Marije_jiplover schreef:Andere postbedrijven gaan nog schandaliger met hun personeel om, die worden nog veel minder goed betaald en kwa pensioenopbouw, etc, zit je daar helemaal niet goed als werknemer.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik de reacties van de postbezorgers hier wat lichtelijk asociaal vind. Je collega's vechten voor hun baan en het enige dat jullie zeggen is, sjeminee, nu heb ik op zaterdag ineens megaveel post!
Wees blij dat jullie baan niet op de tocht staat zeg!
Ik snap de postbodes heel erg goed, en nee, ik ben er niet zelf 1 geweest. Ik vind het niet erg om een dag of 2 geen post te ontvangen, ik heb begrip voor hun situatie.
Kijk, als jouw werk ophoudt te bestaan, is het nog tot daar aan toe, dat je ontslagen word. Maar het werk van de postbodes houdt niet op te bestaan, ze worden alleen maar ontslagen om er goedkopere krachten voor terug te krijgen. En vervolgens worden die mensen slecht ingewerkt en matig betaald (langer lopen dan de tijd die voor je wijk staat, is pech hebben) en daardoor is het verloop heel hoog, waardoor er weer veel uitzendkrachten lopen. En dat heeft gevolgen voor de kwaliteit van de postbezorging.
En dan regent het weer klachten. Maar dat ligt niet zozeer aan de postbodes, maar aan het beleid van TNT.
Kortom, ik geef de postbodes van harte gelijk dat ze staken voor hun toekomst.
Lichtelijk asociaal? Pardon? Er is al heel veel aandacht besteed aan het ontslag door iedereen die hier reageert! Maar om nou elke keer daar weer op terug te vallen hoe jammer het wel niet is, gaat wel ver. Wij geven ze hier ook alle gelijk dat ze staken, prima en hebben ze alle reden toe. Maar goed, ik ben dus een parttimer en heb er geen last van. Moet ik dan ook bij de pakken neer gaan zitten omdat andere ontslagen worden? Nee, niet elke keer dat ik een berichtje post. Leven gaat verder, hoe hard het ook klinkt. Zijn spannende tijden voor de fulltimers en dat heb ik ook tegen verschillende mensen gezegt dat ik hoop dat ze mogen blijven.