Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:43

Ik lees wel, ja zeker hoor!
Waarom moet er persé een moslim geklaagd hebben??

Sommige autochtonen draaien soms ook te ver door met hun multiculturele tolerantie.... Ik zie daarin júist een band met de PVV.... Of er nou een moslim heeft geklaagd of niet, dat doet er helemaal niet toe imo.

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:46

Wat een gezeur zeg. Laat lekker hangen die afbeeldingen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:46

JoyCiej007 schreef:
kijk, en daar is de PVV voor bedoeld.

Wat belachelijk zeg!

We have a winner
:Z

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:55

vanLotje schreef:
JoyCiej007 schreef:
kijk, en daar is de PVV voor bedoeld.

Wat belachelijk zeg!

We have a winner
:Z

Als je nou even zou lezen waarom ze dat vind...!

Ik geef haar daar wel gelijk in, imo is er een grens aan tolerantie....!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:01

Het feit dat een niet-moslim heeft geklaagd hierover doet mij juist denken dat de PVV met z'n xenophobische ideen heeft bijgedragen aan deze kolder....

Tolenrantie is het meest misbruikte woord in de afgelopen tig jaar.
Wij denken hier in NL oh zo tolerant te zijn, maar de dagelijkse ervaringen leren mij helaas dat dit niet waar is.

Ik lees, ik lees, maar dat neemt niet weg dat ik het ermee eens ben, Adil18

En JoyCiej007, excuses voor de botheid. Ik heb een kort lontje, en ik respecteer je mening, al straalt dat niet van m'n post af. Sorry dus. :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:12

Niet normaal! Waar gaat het heen met nederland?
Het feit dat ze zeggen dat het geen Moslim was zegt al genoeg. Waarom zeggen ze niet dat het geen Jood, Christen, Katholiek, Buddhist of Atheïst was? Dat zegt alles al.
Hier gaat de PVV weer vragen over stellen, en terecht. Dit soort zaken zijn de beste reclame voor de PVV die ze zich maar wensen kunnen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-07-10 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:14

janesmith schreef:
Natuurlijk was het wel een moslim, maar wil die kliniek dat niet zeggen. Het feit al dat ze zeggen dat het geen Moslim was zegt al genoeg. Waarom zeggen ze niet dat het geen Jood, Christen, Katholiek, Buddhist of Atheïst was? Dat zegt alles al.

Waarom zouden ze daarover liegen dan? Om het een beetje te sussen allemaal? :)
Ik denk niet dat ze daarover zouden liegen hoor, maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat een niet-moslim zich daarover druk zou maken.

Tenzij deze inderdaad de intentie had tot stoken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:17

Suzanne F. schreef:
janesmith schreef:
Natuurlijk was het wel een moslim, maar wil die kliniek dat niet zeggen. Het feit al dat ze zeggen dat het geen Moslim was zegt al genoeg. Waarom zeggen ze niet dat het geen Jood, Christen, Katholiek, Buddhist of Atheïst was? Dat zegt alles al.

Waarom zouden ze daarover liegen dan? Om het een beetje te sussen allemaal? :)
Ik denk niet dat ze daarover zouden liegen hoor, maar aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat een niet-moslim zich daarover druk zou maken.

Tenzij deze inderdaad de intentie had tot stoken.

het is al heel raar om te vragen aan een klager wat zijn geloof is. Als dat wel gemeld wordt zit er al een luchtje aan.
Aan mij is nog nooit gevraagd wat mijn geloof was als ik een klacht indiende ergens over.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:17

janesmith schreef:
Niet normaal!
Hier gaat de PVV weer ragen over stellen, en terecht. Dit soort zaken zijn de beste reclame voor de PVV die ze zich maar wensen kunnen.

:') Natuurlijk was het wel een moslim?!
Ja, want dat weet jij.
Juist door al die ophef over de Moslims, de (ohjee :oo ) Islaminisering, (mede mogelijke gemaakt door de PVV) wordt er om verder ophef te voorkomen richting deze groep bij verteld dat er niet door een moslim geklaagd is.
Het is te belachelijk voor woorden dat ze het er uberhaupt bij moeten vertellen om te voorkomen dat mensen direct weer beginnen met Gal spugen richting die bevolkingsgroep. Nou is dat dus ook niet helemaal gelukt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:18

Ik heb nu al een mail terug van de kliniek!
Mag de exacte mail hier niet posten denk ik maar komt op het volgende neer:
naar aanleiding van een expositie is er een bezoeker geweest die gevraagd heeft of drie schilderijen met een varken vervangen konden worden. Dit hebben ze gedaan, omdat ze willen dat alle bezoekers en cliënten zich daar op hun gemak voelen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:20

Oke, het is ver gezocht, maar ergens is het ook erg netjes van deze expositie.
Als het was gegaan om afbeeldingen die een andere geloofsovertuiging mogelijk in ongemak kunnen brengen was er NIETS over gezegt. Er was geen ophef over gemaakt, mensen hadden het geaccepteerd. Maar zodra het over Moslims gaat, is er gelijk een man overboord, proberen ze gelijk het hele land naar hun hand te zetten, is het allemaal hun schuld.

