Terreur alarm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:11

Tja ik heb zoiets van.. als het gebeurd, gebeurd het.. ik ga mijn leven niet leiden van: o nee niet in de tram want stel je voor dat...!
Als ze die dingen doen bewijzen ze alleen maar dat sommige meningen over de islam zo belachelijk nog niet zijn!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:12

ingedebruijn schreef:
Als ze die dingen doen bewijzen ze alleen maar dat sommige meningen over de islam zo belachelijk nog niet zijn!

Dat doet het nou net niet. Je maakt dan zelf de fout dat je de acties van een subgroep gelijk stelt aan de hele groep.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:15

Het is maar een bepaalde groep die zijn/haar gelijk wil krijgen uit naam van een bepaald geloof en uit naam van een x aantal niet direct geschreven regels in een heilig boek die alles dan moet rechtvaardigen.

en dit kan elk geloof zijn (zie geschiedenis)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 02-10-10 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:16

Ik vind het ongelooflijk dat hier mensen op bokt zijn die zelfs nú nog de moslims/taliban aan het verdedigen zijn.
Nederland word hier potverdorie wel even bedreigd! En ja ik neem het wel serieus. Stel dat er straks een bom op rotterdam/amsterdam valt, gaan jullie dan nog de moslims verdedigen?

Zoals hier al meer is gezegd, in hun land kun je echt niet lekker christen zijn.
Hier bij ons mogen ze allemaal maar binnenkomen, moskees neer planten en tja als ze dan geen boerka mogen dragen worden ze boos, maar wij mogen ook geen pet dragen tijdens het werk/school.

Ik vind Nederland behoorlijk gastvrij, iedereen kan hier komen, uit wat voor land dan ook en kan ieder geloof volgen die ze willen.

Als dat dan tot gevolg heeft dat wij lekker gebombardeerd gaan worden, mogen ze van mij alle buitenlanders er weer uit sodemieteren.

(goh en nu krijg ik heel bokt over me heen)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:18

Er zijn terecht (!) veel bezwaren tegen extremisten.. zowel tegen Wilders, als ook tegen de Islamitsche extremisten, daar komt niets goeds uit voort, maar laten we vooral niet gaan generaliseren! Moslims in ons land ondervinden al heel veel last/verdriet over dit hele gebeuren. Ik maak het in mijn dagelijkse werk mee (Anti discriminatie werk) dat islamitische leerlingen worden gepest/geintimideerd door medeleerlingen, met gemene opmerkingen van Wilders, over kopvoddentax, over terroristen, over aanslagen. Door uitspraken van Wilders (maar ook door acties van islamitische extremisten) worden onschuldige goedhartige moslims geraakt, en daar mag ook wel eens bij worden stilgstaan. Ik werk samen met moslims, heb moslimse vrienden en die nemen HEEL veel afstand van extremistische acties en vinden het net zo erg als wij allemaal.. Maar ze worden wel onder een vergrootglas gelegd, zodra er maar een bedreiging komt, of Wilders zet ze weer eens in een kwaad daglicht, worden ZIJ erop aangesproken, terwijl zij slechts geloven, net als christenen, joden etc, zonder enige kwade zin. Ik vind dat heel jammer en het maakt me verdrietig dat er een heksenjacht is geopend op deze groep. Hebben we niet geleerd van WOII ? Laten we ons richten op de rotte appels (welke dan ook!) en let daarbij op dat je niet de onschuldigen in de ellende meesleurt....

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:19

BrankaZ schreef:
Lisann__ schreef:
nee natuurlijk niet, maar je kan wilders niet beschuldigen van iets wat die Islamiet ook doet.

Maar volgensmij staat er in zo'n boek (koraan? volgensmij) dat als iemand niet wil volgen(meewerken met het geloof) dat je dat toestemming hebt om diegene te vermoorden.
Dat vind ik nogal geweldadig..

Of dat zo letterlijk er staat weet ik niet. Maar wat deden de christenen in de tijd van de kruistochten?

