Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:51

jessie84 schreef:
we zullen zien wat jij doet als je baantje komt tevervallen
Jij heb 2 dagen ellende terwijl er misschien straks mensen en hele gezinnen veel langer in de ellende zitten
;( heel triest als je er zo over denkt en als je foute post hebt moet je een klacht indienen bij klantenservice(he dat is een goeie) ;)

Heb helaas al twee maal met dat bijltje gehakt. Maar bij beide bedrijven is er nooit een levering niet om doorgegaan of een klant niet geholpen.
Zonder klanten geen bedrijf! TNT moet van die overheidsmentaliteit af. Dat is het grote probleem van TNT.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:58

Flosje446 schreef:
Postbodes gaan waarschijnlijk op 25 en 26 november weer staken.
http://www.nu.nl/economie/2380331/tnt-bezorgt-twee-dagen-geen-post.html

Dat hoop ik niet. Want dan mag ik al zaterdag medewerker. al die post van donderdag,vrijdag en zaterdag gaan verwerken .en vervolgens bezorgen. Daar ben ik niet zo blij mee!!

Maar ik snap de stakingen wel! sta er geheel achter.

Maarja zit er niet zo op te wachten op de stakingen. Want echt niet dat ik dat allemaal extra ga sorteren en lopen. ben maar een zaterdagmedewerker.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:28

plutolover schreef:
Flosje446 schreef:

Dat hoop ik niet. Want dan mag ik al zaterdag medewerker. al die post van donderdag,vrijdag en zaterdag gaan verwerken .en vervolgens bezorgen. Daar ben ik niet zo blij mee!!

Maarja zit er niet zo op te wachten op de stakingen. Want echt niet dat ik dat allemaal extra ga sorteren en lopen. ben maar een zaterdagmedewerker.

ik ben zelf ook postbode maar dan zal er echt wel extra hulp komen hoor

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:33

plutolover schreef:
Flosje446 schreef:

Ik mag volgende week zaterdag ook alles gaan rondbrengen van voorgaande dagen... :Z
Ze hebben hier wel gezegd dat ze misschien het 1 en ander laten vervallen en dat dat maandags wordt bezorgd. Laten we dat hopen, want anders ben ik écht tot savonds laat bezig.. Als ik zag hoeveel we gister al hadden! :oo

Juangi

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:37

Bah, hoop ook niet dat er op die dagen weer gestaakt word... Ook ik ben zaterdagmedewerker...

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:52

jessie84 schreef:
ik ben zelf ook postbode maar dan zal er echt wel extra hulp komen hoor

Dat hoop ik echt. al ben ik er bang voor.. dat heb ik vaker mee gemaakt. dat ik hulp zou krijgen maar niet kreeg.... Ik zie het die zaterdag wel... maar blij wordt ik er niet van.. Aangzien ik die zaterdag eigelijk geen zin heb om te laat klaar te zijn. moet nog helemaal naar eindhoven rijden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:02

Anne_GTI schreef:
Nou, ik baal er stevig van. Op het moment versturen wij behoorlijk veel post (ca. 100.000 stuks) en verwachten daar dagelijks een bepaalde respons op. Daar is onze planning op aangepast. Op het moment dat de post een achterstand oploopt door een staking loopt bij ons de zaak ook in het honderd en zit ik met -tig mensen met een wachtrij aan de telefoon die vol hangt met mensen die opheldering vragen over een bepaalde brief die ze ontvangen hebben. Als al die mensen tegelijk bellen loopt bij ons het telefoonverkeer op en wordt het lontje van de mensen korter. Ook belangrijke documenten voor visumaanvraag etc. blijven liggen en moeten we voor de zekerheid gaan faxen omdat TNT met z'n allen op het malieveld een biertje staat te zuipen.

Jullie zijn hard bezig om jezelf nog sneller uit de markt te helpen door te gaan staken. Komt nog bij dat ik iedere zaterdag door de halve buurt kan om de post bij de juiste persoon te krijgen want mijn brievenbus wordt vaak voor de halve buurt in gegooid. Leuke sociale bezigheid, maar ik word er niet voor betaald.

Dan neem je toch een andere postbezorger? :7

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:33

plutolover schreef:
Flosje446 schreef:

Ik ben ook zaterdagmedewerker en mijn eerste reactie was hetzelfde. Als ze het dan maar laten om ook nog is huis aan huis er bij te doen.
Maar wat ik mij later bedacht, worden de brievenbussen dan wel geleegd op de dagen dat er gestaakt wordt? Want dan is er juist op zaterdag bijna geen post.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:42

dat is een goede flosje!! want als ze zaterdag pas gaan ophalen enz. zou er zaterdag idd weinig post zijn.

