Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:29

Nicolletje schreef:
Volgens mij ben je er toch wel een beetje zelf bij als je met een ander dan je eigen man.... :x

Toch?

Uiteraard, maar je hoeft niet bij elke x sex te hebben zonder condoom zwanger te worden en je kan ook zwanger worden als je sex hebt met een condoom.
Dus als je sex onbeschermd sex hebt met je man en dan 1x met condoom met een ander en je raakt zwanger, dan ga je er toch van uit dat het van je man is, niet? Maar dan zou het in 3 van de 100 gevallen toch van de ander kunnen zijn ( en dan hebben we het nog niet eens over scheurtjes etc)...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:48

miep1979 schreef:
Onbegrijpelijk hé..... dan trouw je toch niet, zeg je de hele boel af :?

Maar goed mijn moeder's collega had al 10 jaar een relatie, woonde 8 jaar samen, stapte in het huwelijksbootje om vervolgens 2 maanden later de scheiding aan te vragen :+

Zo ken ik er ook een :D

Maar dit is dus de reden waarom ik niet zou willen trouwen, dat scheiden is zo'n gedoe. En kom op, 33% is een grote kans dat wij er dan ook tussen zouden zitten he :+ al is 66% natuurlijk meer, maar ik val wel vaker in de minderheidscategorie.

LecyTinker

Re: Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:59

Tja, percentages zijn natuurlijk mooi om de schuld op te steken, maar het blijft toch gewoon een zaak van persoonlijke inzet en toewijding!!! Dus dat 2 op de 3 huwelijken in een scheiding eindigen zeggen niets over het huwelijk, maar alles over de personen die het huwelijk aangaan!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:31

LecyTinker schreef:
1x met condoom met een ander en je raakt zwanger, dan ga je er toch van uit dat het van je man is, niet?

Hm jawel, maar ik zie echt opzet in het spel als je het uberhaupt met een ander doet zonder dat dat is afgesproken met je man.

Ik denk nogal zwart-wit denk ik, maar ik zie dat wel als kwaad willen als ik eraan denk om het met een ander te doen. Dat kwets ik mijn huidige partner tot op het bot.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:35

Nicolletje schreef:
LecyTinker schreef:
1x met condoom met een ander en je raakt zwanger, dan ga je er toch van uit dat het van je man is, niet?

Hm jawel, maar ik zie echt opzet in het spel als je het uberhaupt met een ander doet zonder dat dat is afgesproken met je man.

Ik denk nogal zwart-wit denk ik, maar ik zie dat wel als kwaad willen als ik eraan denk om het met een ander te doen. Dat kwets ik mijn huidige partner tot op het bot.

Tja, denk idd dat dat niet echt past binnen het traditionele huwelijk, dus uiteraard is er dan "kwade" opzet in het spel :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:36

Wel als je afspreekt trouw te blijven ja :=

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:14

annastasia schreef:
Een op vijf pasgetrouwden heeft spijt LONDEN - Een op de vijf pasgetrouwden heeft binnen een jaar na de huwelijksdag spijt van de trouwerij.

Dat blijkt uit Brits onderzoek van het gerenommeerde bureau Ipsos Mori, meldden Britse media dinsdag.

Juiste beslissing
Van de 1055 ondervraagde pasgetrouwden in de leeftijd van zestien tot 54 jaar, van wie enkelen alweer gescheiden waren, zei een op de vijf te twijfelen of het de juiste beslissing is geweest om te trouwen. Als reden voor de twijfels zei ruim een kwart dat ze waren getrouwd omdat ze voelden dat ze dat moesten doen. Vooral mannen voelden deze druk. Nog eens 27 procent zei dat ze waren getrouwd zonder echt verliefd te zijn.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de Britse zender Channel 4, die woensdag een documentaire uitzendt over het wel en wee van pasgetrouwde stellen.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_re ... ijt__.html

Na (in de meeste gevallen ongeveer) een jaar is verliefdheid toch over? Dan gaat dat toch over in ''houden van''?
Tenminste, dat is wat ik altijd hoor :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 01:11

Haha dit was vanavond het gesprek op Radio 3FM (Eric Corton) http://www.premarriagecourse.nl/

Citaat:
Gaan jullie trouwen of samenwonen? Dan zijn jullie vast druk bezig met het investeren in liters verf, mooie meubels en een groot feest. Zo druk dat jullie tussendoor bijna je relatie vergeten? Kom dan naar de Premarriage Course! In vijf avonden bespreek je samen wat echt belangrijk is in jullie relatie. Dat is leuk én een goede investering. Welkom!
Actuele items

Het lijkt stom of onnodig, maar op de radio was de ene helft van een bijna getrouwd stel, die heeft op de valreep nog kunnen leren ook anders dan oppervlakkig met elkaar te praten zonder meteen ruzie of verwijten te maken, die persoon vond dat een hele verrijking.