Geen idee, ik ben niet gelovig.. In ieder geloof zitten dingen die gewoon echt niet kloppen, ook bij christenen.

Dit staat er ook lekkerlijk in: (koraan)
"Maak voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan krachten en paardenvolk. Om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allay's vijhand en uw vijhand!"
"wat maakt Allah blij? Als niet moslims worden gedood"
"zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in vuur laten branden. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs."

Natuurlijk zijn dit alleen een paar negatieve, er zullen vast ook hele goede dingen instaan, maar ik ben 'tegen' het geloven, in welk geloof dan ook.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:20

BrankaZ schreef:
Lisann__ schreef:
nee natuurlijk niet, maar je kan wilders niet beschuldigen van iets wat die Islamiet ook doet.

Maar volgensmij staat er in zo'n boek (koraan? volgensmij) dat als iemand niet wil volgen(meewerken met het geloof) dat je dat toestemming hebt om diegene te vermoorden.
Dat vind ik nogal geweldadig..

Of dat zo letterlijk er staat weet ik niet. Maar wat deden de christenen in de tijd van de kruistochten?

Ik heb hem gelezen en er staat zelfs niks in die trant in

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:22

DjunDjun schreef:
Ik vind het ongelooflijk dat hier mensen op bokt zijn die zelfs nú nog de moslims/taliban aan het verdedigen zijn.
Nederland word hier potverdorie wel even bedreigd! En ja ik neem het wel serieus. Stel dat er straks een bom op rotterdam/amsterdam valt, gaan jullie dan nog de moslims verdedigen?

Zoals hier al meer is gezegd, in hun land kun je echt niet lekker christen zijn.
Hier bij ons mogen ze allemaal maar binnenkomen, moskees neer planten en tja als ze dan geen boerka mogen dragen worden ze boos, maar wij mogen ook geen pet dragen tijdens het werk/school.

Ik vind Nederland behoorlijk gastvrij, iedereen kan hier komen, uit wat voor land dan ook en kan ieder geloof volgen die ze willen.

Als dat dan tot gevolg heeft dat wij lekker gebombardeerd gaan worden, mogen ze van mij alle buitenlanders er weer uit sodemieteren.

Ow dus dat de TALIBAN Nederland bedreigd, maakt alle MOSLIMS fout? Get a life zeg :x :r

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:24

DjunDjun schreef:

Agree!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:25

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, als ze hier niet waren geweest, hadden wij een veilig land.
Maar ja ik heb ook gehoord dat wij buitenlanders hier heen hebben gehaald omdat wij het vieze werk niet wilden doen. (jaaaren geleden) Dus aan de ene kant is het onze eigen schuld.

PascalB

Citaat:
Dit staat er ook lekkerlijk in: (koraan)
"Maak voorbereidingen tegen hen met wat gij kunt aan krachten en paardenvolk. Om daarmee te terroriseren, te terroriseren Allay's vijhand en uw vijhand!"
"wat maakt Allah blij? Als niet moslims worden gedood"
"zij die ongelovig zijn in onze tekenen zullen wij in vuur laten branden. Opdat zij de bestraffing proeven, Allah is machtig en wijs."

Maar heeft bijvoorbeeld het terroriseren van toen de zelfde betekenis als nu?
En wat betreft vertaal fouten?
binnen elk geloof zit wel een stroming die bepaalde woorden interpreteert om hun stroming en acties te rechtvaardigen.

In de bijbel zullen waarschijnlijk ook wel regels staan die bepaalde acties rechtvaardigen als je het maar zo wil lezen.

Shadow0

DjunDjun schreef:

Er lijkt me nogal een wereld van verschil te zitten tussen de dingen die je nu even in 1 adem noemt.
Volgens mij is er NIEMAND die de taliban verdedigt. Het is een agressieve, gevaarlijke en geweldadige organisatie. Maar de taliban is niet hetzelfde als moslim zijn.
Citaat:
Nederland word hier potverdorie wel even bedreigd! En ja ik neem het wel serieus. Stel dat er straks een bom op
rotterdam/amsterdam valt, gaan jullie dan nog de moslims verdedigen?

