Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is in Nederland de multi-culti samenleving ook mislukt?

Ja
116 (78%)
Nee
31 (21%)

Totaal aantal stemmen: 147

8nnemiek

Re: Angela Merkel:Multiculturele samenleving is volkomen mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:48

Helemaal mee eens :j

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:58

Rhendera schreef:
- je moet de taal (vloeiend) spreken

Hebben de Verenigde Staten van Amerika wel een officiële taal? O:) En zo ja, welke is die ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:00

Lijkt me dat over het algemeen dat gewoon Engels is he. Natuurlijk zullen er variaties zijn. En tsjah als we zo gaan beginnen dan ga je t natuurlijk over de indianen hebben enzo, de oorspronkelijke inwoners? :P

nee ikg a gewoon uit van de algemene 'veramerikaanst' engels :')

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:04

Nee, de USA heeft geen officiele taal. Zo zijn er rechtszaken gewonnen door Chinese kinderen dat ze als Amerikaans staatsburger recht hebben op onderwijs in hun eigen taal (Mandarijn-Chinees dus). Ook zijn er vele scholen waar in het Spaans les wordt gegeven (gevolg van de Chinese rechtszaak). De USA heeft nooit een officiële taal opgevoerd.

Leuk detail: bij het schrijven van de grondwet in de 18e eeuw, is er lang gediscussieerd (en uiteindelijk gestemd) of die in het Engels of in het Nederlands moest. Engels won met een verschil van één stem.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:06

joostvangestel schreef:
Nee, de USA heeft geen officiele taal. Zo zijn er rechtszaken gewonnen door Chinese kinderen dat ze als Amerikaans staatsburger recht hebben op onderwijs in hun eigen taal (Mandarijn-Chinees dus). Ook zijn er vele scholen waar in het Spaans les wordt gegeven (gevolg van de Chinese rechtszaak). De USA heeft nooit een officiële taal opgevoerd.

Leuk detail: bij het schrijven van de grondwet in de 18e eeuw, is er lang gediscussieerd (en uiteindelijk gestemd) of die in het Engels of in het Nederlands moest. Engels won met een verschil van één stem.

Hihi leuk om te weten, daar heb ik nooit iets over gelezen of iets dergelijks. :P
Nee ik meen me alleen te herinneren dat een van de toelatingseisen was dat je engels (goed) beheerste.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:16

Aanvulling: het is wel per staat geregeld wat de officiele taal is en dat is bijna overal Engels :)

Maargoed dat probleem hebben wij hier niet, hier is het Nederlands.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:01

geerke schreef:
ik lees net dat de turkse president boos is omdat de export van uitkeringen naar turkije stop gezet wordt :o

Eigelijk is het toch ook van de gekke....ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een uitkering.
Maar ik weet zeker dat ik het echt niet voor elkaar krijg om er een te regelen die ook nog op een franse rekening wordt gestort :(
Mijn vader kreeg een arbeids ongeschiktheids uitkering(wegens een aarijding van een ander en het niet meer kunnen continueren van zijn bedrijf)....hij mocht nieteens op vakantie.
Ik snap niet hoe die gasten het doen...

De nederlandse multiculturele samenleving is ook mislukt.
In amerika zijn ook verschillende culturen,daar gaat het wel goed(op de apartheid na...).....omdat ze eerst de oorspronkelijke bewoners dood hebben geschoten en het overgebleven deel in reservaten hebben gestopt :(
Dan begin je dus allemaal in een 'nieuw' land

edit...en in amerika moet je werken voor je geld...wat ik trouwens een heel normale zaak vind.

Als je een WIA (vroeger WAO)- uitkering hebt of AOW (eventueel aangevuld met pensioen) mag je gewoon op vakantie hoor.
En met AOW ook gewoon in het buitenland wonen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 15:47

Met AOW wel, alle andere uitkeringen moeten direct verboden worden indien men niet in Nederland woonachtig is.
Ik heb genoeg van de vele miljoenen aan uitkeringen en kinderbijslag die naar Marokko en Turkije gaan en waar onze economie geen cent van terugziet.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:56

verootjoo schreef:
Ik heb het idee dat vooral de 3e generatie van de gastarbeiders de boosdoeners zijn. De 'originele' gastarbeiders uit marokko/turkije zie ik voornamelijk de ogen uit de kop schamen voor de jongere generatie. Ik begrijp ook niet hoe het kan, het lijkt wel alsof ook zij hun kinderen niet meer onder controle hebben. Terwijl er in die landen juist altijd veel respect is voor ouderen. Waar het mis gaat begrijp ik niet.

