Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:19

*zucht*
Misschien moet ik die imam maar eens aan gaan klagen.. :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:03

jantergouw schreef:
Het probleem met opvoeden is dat je wel streng en rechtvaardig moet zijn. Als je dat tuig dat zich niet aanpast steeds een hand boven het hoofd houdt (linkse tactiek) dan moet je niet raar opkijken dat je verwende gasten creëert die absoluut geen respect voor gezag meer hebben en doen waar ze zin in hebben.
Links had al jaren geleden strenger op moeten treden maar ze zagen de allochtoon in het algemeen als hun knuffelproject en iedere kritiek werd direct door ze afgedaan als xenofobie en vergeleken met de tweede wereldoorlog. Daarom hebben we nu de problemen die we hebben.

Ik snap niet dat jij ieder topic begint over "linkse tactiek, knuffelen e.d.
Wat heeft dat te maken met dit proces?

Ik ben het totaal niet eens met deze Imam, maar als hij zich beledigd voelt door Wilders, is het zijn recht om een aanklacht in te dienen.

En wat xenofobie betreft, lees sommige reakties hier.
Ik krijg toch echt de indruk dat er aardig wat xenofoben ronddwalen op Bokt.

gohya

Re: Opnieuw proces tegen Wilders. Aangeklaagd door imam Fawaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:10

Ik moet hier alleen maar om lachen,en ik denk Wilders nog veel harder!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:14

Ach, zolang het in Nederland nog niet veel beter gaat, is er volgens mij, voor een hoop mensen nog niet veel te lachen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:19

Electra63 schreef:
Ach, zolang het in Nederland nog niet veel beter gaat, is er volgens mij, voor een hoop mensen nog niet veel te lachen.

Alleen al het feit dat er geen invloed van links is op deze regering is meer dan genoeg reden voor een feestje.
Het beter gaan met Nederland is een automatisch gevolg daarvan.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:28

wie is 'ze'? De meesten waarover jij praat zijn net zo goed Nederlander als jij en ik.. Hier geboren en getogen.. En je hebt het over respectvol, ik vind jou zelf alles behalve respectvol in je post.. Begin bij jezelf zou ik zeggen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:31

funnyhorses schreef:
Als ze zich ozo beledigd voelen dan gaan ze maar lekker terug waar ze vandaan komen!
In hun land zou ik me ook beledigd voelen als ik met een dichtgesluierde kop moest lopen,daarom kom ik er ook niet!

Misschien moeten ze zich eens gaan afvragen waarom er ineens zo gereageerd word op ze,das beslist niet omdat ze zo super netjes in gedrag zijn of respectvol!

Wat mij betreft mogen ze ze meteen wegsturen en nooit meer terug laten komen!!!

Ik vind jouw berichten anders ook niet echt respektvol hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:33

jantergouw schreef:
Electra63 schreef:

Alleen al het feit dat er geen invloed van links is op deze regering is meer dan genoeg reden voor een feestje.
Het beter gaan met Nederland is een automatisch gevolg daarvan.

Ik zat eigenlijk op jouw link te wachten dat er maar 500 miljoen gaat naar de ouderenzorg ipv de beloofde miljard.
O, wat zal het beter gaan in Nederland voor de zieken en AOW-ers.
En zonder Burka wordt het vast veel veiliger in Nederland.
Maar daar hebben we dan die 3000 extra agenten voor, die niet genoeg zijn om de natuurlijke uitstroom op te vangen, maar het zal vast veiliger worden. In ieder geval meer bekeuringen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:35

die 3000 agenten zijn er om de burka vrouwen op te sporen ;) (logisch, want de burka's zijn moeilijk te vinden dus daar heb je veeeel agenten voor nodig)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:47

Effe een vraag tussendoor,wie betaald straks de kosten voor deze rechtzaak?
Normaal gesproken degene die verliest,maar ik zie nou niet echt deze Imam betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:52

Gohya,

Ik beoordeel iedereen gewoon per persoon.
Ik ken goede marokkanen en slechte.
Ik ken goede turken en slechte.
Ik ken goede Nederlanders en slecht.
Enz.enz.

Ik beoordeel niemand op zijn afkomst, geloof of kleur.
En dat is niet om politiek correct te zijn, maar omdat ik in een multi-culti-wijk woon (met heel veel plezier) en ik werk bij een instelling met veel soorten cliënten/medewerkers.