Opvallend vond ik dat juist door mensen die niet geloofden in liefde tot de dood je scheidt, er ook veel lichter over gedacht werd: we zien wel waar het schip strandt, een relatie moet vooral leuk zijn, diepzinnige gesprekken zijn toch niet nodig, enz.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 01:15

Hmmm, nog negen dagen te gaan... En nog altijd geen spijt! :D

Zou dat betekenen dat ik bij die andere 80% hoor?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 01:23

Ach, het is tegenwoordig allemaal zo makkelijk.
Je trouwt en bevalt het je niet dan neem je toch een scheidingsmakelaar in handen.
Ben je er zo weer vanaf.

Ik vraag me zoiezo af wat voor meerwaarde trouwen geeft in je relatie.
Heb je die ring echt nodig? De bevesteging dat iemand de rest van zijn leven bij je wil blijven?
Ik geloof niet in voor eeuwig en altijd.
Ik zou geen beloftes kunnen maken daarover.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:44

Je hoeft ook geen eeuwige trouw en tot de dood te beloven hoor. Althans, de trouwambtenaar die ik had sprak daar niet over.

De meerwaarde van trouwen vond ik dat ineens alles geregeld is en dat ik eindelijk officieel de achternaam van mijn maan mocht aannemen. Bovendien was het een gezellig feestje dat ook nog eens helemaal gratis was door alle envelopjes :o

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:40

Odet: Dat zou voor mij de enige reden zijn om toch te trouwen, het grote feest en de huwelijksreis :+ Voor de rest zie ik er in ieder geval de meerwaarde niet van in, hoewel het wel makkelijker zou zijn als ieder gezinslid ook dezelfde achternaam zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:46

Ik was heel blij dat ik de achternaam van mijn man over kon nemen, heb niks met mijn geboortenaam :=

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:01

Maar trouwen gaat daar toch om?
Tenminste zo zie ik dat.
Je verbind je eigen aan iemand met de gedachte dat het voor altijd zal zijn?
Of zie ik dat verkeerd?

Dat het praktische geregeld is is mooi meegenomen, maar die dingen zijn ook te regelen zonder getrouwd te zijn natuurlijk.
Maar goed, ik kan ook wel eens wegzwijmelen als ik een mooit trouwjurk zie.
Mischien dat ik ooit nog eens van gedachte verander.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:06

Imala schreef:
Dat het praktische geregeld is is mooi meegenomen, maar die dingen zijn ook te regelen zonder getrouwd te zijn natuurlijk.
Maar trouwen is makkelijker en goedkoper :+ Een samenlevingscontract en een testament is ook niet goedkoop namelijk ;)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:23

odetteke schreef:
Imala schreef:
Maar trouwen is makkelijker en goedkoper :+ Een samenlevingscontract en een testament is ook niet goedkoop namelijk ;)

Dat ligt eraan hoe je gaat trouwen natuurlijk :D

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:34

Ik wou net zeggen als je sommige bedragen bekijkt dan denk ik dat je met een samenlevingscontract en testament goedkopen uit bent.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:33

Als je alle praktische zaken geregeld wilt hebben, kun je ook geregistreerd partnerschap aangaan, 'trouwen zonder feestje' noemde onze notaris het :D

Ik denk dat veel mensen trouwen ook zien als kers op de taart, de bekroning van een relatie. Vooral vrouwen hebben soms zo'n vreselijk sprookjesbeeld voor zich: als we getrouwd zijn, dan blijven we altijd bij elkaar. Maar als het al niet lekker zit vóórdat je elkaar het ja-woord geeft, komt dat heus niet ineens goed als je getrouwd bent :) En ooit gaan die gevoelens van onvrede dan de kop weer opsteken, getrouwd of niet.

