10 procent van Nederlanders willen homo's in gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:44

Ik zou het niet erg vinden om met een knappe chick in de isoleer te zitten.. En ik heb de voorkeur voor een bokker...

Marjo

Re: 10 procent van Nederlanders willen homo's in gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:08

Beláchelijk! Waarom kan iedereen elkaar niet gewoon in hun waarde laten? In plaats van ze te beoordelen op zulke laffe dingen!

Bah!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:13

Volgensmij heeft 10% van de Nederlanders psychische hulp nodig. :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:30

Angelita schreef:

En dat vinden hun dus ook van homo's :+

Ik vind het echt te ver gaan om dan maar te zeggen dat die 10% zelf lekker de gevangenis in moet. Daarmee laten jullie zien dat het onderzoek gelijk heeft: Nederlanders hebben weinig tolerantie, en al helemaal weinig tolerantie voor minderheden die tegen de wind in pissen.

Ik ben het niet eens met de 10%, maar ik heb niet de neiging om dan maar allerlei rare dingen te gaan roepen. Dat vind ik geen stijl. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:54

Ja daarom zeg ik het dus ook........ :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:13

MarcoBorsato schreef:
Ik zou het niet erg vinden om met een knappe chick in de isoleer te zitten.. En ik heb de voorkeur voor een bokker...

Bokker of Bokster?

Angelita schreef:

10% maar? Lijkt me weinig. ;-)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:22

Hmm, ik ben vrijzeker hetero maar had toevallig vandaag sjans met een bloedmooie meid haha, in de stad. Val ik dan onder de categorie 'werkstraf'? Belachelijk en ik geloof de 10% ook echt niet. Ik ken werkelijk niemand in mijn vrienden en goede kennissenkring (en familie) die er zo over denkt.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:08

gevangenis, van een hoog gebouw gooien ,gezezen door gebed en zo zijn er nog wel een paar discrimineerende uitspraken van de minder tolerante medemens richting de holebi's

ik raak er weer aan gewend merk ik en dat is eigenlijk nog wel het meest verontrustend, ik loop in de stad al niet meer zo snel hand in hand met mijn vriendin.
niet dat ik bang ben maar ik heb gewoon geen zin in een pak slaag of erger, triest hé :(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:13

janesmith schreef:
Angelita schreef:

10% maar? Lijkt me weinig. ;-)

Oh ja, dat sowieso. :7

Maar deze 10% weet ik wel zeker..... Of op z'n minst wat bijscholing wat homoseksualiteit uberhaupt is...... :=

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:14

Doe mij eerst maar eens wat meer gegevens over dat "onderzoek"...

Als je 10 mensen vraagt en er zit 1 kluns tussen heb je ook je 10% ?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:23

ik las toevallig vandaag op de gaykrant een artikel over de inbeurgerings cursus.
daar wordt homo's afgeraden uit de kast te komen en open te zijn over hun geaardheid omdat dat hun moslim mede cursisten wel eens zou kunnen afschrikken.

op deze manier gaan we weer terug naar af en is al het vechten en strijden van jaaren voor niets geweest

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:09

beantsje schreef:
x_Marr schreef:
:\
Waarschijnlijk zitten daar de streng gelovigen onder?Die het dus niet vinden kloppen.

Zou je dit kunnen onderbouwen of is dit weer een giga vooroordeel?

Hoezo vooroordeel? Vooroordeel zou het zijn als ik zou zeggen dat ALLE strenggelovigen daar onder zouden vallen.

Maar ik hoop dat je niet gaat ontkennen dat er (streng) gelovigen zijn die het vanuit het geloof meekrijgen dat homo zijn een ziekte of iets dergelijks is......
Zolang dat niet is bewezen zijn die mensen dus met bedrog bezig tegen hun kinderen en anderen. En dat vind ik echt niet kunnen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:29

Gister spuiten en slikken op reis gekeken. Het ging o.a. over homo seksualiteit in Uganda. Dat is toch wel schrikbarend.

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:35

Ik dacht eerst: :oo wat een hoog cijfer!

Maar aangezien dat dan vooral Nederlanders zijn met een buitenlandse achtergrond, is het best begrijpelijk. In veel landen in het buitenland is homoseksualiteit verboden, of heeft het een slechte naam. En aangezien dat Nederland best mulitultureel is... ;) Daar komen dan idd ook nog de strenggelovigen bij, en gewoon mensen die iets tegen homo hebben.

Ikzelf vind het overgens belachelijk! Homo's hebben net als ieder ander gewoon recht op leven!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:33

Recht op leven@ Marilyn C

Dan wel graag leven zoals ik dat wil! :D

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:37

Daphna schreef:
Gister spuiten en slikken op reis gekeken. Het ging o.a. over homo seksualiteit in Uganda. Dat is toch wel schrikbarend.

