Drugs niet meer legaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:01

Ik heb vroeger een paar keer weed gerookt, vond er geen bal aan. Dus niet mijn lol, maar ik heb graag controle over mij zelf en ik weet ook dat er veel rotzooi is en je nooit helemaal weet wat je koopt.

Dan idd kun je ook van softdrugs behoorlijk de weg kwijt raken en is het ook beslavend. Er zijn hele foute hasjish die een totaal verkeerde samenstelling hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:03

Vjestagirl schreef:
Niet iedereen die drugs gebruikt is een slecht persoon of een junky. Niet iedereen die drugs gebruikt is een moordenaar of gaat er onverstandig mee om. Niet iedereen die drugs gebruikt doet dit om 'te ontsnappen aan de werkelijkheid'.

Dit is toch echt jouw eigen bewoording, heeft niets met mijn post te maken.....

Enne er zit nog een wereld tussen, de dealers, de runners en de pushers en dat is geen lekker volk.....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:05

russel schreef:
Vjestagirl schreef:
Niet iedereen die drugs gebruikt is een slecht persoon of een junky. Niet iedereen die drugs gebruikt is een moordenaar of gaat er onverstandig mee om. Niet iedereen die drugs gebruikt doet dit om 'te ontsnappen aan de werkelijkheid'.

Dit is toch echt jouw eigen bewoording, heeft niets met mijn post te maken.....

Enne er zit nog een wereld tussen, de dealers, de runners en de pushers en dat is geen lekker volk.....

Maar zo komt jouw post wel over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:08

Omdat jij dat zo leest......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:08

Drugs is toch allang illigaal?

Als ik om me heen kijk naar de menzen die ik ken of tegen kom gebruikt wel 5/10 hard en/of soft drugs. Dus opzich heeft het illigale gedoe geen zin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:10

Dat ze het gebruiken wil nog niet zeggen dat het geen zin heeft het illegaal te houden. Gelukkig wel zeg, anders loopt straks heel de jeugd met die zooi op zak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:11

Paulaa_ schreef:
Drugs is toch allang illigaal?

Als ik om me heen kijk naar de menzen die ik ken of tegen kom gebruikt wel 5/10 hard en/of soft drugs. Dus opzich heeft het illigale gedoe geen zin..

En juist daarom is het beter om het te legaliseren. Gebruiken doen ze het toch wel, maar nu is er 0,0 controle op wat er verkocht wordt.

Daarbij is alles wat verboden is spannend. Dus de kans dat mensen het gebruiken 'omdat het niet mag' is groter dan dat ze beginnen omdat het wel mag.

Anoniem

Re: Drugs niet meer legaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:12

Ja precies, maar in de shop zijn ze ook niet zo streng ken zat mensen die 14/15/16/17 zijn die gewoon 'spul' kunnen halen. Maar als ze het legaliseren, kan de overheid er toch ook weer winst op maken?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:14

Het is momenteel ook niet legaal, maar wordt gedoogd.
Je mag het namelijk gedoogd verkopen in een coffeeshop mits je belasting betaald, maar de leveranciers van de coffeshop zijn strafbaar.

Niet meer gedogen zorgt voor enorme problemen je krijgt dat het principe thuisdealers en echt niet in alleen in achterbuurten. Leuk als je er met je gezinnetje naast woont.
Zou een hele slechte zaak zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:15

Paulaa_ schreef:
Ja precies, maar in de shop zijn ze ook niet zo streng ken zat mensen die 14/15/16/17 zijn die gewoon 'spul' kunnen halen. Maar als ze het legaliseren, kan de overheid er toch ook weer winst op maken?

Dat ook, ze kunnen er accijns opzetten, waardoor het duurder wordt en de drempel om het te gebruiken groter. En omdat het illegaal is kan de overheid niet controleren of shops ook aan te jonge mensen verkopen. Nog een regel om het te legaliseren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:18

LHO schreef:
Kanelly schreef:
Dat weet je niet Miranda :+ ;)

Genoeg mensen binnen gekregen die lange tijd normaal waren, zoals Fiffil ook omschrijft.
En het (langdurige) wiet gebruik was zeker de trigger om het tot uiting te laten komen.

En anders was het wel de alcohol, een schokkende gebeurtenis zoals het overlijden van een dierbare, of een andere trigger. Daarnaast is het aantal drugspsychoses sowieso klein, en zeker waar enkel cannabis in het spel is.

Maar er is wel een verband aangetoond tussen schizofrenie en het gebruik van wiet. ;) Zoals ik al zei kan het een psychose opwekken bij mensen die schizofrenie al in zich dragen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:19

CrazyCat schreef:
Het is momenteel ook niet legaal, maar wordt gedoogd.
Je mag het namelijk gedoogd verkopen in een coffeeshop mits je belasting betaald, maar de leveranciers van de coffeshop zijn strafbaar.

Niet meer gedogen zorgt voor enorme problemen je krijgt dat het principe thuisdealers en echt niet in alleen in achterbuurten. Leuk als je er met je gezinnetje naast woont.
Zou een hele slechte zaak zijn.