Dat komt deels door het cultuurverschil. In de meer zuidelijke landen (zoals Turkije en Marokko) is het normaal dat mensen op straat leven, het zijn gezelschapsmensen en ze hebben natuurlijk een lekker klimaat om gezellig op het buurtplein te zitten met z'n allen, de sociale controle is ontzettend groot. Dit met resultaat dat kinderen ook op straat opgevoed worden: als ze kattekwaad uithalen dan zal de mevrouw van op de hoek ze wel eens goed duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is, en daar wordt dan ook naar geluisterd.

Hier in Nederland is dat niet zo, wij zijn erg op onze privacy gestelt, kennen vaak maar een paar mensen die bij ons in de straat wonen, zijn erg individueel. Wij letten niet op zo'n manier op elkaar en niet op elkaars kinderen. Want wie ben jij om iets te zeggen van het gedrag van jouw achterbuurjongetje? Er zijn hier sowieso niet veel mensen op straat (vergeleken met daar) en als wij kinderen zien die een tuin vernielen dan draaien we daar onze nek voor om en lopen we vlug door, want dat zijn jouw zaken niet (en voor je het weet krijg je een hele scheldpartij over je heen of een stoot op je neus).

Het hele ''zuidelijke principe'' van het samen opvoeden geldt hier niet, maar de kinderen van die families leven hier wel veel op straat, ze krijgen alleen dus geen grenzen aangegeven die ze wel nodig hebben. Daar krijg je strontvervelende kinderen van, en dat blijkt ook wel.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:30

Dat is zo Angelita. Ergens in vorige draden is dit ook al verschillende keren aangehaald, ook door mij.
Het enige wat hiertegen werkt is opvoeden van de ouders. Ze expliciet duidelijk maken dat in onze cultuur opvoeden anders werkt en wat er van ze verwacht wordt.

Maar daarvoor is het wel belangrijk met deze mensen in dialoog te gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:40

Ik moest vanmorgen weer aan dit topic denken, toen ik het nieuws op nu.nl las:
http://www.nu.nl/algemeen/2359790/chris ... slims.html
:=
Dat is toch niet meer normaal he!
Die mensen worden hier netjes binnengelaten omdat ze gevlucht zijn uit hun eigen land, en vervolgens gaan ze zich bezig houden met het bedreigen en mishandelen van mede-vluchtelingen?!? Die mensen moesten ze direct op het eerste vliegtuig terug naar hun land zetten!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:54

Misschien wel, maar laten we ook alsjeblieft een groot deel van de schuld op ons nemen. We hebben het zelf veroorzaakt.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:55

Precies! En wel door veel te veel te tolereren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:15

@ Angelita: dit is wat ik ook altijd gedacht heb.
MAAR ik kwam het volgende tegen, al een ouder onderzoek, gedaan i.o.v. de politie:

Citaat:
Mythe 3
Marokkaanse ouders kunnen geen toezicht uitoefenen op hun zonen op straat. Dat zijn zij vanuit hun cultuur immers niet gewend.
Iedereen zegt het elkaar keurig na: in Marokko let ‘de hele buurt’ op hun kinderen, maar in Nederland ontbreekt de ‘Marokkaanse gemeenschap’, waardoor het ouderlijk gezag van Marokkaanse ouders niet verder reikt dan ‘tot de voordeur’.

Maar hoe is dan te verklaren dat Marokkaanse meisjes keer op keer vertellen dat zij de sociale druk van de gemeenschap in de ‘Marokkaanse wijken’ in Amsterdam bijna ondraaglijk vinden? Als zij een sigaret opsteken of met een jongen praten – belastende feiten voor de familie-eer – weten hun ouders dat binnen enkele uren. Blijkbaar werkt de sociale controle in de Amsterdams-Marokkaanse gemeenschap uitstekend, maar selectief.
Marokkaanse ouders hebben hun ogen alleen in hun zak als het om het wangedrag van zonen gaat. In sommige gevallen komt dat doordat zij dat gedrag helemaal niet afkeuren. Deze ouders staan onverschillig tegenover de Nederlandse samenleving.

Maar in de meeste gevallen komt het doordat de machtsverhoudingen in het gezin verstoord zijn. Veel Marokkaanse zonen hebben het thuis voor het zeggen. Van kindsaf aan krijgen zij hun zin, omdat het jongens zijn. Hun moeders kunnen hen nauwelijks aan en begrenzen hen weinig. Daardoor ontwikkelen zij grote ego’s met korte lontjes. Deskundigen uit het veld spraken over de ‘Marokkaanse prinsjes’.
Wat nieuw is in Nederland is dat Marokkaanse moeders vaak ‘informatieafhankelijk’ zijn van hun zonen. Deze Marokkaanse moeders leiden nog steeds een geïsoleerd bestaan en spreken slecht Nederlands. Veel moeders zijn als importbruid naar Nederland gekomen. Ook worden zij niet geacht het ‘mannendomein’ te betreden. Dat maakt het lastig hun zonen op straat tot de orde te roepen.

