De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:16

Met jouw laatste alinea ben ik het helemaal eens Sarabande.
Ik snap ook niet waarom hij zulke mensen in z'n partij houdt. Waarschijnlijk idd. omdat hij de mensen niet voor het oprapen heeft, zoals in een voorgaande link al geschreven werd. En de redenen waarom dat is lijkt me ook wel aannemelijk.

Maar datzelfde vraag ik me dan ook af als het gaat om anderen. Vooral diegenen die ik al eerder genoemd heb, lijken mij ook niet de personen die je in je partij wil hebben. Waarom worden die niet uit een partij gezet? Waarom worden die mensen een hand boven het hoofd gehouden?
En in die partijen lijkt me de achterban toch een stuk groter, waardoor er meer te kiezen is.

Ik vind ook dat dit soort dingen niet zouden mogen kunnen. Maar ik vind ook dat dit niet mag kunnen in de hele politiek. Dat dit soort dingen breed uitgemeten worden, is een goede zaak. Of het iets oplost? Ik hoop, maar betwijfel het.
Daarom heb ik gereageerd in dit topic; om aan te geven dat zulk soort affaires niet voorbehouden zijn aan de PVV, maar dat er door de jaren heen in alle partijen mensen in opspraak komen en niet alle partijen reageren mi. correct in deze.

Alane, klopt. Maar hoe denk jij over het aanhouden in een partij van de personen die ik al eerder genoemd heb? Mogen deze wel aanblijven?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 23:08

insun schreef:
Ik snap ook niet waarom hij zulke mensen in z'n partij houdt. Waarschijnlijk idd. omdat hij de mensen niet voor het oprapen heeft, zoals in een voorgaande link al geschreven werd. En de redenen waarom dat is lijkt me ook wel aannemelijk.

Ik ben het daar ook mee eens.
Eigenlijk vind ik het een hele rare redenatie dat het zo zielig zou zijn dat hij geen normale mensen kan krijgen. Stel dat ik als werkgever een slechte naam heb, altijd maar negatieve dingen roep over anderen en ook nog eens werk aanbiedt waarbij mensen zelf helemaal geen inbreng hebben omdat ik in mijn oneindige grootheid de enige ben die weet hoe het moet. En dan krijg ik alleen maar kneusjes en rare types als werknemer. Wie zou er dan medelijden met mij hebben?

Wilders zelf wil alleen maar "sokpoppen" dus dat sluit elk weldenkend mens bij voorbaat uit.

Het lijkt me logisch dat er in elke partij mensen zitten die dingen fout doen/hebben gedaan. De lol voor de pers (en niet alleen de linkse hebben we nu kunnen zien) is natuurlijk dat wie het hardste schreeuwt over bepaalde misstanden ook het hardste wordt aangepakt als juist die dingen gebeuren in zo'n partij. De PVV gilt hard over "law and order" dus worden ze hier ook keihard op afgerekend. Als ik een stiekeme homoseksuele relatie heb haal ik de krant niet als het ontdekt wordt, maar als een kamerlid van de SGP het doet is het echt wel voorpaginanieuws, zelfs al is er helemaal niets illegaals aan het hebben van een stiekeme homoseksuele relatie.

In Engeland begonnen de conservatieven ooit over terug naar "family values", nou dat was feest voor de pers met al die buitenechtelijke relaties van de conservatieve politici. En dan kan het zijn dat je toch weg moet zelfs als je niet echt iets vreselijks misdaan hebt.

Electra63

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:15

je kan het vergelijken met Jack van de CDA, het gezin, de hoeksteen van de samenleving, en dan zelf een buitenechtelijke verhouding hebben.
Er zullen meer politici een verhouding hebben, maar als je leuze het gezin is en normen en waarden, dan moet je zelf niet buiten de pot pissen.
En als de leuze van de partij is, dat de wijken weer veilig moeten zijn en niet geterroriseerd mogen worden, dan lijkt Lucassen me niet de juiste persoon om woordvoerder Wonen en Wijken te zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:43

Even tussendoor Electra63, Jack is vrijwel meteen na die hele affaire teruggevraagd (gesmeekt) door het CDA maar hij heeft er zelf nog geen zin in, hij komt volgend jaar wel terug.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:46

Dat weet ik Nicolletje, als hij maar niet dan gezinszaken gaat doen. :D

Maar wat vind jij van Lucassen? Mbt tot de dreigementen aan buurtbewoners? Kan zo iemand woordvoerder zijn van Wonen en Wijken?