En zoals je hier al meer leest; het lijkt wel alsof er tegenwoordig niks meer fout mág gaan in een huwelijk/relatie. Bij de eerste hobbel in de weg wordt er al gescheiden of gebroken, terwijl je soms die hobbel samen moet nemen om daar weer sterker uit te komen :)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:56

Hmmm, dat kan. Misschien helpt het dat wij volgende week niet alleen een jaar getrouwd zijn, maar ook twaalf jaar samen. De laatste zeven jaren daarvan waren - wegens ziekte - zwaar. Momenteel gaat het, in medisch opzicht, heel slecht |( en de relatie is nog altijd heel goed. Juist daarom voelt het als een extra dimensie om getrouwd te zijn <3

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 16:36

odetteke schreef:
Imala schreef:

Ben ik niet helemaal met je eens.

Stel dat wij zouden gaan trouwen dat zal dit gebeuren op huwelijkse voorwaarden. Daar heb je de notaris al weer bij nodig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:39

_Tara_ schreef:
ElsB schreef:
Daarom wonen mijn vriend en ik al twintig jaar samen en gaan we toch echt niet trouwen :D .

Zo ben ik 't ook van plan. Naar mijn mening is trouwen zo'n beetje het eindstation van je relatie. Het laatste officiele wat je nog kunt doen om aan de wereld te laten zien dat jullie elkaar leuk vinden.
Ik denk ook niet dat er zomaar altijd grapjes over worden gemaakt. Dat er in comedy-series wordt gezegd dat 't na 't huwelijk berg afwaarts gaat met de sex en weet ik 't wat. Ik ga gewoon mooi niet trouwen.

Dat krijg je als mensen het hardnekkig 'de mooiste dag van je leven' blijven noemen. :))

Ik heb ook vaak het idee dat de relaties die snel stranden na de trouwdatum relaties zijn die toch al wat scheurtjes vertoonden. Het huwelijk als laatste redmiddel, zeg maar.

Nou ja, liever dat dan een kind als laatste redmiddel. Dan zijn er ineens drie levende wezens bij betrokken waarvan eentje die er niets aan kan doen. :(:)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:53

Ik denk dat wanneer je zoals veel mensen de trouwdag al een jaar van tevoren (of ongeveer) plant, er een hele grote druk op je komt te staan. Stel er verandert toch een en ander in je relatie/situatie tegen die tijd, snap ik best dat ze zich genoodzaakt voelen het toch door te zetten onder het mom van "er is al zoveel geregeld en iedereen rekent erop"...

Wat ik alleen niet snap; als je toch al samen een huis hebt gekocht en kinderen hebt, dan valt er toch al heel veel te verdelen wanneer je uit elkaar gaat. Waarom vinden mensen het zo'n rompslomp als je zou moeten scheiden; alsof je ongetrouwd niet al genoeg te verdelenafspreken zou hebben?
En trouwen onder huwelijkse voorwaarden dan, dan is het denk ik meteen vastgelegd qua verdeling bij evt. echtscheiding, nou klaar toch?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:11

Ha! Been there, done that! ;)

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:15

HELP! Wie komt aub mijn man vermoorden?! :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:48

Karin schreef:
_Tara_ schreef:
Zo ben ik 't ook van plan. Naar mijn mening is trouwen zo'n beetje het eindstation van je relatie. Het laatste officiele wat je nog kunt doen om aan de wereld te laten zien dat jullie elkaar leuk vinden.
Ik denk ook niet dat er zomaar altijd grapjes over worden gemaakt. Dat er in comedy-series wordt gezegd dat 't na 't huwelijk berg afwaarts gaat met de sex en weet ik 't wat. Ik ga gewoon mooi niet trouwen.

Dat krijg je als mensen het hardnekkig 'de mooiste dag van je leven' blijven noemen. :))

Ik heb ook vaak het idee dat de relaties die snel stranden na de trouwdatum relaties zijn die toch al wat scheurtjes vertoonden. Het huwelijk als laatste redmiddel, zeg maar.

Nou ja, liever dat dan een kind als laatste redmiddel. Dan zijn er ineens drie levende wezens bij betrokken waarvan eentje die er niets aan kan doen. :(:)

Een kind nemen om je relatie te redden, die logica snap ik nooit zo := Je hebt al stress in je relatie, en dat zou dan beter worden door een kind? Zwangerschapshormonen, vrouw voelt zich misschien niet lekker, baby die 's nachts wakker wordt, huilt. Denk dat je dan juist een goede relatie nodig hebt om die periode door te komen :P