In belgie ondervinden ze er toch geen probleem van :)
Ik merk juist dat er veel mensen zijn hier, die normaal geen wietgebruik zouden doen. Maar omdat het zo toegankelijk is door nederlandseshops wel gebruiken. En dat vind ik eigenlijk een heel kwalijke zaak. :)
En kan me niet voorstellen, dat het in nederland niet zo is. Zou zelfs erger denken want daar moeten ze niet voor reizen of laten meebrengen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:22

russel schreef:
Ik heb vroeger een paar keer weed gerookt, vond er geen bal aan. Dus niet mijn lol, maar ik heb graag controle over mij zelf en ik weet ook dat er veel rotzooi is en je nooit helemaal weet wat je koopt.

Dan idd kun je ook van softdrugs behoorlijk de weg kwijt raken en is het ook beslavend. Er zijn hele foute hasjish die een totaal verkeerde samenstelling hebben.

Moet zeggen dat ik nog nooit de controle over mezelf ben kwijt geraakt. Wist altijd precies wat ik deed.
En dat je nooit weet wat je koopt is niet helemaal waar.. Ik weet 9 van de 10 keer precies waar dat van mij weg komt. :)

Paulaa_ schreef:

Gelukkig is dat hier bij ons niet zo.. Hier zijn ze héél streng op controleren met id-kaart. :j
Komt denk ik ook omdat ze laatst 3 maand dicht moesten vanwege te veel wiet in huis hebben. :+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:40

lesilla schreef:
Ik merk juist dat er veel mensen zijn hier, die normaal geen wietgebruik zouden doen. Maar omdat het zo toegankelijk is door nederlandseshops wel gebruiken. En dat vind ik eigenlijk een heel kwalijke zaak. :)
En kan me niet voorstellen, dat het in nederland niet zo is. Zou zelfs erger denken want daar moeten ze niet voor reizen of laten meebrengen.

De meeste blowende Belgen halen het gewoon bij thuisdealers in Belgie niet in Nederlandse coffeeshops..

Een aantal problemen die ontstaan al je soft drugs de illegaliteit weer in laat gaan zijn:
- Geen controle wat betreft kwaliteit, denk aan soft drugs bespoten met bijv. LSD.
- Geen controle op minimum leeftijd
- Thuisdealers houden het vaak niet alleen bij soft drugs en de grenzen zullen op dat vlak vervagen, jongeren zullen gemakkelijker eens iets anders proberen op die manier.

Nee slechte zaak als soft drugs de illegaliteit in gaat.

En dat nog los van de discussie of je dan ook alcohol niet moet verbieden een mijns inziens nog veel schadelijkere drugs die helaas maatschappelijk geaccepteerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:49

CrazyCat schreef:
lesilla schreef:

De meeste blowende Belgen halen het gewoon bij thuisdealers in Belgie niet in Nederlandse coffeeshops..

Een aantal problemen die ontstaan al je soft drugs de illegaliteit weer in laat gaan zijn:
- Geen controle wat betreft kwaliteit, denk aan soft drugs bespoten met bijv. LSD.
- Geen controle op minimum leeftijd
- Thuisdealers houden het vaak niet alleen bij soft drugs en de grenzen zullen op dat vlak vervagen, jongeren zullen gemakkelijker eens iets anders proberen op die manier.

Nee slechte zaak als soft drugs de illegaliteit in gaat.

En dat nog los van de discussie of je dan ook alcohol niet moet verbieden een mijns inziens nog veel schadelijkere drugs die helaas maatschappelijk geaccepteerd is.

Alcohol mag wat mij betreft de minimun leeftijd ver omhoog.. 21+ bijv. Als ik zie hoeveel 14 jarige zich nu als klem zuipen.. Meisje van 14 ging naar Safe (feest voor 14t/m16 jarige zonder drank en drugs) heeft zich zelf in coma gezopen hoorde ik van een zusje van een vriendin. Dan ben je toch ook niet goedwijs meer.. ? Maar je hebt bijv nog nooit gehoord dat iemand zich in coma heeft geblowt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:28

[quote="MirandaNH] Moet zeggen dat ik nog nooit de controle over mezelf ben kwijt geraakt. Wist altijd precies wat ik deed.
En dat je nooit weet wat je koopt is niet helemaal waar.. Ik weet 9 van de 10 keer precies waar dat van mij weg komt. :)

[/quote]

Maar de samenstelling ken je niet en daar gaat het om....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:30

De samenstelling van wiet proef je zo al wel gelijk hoor. Dat ruik je zelfs al en waarom zou iemand dure tbc over wiet heen spuiten? Of bedoel je soms thc?

Zo eng is het drugswereldje ook weer niet hoor. Ben zelf geen gebruiker maar ken erg veel gebruikers, dealers, runners en noem maar op en vreemd genoeg zijn dat de mensen waarvan ik nog nooit bang ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:34

maar THC is juist wat wiet wiet maakt om het zomaar te zeggen. THC is de werkzame stof.