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:52

Mijn man werkt bij een bedrijf waar je door een hele pittige screening moet, hoe kan
het dan dat politici die zitting nemen in de eerste of tweede kamer op hun woord worden
gegeloofd ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:55

Ze hadden een verklaring voor goed gedrag kunnen vragen ad 35 euro

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:56

Nou wat mij nog niet duidelijk is aan alle berichten die ik zo gauw heb gezien, is wat er nou daadwerkelijk met de aangiften van de buurt is gebeurd.
Ik zie nergens waar die man echt op aangesproken/ beboet/ vervolgd is maar dat kan ook komen omdat ik er niet echt met mijn neus bovenop heb gezeten.

Het is wel ehhh.. apart inderdaad dat hij dan uitgerekend Wijk en Wonen onder zich krijgt. :+

Maar ik ben een 'fan 'van Afshin Ellian (eerder gegeven link) en ben het wéér met hem eens met wat hij schrijft.
Effe zoeken...

Citaat:
Derhalve treed Lucassen af als lid van het parlement en stelt zijn zetel beschikbaar. Zo moet een militair die aan eer hecht, handelen. Kan dat Lucassen doen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:59

Ja het is maar waar je je prioriteiten legt
Door de belastingbetaler ruim een miljoen per jaar aan bewaking laten betalen en die belasting betaler wel opzadelen met criminele tweede kamerleden omdat er geen geld is voor een eenvoudige screening zoals een verklaring van goed gedrag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:01

Het is maar de vraag of Lucassen dit doet. Hij is nog maar 5 maanden kamerlid, als hij nog even wacht, dan heeft hij veel langer recht op wachtgeld. Het is maar de vraag of hij snel werk vindt, dus ik gok, dat hij nog even lekker blijft zitten.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:04

Het zou wettelijk vastgelegd moeten worden dat leden van de regering maar ook provinciale/
regionale/lokale bestuurders gescreend moeten worden.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:34

Hermelientje schreef:
insun schreef:

Ik ben het daar ook mee eens.
Eigenlijk vind ik het een hele rare redenatie dat het zo zielig zou zijn dat hij geen normale mensen kan krijgen. Stel dat ik als werkgever een slechte naam heb, altijd maar negatieve dingen roep over anderen en ook nog eens werk aanbiedt waarbij mensen zelf helemaal geen inbreng hebben omdat ik in mijn oneindige grootheid de enige ben die weet hoe het moet. En dan krijg ik alleen maar kneusjes en rare types als werknemer. Wie zou er dan medelijden met mij hebben?

Wilders zelf wil alleen maar "sokpoppen" dus dat sluit elk weldenkend mens bij voorbaat uit.

Nu mis ik even iets. Wie zegt dat dat zielig is? Dat lees ik althans niet uit dat artikel?
Wilders heeft op z'n zachtst gezegd nogal 'aparte' ideeën over bep. zaken. Dat maakt hem, en daarmee diegenen die openlijk achter z'n ideeën staan, niet bepaald geliefd. Je zult over een tamelijk harde kop moeten beschikken om zijn partij te willen vertegenwoordigen. In zoverre kan ik de redenatie over het waarom hij minder keuze heeft wel volgen.
Hij had z'n mensen gewoon beter moeten screenen, net zoals andere partijen hun leden beter zouden moeten screenen om te verhinderen dat mensen die al eens veroordeelt zijn op fraude (zakkenvullerij),
beschieting van politie, inbraak enz. enz. uberhaupt in een tweede kamer kunnen plaatsnemen.

Hermelientje schreef:
Het lijkt me logisch dat er in elke partij mensen zitten die dingen fout doen/hebben gedaan. De lol voor de pers (en niet alleen de linkse hebben we nu kunnen zien) is natuurlijk dat wie het hardste schreeuwt over bepaalde misstanden ook het hardste wordt aangepakt als juist die dingen gebeuren in zo'n partij. De PVV gilt hard over "law and order" dus worden ze hier ook keihard op afgerekend. Als ik een stiekeme homoseksuele relatie heb haal ik de krant niet als het ontdekt wordt, maar als een kamerlid van de SGP het doet is het echt wel voorpaginanieuws, zelfs al is er helemaal niets illegaals aan het hebben van een stiekeme homoseksuele relatie.

