Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyntje schreef:Maar oppas voor je kind hoeft dus niet persé te betekenen dat een alleenstaande ouder in ploegendienst het kind dan maar in een internaat moet stoppen
Lalidan schreef:Cyntje schreef:Maar oppas voor je kind hoeft dus niet persé te betekenen dat een alleenstaande ouder in ploegendienst het kind dan maar in een internaat moet stoppen
Waar moet je het kind dan laten? Of moet zo iemand maar stoppen met ploegendienst? ook leuke voor de rest van de mensheid die geen kinderen heeft, kunnen zij altijd 's nachts werken.
Bovendien, wat is het verschil tussen het kind overdag naar een creche brengen, en 's nachts? Behalve dat het kind in het laatste geval het grootste deel van zijn tijd daar slaapt, wat voor het kind alleen maar een voordeel is.
Edit: als ik het goed begrijp, moet je dus maar oppas regelen. hoeveel oppas denk je dat daartoe bereid is en weet je wat dát gaan kosten:?
Rock schreef:MaaikeMo, heb je de rest van het topic ook gelezen?
Blue_Eyes schreef:Tot er dus iets gebeurt waardoor het niet meer kan, MaaikeMo. Bijvoorbeeld als je gaat scheiden of een van de twee overlijdt of wordt ziek, waardoor hij/zij zijn goedbetaalde baan niet meer kan uitvoeren en genoegen moet nemen met werk dat minder in het laatje brengt. Dat laatste kan ook gebeuren als je ontslagen wordt door bv een reorganisatie.
Soms krijg je te maken met veel hogere kosten doordat je een kind met een handicap krijgt waarvoor je bepaalde aanpassingen moet doen. Een deel daarvan wordt betaald door de overheid, maar lang niet alles.
Afijn, noem het zo maar op. Je kunt niet altijd vantevoren inschatten hoe het zal gaan lopen.
BraveSpots schreef:SeBart schreef:Bah, ik moet er niet aan denken. Overdag kan ik het nog enigzins begrijpen maar 's middags en snachts moeten m'n schatjes lekker thuis zijn en in hun eigen vertrouwde omgeving en bedje liggen. Dan maar geen carriere en dingen laten als m'n kinderen ergens anders dumpen
Wat dacht je van 'gewoon' hard werken om brood op de plank te hebben zodat die schatjes nog wat te eten hebben ook? Of worden ze tegenwoordig groot van de liefde?
Niet iedereen heeft een kantoorjob van 9 tot 5.
Lalidan schreef:J Opvang is niet per definitie negatief, zolang het maar met mate gebeurt en bij het kind past.