Ga nu je link even bekijken.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:39

russel schreef:
Maar de samenstelling ken je niet en daar gaat het om....

Ik kan vaak wel zien of het goede of slechte is hoor, en zoals gezegd je proeft het en kan het ruiken.
Weet precies wie het verbouwd en hoe en wat.

Drugswereldje is idd niet echt eng. Tuurlijk je hebt wel gekke mensen erbij, maar die heb je zelfs in de paardenhouderij wel.

Edit; ff verandert, ging iets fout.
Laatst bijgewerkt door MirandaNH op 04-08-10 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:40

heb de link bekeken ( ja ik lees snel) en ik zie het probleem er echt niet in. je krijgt niet zomaar een phychose van wiet. Dat sluimert al in je lichaam en door de wiet komt het naar buiten. Dat het thc gehalte omhoog is gegaan is logisch. Bijna niemand verbouwt het nog in de tuin maar zoveel kan je niet doen om het gehalte omhoog te halen. Imo valt het allemaal reuze mee.

Ooit gebeurt het toch wel. Ik zie wiet trouwens niet eens als een drug maar als een medicijn.

Vriend van mij is spastisch en is gaan blowen en zijn spasmes zijn zo goed als weg. Een client van mij is in zijn laatste levensfase gaan blowen om van de pijn af te komen en wiet werkte beter als morfine. Vooral omdat het je lichaam ook ontspant.

Ikzelf blow heel soms voordat ik ga slapen omdat ik heel erg moeilijk in slaap kan komen. of ik blow tijdens het stappen. Dan gebruik ik er ook alchohol bij en heb daar nooit problemen van ondervonden.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:41

_Chanel_ schreef:
heb de link bekeken ( ja ik lees snel) en ik zie het probleem er echt niet in. je krijgt niet zomaar een phychose van wiet. Dat sluimert al in je lichaam en door de wiet komt het naar buiten. Dat het thc gehalte omhoog is gegaan is logisch. Bijna niemand verbouwt het nog in de tuin maar zoveel kan je niet doen om het gehalte omhoog te halen. Imo valt het allemaal reuze mee.

Ooit gebeurt het toch wel. Ik zie wiet trouwens niet eens als een drug maar als een medicijn.

Vriend van mij is spastisch en is gaan blowen en zijn spasmes zijn zo goed als weg. Een client van mij is in zijn laatste levensfase gaan blowen om van de pijn af te komen en wiet werkte beter als morfine. Vooral omdat het je lichaam ook ontspant.

Ikzelf blow heel soms voordat ik ga slapen omdat ik heel erg moeilijk in slaap kan komen. of ik blow tijdens het stappen. Dan gebruik ik er ook alchohol bij en heb daar nooit problemen van ondervonden.

Dat doe ik dus ook, door wiet slaap ik als een roosje :D (en ik heb hele grappige dromen) :')
Laatst bijgewerkt door MirandaNH op 04-08-10 20:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:41

MirandaNH schreef:
russel schreef:
[

Ik kan vaak wel ziek of het goede of slechte is hoor, en zoals gezegd je proeft het en kan het ruiken.
Weet precies wie het verbouwd en hoe en wat.

Drugswereldje is idd niet echt eng. Tuurlijk je hebt wel gekke mensen erbij, maar die heb je zelfs in de paardenhouderij wel.

De "normale"mensen vind ik enger dan de gebruikers en de dealers. Daarbij wil ik ook even zeggen dat ik niet met de plaatselijke wietdealer op de hoek omga maar dat het bij mij veel en veel verder als dat gaat en tuurlijk heb je er een paar gekken tussen maar zelfs die mag ik heel graag.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:44

_Chanel_ schreef:
De "normale"mensen vind ik enger dan de gebruikers en de dealers. Daarbij wil ik ook even zeggen dat ik niet met de plaatselijke wietdealer op de hoek omga maar dat het bij mij veel en veel verder als dat gaat en tuurlijk heb je er een paar gekken tussen maar zelfs die mag ik heel graag.

Dat heb ik dus ook :') 'normale' mensen vind ik ook enger dan gebruikers/dealers..
De gekken zijn over het algemeen het leukst :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:02

Ik heb het niet over THC heb het wel degelijk over LSD dit is al een hele oude goedkope manier om slechte wiet toch nog te kunnen verkopen.
LSD is overigens veel goedkoper dan goede wiet en ze sprayen dat heel erg verdund met water over de planten heen. Proef je helemaal niets van hoor de smaak van de plant overheerst.
De gekste mengsels worden er overheen gespoten GHB onder andere. Er zijn namelijk coffeeshops die al een tijdje meedraaien die dit soort zaken laten testen en wat ik hoor dat er alleen al in 1 shop voorbij komt aan gekke troep die er niet op hoort daar schrik je van.

edit: ik denk dat er nog heel wat normale mensen die zouden schrikken als ze erachter komen hoeveel "normale" mensen met normale banen blowen.
Laatst bijgewerkt door CrazyCat op 04-08-10 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt