jonge kinderen mishandelen 90 jarige vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:28

Dat arme vrouwtje......het zal je moeder of oma maar zijn, verschrikkelijk!

Verder kan ik niet oordelen over de kinderen, ja het is onbegrijpelijk dat ze tot zoiets in staat zijn, vooral gezien de leeftijd.
Wat is er in het leven van deze kinderen gebeurd dat ze dit soort dingen doen? veel kinderen krijgen te maken met i-net, tv ect.ect....maar die doen gelukkig 'over het algemeen' niet zulke verontrustende dingen.
Persoonlijk denk ik dat de thuissituatie ernstig onder de loep mag worden genomen in combinatie met een grondig onderzoek door een psycholoog.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:31

waar gaat het heen met de wereld :n

edit: tegenwoordig loopt 2 derde van de jongeren te roepen met het woord respect... ik vraag me af hoeveel procent van de mensen in nederland uberhaubt nog weet wat het woord respect betekend. ;( respect voor ouderen en gehandicapten is er dus blijkbaar niet meer :n

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:17

Moderatoropmerking:
Deze situatie is natuurlijk in en in triest. Maar laat je alsjeblieft niet verleiden tot het plaatsen van zeer sfeer bepalende reacties. Ook het plaatsen van rasistisch getinte berichten is niet toegestaan. Ik heb dan ook diverse berichten verwijderd. Het betreft berichten volgens de strekking zoals aangegeven, maar ook reacties (met quote's) daarop. Graag wil ik jullie verzoeken om weer op een prettige manier te posten. Dat kan ook wanneer je boos bent, probeer je woede dan te nuanceren.

Blue_Eyes

Re: jonge kinderen mishandelen 90 jarige vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:01

Ik ben er inmiddels achter dat het gaat om Romakinderen. We zijn op moment in deze regio bezig met een project om de Roma te integreren en dat loopt eigenlijk best heel goed, maar het is nog niet helemaal tot deze generatie doorgedrongen. Dat wisten we al, maar dat blijkt ook nu weer. En ja, ik zeg 'we' omdat ik zelf bij dit project betrokken ben.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:54

In de krant stond inderdaad dat het ging om Roma-kinderen. Die maken niet eens de lagere school af.
En dan vinden ze het ook nog raar dat ze nergens welkom zijn. Jong geleerd is oud gedaan zeg ik maar!!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:59

Toch is dat niet helemaal waar. Iig in de gemeente waar ik met de Roma werk, maken de kinderen tegenwoordig wel degelijk de basisschool af, want de leerplichtambtenaar zit er bovenop. Daarna komen ze of in een speciale klas op de plaatselijke middelbare school of bij mij. Deze gemeente werkt samen met de gemeente Eindhoven op dit gebied.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:05

Jeezus zeg wat triets!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:08

zouden ze dit nou echt zelf bedacht hebben?
bij zulke jonge kinderen komen zulke rare ideeen toch niet vanzelf naarboven?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:33

bah bah op 10 jarige leeftijd deed ik dingen zoals rolschaatsen enzz, maar niet wat deze kinderen deden.