Man vergiftigt zwangere vrouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:19

Ayasha schreef:
Pauline: van een jaar maatschappelijk werk waarin het onderwerp aan bod kwam. :+
Het is als man zeer moeilijk tot nagenoeg onmogelijk om er onderuit te muizen als het kind zijn DNA heeft.

Dan moet de man er zelf al het mogelijke maar aan doen om er voor te zorgen dat hij geen kinderen kan verwekken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:21

Ylana schreef:
Ayasha schreef:
Pauline: van een jaar maatschappelijk werk waarin het onderwerp aan bod kwam. :+
Het is als man zeer moeilijk tot nagenoeg onmogelijk om er onderuit te muizen als het kind zijn DNA heeft.

Dan moet de man er zelf al het mogelijke maar aan doen om er voor te zorgen dat hij geen kinderen kan verwekken.

En weer krijgt de man alle schuld. Hoe zit het met de fabriekjes? Die moeten geen verantwoordelijkheid nemen voor hun productie? Enkel die wat de grondstoffen leveren?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:23

Jep.
Stel, ik wil absoluut geen kinderen (meer). Dan is het toch ook aan mij om er voor te zorgen dat deze er niet komen.
Dat is met de man toch idem!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:24

Ayasha schreef:
Dus jullie zijn tien jaar getrouwd /samen en daar komt geen seks aan te pas omdat het wel eens kan zjin dat de vrouw, die je vertrouwd!!!! geen anti-conceptie gebruikt ondanks dat ze jou dat wel verteld en ze wil geen condoom want dat schuurt/ze is allergisch ?

Dat gaat een heel nieuwe dimensie aan relaties geven volgens mij. :D
De vrouw was er ook bij he? :+

Wat doe je als man Ylana?
En stel dat de situatie andersom was, de man beslist tegen jouw zin en achter jouw rug dat hij een kind neemt van je (stel dat dat kon). Door allerlei andere dingen heeft hij, de persoon die je vertrouwd!! er voor gezorgd dat het anti conceptie middel de pil is. want erz ijn aangenamere dingen dan een condoom bij latex allergie.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:28

Knoopje laten leggen of met condoom sexen.
En zodra het woord allergisch in de mond genomen wordt is het maar gewoon niet sexen.
Want ik vermoed dat ruim de helft van de kinderen verwekt worden in een moment van lust waar ook de man de voorbehoedsmiddel ineens niet zo belangrijk vindt omdat anders zijn ballen blauw worden...

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:28

Ylana schreef:
Jep.
Stel, ik wil absoluut geen kinderen (meer). Dan is het toch ook aan mij om er voor te zorgen dat deze er niet komen.
Dat is met de man toch idem!

kijk daar heb je het al geen kinderen MEER. Vaak willen jonge mannen nu geen kinderen maar later wel. Dan is een operatie gewoon geen optie! en condooms moet je altijd gebruiken maar ook die kunnen stuk :(

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:30

En dat is een algemeen bekend risico.
Dan niet zeiken maar gewoon de banketstaaf in de broek houden en wat vaker een douche nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:30

Ylana schreef:
En zodra het woord allergisch in de mond genomen wordt is het maar gewoon niet sexen.
Want ik vermoed dat ruim de helft van de kinderen verwekt worden in een moment van lust waar ook de man de voorbehoedsmiddel ineens niet zo belangrijk vindt omdat anders zijn ballen blauw worden...

