vind het echt zielig en dier onvriendelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaja, eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Dan moet het paard dus dat gehele smalle 'bruggetje' achteruit af lopen?Citaat:"We belonen hem met een emmer haver na zijn twee dagelijkse sprongen en als hij niet wil, hoeft hij niet," zegt ze.
elanor schreef:Ik denk dat RP en ik met mijn eerste post wel zo'n beetje hetzelfde bedoelen.
Dwang en prikstokken is speculatie. Misschien gebeurde dat. Misschien ook wel niet. Onbekend. Het zou best kunnen dat jullie gelijk hebben hoor, maar ik geloof echt wel dat je een heel eind kan komen met vriendelijke methoden om paarden voor het oog extreme stunts aan te leren.
Norski, wat dat betreft geen verschil met vele paarden en pony's. Hobbelen elke dag een uur rond met een vrolijk stuiterende terugtrekkende ruiter, proberen daarbij hun rug daarbij een beetje ontzien en krijgen dan na afloop fijn een zoen en een bak wortels na afloop. Helaas.
ikbenellie schreef:Jemig, wie komt er op het idee..En hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar een paard zó tot het uiterste te drijven dat ie dít doet?! Zo zie je maar weer hoeveel ze voor ons doen en hoe wij daarin toch veel en veel te ver gaan als je het mij vraagt!