Krips schreef:Dat vind ik toch wel zo ongelovelijk makkelijk. Die mensen staan aan de top van enorme stichtingen en verdienen vergeleken met topmannen aan het hoofd van zulke grote 'bedrijven' eigenlijk helemaal niets. Je wil toch dat er een bekwaam persoon is die zo een enorme baan op zich neemt. Betaal diegene dat ook. Je kan niet verwachten dat iemand met zulke talenten voor niks een baan aannneemt dat echt niet zomaar een 9 tot 5 baantje is. Erg makkelijk vind ik dat altijd om te roepen.
Net als de bevolking te straffen voor een corrupt regime. Wat kunnen de slachtoffers daar nou aan doen. Wat hebben zij daar mee te maken. Laat maar dood gaan van ons rijke westen krijg je niets.. Had je maar niet in een moslimstaat geboren moeten worden? En je krijgt geen geld van ons want wij geven al genoeg en we hebben het zelf nodig? Dat vind ik helemaal schandalig. Hoe slecht hebben wij het hier in Nederland vergeleken met de slachtoffers? Ik heb al meerdere keren gezegd dat een beetje tevredenheid en verantwoordelijkheidsgevoel ons niet zo misstaan als één van de meest welvarende en rijkste landen ter wereld.
PRECIES!
Ik zag gisteren op tv die Henkjan Smits, normaal mag ik die man niet zo, maar hij had wel een mooie uitspraak: 'Nederland rampenmoe? Kom nou! Pakistan is rampenmoe!'
En zo is het natuurlijk wel. Wij kunnen wel doen alsof we het hier allemaal zo slecht hebben, maar probeer je eens een klein beetje in die mensen in te leven. Geen huis meer, geen eten, geen schoon water. Familie en vrienden van wie je veel hield verloren met bosjes tegelijk. Dreiging van ziekten als cholera en dan ook nog die regering die ze niets gunt. Zou jij niet geholpen willen worden, ondanks dat je toevallig in een moslimland woont? Daar heb je zelf ook niet voor gekozen!
Ik las vanmorgen in de krant over een 9-jarig jongetje dat met zijn vader en moeder thuis was, en toen kwam ineens het water. Zijn vader pakte hem op, zijn moeder was hij toen al kwijt. Zijn vader is hij ook kwijtgeraakt toen hij zich vastgreep aan de brug. Zijn broers zijn ook vermist. Nu zit hij al dagen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op het muurtje vlakbij waar hij zijn ouders is kwijtgeraakt, want misschien komen ze hem wel halen. Dat is toch schrijnend!
Ik heb overigens gegeven aan de samenwerkende christelijke hulporganisaties (Dorkas, Red een Kind, Tear en Woord en Daad), stichtingen waarvan ik weet dat ze goed met hun geld omgaan.
CCCCorine schreef:De vrijwilligers / collectanten komen voor NIETS hun bed al uit. Deze mensen kunnen elders ook meer verdienen. Natuurlijk is €4000,- per maand geen topsalaris, maar het is ruim voldoende om zeer goed van te kunnen leven.
Da's een leuke
Collectes lopen doe ik een paar dagen lang, een uurtje per dag. Niet 60 uur per week, 48 weken per jaar en ik ben ook voor niets anders verantwoordelijk dan alleen die collectebus.
Dat bedrag van 48.000 euro, dat is ook nog bruto zeker? Mijn man verdient al meer, en die heeft toch niet eens een leidinggevende functie
Wisten jullie trouwens dat pakistan tijdens de watersnoodramp in 1953 ook inzamelingsacties voor Nederland heeft gehouden? Ook dat las ik gisteren in de krant! Compleet met een afbeelding van de advertentie die toen in Pakistaanse kranten geplaatst is