Dus door een stomme allergie mag iemand geen plezier meer hebben? :? Moet zich geheel onthouden?
Terwijl seks een basis-instinct is? Geinig.....
Waarom moet de vrouw geen enkele verantwoordelijkheid nemen en mag ze de man er gewoon mee opzadelen "want die had maar een condoom moeten gebruiken" (ook niet geheel veilig trouwens)? Waarom vind de vrouw het zo normaal dat de man enkel plichten heeft maar weinig tot geen rechten op gebied van kinderen?
In onze hedendaagse maatschappij is het niet meer zo moeilijk om aan de pil te raken hoor. Is geen schande meer. Vrouw wil toch geëmancipeerd zijn, gelijke rechten? Nou, dan ook maar eens gelijke verantwoordelijkheden.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:32

Ylana schreef:
En dat is een algemeen bekend risico.
Dan niet zeiken maar gewoon de banketstaaf in de broek houden en wat vaker een douche nemen.

JUIST en waarom is dat risico dan volledig en geheel voor de man ? kun je dat redelijk uitleggen ?

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:33

Ayasha schreef:
Ylana schreef:

Dus door een stomme allergie mag iemand geen plezier meer hebben? :? Moet zich geheel onthouden?
Terwijl seks een basis-instinct is? Geinig.....
Waarom moet de vrouw geen enkele verantwoordelijkheid nemen en mag ze de man er gewoon mee opzadelen "want die had maar een condoom moeten gebruiken" (ook niet geheel veilig trouwens)? Waarom vind de vrouw het zo normaal dat de man enkel plichten heeft maar weinig tot geen rechten op gebied van kinderen?
In onze hedendaagse maatschappij is het niet meer zo moeilijk om aan de pil te raken hoor. Is geen schande meer. Vrouw wil toch geëmancipeerd zijn, gelijke rechten? Nou, dan ook maar eens gelijke verantwoordelijkheden.

*\o/* +:)+ _/-\o_

funnyhorses

Re: Man vergiftigt zwangere vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:34

Die vent wou wel de lusten maar niet de lasten?
Zo laf om dat te doen zeg!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:35

Zij wilde toch ook? Of was ze er niet bij misschien?
Als hij haar nu verkracht had oid... Maar ze wilde (gezien er geen klacht voor verkrachting in gediend is) net zo graag en ze kende de risico's even goed als hij.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:36

@ Ayasha, Omdat wat de man moet doen om kinderen te verwekken nog geen drie minuten in beslag neemt!
Zodra de man 9 maanden lang zwanger kan zijn, kan bevallen én de borst kan geven, mogen ze wat mij betreft net zo veel zeggenschap krijgen als een vrouw!
Tot dan niet zeiken en doen wat je moet doen om er voor te zorgen dat de vrouw dus géén kind van je kan krijgen.
En als dat geheel onthouding in houdt, so be it!

En inderdaad! En de vrouw besloot dus om het kind te houden!

En over die allergie. Volgens mij bestaan er ook condooms voor mensen met een allergie.

@KimG, Omdat de man geen kinderen wil. En als een vrouw geen kinderen wil is het aan haar om er voor te zorgen dat deze er niet komen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:39

Agressie is ook een basisinstinct waar je gaandeweg mee om leert gaan. Dat kan je ook niet zomaar botvieren als het in je opkomt.
Een man kan toch wel meer dan alleen zijn l*l achternalopen?

Ik mis in deze discussie overigens het belang van het kind en het recht op zowel vader als moeder. Als je de ballen hebt om seks te hebben, moet je ook aanvaarden dat dat tot gevolg kan hebben dat je vader of moeder wordt. En als dat risico zich realiseert, moet het niet zo zijn dat je dan pas na gaat denken.

Seks gaat niet alleen over plezier, maar ook over risico's. Kies je ervoor seks te hebben, dan neem je de risico's erbij. En je kan er zelf een hoop aan doen om die te voorkomen (latexallergie is overigens niet zo veelvoorkomend als nu uit de discussie lijkt).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:40

Ylana schreef:
@ Ayasha, Omdat wat de man moet doen om kinderen te verwekken nog geen drie minuten in beslag neemt!
Zodra de man 9 maanden lang zwanger kan zijn, kan bevallen én de borst kan geven, mogen ze wat mij betreft net zo veel zeggenschap krijgen als een vrouw!
Tot dan niet zeiken en doen wat je moet doen om er voor te zorgen dat de vrouw dus géén kind van je kan krijgen.

