Baby uit raam van woning gevallen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Baby uit raam van woning gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:11

Dat bedoel ik hagelslag, je beseft gewoon niet wat je doet in zo'n toestand. Sommige kunnen er nou eenmaal beter tegen dan andere. en net als bij mij, als je alles alleen doet of zelfs alles alleen wilt doen (want je kan alles wel alleen en je hebt geenhulp nodig want iedereen doet het toch zelf, dus waarom jij niet) dan kan je doordraaien, hormonen metdepressie is geen goede combinatie :n

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:18

Biancaa schreef:
Dat bedoel ik hagelslag, je beseft gewoon niet wat je doet in zo'n toestand. Sommige kunnen er nou eenmaal beter tegen dan andere. en net als bij mij, als je alles alleen doet of zelfs alles alleen wilt doen (want je kan alles wel alleen en je hebt geenhulp nodig want iedereen doet het toch zelf, dus waarom jij niet) dan kan je doordraaien, hormonen metdepressie is geen goede combinatie :n

tadaaa:)
ik wist het even voor je te verwoorden;)
maar ik heb zelf nog voor een geruime tijd geen kinderen.
mijn oudste zus is nu zwanger van de 2de maar gosh ik kom voorlopig niet te veel over de vloer. die hormonen.....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:23

Biancaa schreef:

Langdurig slaapgebrek alléén al is slopend en gekmakend...:(:)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:24

dan spoor je ook niet!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:49

Niemand hier het boek 'De Gelukkige Huisvrouw' van Heleen van Royen gelezen? Dat verhaal lijkt misschien heel overdreven, maar die dingen gebeuren écht.
Ik zie dagelijks mensen die in een psychose zitten, en die kunnen héle gekke dingen doen...
Als dit echt een kraambed psychose is geweest hoop ik van harte dat die vrouw hulp krijgt!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:59

Misschien was het de vader wel? Ben benieuwd wanneer we meer informatie hierover krijgen... Kan natuurlijk vanalles gebeurd zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:10

Wat word ik misselijk als ik dit verhaal lees...

Ik wens het babietje alle sterkte toe en het moge duidelijk zijn dat de moeder hulp nodig heeft.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:24

Ten eerste hoop ik dat de baby geen blijvende schade heeft opgelopen.

Over post natale psychose/depressie, ik heb het van dicht bij gemaakt en dit is echt heel ernstig, vrouw die ik kon was echt compleet door gedraait en we moesten de baby echt voor haar beschermen(ze probeerde echt de baby uit je handen te rukken). Ik denk dat dit soort dingen nog te veel worden ontkent, en vrouwen die dit krijgen schamen zich vaak heel erg omdat iedereen van ze verwacht dat ze dol gelukkig zijn met de baby.

Sterkte voor de familie.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:07

Pffff jeeetje.
Dan moet er echt wel wat met je aan de hand zijn wil je je eigen kindje uit het raam gooien.
Bedoel het niet slecht, maar dat doe je niet zomaar.
Heel veel sterkte aan de familie, baby en de vrouw zelf toe gewenst.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:39

pniekepnak schreef:
Niemand hier het boek 'De Gelukkige Huisvrouw' van Heleen van Royen gelezen? Dat verhaal lijkt misschien heel overdreven, maar die dingen gebeuren écht.

Precies wat ik wilde zeggen.... maar dan heb ik de film gezien.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:49

Vjestagirl schreef:
Anthea schreef:
Nu ben ik vast heel erg scheel, maar waar staat dan dat moeders depressief is? :=

Zijn er andere reden om je kinderen uit het raam te gooien?

Een postnatale depressie is geen reden, dat sowieso, maar er zijn meerdere oorzaken mogelijk. Niet te snel oordelen a.u.b.

Angelita schreef:
Klopt absoluut, maar dan houd je alleen rekening met de moeder. Als dit kind hier blijvende problemen aan over houdt dan vind ik puur medelijden voor mama te extreem. Om over papa nog maar niet te spreken. Tuurlijk is het hartstikke sneu als iemand depressief is, maar dat praat gedrag niet 100% goed. Dan zouden mensen overal maar mee weg kunnen komen, dat hoort niet.

