Oproep tot bankrun

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 13:31

Ayasha schreef:
Nogmaals de banken liggen plat. Hoe kom jij aan je loon?

Als de banken platgaan, gaat het systeem plat. Dan heb ik het niet over alleen in NL maar wereldwijd.
Wat wil je dan nog met loon? :7

Je eerste zorg is dan schoon drinkwater en voeding, geen cijfertjes op een computerscherm of bedrukt papier of metaal waarmee je je buik niet kunt vullen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:31

Tja, lastig.

Ik doe zoiets niet, denk ook niet dat ze erg onder de indruk zijn als ik al mijn geld van de bank haal ;). Maar goed kan me voorstellen dat mensen voor safe gaan. Het probleem is, dat als er inderdaad 5% is die wel geld opneemt, jij kans hebt dat je je geld kwijt bent, of in ieder geval tijden geen beschikking hebt over je eigen geld. Domweg omdat je bank dat failliet is. Dus als je een hele hoop spaarcentjes hebt, is het toch lichtelijk verstandig om voor jezelf op safe te spelen? Of zit ik nou helemaal mis?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:31

PERENBOOMPIE schreef:
_San87_ schreef:
Perenboompie, deze oproep is niet de manier. Tenzij het je uiteindelijke doel is de wereld opnieuw in een diepe crisis te storten :)

Jullie vinden dit niet de manier om onze huidige crisis op te lossen,dat is het enige wat ik zie en hoor.
Het is makkelijk tegen andere te zeggen dit is niet de manier,dat doen ze in de politiek ook heel de dag tegen elkaar zeggen "dit is niet de manier",maar uitzoeken wat wel de manier is en ook daadkrachtig optreden de "juiste"manier uit te voeren DOET OOK NIEMAND,dussss.....wordt er steeds NIKS opgelost!

Oh, ik begrijp dat ze jou gevraagd hebben om bij de Nederlandse Bank orde op zaken te komen stellen ;).

Wat ik in het dagelijks leven doe, is hier niet aan de orde. Maar geloof maar dat ik middenin het herstellen van fouten in de financiele wereld zit. Dus nee, ik ben niet alleen maar aan het roepen. Ik ben er dagelijks mee bezig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:32

PERENBOOMPIE schreef:
_San87_ schreef:
Perenboompie, deze oproep is niet de manier. Tenzij het je uiteindelijke doel is de wereld opnieuw in een diepe crisis te storten :)

Jullie vinden dit niet de manier om onze huidige crisis op te lossen,dat is het enige wat ik zie en hoor.
Het is makkelijk tegen andere te zeggen dit is niet de manier,dat doen ze in de politiek ook heel de dag tegen elkaar zeggen "dit is niet de manier",maar uitzoeken wat wel de manier is en ook daadkrachtig optreden de "juiste"manier uit te voeren DOET OOK NIEMAND,dussss.....wordt er steeds NIKS opgelost!

Omdat het bankwezen een delicaat systeem is waar veel mensen gewoon geen kaas van hebben gegeten :) Ik zou niet weten hoe deze problematiek wel opgelost zou moeten worden, ik weet alleen wel dat geld bij de banken weghalen niet de manier is, money makes the world go round, haal je het weg, dan valt alles stil.

Maar als jij graag mee wilt doen aan die idioterie, moet je dat vooral doen, maar dan ook niet gaan miepen als het totaal anders uitpakt en je failliet wordt verklaard :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:32

ranna schreef:
Ayasha schreef:
Nogmaals de banken liggen plat. Hoe kom jij aan je loon?

Als de banken platgaan, gaat het systeem plat. Dan heb ik het niet over alleen in NL maar wereldwijd.

Je eerste zorg is dan schoon drinkwater en voeding, geen cijfertjes op een computerscherm of bedrukt papier of metaal waarmee je je buik niet kunt vullen.

Hoe wil je aan dat water komen als niemand nog werkt?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:33

Leuk vooruitzicht... maargoed ik verwacht dat nederlanders wel van het DSB probleem hebben geleerd, wat ze in andere landen doen is iets minder mijn probleem, daar staat maar een klein percentage van al het nederlandse geld.

Mocht het fout gaan dan pak ik m'n pony en vertrek naar m'n ouders, mag ze daar in de garage wonen (beetje vetmesten voor het geval het echt fout gaat :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:34

Ayasha schreef:
ranna schreef:

Zoals ik al zei: met luchtbuks naar de supermarkt, en iedereen die jou flessen water probeert mee te nemen afknallen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:35

Susanne_ schreef:
Tja, lastig.

