Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:50

Afschuwelijk dit... Heel veel sterkte voor de nabestaande..

Mariska_D

Re: Vrouw en drie kinderen omgekomen bij ongeval A59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:52

Wat een ontzettend triest verhaal zeg! Heel veel sterkte aan de nabestaanden :(:)!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:54

Ik zag het net op tv..... echt verschrikkelijk... :\

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:56

Abeltje77 schreef:
godallemachtig.... dat er uberhaubt nog een iemand levend uit dat blik is gekomen.... ongelofelijk...

Heb het mezelf ook al vaker zitten bedenken in de auto, wegen zouden 3-baans moeten worden. Twee voor gewoon verkeer en eentje alleen voor vrachtauto's. Ben je ook van dat inhaalgedoe wat zovaak files veroorzaakt af.

Dit staat overigens op nu.nl. De achterste vrachtwagenchauffeur is op het eerste gezicht dus niet geheel onschuldig...

Citaat:
Een 29-jarige vrachtwagenchauffeur zag een file te laat en reed op de auto en vrachtwagen voor hem in.

De man raakte lichtgewond en is in het ziekenhuis aangehouden.

Hier wordt al door huis gegalmd 'wat was ie aan het doen dan?'
Zoiets als een file mis je toch niet zo makkelijk?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:56

Vreselijk.....ik weet nu weer even waarom ik in de grootst mogelijke personenauto (lees: terreinauto) wil rijden. Nét wat meer kans.....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:57

@Negerzoen.... paar seconden naar de radio kijken is soms al genoeg...

Zal geen afstand tussen gezeten hebben neem ik dan aan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:58

Die zal je in een geval als dit ook niet hebben kunnen redden vrees ik, Freespirit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:59

VRE-SE-LIJK!!! Las het op internet eerder vanmiddag...... Oh man, het zou je vrouw of het zouden je kinderen maar zijn. Moet er niet aan denken, mijn kleine meisje zo kwijt te moeten raken. Ik wens alle nabestaanden alle kracht en heeeeeel veel sterkte toe, want zo'n verlies is meer, meer dan zwaar. ;(

Over de discussie vrachtwagens; ik sta vaak versteld hoe die rijden op de snelweg. Hou vaak mijn hart vast bij dat grote verkeer. Snap niet dat ze niet wat rustiger rijden en elkaar maar blijven inhalen e.d. Levensgevaarlijk! Ben altijd weer blij als ik ze niet in de buurt van mijn auto heb..........

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 18:03

Mijn stiefvader is ook vrachtwagenchauffeur en toen ik net mijn rijbewijs had ben ik een dag met hem mee geweest op de truck naar Duitsland. Hij zei ook al: vrachtwagenchauffeurs zijn heus niet heilig, maar mensen die hun rijbewijs halen zouden eigenlijk allemaal eens een dag op de truck mee moeten, dan weten ze hoe het is om zo afgesneden/ingehaald te worden en vlak voor een vrachtwagen remmen. Een vrachtwagen staat nou eenmaal niet zo snel stil als een toyota yaris bijv.
Ik persoonlijk heb er veel van geleerd zo'n dagje mee en ga wel anders met vrachtwagens om in het verkeer.

Wil niet zeggen dat ik deze chauffeur nu de schuld geef.. Inderdaad, een file zie je over het algemeen niet zomaar over het hoofd maar je weet de verdere omstandigheden ook niet... Ik hoop dat deze man zichzelf ook nog recht in de spiegel durft aan te kijken als hij hieraan denkt... Schuldig of niet..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:22

Ik hoorde het van m'n vader tijdens het eten. Had meteen geen honger meer..
Echt afschuwelijk. Het zou je maar overkomen zeg..

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:33

wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte aan de nabestaande ;(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:06

Vrachtwagenchauffeur is ook een mens en geen computer en helaas maken mensen fouten, in dit geval helaas met trieste afloop.
Maar bedenk het heet een ongeluk dus niet iets dat expres is gedaan...

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:11

he bah, wat een naar ongeluk!
Ik hoorde het vanmiddag op mijn werk en werd er gelijk misselijk van.
zojuist de fotos op die site bekeken, dat er 1 kindje nog levend uit dat hoopje blik is gekomen :oo

Heeeeel veel sterkte aan de nabestaanden..

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:28

Heel naar ongeluk... Ik heb 2 uur in de file gestaan. Ik woon op 5 km afstand. Heb alles gezien... echt VRESELIJK. Ben er heel erg van ontdaan.

Ik vind het overigens wel heel erg gemeen om de vrachtwagenchauffeur op voorhand al te beschuldigen. Een ongeluk zit in een hééél klein hoekje. Eerst het onderzoek afwachten, een beetje fatsoen hier :(

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:37

Ik hou altijd - en vóóral als ik plots moet remmen - mijn achteruitkijkspiegel goed in de gaten. Zie ik dat de (vracht)auto achter me erg snel erg dichtbij dreigt te komen, dan sta ik klaar om de vluchtstrook op te sturen.

;( ;(

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:38

@christel op de vorige pagina staat dat de achterste chauffeur de file over het hoofd heeft gezien waardoor hij op de auto is gereden. de chauffeur is ook aangehouden in het ziekenhuis. maar denk eerlijk gezegd al dat hij voldoende gestraft is.... hij moet de rest van zijn leven leren omgaan met het feit dat hij een vrouw en 3 kinderen dood heeft gereden....

Ben idd ook voor het idee om mensen die net afgereden zijn voor hun rijbewijs voor de personenauto om eens een dagje met een vrachtwagen chauffeur mee te gaan.... misschien dat er dan ook anders gereageerd gaat worden. zoals het voldoende ruimte geven als er ergens gemanouvreerd moet worden.....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:46

Wat een vreselijk ongeluk is dit geweest zeg!!! Die auto is echt helemaal niks van over.
Het is echt een wonder dat er nog 1 kindje levend uit is gekomen, hopelijk komt het weer helemaal goed met hem/haar.