Dat een partij hard aangepakt wordt als hun kamerlid dingen doet die niet door de beugel kunnen juich ik alleen maar toe. Misschien dat partijen dan iets zorgvuldiger gaan screenen.
Je zou dan idd. verwachten dat een partij zo'n kamerlid uit haar fractie schopt. Maar helaas blijkt dat gewoon niet zo te zijn. Alle partijen (niet alleen de PVV) blijken hun kamerleden die in opspraak komen de hand boven het hoofd te houden.
Wat Wilders betreft; die staat nu met z'n rug tegen de muur. Lucassen uit z'n fractie schoppen om aan te tonen dat hij achter z'n eigen ideeën staat met het gevaar dat L. een eenmansfractie opricht, openlijk achter L. blijven staan en proberen om de beschuldigingen tegen L. te ontkrachten (er zijn al geluiden te horen dat het bedreigde 'hondenclubje' ook niet zo braaf zou zijn als zij zich voordoen) of hopen en bidden dat hij L. kan overreden zelf op te stappen, zodat L. vervangen kan worden (maar waar haalt hij zo snel een vervanger die smetteloos door een screening komt vandaan).

Hermelientje schreef:
In Engeland begonnen de conservatieven ooit over terug naar "family values", nou dat was feest voor de pers met al die buitenechtelijke relaties van de conservatieve politici. En dan kan het zijn dat je toch weg moet zelfs als je niet echt iets vreselijks misdaan hebt.

Goede zaak, ben een voorbeeld voor datgene waar je voor staat en dat geldt dan voor elke partij. Zo denk ik er iig. over. Helaas zijn de dames en heren partijleden/fractievoorzitters het niet altijd met mij eens.

Ik heb me ook afgevraagd waarom er geen VOG is aangevraagd. Maar het blijkt niet te kunnen.
Citaat:
Feit is nl. dat niet voor iedere functie een VOG kan worden aangevraagd. Alleen een werkgever kan een VOG verlangen van een werknemer. Nou wil het toeval dat een kandidaat-kamerlid niet in dienst is van de partij, maar de partij kandideert leden van zijn partij voor een volksvertegenwoordigende functie. Bovendien is het ook nog eens zo dat gezien de feiten waarvoor L. is veroordeeld, het aantal feiten, de strafmaat, het tijdsbestek, L. gewoon die VOG had gekregen.

Doorscrollen naar de reacties: http://www.liberalemedia.nl/2010/11/in- ... assen.html

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 02:06

yfande schreef:
Het zou wettelijk vastgelegd moeten worden dat leden van de regering maar ook provinciale/
regionale/lokale bestuurders gescreend moeten worden.

En dan? met een strafblad mag je een bestuurfunctie gewoon vervullen volgens de wet in nederland (zolang je je straf tenminste hebt uitgezeten). Het is voor een partij natuurlijk wel slim om zijn kanidaten te screenen om dit soort gevalletjes opspraak te voorkomen, maar niet voor alles waar een partij niet achter staat krijg je een strafblad natuurlijk. Ik bedoel het voorbeeld van de buitenechtelijke en homoseksuele relatie of bijv bepaalde medische handelingen waar een partij op tegen zijn daar kan je toch niet op screenen en kan voor net zulke grote problemen zorgen.

Ik vind het ook wel heel ironisch dat de buurtterrorist op de functie wonen en wijken zit _O- :') . misschien wilde hij mijn macht misbruiken om alle honden binnen de bebouwde kom een luier aan te trekken }:0 , aangezien hij zo boos was over hondenpoep dat hij een bejaarde (Was dat ook niet zo'n groep waar we volgens de pvv en het cda respect voor moesten hebben) bedreigde.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 02:22

insun schreef:
Wat Wilders betreft; die staat nu met z'n rug tegen de muur.