En over die allergie. Volgens mij bestaan er ook condooms voor mensen met een allergie.

@KimG, Omdat de man geen kinderen wil. En als een vrouw geen kinderen wil is het aan haar om er voor te zorgen dat deze er niet komen.

Dan is het hele idee van emancipatie dus eigenlijk kl*te want de man kán gewoon harder werken en zal dus ook zwaardere taken aan kunnen, behoort dus meer loon binnen te berngen enz enz. Dus eigenlijk kan de man meer doen dan de vrouw en heeft hij dus meer rechten want de man is nl sterker dan de vrouw van nature, zo gauw de vrouw even sterk weet te zijn als de man, dan kan ze even veel rechten verlangen, tot dan bek houden en luisteren. :j En dan zou dit probleem vast ook niet ontstaan zjin. :D

als we het op biologisch kunnen en niet kunnen gaan gooien....... :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:11

Achter een computer kan ik meer dan menige man...
Het argument dat mannen sterker zijn is lang niet meer zo nuttig als honderd jaar geleden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:16

Dat doetter nie toe, puur wetenschappelijk gezien zijn mannen sterker, ik heb niets gezegd over intelligentie. ;) Dus als ze het puur op biologische beperkingen en extra's wil doen, dan heeft de vrouw sowieso niets te zeggen. Ongeacht of die achter een pc meer kan of niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:18

Hoezo bepaalt alleen fysieke kracht wat iemand mag? Die tijd zijn we toch intussen voorbij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:19

Ylana schreef:

Prr: ik wel maar Ylana kennelijk nog niet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:20

Dat was een reactie op jouw vraag waarom de vrouw er meer over te zeggen had!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:22

Weet ik, en daar ging ik op in. Ik verklaar enkel even aan Prrrr waarom ik het beslisrecht puur baseer op natuurlijke voor en nadelen, terwijl we die toch al effe voorbij horen te zijn.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:45

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:51

Prrrr schreef:
Als je geen kinderen wil kun je je ook als man gewoon laten steriliseren. En ook condooms zijn echt mogelijk.

_/-\o_
Hier ben ik het volledig mee eens :j

Een vriend van mij heeft dat ook laten doen want hij werd gewoon gek als zijn condoom ineens was gescheurd, zo bang was hij om nog een kind te krijgen. ( zijn 1e kind waar hij heel veel van houd kan hij nooit meer zien sinds zijn ex hem had gedumpt en naar een ander land is verhuist)

En idd, sommige vrouwen zijn gewoon krengen en doen er alles voor om een kind te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:12

Ayasha schreef:
Wat draai ik om?

Dus: geen seks meer. :) Ja dat is vast een manier... Vrouwen kunnen ook gewoon zelf verantwoordelijkheid beginnen nemen, waarom moet de man dat steeds doen? Vind het altijd zo leuk dat vrouwen een (ongewenste) zwangerschap altijd op de kerel schuiven, zonder baarmoeder geen kleine. ;)

En je hebt al zeker niet het recht, om iemand te misleiden zodat jij babyfabriekje kan spelen. Dat doe je niet en daar zouden van mij straffen op mogen komen als het haalbaar was. Helaas is het natuurlijk erg moeilijk te bewijzen....

Ben het volkomen met je eens, de man in Nederland is behoorlijk benadeeld en goed de dupe als vrouw beslist dat dit te houden. Mooi egoistische instelling waardoor je mannen tot wanhoopsdaden kan drijven.
Spreek niet goed wat er in dit verhaal gebeurt is, zie ook een stuk mishandeling staan dus straf is op zijn plaats maar begrijp zijn actie wel.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:14

Egoisten heb je zowel bij de man als de vrouw.
En dit is zo'n daad van een man die ik echt niet begrijp.