Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moeni11 schreef:fro schreef:Ik ben het met je eens. En zo iemand krijgt er later geestelijk last van denk ik.
Oh daarom ben ik geestelijk in de war, omdat ik op jonge leeftijd al gewoon een steentje moest bijdragen in het huishouden
Citaat:Mijn neefje van 5 is bijvoorbeeld 'verantwoordelijk' voor het wc papier bij hem thuis. Hij zorgt dat er een voorraadje is, zegt het tegen papa of mana als er wc papier gekocht moet worden en hij bewaard de lege rolletjes om mee naar school te nemen (voor knutselen).
Peuk schreef:Neemt iemand dit serieus?
ashley1 schreef:@[***], jij bedoelt dat je een 5 jarige ook echt helemaal alleen over straat met geld op zak naar de supermarkt zou sturen?!
Woon je soms in een dorp met 300 inwoners en pal naast de supermarkt toevallig waar een hele goeie kennis als cassiere werkt?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je serieus zo'n kleintje in z'n eentje naar de supermarkt zou sturen.
Ik vind, als dit voorstel serieus bedoeld is, het inderdaad riekt naar kindermishandeling.
Jorinda__ schreef:Citaat:AMSTERDAM - Vijfjarige kinderen van zieken en gehandicapten moeten meehelpen in huis, vindt de gemeente Rotterdam.
Volgens het AD moet de stad flink bezuinigen op de vergoedingen voor huishoudelijke hulp. Kinderen van 5 tot 12 jaar kunnen een reden zijn om het aantal vergoede hulpminuten te beperken. Volgens wethouder Jantiene Kriens (PvdA) kunnen kinderen van vijf opruimen, de tafel dekken, een boodschap doen en kleding in de was doen.
Hoewel er veel kritiek is op de maatregel, weigert de wethouder die te schrappen.
Bron: http://www.telegraaf.nl
Wat vinden jullie hier nou van?
Ik vind het zelf echt een greep uit de jeugd van een kind.