Maarja ik zie het wel..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:47

Ik dacht dat ik dat gelezen had. Er stond iets van dat er op 16 november gestaakt werd waardoor de brievenbussen pas op woensdag 17 november werden geleegd.
Ik zal het morgen even vragen hoe het zit. Je hebt dan iig de post die woensdag is opgehaald.
Het is trouwens nog niet officieel dat er donderdag en vrijdag gestaakt gaat worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:52

alex66 schreef:
Flosje446 schreef:
Ik heb de brief net ook binnengekregen en gelezen.

Ik geef de medewerkers groot gelijk dat ze gaan staken. Als ik dan van collega's hoor dat sommige er al meer dan 25 jaar (zelfs 40 jaar) werken en gewoon hun baan kwijtraken, terwijl er wel allemaal mensen worden aangenomen en er een onderbezetting is. Onbegrijpelijk gewoon.

40 jaar trouwe dienst in weer en wind elke dag weer en dan wordt je er uit gedonderd omdat je te duur bent.........SCHANDALIG!!!!!!!!!!!!!!

Ja, belachelijk he... en ondertussen bezorgen de mensen die eruit worden gekicked meerdere malen een folder; 'wordt ook postbezorger' omdat ze mensen te kort hebben.... maar ja, postbezorgers en nieuwe mensen met kleinere contracten zijn geodkoper. Ik snap er de ballen van, want nieuwe mensen kunnen de die-hard postbodes never nooit vervangen qua snelheid en kennis volgens mij. Nee, niets leuks aan als fulltimer in deze tijden, groot gelijk dat ze gaan staken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:53

Donderdag en vrijdag gaat er waarschijnlijk wel weer gestaakt worden, en door meer mensen dan afgelopen dinsdag.
Bij ons (Tiel) is alles gewoon doorgegaan afgelopen dinsdag, ook de brievenbussen zijn leeg gehaald, alle bedrijven zijn we langs geweest en service punten.
Maar als er donderdag en vrijdag gestaakt gaat worden dan zijn er meer mensen die niet willen werken (gaan staken) is de verwachting nu.
Ik moet donderdag en vrijdag avond wel werken, maar als er gestaakt wordt, dan wordt er bij ons niks aangeleverd, en kunnen wij ons werk vrijdag niet eens doen, en de maandag erna ook niet.....

De post die donderdag en vrijdag blijft liggen krijg je op zaterdag niet, misschien een deel, maar bij de sorteercentra hadden ze woensdag (na 1 dag staken) al zo veel problemen gehad met verwerken dat ze dat nooit alleen vrijdagnacht kunnen verwerken, denk dat het iets meer is maar niet zo veel, en als er nergens iets opgehaald wordt, dan valt er ook niks te brengen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:13

_San87_ schreef:

Als veel bedrijven dat zouden doen, gaan er misschien nog meer ontslagen vallen bij TNT. Ik kan me btw heel goed voorstellen dat mensen/ bedrijven die veel post laten verzenden niet blij zijn met de staking(en). Ik begrijp de staking wel, maar zou er zelf ook van balen als ik een bedrijf had wat daardoor inkomsten misliep of grote hinder van zou ondervinden.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 16:11

Ann schreef:
_San87_ schreef:

Als veel bedrijven dat zouden doen, gaan er misschien nog meer ontslagen vallen bij TNT. Ik kan me btw heel goed voorstellen dat mensen/ bedrijven die veel post laten verzenden niet blij zijn met de staking(en). Ik begrijp de staking wel, maar zou er zelf ook van balen als ik een bedrijf had wat daardoor inkomsten misliep of grote hinder van zou ondervinden.

Zouden die bedrijven geen schadeclaim kunnen aanvragen?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:33

_San87_ schreef:
Zouden die bedrijven geen schadeclaim kunnen aanvragen?

Dat kan volgens mij wel.
Of ze het krijgen is iets anders...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:53

Ann schreef:
_San87_ schreef:

Uiteraard. Maar hoe TNT nu bezig is slaat nergens op.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:12

Net even op het werk gevraagd, maar de kans dat we op zaterdag héél veel post krijgen is erg groot! Hier zijn er weinig mensen gaan staken, overigens.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:12

_San87_ schreef:
_San87_ schreef:

Uiteraard. Maar hoe TNT nu bezig is slaat nergens op.

Uitleg?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:25

Zet het nieuws maar eens aan, misschien dat je het dan snapt :')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:27

_San87_ schreef:

Ja, maar wat heb jij daar mee te maken? Of ben jij ook ontslagen? Want dat kon ik niet halen uit je eerdere berichten. Mijn excuses dan!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:29

Juangi schreef:
_San87_ schreef:

Ja, maar wat heb jij daar mee te maken? Of ben jij ook ontslagen? Want dat kon ik niet halen uit je eerdere berichten. Mijn excuses dan!