Medelijden voor mama: absoluut. Maar de actie is alsnog niet goed te keuren.
Die neiging hebben mensen wel vaak als ze door hebben dat zieke mensen er niets aan kunnen doen: het extreem zielig vinden en awh en medelijden en alles verdedigen wat diegene verkeerd heeft gedaan. Dat is ook weer niet de bedoeling.

Hm, beetje makkelijk gezegd, vind je niet?! Ooit in de schoenen gestaan van iemand met een postnatale depressie/kraambed psychose/wat dan ook?!

Vjestagirl schreef:
Anthea schreef:
Is depressief zijn überhaupt een reden om je kind uit het raam te gooien? :=

Als je gezond bent niet, als je depressief bent zijn er wel meer dingen die gezonde mensen niet snappen.

_/-\o_

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:
My god... Wat een postnatale depressie al wel niet met je kan doen...

Dat is een postnatale psychose, geen postnatale depressie.
Ik heb zelf een PND en wil hier niet mee vergeleken worden.

Er is nergens duidelijk dat het om een kraambed psychose gaat.

noviceh schreef:
Hoe kan je zo een klein, hulpeloos wezentje dat aandoen. Ziek of niet, hier walg ik echt van! _-:(

Wat een beláchelijke reactie zeg. :n

dominiquesr schreef:
dan spoor je ook niet!

Deze reactie is haast om te lachen. :')

Goed, zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Mocht het nou inderdaad om een kraambed psychose gaan, kan moeders hier (helaas, helaas) helemaal niks aan doen. Iemand met een kraambed psychose mag je NOOOOIT alleen laten met het kind.

Maar inderdaad, misschien stond ze wel 'onder vuur'. Of misschien had ze wel drugs gebruikt. Misschien was ze wel depressief, misschien...... misschien....... misschien...... Houd eens op zeg. :n

Niet speculeren dames..

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:51

Hun buurvrouw is mijn collega en haar man zag het gebeuren.
Ze zei dat ze idd een psychose heeft gehad.
Ook vertelde ze dat het kindje wonder boven wonder niks gebroken had.
Maar wel veel kneuzingen.
Ik vind dat er vaak veel te licht over word gedaan en het vaak te laat word opgemerkt.
Mischien een idee om kraamverzorgenden daar goed in op te leiden, zodat ze kleine signalen kunnen oppikken en dan actie kunnen ondernemen.

Sterkte voor de familie om dit te verwerken.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:52

Orrie_VBW schreef:
Hun buurvrouw is mijn collega en haar man zag het gebeuren.
Ze zei dat ze idd een psychose heeft gehad.
Ook vertelde ze dat het kindje wonder boven wonder niks gebroken had.
Maar wel veel kneuzingen.
Ik vind dat er vaak veel te licht over word gedaan en het vaak te laat word opgemerkt.
Mischien een idee om kraamverzorgenden daar goed in op te leiden, zodat ze kleine signalen kunnen oppikken en dan actie kunnen ondernemen.

Sterkte voor de familie om dit te verwerken.

Ik mag toch hopen dat kraamverzorgende daar in worden opgeleid, zo niet, zou ik het echt belachelijk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:41

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:47

tanya89 schreef:
Misschien richtte papa een wapen op mama bijvoorbeeld? Er is ergens bij iemand iets mis maar om nou meteen bij iemand de schuld te leggen zondar dat je uberhaupt de mensen/de situatie kent..... :n

Dan laat ik me liever zelf nog doodschieten.
Dan dat ik me kind uit het raam zou gooien.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:08

Kraamverzorgenden worden daarin wel opgeleid, alleen een kraambed psychose kan enkele uren na de bevalling optreden maar ook net zo goed 15 dagen na de bevalling, dan is de kraamverzorgende alweer naar huis.
heel vaak word een kraambedpsychose zelfs niet door de verloskundige of huisarts herkent. het is ook een heel complex en ingewikkeld iets, de partner is meestal degene die als eerst opmerkt dat het niet klopt/goed gaat, juist omdat die zijn vrouw goed kent van voor de bevalling.
kleine signalen zijn niet altijd makkelijk te herkennen, want de kraamvrouw heeft meestal rond de 4e dag de beruchte kraamtranen en dat word al snel "normaal" gevonden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:14