Ik krijg altijd de indruk in dit soort topics dat iedereen elkaar maar napraat.
Zie het Burka-topic. Hoeveel mensen komen nu wel eens een vrouw tegen in een Burka?
Er zijn er minder dan 200 in Nederland.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:10

Electra63 schreef:
Ik zat eigenlijk op jouw link te wachten dat er maar 500 miljoen gaat naar de ouderenzorg ipv de beloofde miljard.

Het is helemaal off-topic, maar van die 1 miljard gaat de andere helft naar de ziekenzorg.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:09

afvoeren die iman..... wat een dweil. beetje lopen klagen over wilders en zelf roepen dat alle homo's een duwtje van een flatgebouw nodig hebben.
triest dat er zulke mensen (en dat zijn er nog al wat) bestaan
laat wilders zijn populariteit maar groeien misschien veranderd er dan eens iets in dit land

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:23

Nicolletje schreef:
Electra63 schreef:

Het is helemaal off-topic, maar van die 1 miljard gaat de andere helft naar de ziekenzorg.

Dat was een antwoord op het bericht van Jan dat er reden is voor een feestje in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:00

funnyhorses schreef:
Nou wie weet word het dan uiteindelijk toch nog gezellig en veilig in Nederland!
Van mij mag hij zo door gaan!!!

Kan me niet voorstellen dat het er gezelliger op wordt als iedereen het voorbeeld van de heer Wilders gaat volgen en vrijuit mensen gaat beledigen en kwetsen. Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan alles roepen wat je voor de mond komt. Dat laatste getuigt meer van een gebrek aan zelfbeheersing, tact en intelligentie dan van vrijheid en tolerantie.
Bovendien is echte vrijheid van meningsuiting dat iederéén zijn mening mag uiten, ook die imam, ook de paus, ook de pastoor. Of je het er mee eens bent wat die persoon zegt, of niet maakt niet uit, dat heb je wel te respecteren, en daar ontbreekt het de laatste tijd erg aan in Nederland...... respect is echt ver te zoeken. De fora op internet staan vol met vuilspuiterij en laster, en dat onder het mom van vrijheid van meningsuiting...... moeten we écht daar naar toe willen? Een totaal gebrek aan beschaving lees ik regelmatig.
Verschrikkelijk wat er geschreven wordt over het christendom als de paus weer eens iets zegt, dat nogal indruist tegen de politieke opinie, ik schaam me alleen al als ik het lees. De berichten die er over de islam worden geschreven zijn zo mogelijk nog erger. Dan valt Bokt echt erg mee hoor......

Alles moet kunnen hier in NL. Alles moet gezegd kunnen worden........ alles waar de grote schreeuwers het mee eens zijn. Maar als je een andere mening verkondigt dan de meerderheid, valt alles en iedereen over je heen. Je moet een voorstander zijn van abortus, en je bent enorm ruimdenkend als je zegt: goed hoor, ga maar vreemd, het huwelijk is maar een boterbriefje. Als je wijst op huwelijkse trouw, op een belofte die gedaan is, dan ben je bekrompen, en kleingeestig. Als je pleit voor het recht op leven van een ongeboren kind, dan ben je respectloos naar de moeder toe. Nee, je moet het wel toejuichen en eigenlijk nog aanbieden om haar naar de kliniek te brengen......
Als je roept wat Wilders roept, dan zeg je wat mensen eigenlijk denken. Maar als je iets anders roept, bijvoorbeeld, heb uw naaste lief, en je zegt erbij dat een rabbijn of een imam ook weleens een naaste zou kunnen zijn, breekt de hel los......

Prachtig hoor, vrijheid van meningsuiting. Maar het zou fijn als als er de vrijheid was om andere meningen te verkondigen dan die van de meerderheid. Volgens mij is er nog wel iets te doen op dat gebied........

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:15

Citaat:
Kan me niet voorstellen dat het er gezelliger op wordt als iedereen het voorbeeld van de heer Wilders gaat volgen en vrijuit mensen gaat beledigen en kwetsen. Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan alles roepen wat je voor de mond komt. Dat laatste getuigt meer van een gebrek aan zelfbeheersing, tact en intelligentie dan van vrijheid en tolerantie.