Edit: Ik vind dit soort topics eigenlijk een beetje te ver gaan/aanstootgevend. Er wordt hier op bokt teveel gepraat over de Islam. Zodra er iets wordt gevonden in het nieuws wordt het geplaats op bokt en wordt er direct weer begonnen met het spugen van gal. Laat het onderwerp eens rusten. Als het om een andere geloofsovertuiging was gegaan, kan ik bijna met zekerheid zeggen dat het óf niet geplaatst was, óf dat mensen het niet veel zou interesseren.
Laatst bijgewerkt door Mila87 op 22-07-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:22

Woooooooooooow een biggetje :oo Wat spannend! :oo

Huilies.. :Z

CtjeLief

exact Smidtje.. erg vermoeiend en voorspelbaar..

edit: heb daarom ook getemd.. hopelijk volgen er meer..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 22-07-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Al was het de koningin die ze weg wilde hebben..
Je ontneemt de kunstenaar hiermee de vrijheid om te schilderen wat ze zelf willen, want als ze het niet kunnen tentoonstellen dan kunnen ze het niet verkopen..
Eigen mening, persvrijheid, vrijheid van kunst, das toch belangrijker dan dat één persoontje DENKT dat een bepaald schilderij aanstootgevend is voor anderen.. :=

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:23

Het wordt echt steeds gekker in Nederland..

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:25

CtjeLief schreef:
Blue_Eyes schreef:
Mijn gedachte. Ik vrees dat ook dit wel weer zal verzanden in een moslim-bash-topic, terwijl moslims hier nou echt heel erg weinig aan kunnen doen.

Precies om deze reden heb ik getemd. Hopelijk volgen er meer.

Precies om deze reden heb ik PVV gestemd. Hopelijk volgen er meer.

Het spaarvarkentje is al verdwenen, een schilderij moet van de muur, kerstboom uit een school etc..etc.
Is de volgende stap dat de kinderfilm Babe uit de videotheek moet verdwijnen en de Muppets verboden gaan worden vanwege de rol van Miss Piggy?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 22-07-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:29

Ik ga dit topic maar verlaten....hopelijk volgen er meer :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:30

EricPrast schreef:
Persoonlijk vind ik afbeeldingen van rimpelende dames op leeftijd nogal aanstootgevend. Kunnen nu a.u.b. alle foto's, schilderijen, zeefdrukken en wat dies meer zij van Hare Majesteit uit alle openbare gebouwen verwijderd worden? :+

:wow:

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:32

DaisyDarling schreef:
Persoonlijk vind ik afbeeldingen van rimpelende dames op leeftijd nogal aanstootgevend. Kunnen nu a.u.b. alle foto's, schilderijen, zeefdrukken en wat dies meer zij van Hare Majesteit uit alle openbare gebouwen verwijderd worden? :+

Misschien zou je dat eens moeten aangeven..Je weet maar nooit wat je bereikt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:37

janesmith schreef:
Het feit dat ze zeggen dat het geen Moslim was zegt al genoeg. Waarom zeggen ze niet dat het geen Jood, Christen, Katholiek, Buddhist of Atheïst was? Dat zegt alles al.
Hier gaat de PVV weer vragen over stellen, en terecht. Dit soort zaken zijn de beste reclame voor de PVV die ze zich maar wensen kunnen.

Dat lijkt me duidelijk. Er is geklaagd dat de moslims er moeite mee zouden kunnen hebben, maar de klager was geen moslim. Al was er geklaagd dat de Veldhovenaren er moeite mee zouden kunnen hebben, dan had er ook wel bijgestaan of het wel of geen Veldhovenaar was. :Y)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:40

En dan ben ik nogmaals en nog steeds benieuwd HOE het kan dat iemand aanstoot neemt aan een schilderij ?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:51

Blue_Eyes schreef:
janesmith schreef:

Dat lijkt me duidelijk. Er is geklaagd dat de moslims er moeite mee zouden kunnen hebben, maar de klager was geen moslim. Al was er geklaagd dat de Veldhovenaren er moeite mee zouden kunnen hebben, dan had er ook wel bijgestaan of het wel of geen Veldhovenaar was. :Y)

Als het een veldhovenaar was geweest waren de schilderijen gegarandeerd niet verwijderd, en dáár zit het hele probleem.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:57

De moslim groep heeft hier helemaal niet om gevraagt. Ik kan je op een briefje geven dat als je willekeurige moslims op straat aanspreekt over dit punt, ze de klacht als belachelijk bestempelen.
Het feit dat er wederom van een mug een olifant wordt gemaakt zorgt voor de afkeer richting moslims en het eeuwig aanhoudende gezeur.

Als het schilderijen waren geweest die mogelijk aanstootgevend waren voor joden, christenen of andere bevolkingsgroepen waren ze vast (na lief vragen) ook wel weggehaald. Als jij er belang bij had gehad, was jij meer dan blij geweest. Nu lopen er gewoon mensen te zeiken omdat het over een andere bevolkingsgroep gaat (die helaas te vaak in de spotlight staat tegenwoordig).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:05

kanniet schreef:
Als het een veldhovenaar was geweest waren de schilderijen gegarandeerd niet verwijderd, en dáár zit het hele probleem.

Misschien was de bezoeker van de expositie die om verwijdering gevraagd heeft wel een Veldhovenaar :z

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:07

Je weet het niet xD