Die vrachtwagenchauffeur is ook maar een mens, dus kan ook even niet opletten om welke reden dan ook. Stel je voor dat hij moest niesen ofz, dan ben je ook een paar seconden niet oplettend.
Voor deze man zal het ook echt een verschrikkelijke ervaring zijn...
Zelf heb ik ook een keer gehad dat ik bijna achterop een auto knalde omdat er plots file stond. (yep had schijnbaar ook een paar seconden minder oplettend gereden). Ik kwam met 100 km aan en moest op het laatste moment remmen, zelfs bij die handeling schrik je al, moet je nagaan als dit de gevolgen zijn!!!

Ik wens iedereen die hier schade aan heeft overgehouden, zowel fysiek als lichamelijk heel veel sterkte toe!

@dorothea als jij bijvoorbeeld op de linkerbaan rijdt, heb je geen kans om uit te wijken he :) Dit kan niet altijd.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:49

Ik ben er echt al de hele dag naar van. Was vlak bij mijn werk gebeurt. Ik heb ergens op een nieuwssite gelezen dat de vrachtwagen in ieder geval niet te hard reed, maar dat zal allemaal nog wel duidelijk worden. Bah echt je grootste nachtmerrie dit. En voor de chauffeur is het ook verschrikkelijk en de hulpverleners. Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk te voor komen om tussen 2 vrachtwagens in te rijden. En ook haal ik vrachtwagens heel ruim in, dat ze in ieder geval een flink stuk achter me rijden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:00

Ik ben ook al de hele dag van slag van.. die vrouw en kids dachten lekker een dagje
Efteling te doen voor tv opnamens zag ik net op tv..

Moet ook voor de nabestaande en hulpverleners en vrachtwagenchaufeur een vresselijke tijd worden..

Sterkte en zo zie je maar een ongeluk hoe dan ook is in een seconde gebeurt met alle gevolgen
van dien.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:03

Dit staat er nu ook op telegraaf.nl

Citaat:
De kinderen zijn allemaal lid van de dansschool Lucia Marthas uit Amsterdam. Ze waren onderweg voor opnames van een programma van RTL8, weet RTV Noord-Holland. De dansacademie is om die reden het hele weekend gesloten, meldt de site van de school

Citaat:
De 29-jarige man uit Rossum

Das bij ons uit de buurt :\

Citaat:
De auto is met de slachtoffers er nog in afgevoerd.

Hier krijg ik helemaal de bibbers van -O-

Citaat:
Voor de hulpverleners is bedrijfsopvang en Slachtofferhulp ingeschakeld.

Gelukkig maar, dat er ook aan deze mensen is gedacht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:16

Jeetje zeg, dat is echt heel erg. Mijn man kwam met dit 'nieuws' thuis. Wat verschrikkelijk om te lezen! Heel veel sterkte toegewenst voor de nabestaanden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:20

ik krijg er nog steeds kippevel van als ik het hoor/lees, werkelijk afschuwelijk en ieders nachtmerrie... Ik wens ook de nabestaanden ontzettend veel sterkte toe.. Dit is niet in woorden te omvatten..

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:30

laura1987 schreef:
@dorothea als jij bijvoorbeeld op de linkerbaan rijdt, heb je geen kans om uit te wijken he :) Dit kan niet altijd.

Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel: je moet goed in de gaten houden wat er achter je gebeurt. Trouwens, op de linkerbaan - of welke andere baan dan ook - zijn er ook uitwijkmogelijkheden. Niet te star, Laura, het gaat om het feit dat je altijd goed moet opletten op wat er op de weg gebeurt, niet alleen voor je, maar zeker ook achter je!
Laatst bijgewerkt door dorothea op 01-10-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:32

Abeltje77 schreef:
godallemachtig.... dat er uberhaubt nog een iemand levend uit dat blik is gekomen.... ongelofelijk...
Heb het mezelf ook al vaker zitten bedenken in de auto, wegen zouden 3-baans moeten worden. Twee voor gewoon verkeer en eentje alleen voor vrachtauto's. Ben je ook van dat inhaalgedoe wat zovaak files veroorzaakt af.

Dit staat overigens op nu.nl. De achterste vrachtwagenchauffeur is op het eerste gezicht dus niet geheel onschuldig...

Citaat:
Een 29-jarige vrachtwagenchauffeur zag een file te laat en reed op de auto en vrachtwagen voor hem in.

De man raakte lichtgewond en is in het ziekenhuis aangehouden.

Negerzoen schreef:
Hier wordt al door huis gegalmd 'wat was ie aan het doen dan?'
Zoiets als een file mis je toch niet zo makkelijk?

Zelf ooit gehad dat het INEENS ram stil staat op de snelweg....? Met een vrachtwagen is daar niet aan te houden ivm langere remweg.... En andere oorzaken als laag staande zon etc... Je weet het niet, toch wel cru om hem meteen als schuldige aan te wijzen. Iedereen maakt fouten....helaas heeft dit een enorm noodlottig einde....

Ik had laatst bijna een auto vol met duitsers achterop me, ik had de mazzel dat er nog berm tussen de linkerstrook en de vangrail zat, zo niet, dan was hij vol achterop mij geknalt...wij reden ineens 50....
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 01-10-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:33

Ik hoorde het ook op de radio, kreeg de koude rillingen over mijn hele lijf.
Verschrikkelijk zeg.
Wens alle nabestaande heel veel sterkte de komende tijd, met het verlies van hun kind en vrouw.
Bah vreselijk.