_Chanel_ schreef:ik snap niet waarom ik perse op een ander bedrijf moet kijken terwijl ik weet hoe het wel moet?
BTW: Die koe had echt afgemaakt moeten worden. Beest kon niet meer staan, niet meer eten, niet meer drinken, kon eigenhandig helemaal niet meer bewegen, snot kwam overal uit, beest kreeg geen lucht en lag maar te piepen en heel dik slijm op te hoesten, beest mocht niet de stal in ( besmetting???) maar mocht ook een leegstaande stal niet in al was dat wel te doen met de trekker, beest kreeg zwarte plekken op haar huid ( en nee die zaten er eerst niet). Ik weet echt wel wanneer een dier doodziek is hoor. Andere boeren die daar kwamen en dat beest zagen zeiden ook direct afmaken. Dus denk niet dat ik een idioot ben die echt helemaal niks weet.
Volgens mij noemt niemand hier je een idioot hoor! Ik zeg ook niet dat je niets weet, alleen gaf je zelf aan dat je niet veel verstand van koeien hebt. Natuurlijk zou iedereen gezien hebben dat dat beest doodziek was. Alleen denk ik dat je zo'n situatie bijna nergens tegenkomt. Dat is gewoon een boer die niets om zijn vee geeft. Ik denk dat 99% van de boeren dat beest af had laten maken i.p.v. het onnodig te laten lijden.
Dat is hetzelfde dat je wel eens hoort dat er zo'n ernstig verwaarloosd en mishandelt paard gevonden wordt. Dat zijn gewoon op zich zelf staande schrijnende situaties, waar hard tegen opgetreedt moet worden.
En waarom ik je eens het bedrijf van onze buren wil laten zien? Omdat jij letterlijk zegt dat jij vindt dat alles in het artikel klopt en jij om je heen niets anders ziet. Ik zou je eens met eigen ogen willen laten zien dat het ook anders kan en dus ook gebeurt. Ik vind het jammer dat er zoveel negatieve verhalen over o.a. melkveebedrijven zijn die vaak niet eens kloppen. Mensen oordelen vaak zo snel, zonder dat ze weten wat er daadwerkelijk gebeurt en waarom.