Ik doe zoiets niet, denk ook niet dat ze erg onder de indruk zijn als ik al mijn geld van de bank haal ;). Maar goed kan me voorstellen dat mensen voor safe gaan. Het probleem is, dat als er inderdaad 5% is die wel geld opneemt, jij kans hebt dat je je geld kwijt bent, of in ieder geval tijden geen beschikking hebt over je eigen geld. Domweg omdat je bank dat failliet is. Dus als je een hele hoop spaarcentjes hebt, is het toch lichtelijk verstandig om voor jezelf op safe te spelen? Of zit ik nou helemaal mis?

Daarom als je het heel safe wilt spelen, zorg je dat je je spaargeld verdeeld over verschillende banken, in sukjes die onder de bankgarantie liggen.
Maar mensen doen dit niet, omdat je dan heel veel rente misloopt en dit niet bij te houden is.
Zo lang je minder hebt dan de bankgarantie krijg je het uiteindelijk wel weer terug en is er dus geen man over boord. Maar dan moet je het niet direct nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:36

Yessy schreef:
Leuk vooruitzicht... maargoed ik verwacht dat nederlanders wel van het DSB probleem hebben geleerd, wat ze in andere landen doen is iets minder mijn probleem, daar staat maar een klein percentage van al het nederlandse geld.

Mocht het fout gaan dan pak ik m'n pony en vertrek naar m'n ouders, mag ze daar in de garage wonen (beetje vetmesten voor het geval het echt fout gaat :+ )

Iets geleerd van de huizencrisis in amerika?

Het hele financiele systeem reikt over landsgrenzen, leuk dat ze het in frankrijk verneuken, maar dat zie jij ook gegarandeerd terug. Zelfs als australie failliet gaat, dan merk jij het.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:37

Ayasha schreef:
Niets, want dan kunnen ze niets meer doen, jij geen loon = geen geld om eender wat te betalen = zeg maar dag tegen je internet, je elektriciteit (water mogen ze geloof ik niet afsluiten dus koud water hebbie wel nog), zeg maar vaarwel tegen je paardenbeest en je enige optie is nog slachten want er isn iemand anders die 'm kan kopen en ook niemand die er meer aan kan geven dan gras (altijd leuk in de winter).
Of denk jij dat mensen voor niks gaan werken? :) Dan ligt gewoon de hele wereld plat, incl al de voorzieningen waar je nu zo enthousiast gebruik van maakt. Veel plezier met je opstandje... En de hoge meneren in Den Haag zijn waarschijnlijk de laatste die er last van gaan hebben. ;)

Beetje kinderlijke reactie voor zo'n volwassen Topic,maargoed jij komt zelf toch ook niet met een tegenargument waar de burger iets mee kan.
Als de hele wereld plat ligt,ligt Den Haag ook plat hoor,die hoort ook bij de hele wereld namelijk,en die meneren in Den Haag,zoals jij ze noemt(er zitten ook mevrouwen)die krijgen dan ook geen centjes meer uitbetaald van onze belastingcentjes of van hun nevenactiviteitencentjes 8-),misschien dat ze nog wat in een oude sok hebben thuis,maar wat ze op hun spaarbank hebben staan zijn ze dan ook kwijt en hun dure huizen worden ook onverkoopbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:37

Asyaa schreef:
Ayasha schreef:

Zoals ik al zei: met luchtbuks naar de supermarkt, en iedereen die jou flessen water probeert mee te nemen afknallen.

Anarchie *\o/* Wie wil dat nu niet, maakt het leven weer wat spannender :):)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:38

Heb jij zoveel gemerkt van IJsland dan? Ik tot nu toe nog niets hoor :)

Ik heb geen koophuis en amper spaargeld dus zolang mijn baas mij kan uitbetalen gebeurt er heel weinig. Of je baas je kan uitbetalen hangt natuurlijk af van het soort werk, maar toch is er een stuk minder aan de hand als het in Australie fout gaat, dan als heel de wereld eraan gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:39

Asyaa schreef:

Dat water zuiverd zichzelf niet hoor, raakt ook een keer op. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:39

PERENBOOMPIE schreef:
Beetje kinderlijke reactie voor zo'n volwassen Topic,maargoed jij komt zelf toch ook niet met een tegenargument waar de burger iets mee kan.
Als de hele wereld plat ligt,ligt Den Haag ook plat hoor,die hoort ook bij de hele wereld namelijk,en die meneren in Den Haag,zoals jij ze noemt(er zitten ook mevrouwen)die krijgen dan ook geen centjes meer uitbetaald van onze belastingcentjes of van hun nevenactiviteitencentjes 8-),misschien dat ze nog wat in een oude sok hebben thuis,maar wat ze op hun spaarbank hebben staan zijn ze dan ook kwijt en hun dure huizen worden ook onverkoopbaar.

