Laatste duikende paard *bizar*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Laatste duikende paard *bizar*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:29

Ja daarom kijk zelf maar als je verkeerd terecht komt :=
vind het echt zielig en dier onvriendelijk :j

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:29

Pure dierenmishandeling WALGELIJK !!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:31

Corien, ik zeg nergens dat ik dit goedkeur, ik vind het zelfs om verschillende redenen absoluut niet door de beugel kunnen. ;) Maar redenen als 'hij doet het niet vrijwillig', 'hij wordt vast geslagen' of 'dit is niet normaal' vind ik geen goede argumenten. Dáár gingen mijn posts over. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 19-07-10 15:34, in het totaal 5 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:31

ik ga dit niet kijken |(

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:32

waarom zou ik dit willen vraag ik me af... hmm neen ik zie em echt niet hoor en nochtans ga ik heel erg graag ff pootje baden of wat zwemmen met de paarden

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:33

Ik heb helaas gekeken en vind het te idioot voor woorden, wordt er zeker ook kijk geld gevangen?

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:33

geerke schreef:
ik ga dit niet kijken |(

zal ik ook maar niet doen.

als je zoiets doet met die paarden doet zit er toch ergens wel een steekje los ? :r :n

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:34

Elanor jij denkt dat zo'n paard geen klappen gehad hebt? nou ben van mening dat dat wel gebeurd hoor :j

Kathe dan zit er niks vast bij die persoon in zijn hoofd..

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:38

Ziek zeg :( . Dat ene paardje werd meerdere malen voor de ingang van de duikplank gezet dat was voor mij genoeg rede om niet verder tekijken. Ze moeten die mensen eens dwingen om van de euromast af te duiken kijken hoe ze dat vinden.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:45

Bah. Ziekmakend dit :r
Dit is toch niet natuurlijk?! Een paard springt anders ook niet uit zichzelf van een paar meter hoogte in het water. Ze worden in een nauw 'bruggetje' gesjort, en als het paard daar op het eind staat, kan 'ie geen kant uit. >;)
Dus natuurlijk? :n

Citaat:
"We belonen hem met een emmer haver na zijn twee dagelijkse sprongen en als hij niet wil, hoeft hij niet," zegt ze.
Jaja, eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet het paard dus dat gehele smalle 'bruggetje' achteruit af lopen? :?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:45

inderdaad CorienRN, ik deel die mening. heb in het o zo magische US of A wel meer 'stunts' aan geleerd zien worden. kwam weinig beleefd vragen of uitleg aan te pas hoor. Scherpe sporen en prikstokken dan weer wel. Maar goed, laten we niet gaan speculeren............................;-)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:50

Als je het over dwang arbeid hebt.
na tig rondjes staat het paard pas in de tunnel, bovenaan kijkt hij in het rond, blijft staan, gaat op z'n knieën om een zo zacht mogelijke val te creëren en als hij uit het water is staat er geconditioneerd een bak eten voor hem klaar.

Gatver :(

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 15:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:57

Ik vind het nare beelden en geloof ook niet dat de paarden dit zouden doen als ze zelf de keuze hadden. Maar goed, dat denk ik ook als ik beelden van zogenaamde hoge dressuur of military zie. :7

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:59

Ik ga het niet eens meer bekijken!
vind het zo beest achtig! sorry..

Redpassion hoezo trek je de dressuur en de military mee?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:52

Ik denk dat RP en ik met mijn eerste post wel zo'n beetje hetzelfde bedoelen. :)

Dwang en prikstokken is speculatie. Misschien gebeurde dat. Misschien ook wel niet. Onbekend. Het zou best kunnen dat jullie gelijk hebben hoor, maar ik geloof echt wel dat je een heel eind kan komen met vriendelijke methoden om paarden voor het oog extreme stunts aan te leren. :)

Norski, wat dat betreft geen verschil met vele paarden en pony's. Hobbelen elke dag een uur rond met een vrolijk stuiterende terugtrekkende ruiter, proberen daarbij hun rug daarbij een beetje ontzien en krijgen dan na afloop fijn een zoen en een bak wortels na afloop. Helaas.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:07