KBK, hopen dat het babietje er niets aan over houdt!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:21

wat vreselijk...
heb 4 kids en kan ze af en toe echt wel achter het behang plakken
maar krijg echt kippenvel als ik dit soort dingen lees

hoop van harte dat het kleintje er niets aan over houd,
buiten het feit dat het hoogstwaarschijnlijk niet bij zijn/haar papa en mama mag opgroeien...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:24

Biancaa schreef:
Hm dan ga ik denk ik toch iets anders zeggen :o Ik snap namelijk wel hoe een moeder in staat is om dat te doen. Niet dat het goed is of dat het logisch is wat ze doet.. Mijn baby heeft destijds (mijn oudste dochter wel te verstaan en niet mijn baby nu) 18 uur per dag gehuild, aan 1 stuk door. Niemand die me hielp (mijn ex bleef gewoon liggen en liet mij me tde baby staan terwijl ik een zwaar ontstoken keizersnedewond had en niet eens mocht tillen) en ik stond dus 18 uur lang voor een spiegel te wiegen.

Ik kan je zeggen dat je dan heeeeel veel nare dingen in je hoofd haalt en ik kan je ook zeggen dat ik regelmatig tegen haar uit ben gevallen (met woorden dus he).

Als niemand in je buurt iets ziet of doet, kan ik me dus wel voorstellen dat het je teveel wordt en dan tot zoiets overgaat. Je weet namelijk niet meer wat je doet, je bent al zover in je gevoel dat je dus je moedergevoel opzij zet en alleen maar rot denkt over je kind.

Nogmaals ik praat het dus niet goed, want ik heb hulp gezocht, maar ook daar moet je sterk genoeg voor zijn of het inzien. Sommige zien dit niet in en dan gebeurd dit. Jammer dat haar omgeving er dus niet op in is gesprongen.

Als het depressie/psychose was, dan is het jammer dat het zo makkelijk opzij wordt geschoven dat het allemaal wel goed komt, bij sommige dus niet en helaas was dit baby'tje er waarschijnlijk de dupe van ;(

Jeetje! Dat is de andere kant inderdaad!

Desalniettemin vind ik het verschrikkelijk wat er is gebeurd... ik had het nog niet gehoord, zie het nu toevallig op bokt voorbij komen!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:22

jessie34 schreef:
Kraamverzorgenden worden daarin wel opgeleid, alleen een kraambed psychose kan enkele uren na de bevalling optreden maar ook net zo goed 15 dagen na de bevalling, dan is de kraamverzorgende alweer naar huis.
heel vaak word een kraambedpsychose zelfs niet door de verloskundige of huisarts herkent. het is ook een heel complex en ingewikkeld iets, de partner is meestal degene die als eerst opmerkt dat het niet klopt/goed gaat, juist omdat die zijn vrouw goed kent van voor de bevalling.
kleine signalen zijn niet altijd makkelijk te herkennen, want de kraamvrouw heeft meestal rond de 4e dag de beruchte kraamtranen en dat word al snel "normaal" gevonden.

Mischien dan een goed idee om de mannen meer te betrekken bij de normale zwangerschapscursus.
Wij hebben toen samen bevallen gedaan en daar is het wel aan bod geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:31

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:34

Pff wat een verhaal, erg triest :=
En al maakt de baby het goed, volgens mij psychosociaal laat het ook littekens achter op het kind

Maar als je op voorhand al aangeeft dat je die daad kan doen, is het dan een psychose?
Ik heb trouwens dat nog maar weinig moeders dat horen zeggen, achter het behang plakken vind ik een andere graad.

Veel sterkte voor iedereen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:14

Wat dapper dat de vader dat geschreven heeft. Vreselijk als die moeder beseft wat ze gedaan heeft, ook al was ze in een toestand dat ze niet meer wist wat ze deed. Er gaan ook zoveel verhalen rond. Overal waar je komt hoor je wel wat. Gelukkig komt het meisje er bovenop. Hopelijk het gezinnetje ook.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:51

MamboBeach schreef:

Ik wens het babietje alle sterkte toe en het moge duidelijk zijn dat de moeder hulp nodig heeft.

En dat het kind in een stabiel gezin terecht komt,

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:52

Vienna2007 schreef:
MamboBeach schreef:

En dat het kind in een stabiel gezin terecht komt,

Dat het gezin hulp krijgt om zelf dat stabiele gezin te gaan vormen :)