Ik laat het oplossen van wereldproblemen liever over aan mensen die er enig verstand van hebben dan in het wilde weg dingen te gaan doen die het hen enkel moeiiljker maakt. Maar als jij denkt dat door de maatschappij op zijn gat te gooien, het sneller opgelost gaat raken... Dan moet je dat vooral doen. ;)

JIJ en ik hebben ook geen centen meer, ik ga niet meer werken als ik niet betaald wordt en de hoge meneren waarschijnlijk ook niet. ;) Daarbij, met wat zouden ze het wel moeten oplossen, die idioten hebben alle banken met het geld plat gegooid. Dan houd het stilaan op.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-11-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:40

randalinpony schreef:
Geld zou een functie moeten hebben als betaalmiddel, niet als speculatiemiddel. Of in ieder geval zouden dat gescheiden circuits moeten zijn.

Ik zie wel wat in een servicebank: een bank die jouw geld beheerd, maar er verder niets mee doet. Natuurlijk betaal je dan voor de services die je afneemt.

Overigens is het ook al zo dat ik voor allerlei geautomatiseerde diensten bij mijn bank betaal. In de tijd dat service nog bestond uit betaald personeel betaalde ik niets, maar kreeg nog rente van enige betekenis.

Weer zo'n reactie van iemand die blijkbaar niet weet hoe de bankwereld in elkaar zit. De banken kopen bij elkaar rentetarieven in. Als 1 bank een bedrag afkoop met 2,5% rente, dan kunnen ze toch nooit een klant een rente van 3,5% geven?? Dat betekent dat ze op iedere klant 1% verlies lijden op het totaal afgekochte bedrag. En dan hebben we het niet over 10,-
Dit gaat over hypotheektarieven, spaarrentes etc.

Daarnaast zijn alle banken verplicht een bepaald gedeelte liquide te houden, dus het is echt niet zo dat al ons spaargeld in omloop is. Kun jij me eerlijk zeggen dat jij geen hypotheek hebt, of misschien een bedrag rood kunt staan, of een creditcard hebt? Dit geld of deze middelen zijn dus geleend, omdat je hier zelf niet in kon voldoen. Misschien zit mijn spaargeld wel in jouw hypotheek???

Dus ja, als jullie de hele maatschappij naar de knoppen willen helpen, doe dan vooral mee aan zo'n idiote actie. Die Fransen hebben de boel daar inderdaad een stuk beter voor elkaar dan wij in ons land?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:41

Yessy schreef:

Ik heb geen koophuis en amper spaargeld dus zolang mijn baas mij kan uitbetalen gebeurt er heel weinig. Of je baas je kan uitbetalen hangt natuurlijk af van het soort werk, maar toch is er een stuk minder aan de hand als het in Australie fout gaat, dan als heel de wereld eraan gaat.

Jij denkt dat je baas je nog kan uitbetalen als de banken plat liggen? :(:)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:44

_San87_ schreef:
Yessy schreef:

Lees het eerste stukje van de laatste zin :) Afhankelijk van waar je werkt, mijn baas is afhankelijk van zieke mensen en hun verzekeringen dus die zal er wat meer moeite mee hebben dan bijv een boer, die kan je altijd nog in kippen uitbetalen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:46

die boer krijgt ook geen geld meer binnen hoor. :) En die kippen ben je wat mee... := Zelf slachten en dan maar manieren zien te vinden om die beesten gaar te krijgen dan heb je iig al eten maar veel meer ben je er niet mee vrees ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:46

Yessy schreef:
_San87_ schreef:

Lees het eerste stukje van de laatste zin :) Afhankelijk van waar je werkt, mijn baas is afhankelijk van zieke mensen en hun verzekeringen dus die zal er wat meer moeite mee hebben dan bijv een boer, die kan je altijd nog in kippen uitbetalen :D

En zo werkt dat dus niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:47

Ayasha schreef:
die boer krijgt ook geen geld meer binnen hoor. :) En die kippen ben je wat mee... :=

Geloof me, kippen worden dan waardevol :)

laura1986

Hm ja, lekker slecht plan. Ik snap de frustratie en onvrede, maar hoop toch dat het zo ver niet komt.

Ayasha
Blogger

ja maar ook die raken een keer op en zonder geld kan der niets bijgefokt worden en het voer geraakt ook wel eens op. :) En dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:48

Ayasha schreef:
ja maar ook die raken een keer op en zonder geld kan der niets bijgefokt worden en het voer geraakt ook wel eens op. :) En dan? :)

Kanibalisme :Y)

Talonius

Re: Oproep tot bankrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:49

Toch weer een ruilcultuur! Iedereen appels en eieren telen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:50

Asyaa schreef:
Ayasha schreef:

Kanibalisme :Y)

Dé oplossing voor overbevolking. :7