Tienjarig meisje baart kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Re: Tienjarig meisje baart kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 00:24

zou het kind het zelf normaal vinden????? of is dat er zo door oma in gestampt? echt gatsiedarrie, een kind kan niet voor een kind zorgen is mijn mening. en tot je 18 ben je kind.

maar dat wil niet zeggen dat alle roemeense zo zijn hoor, mijn vriend is een halve roemeen, en hun zijn wel van jong, maar ook van volwassen. hun vinden het gewoon als je rond je 18/19/20 ste zoon beetje trouwt en een kind krijgt...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:58

MisticRider schreef:
zou het kind het zelf normaal vinden????? of is dat er zo door oma in gestampt? echt gatsiedarrie, een kind kan niet voor een kind zorgen is mijn mening. en tot je 18 ben je kind.

Weet je? Als het kind daarvandaan komt waar ik denk dat het vandaan komt, dan vindt het het zelf ook niet vreemd en is het misschien zelf juist wel een beetje trots dat zij zo jong al een kind heeft. Daar krijgt ze dan een bepaalde status door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:01

Sodeletuut schreef:
Gina schreef:
5? Hoe kan dat?

Had een bepaalde afwijking waardoor ze op haar 2de al ongesteld was..

WTF .... Man ik wist dit echt niet !!! Echt bizar .... dan kun je toch ook geen ouder zijn ? Dan ben je eerder een grote zus

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:06

hier in de buurt ook een meisje van 13 zwanger!
en dat vond ik al super jong!
heeft pas na 5 maanden tegen haar ouders verteld omdat ze het nog niet wist (jaa dáág!)
je zal dan al moeder moeten zijn, vreselijk!

ben je straks 80 is je dochter ook al 70 XD

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:13

Te triest voor woorden zeg.

een kind van 5 jaar dat al menstrueert ok, niets aan te doen, maar om het nou te gaan laten bezwangeren, wie heeft er nou sex met een kind van 5, dat hoort niet.

Heel lang geleden was het wel gebruikelijk dat als je ongesteld bent dat je dan aan de man ging en kinderen baart.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:44

nee, goed tellen 30 jaar, haar moeder is 20

ik ken inderdaad een familie waarbij het iedere keer rond de 16 jaar raak was
trouwens geen roma
oma was 38 en heeft de zorg op zich genomen van het kind want haar eigen kind was daar nog helemaal niet aan toe

triest dat deze meisjes geen jeugd gegunt is, lichamelijk zal het ook niet geweldig zijn voor ze
hopelijk steken ze wat op hier in het westen en leren ze dat wat later kinderen krijgen een veel betere methode is

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:54

Mijn dochter is tien. Nog helemaal in Hanamontana en mooie sieraadjes, lekker naar school. Wat triest voor dat meisje misschien is ze zich niet eens bewust van wat er allemaal gebeurt. Als moeder kun je toch maatregelen treffen?? Dat zou ik wel doen en ook nog aangifte erbij. Bah wie weet hoe oud degene was die haar zwanger maakte.

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:01

op je 2e al ongesteld ?
woooww dat is vroeg en best wel vaag !
en op je 5e al zwanger
nog woower :O

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:11

Niet normaal meer %)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:53

Laten we zeggen: ben maar blij dat het zoiets zeldzaams is dat een geval uit Spanje hier in Nederland nog nieuws is. Stel dat dit eens schering en inslag zou zijn.

Het verhaal is natuurlijk in- en intriest, maar met de 10 jaar kan je ook onder een auto lopen of kindsoldaat zijn en dan ben ik bang dat dit meisje er relatief beter vanaf is.

Verder is het goed dat gekeken wordt of moeder wel voor kind kan zorgen. Een verder onderzoek naar de achtergronden lijkt me al helemaal niet overbodig. In dit soort gevallen zou een verplicht DNA onderzoek een heel goed idee zijn, zodat de identiteit van vader met zekerheid bekend is en de biologische vader ook echt gestraft kan worden als die meerderjarig is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:28

Bij ons in de krant stond inderdaad dat het om een Roma-meisje (LET OP: Roma zijn geen Roemenen maar een aparte bevolkingsgroep die ook in Roemenie wonen) ging. Ik blijf het toch een vreemde cultuur vinden van de zigeuners. Het is te hopen dat het meisje er bovenop geraakt want op 10jaar is je lichaam nog niet eens begonnen met ontwikkelingen die noodzakelijk zijn om kinderen te krijgen (breder bekken, borsten,...)

xMoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:00

Wow echt heel raar allemaal.
Zou het kind zelf wel beseffen dat ze moeder is geworden..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:07

Schuur_ schreef:
(LET OP: Roma zijn geen Roemenen maar een aparte bevolkingsgroep die ook in Roemenie wonen)

Idd. Roemenië telt een grote groep Roma, maar iemand die uit Roemenië komt is niet per definitie een Roma.