Dit is exact wat ik ook probeer te benadrukken. Na
Wilders zijn vrijspraak zullen HEEL VEEL mensen dat gaan zien als vrijkaart om moslims openlijk te gaan beledigen en te scanderen. Ik hou oprecht mijn hart vast en ik denk dat dit Nederland (zeker qua sfeer!) heel veel schade gaat aandoen....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:18

Nou en daarom vind ik dus de hele rechtszaak een idioterie geweest.
Ze hebben dan het tegenovergestelde bereikt. Gefeliciteerd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:42

CtjeLief schreef:
Citaat:

Dit is exact wat ik ook probeer te benadrukken. Na
Wilders zijn vrijspraak zullen HEEL VEEL mensen dat gaan zien als vrijkaart om moslims openlijk te gaan beledigen en te scanderen. Ik hou oprecht mijn hart vast en ik denk dat dit Nederland (zeker qua sfeer!) heel veel schade gaat aandoen....

En dat heeft dan niets meer met vrijheid te maken, vrijheid is niet het openlijk mogen lasteren en kwetsen van wie je maar wilt. Vrijheid is dat je je vrij voelt om jezelf te kunnen zijn, binnen de grenzen van de wet, in het land waarin je woont. Ook als je ouders uit Marokko komen.

Vrijheid betekent min of meer gelijke kansen voor mensen, zodat je sollicitatiebrief niet gelijk aan de kant geschoven wordt, als je ondertekent met Achmed Yilmaz...... ipv Jan van Dijk.

Vrijheid betekent dat je de godsdienst mag aanhangen die je wilt, op vrijdag/zaterdag/zondag naar de moskee of de synagoge of de kerk kunnen gaan, zonder daarin gehinderd te worden, of beledigd of gekwetst te worden, door iemand die het met jouw geloof niet eens is.

Ik vind de intolerantie in Nl sterk toenemen eigenlijk. Ik hoor steeds meer kreten dat alle religies verboden moeten worden, dat een bepaald geloof geen geloof is maar een ideologie, dat geloven prima is, zolang er maar niemand iets aan je merkt..... maar hoe kan ik nu christen zijn, en zondag naar de kerk gaan, maar niet leven naar mijn geloof? Dat is toch pure schijnheiligheid? Geloven doe je niet alleen op zondag. Mijn naaste vergeven die me zeer heeft gedaan, is niet alleen iets wat op zondag nodig is, lijkt me. Vriendelijkheid en gastvrijheid zijn ook door de week gewoon goede eigenschappen, niet alleen op zondag.
Het probleem waar Wilders en anderen tegenaan lopen, is niet de islam, de islam heeft er niets mee te maken. Een serieuze, praktiserende moslim die echt de koran volgt, vindt vrede en vrijheid een groot goed. Het probleem is onopgevoede jongens...... daar moeten we het aanpakken. Een godsdienst verketteren is daar niet de manier voor, dan jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas. Een rechtszaak aanspannen heeft nut om duidelijk te krijgen wat wel en wat niet binnen de wet valt, maar is geen oplossing voor het probleem, en de kans dat je het tegenovergestelde bereikt van wat je wilt, is niet denkbeeldig.
Het probleem moet aangepakt worden bij de wortel. Al het andere zijn bijzaken, en het is wijs om hoofd- en bijzaken uit elkaar te houden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:45

Yamcha, je krijgt bij deze een _/-\o_ van me, had het zelf niet sterker kunnen verwoorden. Ik sluit me 100% bij jouw post aan, en dat is ook precies wat ik duidelijk probeer te maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:45

Thank you :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:47

you too :)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:50

Geloof mag nooit een vrijbrief zijn voor discriminatie, en dat is wat veel gelovigen wel willen. Ze willen aanspraak maken op hun vrijheden door die van anderen te beknotten. Vrijheid van geloof wil niet zeggen dat je vanwege dat geloof ook recht hebt voor allerlei uitzonderingen op de gangbare regels en wetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:00

Hoe weet je dat, Jan? Heb je ze het gevraagd? Ben je weleens echt in gesprek geweest met een gelovige?

En vind je dit, wat je nu zegt, zelf niet lichtjes discriminerend klinken?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:28

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:08

Mooi gesproken, Yamcha. Ik sluit me er ook helemaal bij aan. :)
Nicolletje, iemand zijn vrijheid van meningsuiting respecteren betekent niet dat je per definitie achter zijn/haar uitspraken staat? Verder begrijp ik dat 'Ja maar, hunnie doen het ook!' niet zo, het voegt imo niets opbouwends toe aan een discussie.