Ik heb daar helemaal niks mee te maken, in ondervind er wel hinder van. Verder zeg ik alleen wat ik zou doen als ik als bedrijf hinder ondervind van het gezeik bij TNT :) En dat is naar een andere postbezorger (die wel fatsoenlijk met hun personeel om kunnen gaan) stappen.

Excuses zijn nergens voor nodig ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:54

Andere postbedrijven gaan nog schandaliger met hun personeel om, die worden nog veel minder goed betaald en kwa pensioenopbouw, etc, zit je daar helemaal niet goed als werknemer.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik de reacties van de postbezorgers hier wat lichtelijk asociaal vind. Je collega's vechten voor hun baan en het enige dat jullie zeggen is, sjeminee, nu heb ik op zaterdag ineens megaveel post!
Wees blij dat jullie baan niet op de tocht staat zeg!

Ik snap de postbodes heel erg goed, en nee, ik ben er niet zelf 1 geweest. Ik vind het niet erg om een dag of 2 geen post te ontvangen, ik heb begrip voor hun situatie.
Kijk, als jouw werk ophoudt te bestaan, is het nog tot daar aan toe, dat je ontslagen word. Maar het werk van de postbodes houdt niet op te bestaan, ze worden alleen maar ontslagen om er goedkopere krachten voor terug te krijgen. En vervolgens worden die mensen slecht ingewerkt en matig betaald (langer lopen dan de tijd die voor je wijk staat, is pech hebben) en daardoor is het verloop heel hoog, waardoor er weer veel uitzendkrachten lopen. En dat heeft gevolgen voor de kwaliteit van de postbezorging.
En dan regent het weer klachten. Maar dat ligt niet zozeer aan de postbodes, maar aan het beleid van TNT.

Kortom, ik geef de postbodes van harte gelijk dat ze staken voor hun toekomst.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:06

Marije_jiplover schreef:
Andere postbedrijven gaan nog schandaliger met hun personeel om, die worden nog veel minder goed betaald en kwa pensioenopbouw, etc, zit je daar helemaal niet goed als werknemer.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik de reacties van de postbezorgers hier wat lichtelijk asociaal vind. Je collega's vechten voor hun baan en het enige dat jullie zeggen is, sjeminee, nu heb ik op zaterdag ineens megaveel post!
Wees blij dat jullie baan niet op de tocht staat zeg!

Ik snap de postbodes heel erg goed, en nee, ik ben er niet zelf 1 geweest. Ik vind het niet erg om een dag of 2 geen post te ontvangen, ik heb begrip voor hun situatie.
Kijk, als jouw werk ophoudt te bestaan, is het nog tot daar aan toe, dat je ontslagen word. Maar het werk van de postbodes houdt niet op te bestaan, ze worden alleen maar ontslagen om er goedkopere krachten voor terug te krijgen. En vervolgens worden die mensen slecht ingewerkt en matig betaald (langer lopen dan de tijd die voor je wijk staat, is pech hebben) en daardoor is het verloop heel hoog, waardoor er weer veel uitzendkrachten lopen. En dat heeft gevolgen voor de kwaliteit van de postbezorging.
En dan regent het weer klachten. Maar dat ligt niet zozeer aan de postbodes, maar aan het beleid van TNT.

Kortom, ik geef de postbodes van harte gelijk dat ze staken voor hun toekomst.

Lichtelijk asociaal? Pardon? Er is al heel veel aandacht besteed aan het ontslag door iedereen die hier reageert! Maar om nou elke keer daar weer op terug te vallen hoe jammer het wel niet is, gaat wel ver. Wij geven ze hier ook alle gelijk dat ze staken, prima en hebben ze alle reden toe. Maar goed, ik ben dus een parttimer en heb er geen last van. Moet ik dan ook bij de pakken neer gaan zitten omdat andere ontslagen worden? Nee, niet elke keer dat ik een berichtje post. Leven gaat verder, hoe hard het ook klinkt. Zijn spannende tijden voor de fulltimers en dat heb ik ook tegen verschillende mensen gezegt dat ik hoop dat ze mogen blijven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:12

Maar om dan maar openlijk heel hard te gaan balen omdat je zoveel werk te doen hebt, vind ik niet getuigen van sympathie naar je collega's.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:17

Tja, op internet klinkt/is alles anders.. Zo is het niet bedoeld namelijk. Op deze pagina lijkt het zo, maar andere berichten en in reallife lijkt het helemaal omgekeerd.