Bovendien zijn deze moeders vaak getrouwd uit ‘gemeenschapsbelang’ en niet uit liefde. Er is in hun ‘dorre’ huwelijken weinig communicatie mogelijk over de opvoeding van de kinderen. Moeders zouden meer zeggenschap willen over hun zonen, maar zij worden geacht loyaal te zijn aan hun echtgenoten. Dat brengt hen in een ‘lastige spreidstand’ tussen hun kinderen en hun echtgenoot.

Soms trekken vaders zich wel iets van hun zonen aan, maar ze doen dat op een autoritaire manier. Ze geven bevelen of zeggen wat hun zonen allemaal niet mogen, maar ze kunnen niet uitleggen waaróm iets niet mag. Dat werkt averechts bij hun vernederlandste zonen, die zich nog meer onttrekken aan het ouderlijk gezag.

Bron: 'Het Marokkanendrama'.
http://www.vkblog.nl/bericht/117913

Ik herken dit trouwens verder niet 100% (alleen dat bovenste over de meisjes en dat onderste stukje over autoritaire vaders), maar mijn bevindingen zijn van de 2e generatie en uit een dorp.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:54

Ach joh, doe niet net alsof we hier al veertig jaar last van hebben. We hebben ze zelf laten segregeren, en we zijn in veel dingen te naïef geweest. Hun ouders waren zelfs minder crimineel etc. dan de gemiddelde Nederlandse Nederlander
En straatschoffies zijn zowel autochtoon als allochtoon, en hierbij negeer ik het probleem niet, maar relativeer ik het wel. Je snapt dat je ook de mensen straft die het wel goed doen? Die het wel proberen (wat de meerderheid is)? Ik weet niet of je je ook eens in andere kringen begeeft en weet waar die andere culturen om gaan? Niet om drugs dealen en ander crimineel, onderdrukkend en wat je nog meer wilt verzinnen gedrag.

Wel fijn hoe Wilders het voor elkaar krijgt dat zijn favoriete uitspraken zoals theedrinken en 'knuffelen' ineens op ieder zijn tong liggen.

Ja, dingen moeten anders aangepakt worden, maar enkel hoge straffen en boetes gaan daar niet bij helpen. Een Nederlands paspoort alleen maakt je ook geen geïntegreerde burger (Marokanen mogen hun Marokaanse paspoort niet eens opgeven van Marokko) Dit probleem zit veel dieper, en vraagt dus ook om beter doordachte oplossingen. En een beetje begrip en geduld. De volgende generatie zal beter zijn, wacht maar af, maar niet als we ze zo blijven stereotyperen en etiketteren. Met zoveel afkeurende opmerkingen en blikken zou ik ook de moed verliezen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:58

Ik heb geen zin om te wachten op de volgende generatie, en geloof er ook geen snars van dat het dan ineens allemaal anders zal zijn. Dat ''we'' (!?) ze zelf hebben laten komen wil ik niet voor opdraaien, wat de vorige generatie heeft gedaan is niet mijn verantwoordelijkheid.

De rest ga ik niet op in, heb ik al vaak genoeg gedaan. :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:04

Het is een fabeltje dat je je marokkaanse nationaliteit niet op kunt geven. Als marokkanen de naam van hun kind fout spellen (nederlandse gemeenten hebben de lijsten met de door Marokko gewenste spelling klaar liggen, kunnen ze meteen controleren of deze mensen geen foute naam geven) of een plaatselijke naam geven zoals bv Peter of Anita wordt al geen marokkaans paspoort verstrekt. Hoe gemakkelijk kun je binnen één generatie los zijn van marokko....Bovendien kun je per decreet afstand doen van je marokkaanse nationaliteit. Beetje moeite, maar dan heb je ook wat.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:05

Oja, dus wat is jouw idee dan? Wilders aanpak? Denk je dat dat gaat helpen?

De volgende generatie zal wel degelijk een verandering zijn, omdat de ouders van die kinderen wel in de maatschappij meedraaien en de taal spreken. Nee natuurlijk zal niet in een keer alles goed zijn, maar dat zal wel een verandering teweeg brengen.

Maar ach ja, we zijn te ongeduldig, te boos, te onwetend en lezen teveel de Telegraaf en denken dat de beste oplossing is ze eigenlijk gewoon allemaal het land uit te schoppen.

