Lynn_Nikita schreef:nou, ik vind dat mensen die in welk land ze dan ook wonen, zich moeten aanpassen
een boerka moet niet kunnen nee, je kan iemand zo niet zien, een helm of bivakmuts mag ook niet
alane Ik kom wel eens mensen tegen waarvan ik denk, trek een zak over je hoofd want dit wil je je medemens niet aan willen doen....
Iemand haalde net aan dat criminelen zich dan kunnen verstoppen... wat denk je wat ander kapsel, haarkleur en eventueel facelift/correcties doen met een gezicht? nog maar te zwijgen over makeup, of uiterlijke verzorging?
iemand die weigerd de taal te leren van een land waarheen hij geimigreerd is, mogen ze van mij ook terugsturen
je wil in een land wonen, doe dan ook moeite om je aan te passen
alane behalve dan de engelstaligen?? want dat wordt schijnbaar gewoon geaccepteerd...
lynn_nikitaook engelstalige mensen die in NL wonen, horen naar mijn idee NL te leren
En jij kunt aan iemand zien of horen hoe lang die al in Nederland woont? Of die bezig is met een cursus Nederlands of niet?
En dat is wat er gebeurd, op voorhand al veroordeeld zonder alle details te kennen.
Ze praten gene nederlands dus hebben ze nooit een taalcursus gevolgd...
2 jaar geleden zijn wij verhuisd naar Dutisland, mijn dochter had een 9.5 voor haar eindexamen voor Duits, maar ze durft geen Duits te spreken... Ik had vroeger een buurvrouw, van geborote Duitser, maar durfde geen Nederlands te praten, werd gewoon geaccepteerd, ze verstond Nederlands maar sprak het niet.
Lynn_Nikita schreef:Een land waar ze te gast zijn, maar wel ontzettend veel criminaliteit plegen, zoals de Roma waar sporter het over had. Ik heb niks tegen Roma, moslims of wat dan ook, maar ze horen zich in het land waar ze te gast zijn te gedragen, net als ieder ander
En wat doe je dan met de 2e of 3e generatie? waar wil je die dan laten als ze crimineel gedrag gaan vertonen? dat zijn dan gewoon inlanders...
lynn_nikita die horen in de gevangenis thuis, maar als ze dubbele nationaliteit hebben, terug naar het land van herkomst
het land van herkomst is Nederland...Lynn_Nikita schreef:je werkt niet en trekt uitkering, in de meeste landen kom je dat land niet eens in zonder al een baan te hebben gevonden ( bv australie) als je in een vreemd land wil wonen, prima, maar pas je dan aan, leer de taal, ga werken en wat je in je eigen huis doet moet je zelf weten
alane Hmm en als manlief werkt, keurig belasting betaald, wie mag dan bepalen wat zijn vrouw aantrekt? die vrouw zelf of moet dat de regering zijn van het land waar ze wonen?
lynn_nikitaik zeg hier niet over aantrekken.
Niet, ze mogen geen Boerka meer aan... ze worden dus beperkt in hun keuze vwb de kleding die ze wensen te dragen..Lynn_Nikita schreef:in de winkel waar ik werkte, waren mensen soms gewoon BOOS als ik ze in NL aansprak, terwijl het Duitsers waren.
ja, sorry, ik spreek idd Duits, en als ik weet dat het Duitsers zijn, praat ik zo ook met ze. maar het is van de Zotte dat ik me zelfs moet aanpassen in mijn eigen land, om in een andere taal te gaan spreken
alane Apart, juist duitsers worden niet zo snel boos als je hun taal niet spreekt.... en je zegt in een winkel te werken, dan pas je je aan aan de klanten, immers wil je baas graag verkopen en daar moet je je aan aanpassen, dan klanten te discrminineren omdat ze geen nederlands spreken als gasten en klanten, vind ik not done.
Ik werk voor een NL bedrijf, particuliere markt en van mij wordt verwacht dat ik klanten ook in het engels te woord kan staan...
heeft niets met aanpassen te maken van de klanten, maar met geld
lynn_nikitaik discrimineer niemand, ik vind het alleen apart, dat je boos aangekeken word als je de taal van het land waar ze aan het winkelen zijn spreekt. Is logisch toch, dat je NL spreekt, als NL zijnde in een NL winkel. ik zei ook, als ik weetdat het duitsers zijn, praat ik duits met ze, maar ze kunnen niet verwachten dat ze meteen in duits worden aangesproken, ze hebben geen vlaggetje boven hun hoofd hangen met de duitse vlag[/quote]
dat was voor mij dan niet zo duidelijk in je tekst.
Hier in de buurt, vooral op de markt, wordt bijna iedereen in Duits aangesproken, het zijn de Duitsers die het meeste geld meebrengen naar de markt, en dan gokt de verkoper nog al eens mis

Mimiek, eerder werd er gesproken over identificatie....