En om op de uitspraak van de oma in het openingsbericht terug te komen: in Roemenië is het helemaal niet 'gebruikelijk' om zo vroeg moeder te worden. Misschien in de kringen van die oma, maar echt niet in heel Roemenië.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:15

Gadverdamme nou! dit is echt niet normaal!

Hoe oud was degene met wie ze het gedaan heeft dan? Een jongen van tien kan m amper omhoog krijgen, laat staan dat hij weet wat klaarkomen is.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 01:24

Wie heeft er nou seks op z'n 10e? Maar dit is echt ráar en te bizar voor woorden.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:45

Er staat toch blijkbaar, aangezien het er vaker gebeurd.
Dan zullen veel mensen het daar 'normaal' vinden ja.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:46

Het gebeurt daar helemaal niet zoveel vaker, dat is echt een uitzondering... Bij de Roma, waar dit meisje er een van is, is rond de 13-14 normaal. 10 is echt extreem.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:47

Tja. Ik heb vrienden in Roemenië voor wie dit iig niet onder het kopje 'normaal' valt.

Maar misschien wonen er idd dan toch ook 'normale' mensen in Roemenië. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:48

uit roemenie komen veel zigeuners he :j
en in die cultuur is het echt normaal om op je 20ste al oma te zijn :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:50

M_D_H, als het zo normaal was, stond dat niet tot aan de andere kant van Europa in de krant, echt niet. Op je 30ste is hartstikke normaal inderdaad. Op je 20ste is echt extreem.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:51

Ik had het niet beter kunnen zeggen Blue_Eyes.

Als het echt zo normaal was, dan zou het het nieuws niet eens halen.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:54

Karin schreef:
Schuur_ schreef:
(LET OP: Roma zijn geen Roemenen maar een aparte bevolkingsgroep die ook in Roemenie wonen)

Idd. Roemenië telt een grote groep Roma, maar iemand die uit Roemenië komt is niet per definitie een Roma.

En om op de uitspraak van de oma in het openingsbericht terug te komen: in Roemenië is het helemaal niet 'gebruikelijk' om zo vroeg moeder te worden. Misschien in de kringen van die oma, maar echt niet in heel Roemenië.

Onder de gewone roemenen niet nee maar onder de roma is het gebruikelijk dat meisjes met een jaar of 10 uitgehuwelijkt word en dat zodra ze ongesteld zijn je bij de jongen slapen en dat ze met een jaar of 15 kinderen hebben

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 12:56

Vandaar ook mijn opmerking dat wat voor Roma geldt niet automatisch voor Roemenen geldt. :)

We hebben het hier over een bevolkingsgroep die toevallig sterk vertegenwoordigd is in Roemenië. En nogmaals: als het zo normaal zou zijn, dan zou het het nieuws niet eens halen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:00

Adil18 schreef:
Gina schreef:
Het gebeurt helaas, moet er zelf niet aan denken. Meisje hier in de buurt is 13 en ook al zwanger.

Eigenlijk vind ik het de plicht van de ouders in zulke gevallen er voor te zorgen dat de baby "geaborteerd" wordt

tja dat ligt ook een beetje aan welk land... neem België: alleen bij verkrachting, onder de 18 zonder werk of iets dergelijks mag je abortus doen anders ben je strafbaar dusja

maar als ik dat lees 10 jaar en moeder dan zou ik nu al 10 jaar moeder zijn en een kind hebben net zo oud als mijn jongste zusje

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:00

ik had het nu ook over de zigeuners...
en niet over de normale doorsnee roemenen...
dus ja, op je 20ste oma zijn bij de zigeuners wordt als heel normaal daar gezien...
echter omdat deze cultuur minder open is naar buitenstaanders zullen veel mensen dat dan ook niet weten...
logisch dus dat wanneer dit in een ander land gebeurt het meteen in de krant staat :j