitgevoerd te worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:51

joostvangestel schreef:
Daarom is er een rechtssysteem dat samen is afgesproken en dat ook als zodanig zonder aanziens der persoons dient uitgevoerd te worden.

Dat is een illusie omdat er normen en waarden door worden gesteld welke in hoge mate een reslutaat zijn van de dominant religie; de Mark2 van het christendom en met grote invloed van christen extremisme.

De scheiding van kerk, wet en staat is een illusie. Die geldt alleen in de formele inrichting van de instituten, niet in de verweven invloed.