Ja, elke moslim die niet betrokken is bij een dergelijke aanval zou ik gaan verdedigen. Omdat zij net zomin verantwoordelijk zijn voor de acties van een of andere agressieve gek in Afghanistan als ik ben voor de uitspraken van een van mijn landgenoten. Iedereen die bommen gooit op anderen moet bestreden worden. Maar iemand die toevallig een of ander kenmerk deelt met de bommengooiers is dat zelf nog niet. Want voor je het weet heeft iemand met dezelfde achternaam als jij een misdrijf gepleegd en kun jij ervoor opdraaien.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:26

DjunDjun schreef:
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, als ze hier niet waren geweest, hadden wij een veilig land.
Maar ja ik heb ook gehoord dat wij buitenlanders hier heen hebben gehaald omdat wij het vieze werk niet wilden doen. (jaaaren geleden) Dus aan de ene kant is het onze eigen schuld.

En wie zegt dat., dat is wel heel naïef, er is ALTIJD gevaar, en in dit geval is het de taliban, in een ander geval is het iets anders.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:28

DjunDjun schreef:

Uhuh, vast :) Want Nederlanders zouden noooooooit iets fout doen hoor, echt waar niet! O:) 't Is altijd zullie!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:28

Daarnaast heeft Amerika de Taliban in het verleden een opleiding gegeven in oorlog voeren en wapen gebruik, en de wapens ook geleverd om een andere groep die in de weg zat van Amerika te verdrijven. We krijgen nou last van de backfire van deze actie zoals het al vaker gegaan is.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:29

Shadow0 schreef:
DjunDjun schreef:

Er lijkt me nogal een wereld van verschil te zitten tussen de dingen die je nu even in 1 adem noemt.
Volgens mij is er NIEMAND die de taliban verdedigt. Het is een agressieve, gevaarlijke en geweldadige organisatie. Maar de taliban is niet hetzelfde als moslim zijn.
Citaat:
Nederland word hier potverdorie wel even bedreigd! En ja ik neem het wel serieus. Stel dat er straks een bom op
rotterdam/amsterdam valt, gaan jullie dan nog de moslims verdedigen?

Ja, elke moslim die niet betrokken is bij een dergelijke aanval zou ik gaan verdedigen. Omdat zij net zomin verantwoordelijk zijn voor de acties van een of andere agressieve gek in Afghanistan als ik ben voor de uitspraken van een van mijn landgenoten. Iedereen die bommen gooit op anderen moet bestreden worden. Maar iemand die toevallig een of ander kenmerk deelt met de bommengooiers is dat zelf nog niet. Want voor je het weet heeft iemand met dezelfde achternaam als jij een misdrijf gepleegd en kun jij ervoor opdraaien.

Oke typfout, Taliban is inderdaad niet hetzelfde als Moslims.

En ik snap dat er goede moslims tussen zitten, die dit ook niet willen. Maar door hun aanwezigheid hier, kunnen wij wel eens een bom op ons hoofd krijgen. Omdat Wilders zijn uitgesproken mening heeft laten horen, worden wij Nederlanders ook allemaal over één kam geschoren en kunnen er wel eens een heleboel onschuldige slachtoffers gaan vallen. Omdat ze Nederland een lesje willen leren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:30

Nederlanders hebben altijd een pispaaltje nodig. Helaas laat dit pispaaltje niet over zich heen lopen.
Op de blaren zitten zal hier zeker wel gebeuren, je kan niet zomaar ongestraft hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheren en al helemaal niet op deze manier :n

Janine1990

Ik heb eens gehoord dat de Taliban een complot was???

Kortom, ik neem het niet zo serieus...

Lisann__

Shadow0 schreef:
DjunDjun schreef:

Uhuh, vast :) Want Nederlanders zouden noooooooit iets fout doen hoor, echt waar niet! O:) 't Is altijd zullie!