Uganda, Iran, Marrokko, Malawie, Soedaan en nog wel een paar landen waar je als homo je leven niet zeker bent.
landen waar de overheid homo's vervolgd en homohaat aanwakkerd.
en die mensen komen ook hier heen en als die dan niet gewezen worden op hoe wij hier met homo's omgaan dan gaan ze hier vrolijk verder.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:48

Daphna schreef:

Heb ik ook gekeken, en schrok er heel erf van!

Waarom kunnen mensen niet gewoon zijn wie ze willen zijn :n ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:48

Ach, als het inderdaad zo is dat merendeel van de mensen die de test heeft ingevuld van buitenlandse afkomst zijn, dan vind ik het percentage nog laag. Wel vind ik dat, zeker dit soort idioten, meteen de grens over mogen. Opsodemieteren.

Daarnaast bespeur ik nog steeds rare (waarschijnlijk wel goed bedoelde) uitspraken in dit topic. "Ik vind homo's leuke mensen", alsof homo's van een heel ander soort zijn :+ Of dat keuzes van homo's gerespecteerd moeten worden, alsof homo's hier ooit een keuze in gehad hebben.

Ik snap werkelijk niet dat men denkt dat homoseksualiteit een keuze is. Ik val zelf op ook op mannen, maar als mij de keus ooit gegeven was, had ik daar zelf nooit voor gekozen. Waarom zou ik het mezelf moeilijker maken, dat is toch achterlijk? :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:50

Dat zat ik ook te denken XoNo, dat het gek is dat mensen nog steeds dat soort uitspraken doen. Het zou gewoon een non-issue moeten zijn, net zo gewoon als alle andere gewone dingen.
Krijg je een kind, dan zou je daar helemaal niet over na moeten denken of hij/zij homo of hetero is. Dat zie je vanzelf en is niet belangrijk, als je kind maar gelukkig wordt.
Het feit alleen al dat dit soort berichten in de krant (ok, de Telegraaf, maar ach, het is toch wel een krant) komen, is al een slechte zaak. Krijg je weer vervelende discussies van, daar wordt een mens verdrietig van.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:59

Nou, verdrietig inmiddels al lang niet meer, maar soms wel een beetje moedeloos. Wat een (gebrek aan) verstand sommige mensen hebben...

Logisch nadenken is voor sommigen al een hele opgave :+ Oh, dat is niet zozeer op de mensen hier van toepassing hoor (nja, soms ook wel :D), maar betreft mensen die iets tegen homoseksualiteit hebben.

Eigenlijk zouden ze niet eens aparte benamingen moeten hebben, iemand is gewoon seksueel (of a-seksueel natuurlijk :D).

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:44

LynnDenise schreef:
Ik dacht dat nu onderandere wel 10% van de bevolking homo is...
Jeetje in de gevangenis, triest hoor.

Zelf denk ik dat het meer dan tien procent is.

Ik las dit nieuws al op www.gay.nl en ik schrok er zelf ook best van. Ik ga me verder niet minder veilig voelen ofzo. Ik had het topic hier helemaal niet zien staan, ik zie het nu net pas..

thaampjee schreef:
Ik ben voor degene hierzo ook steng gelovig, ( voor mijzelf val ik daar niet onder) Maar, ik vind homo's leuke mensen! En ze zijn net zoals anderen.. ze kunnen er toch niks aan doen!
En, nee: ik vind niet dat ze in de gevangenis horen, ik denk ook dat heel veel streng gelovigen dat met mij ook niet vinden.. tenminste in mijn buurt!

[Streng gelovige] christenen horen dit ook niet eens te denken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:55

janesmith schreef:
MarcoBorsato schreef:

Bokker of Bokster?

Bokster. Duh :p

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:37

ik lees net op de site van de gaykrant dat iran op het punt staat een 18jarige homo op te hangen |(
leuk dat geloof je wordt er zo verdraagzaam van :r

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:36

Roane schreef:
Ach, misschien moet die tien procent maar een dagje de gevangenis om tot bezinning te komen :+

Volledig mee eens.

Tss! Mensen zijn toch mensen? Hier en daar wat exemplaren die niet helemaal goed gelukt zijn, en rare dingen gaan denken over anderen?! Wel vinden mensen twee zoenende vrouwen minder 'shockerend' dan twee zoendende mannen.
Ben er een beetje stil van. Maar verder kan het mij niet deren. Ik ben wie ik ben, en de rest mogen denken over mij wat ze zelf willen. :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:37

Weetje wat shocking is: dat hetero's denken dat ze in het openbaar gewoon met elkaar kunnen zoenen en ze dat van een m/m of v/v stel niet accepteren.

Ik, lesbo, wordt onpasselijk van twee zoenende hetero's terwijl twee mannen of twee vrouwen voor mij heel natuurlijk voelt.
Misschien omdat ik er zelf niet aan moet denken om door een man gezoend te worden.