Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:33

Airborn schreef:
nederland is een zorgstaat, en een staat die zich altijd heeft kunnen profileren door zijn goede onderwijs. We zijn zn klein land dat we van indusstrie en landbouw onze economie echt niet draaiend kunnen houden, dus zijn, of nouja, waren, we een kennis land.
Als je gaat snijden in onderwijs, word een goede opleiding weer een elite iets, en kun je het verder wel vergeten met de toekomst van nederland.

Nederland was een zorgstaat, en vergeleken met heel wat andere landen zijn we dat nog steeds. Maar ook het Rijk kan iedere euro maar 1 keer uitgeven. En ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat als er 18 miljard moet worden bezuinigd, het meer zoden aan de dijk zet als je óók bij de grootste kostenposten (dus zorg, sociale zekerheid, en onderwijs) geld moet besparen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:42

PattyOosten schreef:
Airborn schreef:
nederland is een zorgstaat, en een staat die zich altijd heeft kunnen profileren door zijn goede onderwijs. We zijn zn klein land dat we van indusstrie en landbouw onze economie echt niet draaiend kunnen houden, dus zijn, of nouja, waren, we een kennis land.
Als je gaat snijden in onderwijs, word een goede opleiding weer een elite iets, en kun je het verder wel vergeten met de toekomst van nederland.

Nederland was een zorgstaat, en vergeleken met heel wat andere landen zijn we dat nog steeds. Maar ook het Rijk kan iedere euro maar 1 keer uitgeven. En ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat als er 18 miljard moet worden bezuinigd, het meer zoden aan de dijk zet als je óók bij de grootste kostenposten (dus zorg, sociale zekerheid, en onderwijs) geld moet besparen?

Helemaal mee eens daarom begrijp ik die 2 miljoen ook niet wat naar een corrupt land gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:48

Ze kunnen sowieso al 7 miljard bezuinigen op alle foutjes die ze maken.Kijk maar eens naar de wegenbouw,tunnels,rotonde's,enz.
Ruim 7 miljard weg gegooid geld!!

Michel123

Re: Kabinet besluit tot geleidelijk verminderen zorgtoeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:50

Of even op en neer vliegen vanuit Italië voor een vergaderingetje, met een privé jet !

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:53

Michel123, dat gaat uit eigen portemonnee betaald worden, ná alle ophef dat dan weer wel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:54

Ann schreef:
Michel123, dat gaat uit eigen portemonnee betaald worden, ná alle ophef dat dan weer wel.

Ja idd uiteindelijk door alle ophef maar hoeveel van die reisjes zijn op deze manier wel betaald door ons?!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:54

Ann schreef:

Déze keer wel ja.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:55

Wat denk je van de jsf? Ook een flinke uitgavenpost...

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:56

PriscaZ schreef:
Wat denk je van de jsf? Ook een flinke uitgavenpost...

Dat is waar, maar we moeten onszelf ook wel kunnen verdedigen tegen al dat gespuis uit het Midden-Oosten natuurlijk.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:56

volgens mij hebben wij als mini-land meer dan genoeg helicopters en F16's en wat dan nog meer.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:59

Er zijn imo genoeg F16's aanwezig om ons land te kunnen beschermen. Maar in het aanstaande regeerakkoord is al overeengekomen dat Nederland door blijft gaan met dat JSF project. Ik meende dat daarmee stoppen een bezuiniging van een half miljard zou gaan opleveren. En dat is best veel geld.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:05

Ann schreef:
Er zijn imo genoeg F16's aanwezig om ons land te kunnen beschermen. Maar in het aanstaande regeerakkoord is al overeengekomen dat Nederland door blijft gaan met dat JSF project. Ik meende dat daarmee stoppen een bezuiniging van een half miljard zou gaan opleveren. En dat is best veel geld.

Maar de F16's die er nu zijn, zijn aan vervanging toe, zie http://www.defensie.nl/dmo/uitgelicht/

Iedereen kan natuurlijk zaken verzinnen waarop bezuinigd zou kunnen worden. Zo wil een (aankomen) student of leerkracht liever niet dat er op onderwijs wordt bezuinigd, een militair niet op defensie, een acteur niet op cultuur enz. Met verkiezingen stem je dan op de partij die het beste bij jou (idealen) past. En je hoopt dat het voor jou allemaal meevalt. Maar duidelijk is dat er voor ons allemaal minder vette jaren voor de deur staan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:07

PriscaZ schreef:
volgens mij hebben wij als mini-land meer dan genoeg helicopters en F16's en wat dan nog meer.

Joh, die vliegen allemaal elders rond :+

MISTRAL94 schreef:
Ja idd uiteindelijk door alle ophef maar hoeveel van die reisjes zijn op deze manier wel betaald door ons?!

In principe worden alle reiskosten door ons betaald. Hun salaris en wachtgeld ook. Ik persoonlijk weet niet of mevrouw nu onverwachts werd ontboden bij de vergadering, of dat dat eerder aangekondigd was, maar ze onvoldoende was voorbereid.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:37

Wat is uberhaupt het nut van onze defensie? we hebben een te klein leger om ons tegen een lang als engeland of duitsland te verdedigen, dus waarom hebben we een leger? Wat mij betreft schaffen we dat helemaal af. Nog afgezien van het feit dat we in de EU zitten, en daarmee de noodzaak tot echt een eigen leger hebben beetje weggevallen is imo. Laten we daar op bezuinigen. Leger leverd niets nuttigs op, onderwijs en zorg wel...

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:42

Die F16's zijn uit de vroege oudheid, die moeten gewoon vervangen worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:52

Airborn schreef:
Wat is uberhaupt het nut van onze defensie? we hebben een te klein leger om ons tegen een lang als engeland of duitsland te verdedigen, dus waarom hebben we een leger? Wat mij betreft schaffen we dat helemaal af. Nog afgezien van het feit dat we in de EU zitten, en daarmee de noodzaak tot echt een eigen leger hebben beetje weggevallen is imo. Laten we daar op bezuinigen. Leger leverd niets nuttigs op, onderwijs en zorg wel...

Ik denk dat het leger meer brengt dan jij kan inzien. := Leger doet meer dan vechten tegen vijandelijke troepen. ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:54

Airborn schreef:

Defensie is er niet alleen om onze eigen landsgrenzen te bewaken; http://www.defensie.nl/thuisfront/uitze ... _defensie/

En dat jij vindt dat het leger wel afgeschaft kan worden is natuurlijk jou goed recht, er zijn ook mensen die vinden dat de zorgtoeslag wel afgeschaft kan worden ;) Nogmaals, zo hebben we allemaal wel eigen ideeën over hoe het Rijk de bezuinigingen zou moeten doorvoeren.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:55

PattyOosten schreef:
En dat jij vindt dat het leger wel afgeschaft kan worden is natuurlijk jou goed recht, er zijn ook mensen die vinden dat de zorgtoeslag wel afgeschaft kan worden ;) Nogmaals, zo hebben we allemaal wel eigen ideeën over hoe het Rijk de bezuinigingen zou moeten doorvoeren.

Inderdaad, daarom stemt de een op Groenlinks, en de ander op Geert.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:20

Ik ben vóór defentie en tegen doneren in 3e wereldlanden en landen zoals pakistan..

Hoe erg het dan ook moge zijn, hoe verschrikkelijk ik het vind dat er zoveel mensen zijn gestorven.. Maar Nederland stikt van de schuld en ipv de schuld kleiner maken door het binnen de grenzen te houden, geven ze eerst 2 miljoen weg, om vervolgens met dezelfde noodgang de burgers te vertellen dat ze het terug komen halen door de minder bedeelde Nederlander zijn zorgtoeslag af te pakken..

Dat rijmt niet in mijn ogen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:23

@Tallie1979

Ben het helemaal met je eens!

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:35

Tallie1979 schreef:
Ik ben vóór defentie en tegen doneren in 3e wereldlanden en landen zoals pakistan..

Hoe erg het dan ook moge zijn, hoe verschrikkelijk ik het vind dat er zoveel mensen zijn gestorven.. Maar Nederland stikt van de schuld en ipv de schuld kleiner maken door het binnen de grenzen te houden, geven ze eerst 2 miljoen weg, om vervolgens met dezelfde noodgang de burgers te vertellen dat ze het terug komen halen door de minder bedeelde Nederlander zijn zorgtoeslag af te pakken..

Het had een uitspraak kunnen zijn van Geert Wilders.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:59

Tallie1979 schreef:

Helemaal met je eens!

Michel123: Dat had zeker zo kunnen zijn, een uitspraak waar dan ook veel mensen het mee eens zullen zijn (gezien de verkiezingsuitslag :Y) )
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 26-08-10 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:59

MISTRAL94 schreef:
Michel123: Dat had zeker gekund een uitspraak waar dan ook veel mensen het mee eens zullen zien (gezien de verkiezingsuitslag :Y) )

Zeker weten, ik hoop ook dat het gaat lukken met deze regering !

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:07

Michel123 schreef:
Tallie1979 schreef:

Het had een uitspraak kunnen zijn van Geert Wilders.

Misschien is dat dan ook de reden dat ik voor Geert heb gestemd! :D Maakt mij dat een slecht mens dat ik liever zie dat geld aan de Nederlander word gespendeerd ipv aan een ander land? :) Of bedoel je dat niet met je opmerking?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:09

Een heel slecht mens Tallie, geeft niet kunnen we elkaar als rasechte egoisten de hand schudden :Y)