Het 'we' daarmee bedoel ik even het Nederlandse beleid, we bevorderden behoud van eigen cultuur in extreme mate, en deden niets om ze te laten integreren. En dan kun je wel zeggen dat hadden ze zelf moeten doen, maar ben jij ooit alleen met je gezinnetje in een vreemd land terecht gekomen? Waar je niemand kende en de taal niet sprak? Nee. Dus dat ze nogal gesegregeerd waren is niet verbazingwekkend.

En dit alles betekent niet dat ik het probleem ontken, maar dat het gerelativeerd en GOED opgelost moet worden. En daar zullen jaren over heengaan, ja, zoals dat meestal gaat met langdurige conflicten en hun juiste oplossingen.

(Namen zijn een kwestie van geloof)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:07

Mariss schreef:
Oja, dus wat is jouw idee dan? Wilders aanpak? Denk je dat dat gaat helpen?

De volgende generatie zal wel degelijk een verandering zijn, omdat de ouders van die kinderen wel in de maatschappij meedraaien en de taal spreken. Nee natuurlijk zal niet in een keer alles goed zijn, maar dat zal wel een verandering teweeg brengen.

Maar ach ja, we zijn te ongeduldig, te boos, te onwetend en lezen teveel de Telegraaf en denken dat de beste oplossing is ze eigenlijk gewoon allemaal het land uit te schoppen.

Het 'we' daarmee bedoel ik even het Nederlandse beleid, we bevorderden behoud van eigen cultuur in extreme mate, en deden niets om ze te laten integreren. En dan kun je wel zeggen dat hadden ze zelf moeten doen, maar ben jij ooit alleen met je gezinnetje in een vreemd land terecht gekomen? Waar je niemand kende en de taal niet sprak? Nee. Dus dat ze nogal gesegregeerd waren is niet verbazingwekkend.

En dit alles betekent niet dat ik het probleem ontken, maar dat het gerelativeerd en GOED opgelost moet worden. En daar zullen jaren over heengaan, ja, zoals dat meestal gaat met langdurige conflicten en hun juiste oplossingen.

(Namen zijn een kwestie van geloof)

vertel jouw oplossing dan eens?

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:11

Die heb ik niet. Ik ben geen expert, en dat probeer ik ook niet te zijn, ik weet het allemaal niet, ik weet alleen dat men er niet zo makkelijk over moet denken.

Ik weet wel projecten die zichzelf bewezen hebben zoals bv. de Marokaanse buurtvaders. Maar de echte goede oplossing weet ik niet, ik ben met mijn kennis niet in staat om die te geven. Maar de oplossingen die de heer Wilders geeft zijn veelal niet bruikbaar vanwege de EU, of gewoon vanuit MIJN principes. Ik voel me onprettig bij het creëren van een zondebok.

Dit zijn geen problemen waarbij je de oplossing zo even op tafel legt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:30

Mariss schreef:

Het tegendeel is waar. We zijn al met de derde generatie bezig. Dus de ouders van de huidige kinderen zijn al hun hele leven in Nederland.

Citaat:
„Er zit hier gewoon een heel grote groep criminele vaders. Deze factor wordt zelden genoemd in het verhaal”, zegt procesmanager van de gezinsbezoekers Mourad Taimounti van Stichting Aanpak Overlast Amsterdam. „Die criminele vader weet: misdaad loont heel erg in Nederland. Je verdient bakken met geld met de drugshandel en de pakkans is vrijwel nihil. Dat zijn de vaders die je in je gezicht uitlachen als je ze vertelt dat hun zoon zijn school moet afmaken.”

http://www.nrc.nl/opinie/article2249910 ... Marokkanen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:48

Wat mij betreft wel Electra63. Laten we ze maar niet letterlijk neerknuppelen, maar flink aanpakken lijkt me een prima plan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 18:57

Charlie_P schreef:
Wat mij betreft wel Electra63. Laten we ze maar niet letterlijk neerknuppelen, maar flink aanpakken lijkt me een prima plan.

Maar ik neem aan, dat dit voor iedereen geldt die een misstap begaat?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:01

Ja hoor, absoluut. Maar ik vind een 'misstap' niet helemaal de lading dekken. Ik heb het nu over mensen die schijt hebben aan hoe we hier met elkaar omgaan in Nederland, aan de wetten en regels hier en aan Nederland in het algemeen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:11

Je zal wat betreft dat neerknuppelen of eruit flikkeren, toch ergens een grens moeten trekken?
Ik neem aan dat als je door rood licht loopt, je wel mag blijven?
Dus waar ga je een grens trekken?
Al betwijfel ik dat.
Als ik berichten van bepaalde bokkers hier lees, is men de meeste buitenlanders (of mensen van buitenlandse afkomst) liever gisteren al kwijt dan vandaag.