Noem een een paar aanslagen op de Islaam door nederlanders?
Er word in ons eigen land een keer een moskee opgeblazen..
Waar op dat moment niemand in zit. (kan het uiteraard niet goed praten, maar is wel veel minder erg dan die aanslagen van hun)

Maar die Islaam?
Teo van gogh, 9/11, die treinbombardementen.. etc etc..
Laatst bijgewerkt door Lisann__ op 02-10-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:32

Shadow0 schreef:
DjunDjun schreef:

Ik heb het er over dat nederland bedreigd is, dóór de Taliban. Die een terroristische aanslag willen gaan doen.

Ik heb het nu niet over Nederlanders waar ook genoeg rotte appels tussen zitten, het gaat hier nu over de moslims en de taliban.
En ik zie de Nederlanders nog geen videoboodschappen naar de Taliban sturen met bedreigingen.

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 12:32

idd, is er niks geleerd van de 2e wereld oorlog? Het is nu als toen hitler over de joden oordelen, oordeelt wilders over de moslims. De meerderheid van de moslims is gewoon goed, en die zal ik blijven verdedigen, de 'rotte appels' kunnen wat mij betreft allemaal het land uit!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:33

phormicola schreef:
Nederlanders hebben altijd een pispaaltje nodig. Helaas laat dit pispaaltje niet over zich heen lopen.
Op de blaren zitten zal hier zeker wel gebeuren, je kan niet zomaar ongestraft hele bevolkingsgroepen over 1 kam scheren en al helemaal niet op deze manier :n

Ohh dus wij mogen wel een lesje leren? Dus het is goed als ze een bom op ons land gooien? Omdat wij verkeerde ideeën hebben, omdat wij even boos zijn over dit soort dingen en dan even boos zijn op de hele groepering?

En trouwens zij scheren heel nederland over één kam, dus íedereen die hier in Nederland woont, inclusief alle geloven en alle verschillende rassen. Want zij willen heel Nederland een lesje leren, dus IEDEREEN.
Laatst bijgewerkt door KayC op 02-10-10 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Ik vind het toch wel vrij angstaanjagend hoor. De taliban is toch echt een zieke organisatie waar je liever geen vijanden mee wilt zijn..
Een aanslag in nederland komt er sowieso nog, denk niet dat het enkel en alleen dreigementen zijn.

Bellex

DjunDjun schreef:

En ik snap dat er goede moslims tussen zitten, die dit ook niet willen. Maar door hun aanwezigheid hier, kunnen wij wel eens een bom op ons hoofd krijgen. Omdat Wilders zijn uitgesproken mening heeft laten horen, worden wij Nederlanders ook allemaal over één kam geschoren en kunnen er wel eens een heleboel onschuldige slachtoffers gaan vallen. Omdat ze Nederland een lesje willen leren.

Dus als die kl*teWilders er niet was geweest hadden we dit probleem niet
Racisten en extremisten veroorzaken dit probleem, niet de normale mensen
En met deze opmerkingen, vind ik je aardig in de racistische groep vallen :o

Shadow0

DjunDjun schreef:

Quatsch, dat was geen typefout, maar een redenatiefout.

Citaat:
En ik snap dat er goede moslims tussen zitten, die dit ook niet willen. Maar door hun aanwezigheid hier, kunnen wij wel eens een bom op ons hoofd krijgen.

En dan denk je dat het wel een goed idee is om dus toch die mensen maar op 1 hoop te gooien,het land uit te bonjouren en ze te laten barsten, ook al is er eigenlijk niets dat ze verkeerd hebben gedaan behalve een geloof te delen met een of andere agressieve psychopaat? Klinkt als een buitengewoon zorgvuldig rechtsysteem, we kunnen echt trots zijn op onze beschaving dan. :j

Citaat:
Omdat Wilders zijn uitgesproken mening heeft laten horen, worden wij Nederlanders ook allemaal over één kam geschoren en kunnen er wel eens een heleboel onschuldige slachtoffers gaan vallen. Omdat ze Nederland een lesje willen leren.

Ik stel als oplossing voor dat we nog meer over 1 kam gaan scheren, en nog meer ruzie maken! Daar wordt het vast beter van!