Paard word mischien niet constant geslagen maar kan geen kant meer op. Denk je echt dat dat paard weer achteruit gaat als daar mensen staan en daarbij moet ie vrij stijl achteruit lopen en dat doet hij ook niet. Enigste uitweg is om daar af te springen en ja dan doet hij dat.. uiteindelijk

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:17

Gek dit.. heb die foto's gekeken en ondanks dat ik dit heel erg bizar vind, blijf ik erbij dat ik het ook bijzonder vind. Hoe kunnen verschillende bokkers hier nu zeggen dat dit met de harde hand is aangeleerd? Ja, het ligt inderdaad voor de hand dat het zo is gegaan, maar dat wil niet persé zeggen dat het ook écht zo aangeleerd is. Paard vind ik er ook niet vreselijk geschokt of bang uitzien. Dit soort dingen hoeven van mij ook niet, maar om nu conclusies te trekken terwijl je dit niet kunt weten vind ik nogal not done :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:43

Alles voor de kijkcijfers.

Ik kan me niet voorstellen dat dit vanuit het paard zelf begonnen is. Dat hij het nu zo doet is naar mijn idee gewoon een kwestie van gewenning. Hij weet niet anders meer dan dat dit zo moet omdat het hem opgedragen is.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:50

graag gaan ze niet eraf,
alleen maar fun voor de mens aan het dier word niet gedacht.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 17:56

elanor schreef:
Ik denk dat RP en ik met mijn eerste post wel zo'n beetje hetzelfde bedoelen. :)

Dwang en prikstokken is speculatie. Misschien gebeurde dat. Misschien ook wel niet. Onbekend. Het zou best kunnen dat jullie gelijk hebben hoor, maar ik geloof echt wel dat je een heel eind kan komen met vriendelijke methoden om paarden voor het oog extreme stunts aan te leren. :)

Norski, wat dat betreft geen verschil met vele paarden en pony's. Hobbelen elke dag een uur rond met een vrolijk stuiterende terugtrekkende ruiter, proberen daarbij hun rug daarbij een beetje ontzien en krijgen dan na afloop fijn een zoen en een bak wortels na afloop. Helaas.

Ik vind wel verschil in zitten. Simpelweg omdat dit beestje dit dus al 18 jaar doet en dus twee keer per dag met zijn volle gewicht op het water klapt...
Over aanleren kun je idd alleen speculeren maar daarvoor moet je ook een stuk terug in de tijd gaan en ik vrees dat breedgenomen dit niet met een worteltje aan te leren is.
Wel moet ik toegeven dat dit een minischans is en die andere linken met een enorme diepte, nee dat is gewoon wreed van die hoogte met volle gewicht op het water klappen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:58

ikbenellie schreef:
Jemig, wie komt er op het idee.. :? En hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar een paard zó tot het uiterste te drijven dat ie dít doet?! Zo zie je maar weer hoeveel ze voor ons doen en hoe wij daarin toch veel en veel te ver gaan als je het mij vraagt!

Ik vind het een raar fenomeen en absoluut niet nuttig of goed. Maar de pony die ik in het filmpje zie is beslist geen tot het uiterste gedreven paard. Ik heb wel paarden gezien die heel wat bruter ergens toe gedreven werden.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:05

Vrijwillig? Zeker niet! (al doen paarden heel veel dingen, wat 'wij-mensen' willen dat ze doen, niet vrijwillig ;) ) Maar dit is echt te gek voor woorden! :\
Walgelijk hoe mensen op het idee zijn gekomen van 'diving horses' :r

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:07

Ik heb hier een heel naar gevoel bij. Waarom zou je zoiets willen?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:09

Gadverdamme! Wat een dieronterend bewijs voor de nietsontziende, brute hebzucht van de mens! :r

Iedereen die hier voor geld naar gaat zitten kijken zou zich eens goed na moeten laten kijken en de lui die er geld aan verdienen evengoed.

Allemachtig, wat mensen dieren toch aandoen!