Dat is ook wel weer waar. Geen wonder dat die man zijn haar blondeert want eronder is het inmiddels gewoon grijs!
Ik denk dat hij hetzelfde te werk gaat als met zijn rechtszaak en minutieus de feiten op een rijtje gaat zetten en gaat kijken of er een wettelijke grond is om hem (niet) de kamer uit te zetten.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 02:24

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:14

Ik ben onderhand die moddergooiende bende die zich politiek noemt helemaal zat!!
Wilders is gekozen uit onvrede....en het is aan de andere partijen om daar wat daadkrachtigs mee te doen.
Maar wat doet men? men gaat naarstig op zoek naar alles wat de PVV kan schaden.....
Misschien moeten de heren politici zichzelf eens achter de oren krabben en zich gaan afvragen waarom de Nederlanders zo ontevreden zijn over het beleid.
Wat te denken van alle mooie verkiezingsbeloftes die achteloos aan de kant werden geschoven zodra men riant op het pluche zat??
De partijen die kiezers aan Wilders hebben verloren hebben dit toch echt aan zichzelf te danken!
Laten ze hun energie maar in het opbouwen van onze economie en samenleving stoppen in plaats van in kinderachtige zwartmakerij spelletjes!!
De huidige regering is gekozen door het volk, of men dat nu leuk vind of niet, we moeten het er mee doen!!
Na 4 jaar zal vanzelf wel blijken of deze keuze een goede was, en zo niet? dan krijgen we vanzelf weer een heel andere regering.

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:28

woofie schreef:
Ik ben onderhand die moddergooiende bende die zich politiek noemt helemaal zat!!
Wilders is gekozen uit onvrede....en het is aan de andere partijen om daar wat daadkrachtigs mee te doen.
Maar wat doet men? men gaat naarstig op zoek naar alles wat de PVV kan schaden.....
Misschien moeten de heren politici zichzelf eens achter de oren krabben en zich gaan afvragen waarom de Nederlanders zo ontevreden zijn over het beleid.
Wat te denken van alle mooie verkiezingsbeloftes die achteloos aan de kant werden geschoven zodra men riant op het pluche zat??
De partijen die kiezers aan Wilders hebben verloren hebben dit toch echt aan zichzelf te danken!

Laten ze hun energie maar in het opbouwen van onze economie en samenleving stoppen in plaats van in kinderachtige zwartmakerij spelletjes!!
De huidige regering is gekozen door het volk, of men dat nu leuk vind of niet, we moeten het er mee doen!!
Na 4 jaar zal vanzelf wel blijken of deze keuze een goede was, en zo niet? dan krijgen we vanzelf weer een heel andere regering.

Dat heet onderhandelen. Wilders deed exact hetzelfde: direct na de verkiezingen gaf hij een van de belangrijkste punten uit zijn programma op: verhoging van de pensioenleeftijd. Daarnaast heeft hij altijd geroepen tegen het toetreden van andere landen tot de EU te zijn, nu hij op het pluche zit heeft hij die uitspraak beperkt tot Turkije.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:35

woofie schreef:

Dat lijkt me niet de kwestie. Hier is niet naar op zoek gegaan, en zeker niet door de politiek, evenals naar de andere wandaden die PVV kamerleden op hun kerfstok blijken te hebben, het komt gewoon naar buiten in de pers.

Als Lucassen in een andere fractie gezeten had was hetzelfde gebeurt, ergo hij zou persoonlijk door Wilders de les gewezen worden in het openbaar, want dat is de wijze waarop Wilders politiek bedrijft. Zoals hier boven uitgelegd wordt is het aannemen van zulke mensen ook inherent aan de wijze waarop hij politiek bedrijft.
Het enige goede van deze zaak zou kunnen zijn dat hij een beetje gaat dimmen in het beoordelen van anderen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:39

Wilders kan natuurlijk altijd de naam van zijn partij nog aanpassen:
Partij Van Veroordeelden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:47

Partij Van Vrije Jongens (vrij naar Koot en Bie) :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:19

sarabande schreef:
Ach wat je zaait dat oogst je, dus die meerderheid in de kamer is slechts een kwestie van tijd. Ik stel me voor dat nu de diverse onderzoeks journalisten de rest van de PVV fractieleden door gaan lichten en dan krijgen we de kandidaten voor de provinciale staten en de eerste kamer nog.
Pakt zakje popcorn erbij :D

De stand tot nu toe:

1. Dion Graus – openlijke geweldpleging, stalking van meerdere vrouwen, fraude met zijn cv
2. Hero Brinkman – bedreiging, openbare dronkenschap, diefstal (van bier) en openlijke geweldpleging
3. Mellony van Hemert – cv-fraude (opgestapt om "medische redenen")
4. Arjan Brogt – oplichting (ineens "verdwenen" van de kandidatenlijst)
5. Gidi Markuszower – verboden wapenbezit (opgestapt na "aanhoudende negatieve berichtgeving")
6. Jhim van Bemmel - faillissementsfraude
7. Marcial Hernandez – openlijke geweldpleging
8. Eric Lucassen - bedreiging, openlijke geweldpleging

Lieve help... Hoe krijgen ze het toch voor elkaar? :-D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:31

Oeh. Om zo'n opsomming kan je niet heen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:14

Als de samenstelling van Team Wilders iets zegt over het soort dat op hem stemt, dan ben ik nu echt ongerust.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:38

insun schreef:
Nu mis ik even iets. Wie zegt dat dat zielig is? Dat lees ik althans niet uit dat artikel?

Ik bedoelde het artikel van Ellian (maar dat had jij niet geplaatst zie ik nu). In het artikel van Ellian staat dat het de schuld is van het politieke klimaat. En ik heb zelfs al weer een paar maal gelezen dat het de schuld is van de "linkse kerk". Ik zei het waarschijnlijk wat klungelig, maar met zielig bedoelde ik dat de schuld altijd weer bij een ander wordt gelegd. En eigenlijk is dat precies waar de PVV zelf van zegt dat ze er een hekel aan hebben (crimineeltjes met moeilijke jeugd enz.)

Aangezien ik het geheel met jouw eens ben dat je een voorbeeld moet zijn van hetgeen waarvoor je staat vind ik dat het afgelopen moet zijn met dit soort afschuiven van je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig heb ik dat geluid tot nu toe ook niet gehoord van Wilders zelf.

Ik kan me wel voorstellen dat Lucassen niet meteen opstapt. Andere kamerleden van de PVV zijn gewoon gebleven, dus waarom zou hij opeens de enige zijn die wel weg moet. Wonen en wijken kunnen ze hem beter niet meer laten doen natuurlijk en over zedendelinquenten kan hij ook beter zijn mond houden. Misschien kan hij voortaan namens de PVV het energiedebat doen, onnozeler en dommer dan De Mos is sowieso onmogelijk, dus daar zit volgens mij nog wel wat rek binnen de partij.

Persoonlijk vind ik dat mensen best een tweede kans verdienen, mensen kunnen gewoon veranderen en je kunt ze niet eeuwig buitensluiten van deelname aan de maatschappij. Maar enig besef van schuld en berouw lijkt me dan wel een eerste vereiste.

Ik denk ook dat de VOG gewoon kan worden aangevraagd. Als je bijvoorbeeld voor de rechtbank vertaalt of tolkt moet je hem ook hebben, terwijl je een eigen bedrijf hebt en er helemaal geen sprake is van een werkgever. (Al kan de gemeentelijke computer het wel eens moeilijk hebben met zulke gevallen :+ ). Maar je mag inderdaad gewoon kamerlid zijn met een strafblad. Iemand die zei dat Lucassen de VOG gewoon gekregen zou hebben vanwege verjaring heeft het mis denk ik. Normaal is het vier jaar maar niet voor zedendelicten.

Ik vraag me ook af of er wel echt aangifte is gedaan bij die gevalletjes in zijn vorige woonwijk. Heel vaak zie je bij dergelijke zaken dat mensen denken dat ze aangifte hebben gedaan terwijl de politie er een melding van heeft gemaakt. Maar ja hoe dan ook: het ziet er allemaal niet erg fijn uit natuurlijk.

Volgens mij is het typisch zo'n geval van iemand die waar hij ook woont altijd allemaal nare buren krijgt, gaat zo iemand verhuizen dan blijken zijn nieuwe buren ook altijd weer van die akelige mensen te zijn. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:58

Nicolletje schreef:
insun schreef:
Wat Wilders betreft; die staat nu met z'n rug tegen de muur.

Dat is ook wel weer waar. Geen wonder dat die man zijn haar blondeert want eronder is het inmiddels gewoon grijs!

Volgens mij slaapt Wilders de laatste dagen niet zo lekker nee := Sowieso lijkt het me een verschrikkelijke baan, politicus, omdat alles en iedereen altijd maar een mening over je heeft en je het nooit goed kan doen. Wat dat betreft groot respect voor politici :)