Vader slachtoffer vliegt pedofiel aan in rechtbank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Vader slachtoffer vliegt pedofiel aan in rechtbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:39

Ben het met de algemene mening hier eens - niet handig, wel heel erg begrijpelijk. Ik weet ook niet of ik voor mezelf in zou staan...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:44

En terecht.... als iemand dat bij mijn kind zou doen.... zou ik diegene ook zeker weten aanvallen...... :(

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:00

Daders worden gewoon teveel beschermd hier. Ik kan me helemaal vinden in de vader van dat kind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:21

Wat is de maximum straf voor kindermisbruik? 12 jaar, wanneer het kind jonger is dan 12, daarboven wordt het 8 jaar of een geldboete in de vijfde categorie (76.000 euro). Mits er penetratie in het spel is, wanneer niet is de straf lager.

Dit is in vergelijking met België ( tot 30 jaar max.) en de VS (25 jaar en bij een tweede vergrijp levenslang) echt een schijntje -O- Onbegrijpelijk.

Ik snap de reactie van de vader volkomen en zou in zijn plaats hetzelfde hebben gedaan!

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:24

Nee, ik vind het niet terrecht! Het lijkt me echt verschrikkelijk om de dader onder ogen te komen bij de rechtbank, en dat ie er gewoon met een taakstraf vanaf komt. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:29

boytju2 schreef:
Nee, ik vind het niet terrecht! Het lijkt me echt verschrikkelijk om de dader onder ogen te komen bij de rechtbank, en dat ie er gewoon met een taakstraf vanaf komt. :n

Eh, taakstraf? Waar staat dat hij er met een taakstraf vanaf komt? Wanneer hij schuldig wordt bevonden kan hij er nooit met een taakstraf vanaf komen, want dat zal de Officier van Justitie in dit geval NOOIT eisen. Hij zal dus sowieso de gevangenis ingaan wanneer schuldig bevonden. Mogelijk met TBS, wat dan wel weer te sneu voor woorden is...

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:24

Kan me deze meneer helemaal voorstellen!

Ik zou het ook moeilijk hebben met mijn zelfbeheersing, mocht mijn dochter zoiets overkomen en ik die schoft recht tegenover me heb.

Desalniettemin mag je natuurlijk niet voor eigen rechter spelen. Maar nogmaals; ik kan het me erg goed voorstellen. Jou kind draagt dit het hele leven met zich mee, terwijl de daders er vaak aardig voor weg kunnen komen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:37

NonaWen schreef:
Ik kan het me ook goed voorstellen, als parketpolitie was ik ook even 'per ongeluk' wat trager van begrip geweest..

Leef ontzettend mee met zulke slachtoffers ;(

Ik denk dat een 'foei' voor de vader beter is.. als een straf..

APPLAUS, is eerder op zn plek. :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:52

_San87_ schreef:
Wat is de maximum straf voor kindermisbruik? 12 jaar, wanneer het kind jonger is dan 12, daarboven wordt het 8 jaar of een geldboete in de vijfde categorie (76.000 euro). Mits er penetratie in het spel is, wanneer niet is de straf lager.

Dit is in vergelijking met België ( tot 30 jaar max.) en de VS (25 jaar en bij een tweede vergrijp levenslang) echt een schijntje -O- Onbegrijpelijk.

Ik snap de reactie van de vader volkomen en zou in zijn plaats hetzelfde hebben gedaan!

Was dit maar waar 240 uur taakstraf en in hoger beroep 210 dagen gevangenis. Dan wordt er voor de daders ook nog een geschikte gevangenis uitgezocht.

Ik geef de vader van het slachtoffer groot gelijk. Het zou jammer zijn als de man ervoor gestraft zou worden.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:04

Helemaal logisch zo n reactie.
Het zal je kind maar zijn en daar als ouder staan, jouw kind is voor het leven beschadigd en zoals hier eerder ook gezegd werd waarschijnlijk krijgt de dader taakstraf oid.......

Afschuwelijk.

Mensen die dit soort daden plegen zouden ze van mij levenslang mogen geven. K zie in mijn werk regelmatig gevolgen van seksueel misbruik etc. Daar word je echt stil van.........

Ik vindt het eigenlijk best raaaaaaaaar dat dit niet vaker gebeurd in zo n rechtzaal.......

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:09

Levenslang cel in en castreren zonder verdoving met jaarlijkse herhalingsrecept..........leuk voor artsen in opleiding om te oefenen.....
Zo dat was ik nog ff vergeten.....

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:39

Nou dan mag mijn stiefvader de rechters bedanken, hadden ze hier maar de straffen van amerika.
Voor 15 jaar stelselmatige verkrachting kreeg hij in hoger beroep de schokkende straf van 3 maanden zitten en 5000 euro schadevergoeding. Er was helaas het een en ander verjaard.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:45

@ hittepit, echt waar?! Dat is ronduit belachelijk, te gek voor woorden! Dat hele verjaren van zedenzaken vind ik raar.

ontopic: kan me ZO goed voorstellen dat een vader door het lint gaat. Tuurlijk is eigen rechter spelen niet goed, maar ik vind het heel knap als je in zo'n situatie niet je zelfbeheersing zou verliezen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:51

niks geen moeite mee met zulke dingen,
als de pedofiel niks had gedaan werd hij ook niet aangevallen..

boontje komt om zijn loontje!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:53

Je mag het niet goed praten, maar ik kan het me zo goed voorstellen! Ik heb voor mijn werk ooit eens met pedofielen gewerkt en als 'beroeps' wordt je er soms al helemaal naar van.

Laat staan als het uiteindelijk om iemand gaat die jou kind misbruikt heeft. Bah!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:57

Ik zou lachend de bak ingaan wegens moord, mocht iemand ooit aan mijn kind zitten.

Heel begrijpelijk dat deze vader zo reageert.